Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 48
  1. #31
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.159
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    Het punt wat wel is genoemd het stemmen van leden die alleen elk jaar 1a2x online komen om te stemmen. Tja dat blijft een punt waar ik net als sommige hier ook wel is denk van wat moet je daar mee. Je weet dat die mensen het alleen daarvoor doen en vaak maar iets stemmen wat ze even snel hadden of op facebook zagen om iets te winnen. Maar ja het is Nederland en ook op vuurwerkcrew heb je de vrijheid om te stemmen. Ondanks dat een stem van zo lid misschien Qua kritische blik weinig waard is.
    Zo zijn verkiezingen(/polls) en mensen; men snapt er geen drol van maar gaat toch stemmen, voilà Brexit bv. of GL aan de macht. Hele jaar zondigen en met Kerst een aflaatje halen in de kerk. Hele jaar niet met vuurwerk bezig maar oudjaarsdag wel, en daarna nog even stemmen op die ene box die je kocht en die importeur, voilà Rubro.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.772
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Ik zou er helemaal niets aan veranderen, of het moet het stukje zijn dat je op meerdere producten/importeurs kunt stemmen. Ik weet niet of iedereen dat heeft gedaan en hoe jullie dit mee tellen. Ik heb het iig niet gedaan.
    Laten jullie dat er wel in, dan adviseer ik om per topic op een top 3 te laten stemmen en dat evenredig met de puntentelling verrekenen.
    Nummer 1 = 3 punten
    Nummer 2 = 2 punten
    nummer 3 = 1 punt

    Maar nogmaals, ik heb er vrede mee als er slecht 1 stem mag plaats vinden.

    Succes in ieder geval
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  5. #33
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Aparte poll voor compounds (wat immers een totaal ander product is dan ‘doorlont’boxen), erbij.

    Importeurs die niet het hele assortiment voeren, niet mee laten dingen voor ‘beste importeur’.

    Aparte prijs/vermelding voor diegene met de meeste genomineerde items in de verschillende polls.

  6. Deze gebruiker waardeert firewire voor het bericht:


  7. #34
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Aparte poll voor compounds (wat immers een totaal ander product is dan ‘doorlont’boxen), erbij.
    In hoeverre zie jij dit als 2 verschillende producten, wat maakt het verschil volgens jou?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. #35
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.159
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht

    Importeurs die niet het hele assortiment voeren, niet mee laten dingen voor ‘beste importeur’.
    Dus zonder bijtjes maar met grondbloemen mag je niet meedoen? Oftewel; moeilijk die grenzen te bepalen hè.

  9. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  10. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    Gewoon houden zoals het is.
    Iedereen heeft zijn eigen visie om te stemmen op een bepaalde poll.
    Beste, goedkoopste, mooiste, overal verkrijgbaar, uiteindelijk geef je jou stem en het waarom is eigenlijk helemaal niet belangrijk.

  11. Deze 2 gebruikers waarderen SamD voor het bericht:


  12. #37
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Dit is precies wat er gebeurt in het hedendaagse leven en waar wij met zijn allen zo over klagen, klein select groepje mensen wat klaagt en schreeuwt en bam, er moet onmiddellijk aangepast worden..

    Persoonlijk vind ik dat vuurwerkcrew meer dan zijn best doet om het hele proces eerlijk te laten verlopen, helemaal 100 procent uitsluitsel krijg je natuurlijk nooit, er kan altijd gemanipuleerd worden, maar ik weet zeker dat de moderators proberen om dit zo minimaal mogelijk te houden.

    Dit jaar is er al een extra uitreiking gekomen m.b.t. ''beste nieuwkomer'', nog meer uitbreiden heeft daarom ook geen zin en heeft geen nut. Volgend jaar is er wel weer iets anders wat men niet goed vind en anders moet.

    Wat mij betreft blijven de polls / verkiezingen dus lekker zoals ze nu zijn.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  13. Deze 4 gebruikers waarderen ddfirework voor het bericht:


  14. #38
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    De polls die er nu zijn zo houden en niks toevoegen, enige dat ik zou veranderen is dat je bij beste importeur slechts 1 stem mag uitbrengen.
    In de andere categorien 2 stemmen behouden, echter de 2e stem telt voor de helft.

  15. Deze 3 gebruikers waarderen Komkommer voor het bericht:


  16. #39
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.808 waarderingen in 584 posts
    Niets aan veranderen. Verandering in stemmingen zal waarschijnlijk alleen gewenst zijn om andere resultaten te krijgen. Lijkt me niet wenselijk. De uitslagen zijn immers de mening van alle leden van VWC. Niet alleen van de die-hard freaks, grootverbruikers of veel posters. De mening van iedereen telt.

    Probeer wel de fakestemmers / vreemd stemgedrag goed in acht te houden. Al snap ik goed dat het erg lastig is om zo iets hard te kunnen maken als iemand bijv meerdere accounts heeft met verschillende email- en ipadressen. Jullie geven zelf aan dat jullie dit zo goed mogelijk in de smiezen proberen te houden, dus daar moeten we dan ook op vertrouwen.

  17. Deze 4 gebruikers waarderen gwgwgw voor het bericht:


  18. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    237
    Thanks
    291
    348 waarderingen in 101 posts
    Een eerlijke uitslag in de polls? Bekijk eerst hoeveel verkooppunten een importeur heeft per regio en bepaal de wegingsfactor 25, 50, 75 of 100% voor beschikbaarheid. Voeg 3% wegingsfactor toe per jaar dat een importeur actief is (max 30%) en een 0, 5 of 10% bonus voor de prijsklasse van het vuurwerk. Beschikbaarheid in freakacties levert ook 10% meerwaarde op voor een uitgebrachte stem. Niet iedereen mag zo maar stemmen natuurlijk. Ik stel voor de grens te leggen bij zo'n 176 posts, om meelezende nep-freaks eruit te filteren. Vuurwerk dat je zelf hebt afgestoken telt volledig mee, vuurwerk op demo's voor de helft en een stem op basis van filmpjes voor 33,3%. Premium-leden van VWC (10 jaar lid of 1000+ relevante posts) kunnen zich aanmelden voor de VWC-jury, die uiteindelijk de helft van de uitslag bepaalt. Zij krijgen ook vetorecht om in voorkomende gevallen bij 2/3 meerderheid een uitslag ongeldig te verklaren. De VWC-crew doet uitgebreid antecedentenonderzoek naar de betrouwbaarheid van leden en hun stemgedrag. Voor genoemde wegingsfactoren is de Crew gerechtigd bewijsmateriaal op te vragen bij deelnemers in de polls. De uitslag wordt naar verwachting na accountantsverklaring jaarlijk medio juli bekendgemaakt.

    Zoiets?

    Nee joh, gewoon 'one man, one vote' en niets tot weinig veranderen.

    Misschien kun je bij de beste importeur het aantal stemmen beperken tot 1 importeur, of punten verdelen. Verder zullen bij elke poll altijd verdachte stemmen uitgebracht worden, maar ik vertrouw erop dat de Crew mogelijke fraude scherp in de gaten houdt. Tot slot, Crew bedankt voor het organiseren van de poll en importeurs bedankt voor het mooie vuurwerk!

  19. Deze 8 gebruikers waarderen LMFR voor het bericht:


  20. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    Enige wat ik eventueel zou veranderen is de mogelijkheid om pas te kunnen stemmen na minimaal (bijv) 50 geplaatste berichten te introduceren. Dat zal wellicht een aantal spookstemmen tegengaan.
    Daarnaast is de term 'beste inderdaad zo ontzettend persoonlijk....

  21. Deze 5 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


  22. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Ik denk er als volgt over:

    - Stemrecht invoeren
    Als ik mijn gezicht een heel jaar niet laat zien bij de plaatselijke voetbalvereniging, dan heb ik ook geen recht om te bepalen of er een kunstgrasveld komt of niet. Betaal ik lidmaatschap en kom ik er regelmatig, dan telt mijn stem wel.
    Vanaf x aantal posts hier telt je stem mee. Komt door het jaar heen de bedrijvigheid op het forum ook ten goede en maakt potentiële manipulatie een stuk lastiger.

    - Meer categorieën definiëren
    Ik zie graag de volgende categorieën:
    Beste cake tot 300 gram
    Beste cake tot 500 gram
    Beste cakebox tot 2000 gram
    Beste cakebox vanaf 2000 gram
    Beste pijl(enpakket)
    Beste nieuwkomer

    Bovenstaande is een suggestie, vrij in te vullen natuurlijk. Maximaal op 1 product stemmen.

    - Geen stemmen voor beste importeur
    De beste importeur wordt door Vuurwerkcrew zelf gekozen, aan de hand van de top 10 uitslagen uit de polls van de producten. Hang er een puntensysteem aan vast, waarbij een 1e plaats uiteraard meer punten oplevert dan een 10e plaats. Hoe meer producten er in de top 10 staan, des te meer punten je pakt. Heb je geen pijlen in je assortiment zitten, helaas geen punten.

    Wij als consument beoordelen de producten van de importeurs op prijs/kwaliteit en daar komt voor ons simpelweg de beste importeur uit naar voren. Zie het als een eindklassement van allerlei soorten producten en de beste nieuwkomer, waarbij diegene met de meeste punten wint. Geeft een heel eerlijk beeld, waarbij een goed, breed en innovatief assortiment zal worden beloond. Zoals het hoort te zijn!

    Factoren als bereikbaarheid zijn in het eindklassement niet relevant. Is een product niet bereikbaar voor je, dan stem je ook niet op het product bij de polls en weegt die factor dus al mee. Anderzijds weegt een grote bereikbaarheid niet direct beslissend mee in het eindklassement.

    Onderaan de streep wint de importeur dus op basis van bereikbaarheid en prijs/kwaliteit, waarbij veel producten in de top 10 van verschillende polls of juist een selectief aantal producten hoog in de uitslagen, doorslaggevend zal zijn in de einduitslag. In combinatie met de stemrecht van direct betrokkenen op het forum, krijg je naar mijn idee het meest eerlijke beeld en voorkom je dat Pietje op GBV stemt omdat hij alleen een Sterling Thunder heeft afgestoken.

  23. Deze 4 gebruikers waarderen firekwakkers voor het bericht:


  24. #43
    VWC-Lid Vuurwerk Huizen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2013
    Locatie
    Huizen
    Berichten
    1.208
    Thanks
    633
    2.775 waarderingen in 796 posts
    Misschien zeg ik nu iets heel vreemds, maar laat de winkeliers hun stem uitbrengen voor beste importeur.
    Want ik vind zelf dat er behalve mooi/goed/betaalbaar vuurwerk veel meer meetelt of een importeur goed is.
    Denk aan beschikbaarheid/leveringen enzo
    www.vuurwerkhuizen.nl

  25. Deze 6 gebruikers waarderen Vuurwerk Huizen voor het bericht:


  26. #44
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.499
    Thanks
    713
    759 waarderingen in 416 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Huizen Bekijk bericht
    Misschien zeg ik nu iets heel vreemds, maar laat de winkeliers hun stem uitbrengen voor beste importeur.
    Want ik vind zelf dat er behalve mooi/goed/betaalbaar vuurwerk veel meer meetelt of een importeur goed is.
    Denk aan beschikbaarheid/leveringen enzo
    Helemaal mee eens. Wordt lekker complex stemmen nu

  27. #45
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Er is niks maar dan ook helemaal niks mis met de manier waarop deze polls worden opgezet en/of gehouden.

    Mogelijk bij importeurs idd maar de mogelijkheid op 1 keuze.

    En wat betreft discussies betreffende wel of niet eerlijke winnaar de stemmen openbaar maken na sluiting, zo voorkom je vraagtekens en ongewilde discusies.

    gr
    Extreme Pyromaniac for life.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •