Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 29 van 29
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Foutje, deze kan weg

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Wederom een artikel uit de linkse hoek.

    Godzijdank is het weer voorbij: Oud & Nieuw en al die dagen van geknal er om heen. Op Oudjaar lag ik, de mensheid hatend terwijl andere mensen elkaar kussend een gelukkig Nieuwjaar wensten, op mijn bed met een doodsbange, trillende hond eronder en de radio op zijn hardst aan om te trachten alle naar oorlogsgeweld klinkende knallen buiten te sluiten. Wat niet lukte….

    Misschien moet je je huisdier iets anders opvoeden! Iets met een cursus of een cd/dvd met vuurwerk geluiden, dat je huisdier aan het geluid van vuurwerk kan wennen. En wie ligt er met een hond in bed? Lekker hygiënisch.... Maar dat terzijde.

    Vier dagen van tevoren begon dit jaar de verkoop van vuurwerk dat pas afgestoken mocht worden op 31 december van 18.00 uur in de middag tot 2 uur in de nacht. Hoe achterlijk is onze overheid: denken zij werkelijk dat men zich er aan houdt om vier dagen geen vuurwerk af te steken? Op vrijdag 28 december was het geknal in mijn buurt al niet meer te harden.
    Ja!!! Ik ben er zo één die zich daar aan houdt!!! Ik begon pas om 21.00 uur in Rotterdam, en toen liep er ook nog eens een man zijn hond uit te laten. We hebben netjes gewacht tot hij de straat uit was... Kijk zo kan het ook!!!


    Hoe zit met met al de dieren die niet weten wat hen overkomt? Niet alleen de doodsbange honden en katten, maar ook alle in het wild levende dieren en vogels. Weerradarbeelden van De Bilt laten zien dat met Oud & Nieuw miljoenen vogels in paniek opschrikken. Op sommige plekken vliegen er meer dan duizend vogels per vierkante kilometer op die in totale paniek een half uur of langer op 500 meter hoogte in de lucht blijven vliegen. Deze vogels ondervinden enorm veel stress en verbruiken veel energie die ze in de koude winternachten wel voor iets anders kunnen gebruiken. Bovendien kunnen niet alle vogels in het donker navigeren en komen in botsing met gebouwen en hoogspanningskabels.
    Ik woon al jaren in de buurt van de Reeuwijkse plassen en ik ervaar dit totaal niet! Maar dan is de volgende vraag aan deze artikel schrijver: Hoeveel van deze vogels gaan zich te pletter vliegen in de wieken, van de twee of drie nieuw te bouwen windmolenparken op zee?

    Onlangs kaartten raadsleden van de gemeente Amsterdam aan dat bezoekers van Artis in de openbare ruimte nog mogen roken. Dat zou slecht zijn voor de kinderen… De hypocrisie ten top als je bedenkt hoeveel vervuiling er met het jaarlijkse vuurwerk de lucht in gaat. Onze overheid zegt dat we duurzaam moeten worden vanwege de CO2 uitstoot en onze woningen moeten daarom allemaal van het gas af en houtkachels moeten verboden worden. Maar de enorme hoeveelheid schadelijke gifstoffen die alles weer teniet doet mag men gewoon met Oud en Nieuw in de lucht afsteken
    Misschien zou de artikel schrijver zich eerst een beter kunnen inlezen, voordat hij zoiets roept?
    De hoeveelheid CO2-uitstoot tijdens oud-en nieuw, is nog geen 1% van de jaarlijkse CO2-uitstoot in Nederland. Zie hier: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...erwaarloosbaar

    Dan heb ik het nog niet eens gehad over al die vluchtelingen die getraumatiseerd zijn door oorlogsgeweld. Als dit geknal bij mij al zoveel associaties met oorlog oproept, hoe moet het dan zijn voor hen die dat echt hebben meegemaakt?
    Een echte mortierbom klinkt toch wel iets harder, en richt toch wel iets meer schade aan als een shell of een nitraatje. En als ik de beelden in de media zo zie, dan houden sommige asielzoekers ook wel van een feestje...


    "
    ‘Geef het volk brood en spelen’, lijkt onze overheid gemakshalve slechts te denken. Daarmee geen rekening houdend met de enorme milieugevolgen, het dierenleed en de grote groep burgers, dierenvrienden, artsen, politie en de Onderzoeksraad voor Veiligheid die allen aandringen op een verbod. Twee doden, weer een heleboel gewonden, een enorme hoeveelheid angst en dierenleed, een heleboel milieuschade, geweld tegen hulpverleners en een fikse schadepost die wij allemaal ongewenst moeten dragen. Het is blijkbaar allemaal nog steeds niet voldoende voor de overheid om tot een verbod over te gaan.
    Pak gewoon de raddraaiers op die de hulpverleners bestoken met vuurwerk. Pak relschoppers op, pak vandalen op en geef ze een torenhoge boete. Laat ze opdraaien voor de aangerichte schade en geef ze een meldingsplicht voor de 5 aankomende jaarwisselingen. Daarnaast geen recht op een advocaat, wedden dat deze imbecielen het dan nooit meer doen?

  3. #18
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Het heeft vele duizenden artikelen geduurd, maar na het lezen van dít artikel ben ik eindelijk om. Ik zal vuurwerk voor altijd afzweren, en de jaarlijkse kruitbegroting netjes overmaken naar de hongerige buikjes in Afrika.

    Bij deze wil ik het links inclusieve deugcircus van harte feliciteren met hun gelijk. Vuurwerk is stom, en ik was dat in het verlengde daarvan ook. Maar ik heb het licht gezien hoor! Ik zal een mooie concertlaser kopen, en deze om 12 uur een half uurtje omhoog laten schijnen, onder begeleiding van rustige muziek van een nog nader te bepalen gender neutrale artiest.

    Dat wordt vast een mietsers feest hier in de straat

    *Sarcasme modus: off.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  4. Deze 8 gebruikers waarderen Hendtje Contentje voor het bericht:


  5. #19
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts
    Linkse mensen kunnen ook van vuurwerk houden ;)
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

  6. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Nou nou, wat een overdreven taalgebruik. Oorlogsgeweld klinkende knallen..., enorme hoeveelheid angst, onder duikende mensen, deze vrouw heeft duidelijk mentale ondersteuning nodig om die 4 dagen van het jaar stressloos door te komen. Ze heeft me in ieder geval niet kunnen overtuigen. Better luck next time wuifduif

  7. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Haha Joop..

    Misschien niet helemaal on topic maar hier nog een mooi voorbeeld met wat voor waanzin deze tijd te maken heeft en waarom de huidige politiek correcte links cultuur zo gevaarlijk is:

    ..

  8. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
    Haha Joop..

    Misschien niet helemaal on topic maar hier nog een mooi voorbeeld met wat voor waanzin deze tijd te maken heeft en waarom de huidige politiek correcte links cultuur zo gevaarlijk is:

    Joe Rogan!

  9. Deze gebruiker waardeert Pyropinoy voor het bericht:


  10. #23
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    Ik moest hier zo hard om lachen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendtje Contentje Bekijk bericht
    Het heeft vele duizenden artikelen geduurd, maar na het lezen van dít artikel ben ik eindelijk om. Ik zal vuurwerk voor altijd afzweren, en de jaarlijkse kruitbegroting netjes overmaken naar de hongerige buikjes in Afrika.

    Bij deze wil ik het links inclusieve deugcircus van harte feliciteren met hun gelijk. Vuurwerk is stom, en ik was dat in het verlengde daarvan ook. Maar ik heb het licht gezien hoor! Ik zal een mooie concertlaser kopen, en deze om 12 uur een half uurtje omhoog laten schijnen, onder begeleiding van rustige muziek van een nog nader te bepalen gender neutrale artiest.

    Dat wordt vast een mietsers feest hier in de straat

    *Sarcasme modus: off.
    Work is the curse of the drinking class

  11. Deze gebruiker waardeert SQUEAK! voor het bericht:


  12. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babiloot Bekijk bericht
    Dan heb ik het nog niet eens gehad over al die vluchtelingen die getraumatiseerd zijn door oorlogsgeweld. Als dit geknal bij mij al zoveel associaties met oorlog oproept, hoe moet het dan zijn voor hen die dat echt hebben meegemaakt?
    Degene die dit schrijft moeten ze met hele hebbe en houwe op pakken en een jaar in Afghanistan droppen tussen de bommen en slachtingen, associaties met oorlog mijn reet!

  13. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Uiteraard een kut artikel.
    Toch wil ik even melden dat er zeker mensen zijn die de oudejaarsnacht associëren met oorlog. Velen vluchtelingen en veteranen niet, maar er zijn er zeker die vol angst of trauma zitten met oudejaar.
    Laten we dit niet ontkennen.
    De vraag is alleen in hoeverre je altijd met de minderheid rekening kan houden, dat geldt voor alles in de maatschappij.

  14. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts
    Haha De terreur van vuurwerk moet stoppen... word met de dag gekker hierzo
    Soms denk wel eens waar gaat dit land naar toe..

  15. #27
    VWC-Lid Aftershock's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2007
    Berichten
    1.034
    Thanks
    525
    509 waarderingen in 247 posts
    Goed verhaal. Lekker kort ook...

  16. #28
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aftershock Bekijk bericht
    Goed verhaal. Lekker kort ook...
    Ja, ome Joop zou stuk beter Bucket reeks boekjes kunnen gaan schrijven.
    Hetzelfde kansloze inhoudloze verhaal.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  17. #29
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ik vind wel dat jullie hierboven alles wel belachelijk kunnen maken maar de schrijver heeft wel een punt.ik heb ook te lijden onder de vuurwerk terreur,het doet mij altijd denken aan mijn opa.zijn fu.cking scheten alleen de lucht al pffff daarbij de harde knallen jongens dramaaa .ben blij dat ik na 1jan weer normaal kan functioneren

  18. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •