Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.453
    Thanks
    41.039
    19.065 waarderingen in 8.441 posts

    Dertienjarige alkmaarder die vuurwerk naar hulpdiensten gooide in gesprek met burgeme

    De dertienjarige jongen die op Oudejaarsdag zwaar vuurwerk naar hulpdiensten gooide, moest zich donderdag komen melden op het stadhuis. De jonge Alkmaarder moest, samen met zijn moeder, in gesprek met burgemeester Piet Bruinooge over zijn daad.

    Na een stevig gesprek vroeg de burgemeester hoe de jongen zich dit jaar anders gaat gedragen met Oud & Nieuw. Hier moet hij goed over na gaan denken en later op terugkomen. Zijn moeder, die erg boos op hem is, ziet hierop toe. Naast dit gesprek moet de jongen zich ook verantwoorden voor de rechter.

    De politie hoopt dat de jongeman er iets van leert.

    https://alkmaarcentraal.nl/nieuws/60...t-burgemeester
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    13 jaar of niet. Laat hem maar is vrijwilligerswerk doen. En een lange tijd zn zakgeld inleveren. Aanpakken. 13 jaar en al verrot de snotneus.

  3. Deze gebruiker waardeert fernando93 voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.592 waarderingen in 2.735 posts
    Als je op zo'n leeftijd vuurwerk naar hulpverleners gooit, bega je op je 16e je eerste moord en pleeg je op je 23e een aanslag, aldus een vlugge berekening. Meteen aanpakken dit soort types.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  5. #4
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    [QUOTE=RandomDaniel;1041998]Als je op zo'n leeftijd vuurwerk naar hulpverleners gooit, bega je op je 16e je eerste moord en pleeg je op je 23e een aanslag, aldus een vlugge berekening. Meteen aanpakken dit soort

    Uhm dit is gebaseerd op je eigen wijsheid of? Foutw vrienden kan ook een oorzaak zijn, drank of drugs ik kan wel tientallen oorzaken geven . Opvoeding behoort daar ook zekee bij . Een leerstraf is voldoende

  6. #5
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    [QUOTE=RandomDaniel;1041998]Als je op zo'n leeftijd vuurwerk naar hulpverleners gooit, bega je op je 16e je eerste moord en pleeg je op je 23e een aanslag, aldus een vlugge berekening. Meteen aanpakken dit soort

    Uhm dit is gebaseerd op je eigen wijsheid of? Foutw vrienden kan ook een oorzaak zijn, drank of drugs ik kan wel tientallen oorzaken geven . Opvoeding behoort daar ook zekee bij . Een leerstraf is voldoende

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2017
    Berichten
    69
    Thanks
    58
    111 waarderingen in 35 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Als je op zo'n leeftijd vuurwerk naar hulpverleners gooit, bega je op je 16e je eerste moord en pleeg je op je 23e een aanslag, aldus een vlugge berekening. Meteen aanpakken dit soort types.
    Wauw, gast, die jongen is 13 en doet iets stoms. Wat hij doet is zeker niet ok maar laten we hem nu niet meteen gaan vergelijken met een moordenaar. We zijn allemaal jong geweest en we hebben allemaal stomme dingen gedaan. Er is een groot verschil tussen een volwassen vent die vuurwerk gooit naar hulpverleners en een 13 jarige, die 13 jarige leert het namelijk van die volwassen kerel. Wat jij zegt is misschien wel het stomste wat ik dit jaar gehoord heb, en het is pas 18 januari dus misschien heb je wel een record te pakken.

  8. Deze gebruiker waardeert Mlke voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.771
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Uhm dit is gebaseerd op je eigen wijsheid of? Foutw vrienden kan ook een oorzaak zijn
    Gedeeltelijk mee eens want je bent nog steeds veratwoordelijk voor je eigen daden.

    # ik ben benieuwd wat de rechter over deze zaak gaat zeggen. Hopelijk krijgen we dat nog te horen als hij voor de rechter is verschenen.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  10. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    13 jaar? Zwaar vuurwerk? Vreemd bericht... Waarschijnlijk 2 werkende ouders en geen ouderlijk toezicht. Waarschijnlijk vriendjes op school of in de buurt die iets verkochten, wat harder knalt dan een Nederlands astronautje. Waarschijnlijk groepsdruk enzovoorts enzovoorts.

    Goed om te lezen dat deze jongen op het gemeentehuis moest komen voor een gesprek met de burgemeester voor zijn daden, en dat zijn moeder boos is. Hij komt ook nog voor de rechter en komt er dan waarschijnlijk met een taakstraf/haltstraf vanaf. Op zijn leeftijd maakt dat wel een aardige indruk denk ik, en ik denk dat hij waarschijnlijk niet in herhaling gaat vallen.

    Als gemeente Alkmaar zou ik wel een vinkje achter zijn naam zetten. Bij herhaaldelijk delict in de toekomst, keihard straffen en oppakken. Maar dat terzijde...

  11. #9
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.592 waarderingen in 2.735 posts
    Oke, om de commotie een beetje te sussen hierboven, het was natuurlijk overdreven en met lichte spot. Volgende keer maar een emoji er bij zetten...
    Er is zeker hoop als je een fout begaat, maar dit soort geweld moet wel streng aangepakt worden.
    Ik ben zelf ook 13 geweest, en ik kende veel mensen die op die leeftijd domme dingen deden. Maar vuurwerk naar hulpverleners gooien, dat heb ik nog nooit gezien bij een 13-jarige. Nitraatje erbij? Prima, maar naar een hulpverlener gooien is iets wat ik niet goed kan praten. Goed dat de burgemeester hem persoonlijk aanspreekt, zal de angst er goed inboezemen hoop ik.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  12. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  13. #10
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.453
    Thanks
    41.039
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    13 jaar en dan dit al doen, bizar. Goed aanpakken en hopelijk leert hij er van.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. #11
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin1978 Bekijk bericht
    13 jaar? Zwaar vuurwerk? Vreemd bericht... Waarschijnlijk 2 werkende ouders en geen ouderlijk toezicht. Waarschijnlijk vriendjes op school of in de buurt die iets verkochten, wat harder knalt dan een Nederlands astronautje. Waarschijnlijk groepsdruk enzovoorts enzovoorts.

    Goed om te lezen dat deze jongen op het gemeentehuis moest komen voor een gesprek met de burgemeester voor zijn daden, en dat zijn moeder boos is. Hij komt ook nog voor de rechter en komt er dan waarschijnlijk met een taakstraf/haltstraf vanaf. Op zijn leeftijd maakt dat wel een aardige indruk denk ik, en ik denk dat hij waarschijnlijk niet in herhaling gaat vallen.

    Als gemeente Alkmaar zou ik wel een vinkje achter zijn naam zetten. Bij herhaaldelijk delict in de toekomst, keihard straffen en oppakken. Maar dat terzijde...
    13 jaar en 'zwaar' vuurwerk an sich is toch niet zo vreemd, wat je er ook van vindt?
    Vroeger hadden we toen corsairs, nu hebben ze op die leeftijd nitraatjes, tja..

    Niet goed te praten wat hij deed natuurlijk, maar, hij is 13... domme actie, fout, maar de leeftijd telt wel mee mijns inziens. Prima hoe de burgemeester dit aanpakt, even enorm serieus op gesprek komen, laten merken dat dit alle grenzen overschrijdt. Dit gaat geheid indruk maken. En inderdaad aangeven dat hij op "de lijst" staat, dat hij er de volgende keer minder genadig vanaf komt. Dat vergeet ie nooit weer. Doel bereikt.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •