Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    Landelijk beeld jaarwisseling 2018-2019

    Het onderzoeksrapport naar de jaarwisseling 2018-2019

    tk-bijlage-oud-en-nieuw-2018-2019-landelijk-beeld-jaarwisseling.pdf
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 4 gebruikers waarderen Scav voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.523
    Thanks
    3.437
    1.929 waarderingen in 701 posts
    ik schrik er wel van... in totaal 8943 incidenten gedurende 32 uur rondom nieuwjaarsnacht... bizar.
    wat zou dat tijdens een reguliere uitgaansavond in het weekend zijn?

    hiervan zijn ruim 3100 incidenten vuurwerkgerelateerd, waarvan er ruim 2900 'afsteken buiten afsteektijden' bedragen.
    dit zal dus hoogstwaarschijnlijk gaan om illegaal vuurwerk

  4. #3
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    ik schrik er wel van... in totaal 8943 incidenten gedurende 32 uur rondom nieuwjaarsnacht... bizar.
    wat zou dat tijdens een reguliere uitgaansavond in het weekend zijn?

    hiervan zijn ruim 3100 incidenten vuurwerkgerelateerd, waarvan er ruim 2900 'afsteken buiten afsteektijden' bedragen.
    dit zal dus hoogstwaarschijnlijk gaan om illegaal vuurwerk
    Waarom suggereer je dat illegaal vuurwerk hoogstwaarschijnlijk de boosdoener is van ‘vuurwerkoverlast door afsteken buiten de afsteektijden?’

    Gedurende de laatste 4 dagen vh jaar kan men beschikken over consumentenvuurwerk, derhalve is er in die periode altijd een piek wbt overlast meldingen.

    Daar komt nog bij dat Cat1 vuurwerk helaas het hele jaar door verkocht mag worden.
    Het valt me altijd op dat de enorme schappen Cat1 vuurwerk vd grote ketens vaak in de laatste week van december al zo goed als leegverkocht zijn en dit vuurwerk wordt dan ook massaal afgestoken in de gehele decembermaand.
    (Zie alle nieuwsberichten/klachten wbt Cat1).
    Waar ik zeker aan mee zou doen als ik nog tussen de 10 en 15jr jong was geweest. ;-)

    Er is een afname van illegaal vuurwerk in NL (minder aanvoer en meer in beslagnames, zie o.a. nieuwsberichten) maar een toename wbt afsteken van Cat1.

    De verkorting van de afsteektijd, toename van Cat1 en de zondag tussen de verkoopdagen, zorgen (naast illegale knallers) helaas ook voor een toename vh aantal overlast meldingen buiten de wettige afsteektijd.

    De overlast toename is dus een logisch gevolg (zie piek eind dec) vd beperking wbt afsteektijd en tegelijk het aanbod van (illegaal vuurwerk), Cat1 gedurende heel december en consumenten vuurwerk gedurende de laatste vier dagen.

  5. #4
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Dit rapport gaat alleen over de laatste dag van het jaar (31 december). En het te vroeg afsteken...tja op de 31e vind ik dat eerlijk gezegd minder erg. Maar stel het is cat1. Dit mag het hele jaar afgestoken worden. Daarbij vind ik een stijging in de overlast ietwat overdreven. Dit jaar was het goed weer voor ons om af te steken. Maar mensen vinden ook steeds meer dat iets overlast is. Nederland is steeds meer en meer een klaagland aan het worden, is het niet beter om dat eens om te gaan draaien?

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.787
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Dat er m.b.t. vuurwerk een stijging is lijkt mij niet vreemd. Vorig jaar erg slecht weer gehad en nu perfect weer. In het rapport stond ook dat er t.o.v 2016-2017 vorig jaar een behoorlijke dalen was.

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.523
    Thanks
    3.437
    1.929 waarderingen in 701 posts
    Klopt firewire. Je hebt gelijk. Het gaat over 31 dec. Tuurlijk komt de overlast dan net zo goed door legaal vuurwerk, my bad

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Er wordt ook amper opgetreden tegen mensen die op 31 december voor 6 uur afsteken en ik vermoed dat velen hier op het forum daar ook net zo goed aan meedoen. Hoe jammer ik de nieuwe tijden ook vind, ik hou mij er wel gewoon aan.

    Maargoed ik denk dat er wel ernstiger problemen zijn dan vroegtijdig afsteken op oudjaarsdag, zoals bijvoorbeeld het bestoken van de politie en hulpdiensten en Zwaar illegaal vuurwerk, shells etc.en het afsteken in de weken voor oud en nieuw

  9. #8
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Dit rapport gaat alleen over de laatste dag van het jaar (31 december). En het te vroeg afsteken...tja op de 31e vind ik dat eerlijk gezegd minder erg. Maar stel het is cat1. Dit mag het hele jaar afgestoken worden. Daarbij vind ik een stijging in de overlast ietwat overdreven. Dit jaar was het goed weer voor ons om af te steken. Maar mensen vinden ook steeds meer dat iets overlast is. Nederland is steeds meer en meer een klaagland aan het worden, is het niet beter om dat eens om te gaan draaien?
    Idd 31dec, ik gaf ook aan “piek eind dec” maar idd, dit rapport betreft specifiek de laatste 32uur...

    Correct wbt klaagland, maar logisch gevolg van iets “magisch” tijdelijk ter beschikking stellen, maar tegelijkertijd het gebruik ervan, tot in het onhaalbare te beperken.

    Het gaat hier o.a. om een stijging van “overlast meldingen buiten de afsteektijden” en die “overlast meldingen” zullen alleen afnemen door de afsteektijden en Cat1 gelijk te trekken met de eindejaarsverkoop van consumentenvuurwerk...

  10. #9
    VWC-Lid WitteRook's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 mei 2018
    Berichten
    318
    Thanks
    352
    226 waarderingen in 88 posts
    Check deze video, zo zie je dat heel vaak (legaal) vuurwerk niet de oorzaak is van de incidenten ... VEEL relschoppers!


  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Als je het in een periode van 3 jaarwisselingen bekijkt gaat het juist de goede kant op. In 2015/2016 waren er 11248 incidenten, waarvan 4131 vuurwerk (37%) en 525 aanhoudingen, waarvan 65 vuurwerk (12%). Dit jaar zijn dat 8943 incidenten, waarvan 3124 vuurwerk (35%). Totaal aanhoudingen 391, waarvan 32 vuurwerk (8%). Kortom, weinig veranderd, maar wel een dalende trendlijn op te merken. Zeker als je 2014/2015 erbij pakt (41%) en (14%).

  12. #11
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyropinoy Bekijk bericht
    Als je het in een periode van 3 jaarwisselingen bekijkt gaat het juist de goede kant op. In 2015/2016 waren er 11248 incidenten, waarvan 4131 vuurwerk (37%) en 525 aanhoudingen, waarvan 65 vuurwerk (12%). Dit jaar zijn dat 8943 incidenten, waarvan 3124 vuurwerk (35%). Totaal aanhoudingen 391, waarvan 32 vuurwerk (8%). Kortom, weinig veranderd, maar wel een dalende trendlijn op te merken. Zeker als je 2014/2015 erbij pakt (41%) en (14%).
    Zo is het, laten we het gewoon eens met een positieve bril bekijken.!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •