Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 29
  1. #1
    VWC-Lid Babiloot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Ooijpolder, Gelderland
    Berichten
    1.305
    Thanks
    60
    328 waarderingen in 145 posts

    De terreur van vuurwerk moet stoppen

    De terreur van vuurwerk moet stoppen

    Twee doden, weer een heleboel gewonden, een enorme hoeveelheid angst en dierenleed, een heleboel milieuschade, geweld tegen hulpverleners en een fikse schadepost die wij allemaal ongewenst moeten dragen
    cc-foto: Franklin Heijnen

    Godzijdank is het weer voorbij: Oud & Nieuw en al die dagen van geknal er om heen. Op Oudjaar lag ik, de mensheid hatend terwijl andere mensen elkaar kussend een gelukkig Nieuwjaar wensten, op mijn bed met een doodsbange, trillende hond eronder en de radio op zijn hardst aan om te trachten alle naar oorlogsgeweld klinkende knallen buiten te sluiten. Wat niet lukte….

    De kippen en de konijnen in mijn tuin had ik al eerder gevangen en in hun hokken opgesloten, vurig hopend dat er geen rotje of vuurpijl op een hok zou vallen en dat zij het allemaal zouden overleven.

    Ik woon in Amsterdam en daar kon je dit jaar een vuurwerkvrije zone aanvragen. Dat klonk hoopvol, maar… dan moest je wel de hele buurt mee krijgen en dus erg sociaal en gezien zijn. Het risico dat het tegen je gaat werken en er juist pesterijen en extra vuurwerk voor je deur door volgen is zeker niet uitgesloten. Bovendien zou er geen enkele vorm van handhaving zijn, dat moesten de buurtbewoners zelf maar doen.

    Hoe kan het toch dat de ene mens feest viert terwijl dat zo ten koste gaat van de feestvreugde van andere mensen en dieren? Is dat wel eerlijk? De dag die de viering van een nieuw jaar inluidt is voor mij en vele anderen de hel op aarde. Mensen vluchten hun huis uit naar een afgelegen camping om hier niet aan blootgesteld te worden of vluchten zelfs naar het buitenland waar vuurwerk is verboden. In feite duiken deze mensen onder. Maar er is ook nog een hele groep die dat niet kan. Sommigen doen hun dieren in een pension, zodat de angst minder zal zijn, al moeten ze daarvoor noodgedwongen hun dier juist in de steek laten.

    Vier dagen van tevoren begon dit jaar de verkoop van vuurwerk dat pas afgestoken mocht worden op 31 december van 18.00 uur in de middag tot 2 uur in de nacht. Hoe achterlijk is onze overheid: denken zij werkelijk dat men zich er aan houdt om vier dagen geen vuurwerk af te steken? Op vrijdag 28 december was het geknal in mijn buurt al niet meer te harden. Het leken wel bommen die ontploften voor mijn huis. Mijn hond kreeg er een epileptische aanval door. Woedend belde ik de politie met het verzoek tot handhaving. De volgende ochtend werd ik teruggebeld door een agent die constateerde dat er niks met mijn klacht gedaan was: “Er zijn geen extra agenten die we hierop kunnen inzetten. Het beste is als u gaat klagen bij de gemeente” .

    Hoe zit met met al de dieren die niet weten wat hen overkomt? Niet alleen de doodsbange honden en katten, maar ook alle in het wild levende dieren en vogels. Weerradarbeelden van De Bilt laten zien dat met Oud & Nieuw miljoenen vogels in paniek opschrikken. Op sommige plekken vliegen er meer dan duizend vogels per vierkante kilometer op die in totale paniek een half uur of langer op 500 meter hoogte in de lucht blijven vliegen. Deze vogels ondervinden enorm veel stress en verbruiken veel energie die ze in de koude winternachten wel voor iets anders kunnen gebruiken. Bovendien kunnen niet alle vogels in het donker navigeren en komen in botsing met gebouwen en hoogspanningskabels.

    Ook ten tijde van de vogelgriep barstte de afgelopen jaren het vuurwerk gewoon los. Er werden in opdracht van de overheid vanwege de besmettelijke ziekte honderdduizenden dieren preventief gedood, er kwamen vervoersverboden en een jachtverbod. Maar dat door het vuurwerk veel stress en angst werd veroorzaakt bij wilde vogels en er daardoor grotere kans was op verspreiding van vogelgriep, daar maakte niemand bij de overheid zich druk om…

    Onlangs kaartten raadsleden van de gemeente Amsterdam aan dat bezoekers van Artis in de openbare ruimte nog mogen roken. Dat zou slecht zijn voor de kinderen… De hypocrisie ten top als je bedenkt hoeveel vervuiling er met het jaarlijkse vuurwerk de lucht in gaat. Onze overheid zegt dat we duurzaam moeten worden vanwege de CO2 uitstoot en onze woningen moeten daarom allemaal van het gas af en houtkachels moeten verboden worden. Maar de enorme hoeveelheid schadelijke gifstoffen die alles weer teniet doet mag men gewoon met Oud en Nieuw in de lucht afsteken.

    Dan heb ik het nog niet eens gehad over al die vluchtelingen die getraumatiseerd zijn door oorlogsgeweld. Als dit geknal bij mij al zoveel associaties met oorlog oproept, hoe moet het dan zijn voor hen die dat echt hebben meegemaakt?

    ‘Geef het volk brood en spelen’, lijkt onze overheid gemakshalve slechts te denken. Daarmee geen rekening houdend met de enorme milieugevolgen, het dierenleed en de grote groep burgers, dierenvrienden, artsen, politie en de Onderzoeksraad voor Veiligheid die allen aandringen op een verbod. Twee doden, weer een heleboel gewonden, een enorme hoeveelheid angst en dierenleed, een heleboel milieuschade, geweld tegen hulpverleners en een fikse schadepost die wij allemaal ongewenst moeten dragen. Het is blijkbaar allemaal nog steeds niet voldoende voor de overheid om tot een verbod over te gaan.

    Bron: https://joop.bnnvara.nl/opinies/de-t...k-moet-stoppen

  2. Deze gebruiker waardeert Babiloot voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Bla, bla, bla

  4. #3
    VWC-Lid pyrodreams's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2017
    Berichten
    768
    Thanks
    3.152
    950 waarderingen in 540 posts
    4 verkoop dagen lol
    ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

  5. #4
    VWC-Lid chrissie81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    1.471
    Thanks
    4.045
    3.763 waarderingen in 1.087 posts
    En alweer zo een 'dierenliefhebber' die heel begaan is met de beestjes, terwijl ze zelf een hekel aan vuurwerk heeft waarschijnlijk..
    FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

  6. Deze gebruiker waardeert chrissie81 voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Dat hele Joop-gebeuren is een extreem-links platform als ik het zo zie, kun je al niet serieus nemen. Neem bijvoorbeeld een ander artikel: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/de-ge...e-gewone-vrouw
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  8. #6
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Wat een droer toeter zeg

  9. #7
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    terreur van ski vakantie moet stoppen, doden en gewonden ieder jaar weer..... oooh nee dit is de verzonnen reden om vuurwerk te verbieden, komt namelijk uit de groene hoek.

  10. #8
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    De linkse-terreur moet ook stoppen. Brrrrrr

  11. Deze 5 gebruikers waarderen Pyro Is Art voor het bericht:


  12. #9
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    Goed verhaal, doen we niks mee.
    Work is the curse of the drinking class

  13. Deze 2 gebruikers waarderen SQUEAK! voor het bericht:


  14. #10
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Wat een droefenis weer zeg. Nota bene op oudjaarsdag nog een school ganzen of hoe zeg je dat laag over zien vliegen op hun dooie gemakkie terwijl er lustig op los geknalt werd. De vogels hadden nergens last van.
    December Will Be Magic Again!!

  15. #11
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    En weer een reden waarom ik mijn lidmaatschap op BNN(Vara) heb opgezegd.
    Bart de Graaff draait zich om in zijn graf.
    Wat heeft die linkse kliek zijn omroep naar de knoppen geholpen zeg.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  17. #12
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Het enigste wat vervuilend is, is die onzin wat uit de mond komt van deze linkse zure peen eend.

  18. Deze gebruiker waardeert knift voor het bericht:


  19. #13
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Ik ben klaar met dit soorten zeikwijven. Pak die Tarzan wat vaker en val ons niet lastig.

  20. #14
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.771
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Lekkere propaganda is dit weer zeg, dat hij nog geen pamfetten gaat verspreiden op centraal station oid

    Dat zulk soort gissingen maar ongestraft kunnen worden geplaatst is voor mij wederom een teken dat de media in deze tijd gewoon ziek is, een rottend gezwel die er alleen maar op uit is om zo veel mogelijk negativiteit in de wereld te strooien.
    @www.ikmoetkotsen.nl
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  21. #15
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts
    Vraag me ook af of meneer doodsbang met een trillend lipje in zijn bed ligt als het onweert.
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •