Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 25 van 25
  1. #16
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Ik heb deze discussie de afgelopen weken zo vaak gevoerd maar het is een zo goed als kansloze discussie. Het idee hierachter is dat als je een knal hoort of een pijl ziet dit per definitie verboden is en daardoor makkelijker te handhaven is door de Politie. Mijn reactie hierop is dat het handhaven op afsteken van illegaal vuurwerk nu al niet te handhaven valt dus nog meer artikelen verboden maken zal geen verschil gaan maken. Men denkt dat door een verbod op die artikelen de beschikbaarheid ook af zal nemen omdat legale winkels het niet meer mogen verkopen. Maar dat mogen we nu ook al niet als het gaat om de knallers waarover de klachten zijn. Mijn verwachting is dat de illegale handel alleen maar toe zal nemen met alle gevolgen van dien. Zelfs als je dat goed onderbouwt dan nog valt men in deze discussie steeds terug op het eerste punt: men verwacht beter te kunnen handhaven. Echt een gebed zonder eind kan ik je vertellen...
    Beter handhaven doordat er meer artikelen verboden zijn.. jaja. Ik snap enigszins wat ze bedoelen, maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet. Dat willen ze blijkbaar zelf niet snappen...
    Iedere 'harde' knaller kunnen ze in feite al aanduiden als illegaal, zo moeilijk is het echt niet. Grootste probleem van de handhaving is personeel en dus de pakkans (oftewel het gebrek daaraan). Zie bijv ook het 'verplicht' schieten van vuurpijlen uit zo'n goedgekeurd rekje... Zou daar ook maar iemand voor gepakt/beboet zijn die dat niet deed?! Nee natuurlijk niet. Is niet te controleren, net zoals je niet iedere (legale/illegale) knal kan controleren.

  2. #17
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.079
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Voorlopig lijken de Importeurs zich niet al te druk te maken over welk verbod dan ook, de meeste zijn alweer in China geweest en hebben de eerste orders alweer geplaatst...
    www.huismanvuurwerk.nl

  3. #18
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.768
    Thanks
    3.296
    11.379 waarderingen in 5.128 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Voorlopig lijken de Importeurs zich niet al te druk te maken over welk verbod dan ook, de meeste zijn alweer in China geweest en hebben de eerste orders alweer geplaatst...
    Ik vraag mij af of die zich überhaupt druk maken over dat onderwerp.
    De meeste hebben denk ik hun schaapjes al lang en flink op het droge, dus zouden ze zich dan ook echt druk maken of …….. ?

    Leuke stelling dit trouwens
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  5. #19
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Ach ja als het geen vuurwerk is, dan worden het wel bakstenen waar mee gegooid wordt. daarna alle bakstenen verbieden en alles asfalteren.

  6. Deze gebruiker waardeert TCDD voor het bericht:


  7. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ik vraag mij af of die zich überhaupt druk maken over dat onderwerp.
    De meeste hebben denk ik hun schaapjes al lang en flink op het droge, dus zouden ze zich dan ook echt druk maken of …….. ?
    Bij een verbod gaan denk ik toch veel bedrijven een flinke klap krijgen, en wat te denken van winkels die toch ook allemaal voor ik weet niet hoeveel geld alles op orde moeten hebben, huur betalen, omzet missen en noem maar op.
    Verwacht toch dat ze het allemaal nauwlettend in de gaten houden, maar zolang er niets duidelijk is moeten ze door met hun bedrijfsvoering.

  8. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Of sneeuwballen... als je toch leest in de kranten hoeveel incidenten voortkomen door het gooien met sneeuwballen. Misschien sneeuw ook maar verbieden. Zonder gekheid het is altijd die kleine groepering vaak die jonge aso gastjes die het verpesten voor de rest. Straf dat tuig nu eens in plaats van altijd maar alles verbieden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Ach ja als het geen vuurwerk is, dan worden het wel bakstenen waar mee gegooid wordt. daarna alle bakstenen verbieden en alles asfalteren.

  9. Deze gebruiker waardeert Robbert28 voor het bericht:


  10. #22
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Haha wou net zeggen, geen vuurwerk voorhanden dus dan maar sneeuw en ijsballen smijten, mooi voorbeeld
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  11. #23
    VWC-Lid Vuurwerkplace's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 juli 2006
    Berichten
    306
    Thanks
    259
    138 waarderingen in 87 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ik vraag mij af of die zich überhaupt druk maken over dat onderwerp.
    De meeste hebben denk ik hun schaapjes al lang en flink op het droge, dus zouden ze zich dan ook echt druk maken of …….. ?

    Leuke stelling dit trouwens
    Vanwaar deze negativiteit Torrr?

  12. #24
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Ach ja als het geen vuurwerk is, dan worden het wel bakstenen waar mee gegooid wordt. daarna alle bakstenen verbieden en alles asfalteren.
    Asfalt kan je ook uit de grond hakken om mee te gooien heuj, Heel gevaarlijk. Ik stel voor om pikhouwelen te verbieden
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

  13. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2017
    Locatie
    Noorden van het land
    Berichten
    304
    Thanks
    45
    120 waarderingen in 86 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ik vraag mij af of die zich überhaupt druk maken over dat onderwerp.
    De meeste hebben denk ik hun schaapjes al lang en flink op het droge, dus zouden ze zich dan ook echt druk maken of …….. ?

    Leuke stelling dit trouwens
    Denk dat het voor een importeur net zo lastig is om hier invloed op te hebben als voor ieder ander.

    En om er samen (als branche) echt iets tegen te doen kost waanzinnig veel geld en energie en succes is niet verzekerd. En hoe pak je dat aan dan?

    Importeurs runnen uiteindelijk gewoon bedrijven, en ze maken een inschatting of de investering voldoende op zal leveren. En ik denk, investering te hoog is, en de uitkomst te onzeker.

    Los daarvan is de kans ook groot dat elk jaar de discussie weer zal oplaaien, zodra er weer iets gebeurt.

    En dus blijft het zoals het is, en mocht het op een verbod uitlopen (van een bepaald type of alle consumentenvuurwerk) dan zullen ze vooral gaan voor een regeling met de overheid. Bijvoorbeeld nog 1 jaartje langer, zodat ze kunnen afbouwen. Of een financiële regeling.

    Heb ook al gedacht dat de prijsverhogingen misschien wel eens te maken kunnen hebben met het mogelijk verbod. Een buffertje voor de onzekere toekomst opbouwen....?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •