Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 20
  1. #1
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts

    Je blindstaren op kruitinhoud/ kosten kruit

    Kijken jullie daarnaar, of gaat het jullie puur om de effecten? Ik merk dat ik afgelopen jaren veel te vaak kijk naar kruitinhoud/prijsverhouding, en dat ik mooie boxen heb laten staan hiervoor.

    Als ik bijvoorbeeld de rottweiler 130 (2kg kruit, 60 euro) tegenover een blue night fire zet (1500 gram, 100 - 150 euro) dan is de laatste een veel mooiere doos. Om de een of andere reden voel ik me dan belazerd om minder kruit te kopen tegen een hogere prijs. Weet iemand hoe dat zit met de kosten van kruit? Is de Chem die blauw geeft zoveel duurder dan goud of groen? Of is er nog kwaliteitsverschil in kruit? Het lijkt mij namelijk dat stof A gewoon stof A is en dat het niet zoals met drugs o.i.d versneden wordt tot een mindere kwaliteit van stof A.

    Iemand dit zich een beetje herkent in dit verhaal en/of wat uitleg kan geven?
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Ikzelf kijk ook naar kruit/prijs verhouding. Desondanks zie ik boxen met 1500 gram kruit voorbij komen die beter presteren dan boxen met 2000 gram kruit.

    Kijk maar een naar de WTF box van afgelopen jaar. 2000 gram kruit maar niet 0:00 waardig.

    Door deze box vraag ik mij wel af of het kruitinhoud wel klopt wat er wordt voorgespiegeld.

    Als voorbeeld. Er werd geadverteerd voor pijlen (weet helaas niet meer welke het zijn), dat ze 40 gram per pijl waren. Een forumlid heeft een pijl ontleed en deze bleek bij lange na geen 40 gram kruit te hebben

  3. #3
    VWC-Lid Vuurwerk Huizen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2013
    Locatie
    Huizen
    Berichten
    1.208
    Thanks
    633
    2.775 waarderingen in 796 posts
    Er zit ongetwijfeld ook een stuk verschil in prijs in kwaliteit van kruit en de chemische samenstelling, kan me goed voorstellen dat er bepaalde effecten/kleuren duurder zijn.

    Wat sowieso een groot verschil maakt is dat cakes/boxen met daar bijvoorbeeld waaiercakes in duurder zijn, dat heeft veel te maken met het feit dat er dan minder cakes in een karton passen, dus minder cakes/boxen in een container.
    Dus de kosten per cake/box om ze hier te krijgen zijn daardoor duurder en dat zie je terug in de verkoop prijs
    www.vuurwerkhuizen.nl

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Vuurwerk Huizen voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts
    Ja dat kan ook nog, dat we worden voorgelogen. Nog niet over nagedacht zo goed van vertrouwen als ik ben
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

  6. #5
    VWC-Lid PyroJ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 december 2013
    Locatie
    Almere
    Berichten
    207
    Thanks
    64
    280 waarderingen in 85 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht

    Als voorbeeld. Er werd geadverteerd voor pijlen (weet helaas niet meer welke het zijn), dat ze 40 gram per pijl waren. Een forumlid heeft een pijl ontleed en deze bleek bij lange na geen 40 gram kruit te hebben
    Dit waren de Triplet pijlen van wolff, bleek 7gram in te zitten. Had 6stuks afgelopen jaarwisseling en deze hadden gwn 40gram waren ook beter dan bijv light year.
    We hebben weer genoten!!!

  7. #6
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.771
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LsDre Bekijk bericht
    Weet iemand hoe dat zit met de kosten van kruit? Is de Chem die blauw geeft zoveel duurder dan goud of groen? Of is er nog kwaliteitsverschil in kruit?
    Net als bijna alle andere producten, grondstoffen etc op deze aarde, is elk of kan elk product er zijn in gradaties qua kwaliteit. Dus ja, er zit zeker verschil in kwaliteit van kruit. Daarom kan een box met minder, maar wel met een beter kruit, dus een stuk beter voor de dag komen.

    Ik zelf kijk eerst naar de filmpjes, dan bekijk ik de producten zo mogelijk live bij een demo. Ik zal als ik ze niet live heb gezien, snel tot aankoop overgaan en eerder kiezen voor een product wat zich al heeft bewezen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    Kijk maar een naar de WTF box van afgelopen jaar. 2000 gram kruit maar niet 0:00 waardig.

    Door deze box vraag ik mij wel af of het kruitinhoud wel klopt wat er wordt voorgespiegeld.
    De WTF was voor de een wel een goede en voor de ander geen goede box. Smaken verschillen en het gelul 00.00 uur waardig vind ik hier steeds bezopener vinden. Als of meer dan 3 % van de leden om 00.00 uur buiten staat
    Met kruid gewichten wordt al veel langer gesjoemeld, lees het forum maar eens goed door. Er zijn talloze voorbeelden waar in naar voren komt dat de gewichten niet kloppen, en dat zijn dan de bekende gevallen. Ik denk als je alles gaat wegen, dat dan meer dan 80% niet klopt.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  8. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts
    Ik heb vaak zat het gevoel dat de inhoud niet klopt met hetgeen waarmee geadverteerd wordt. Niemand trekt ook een 500 grams cake uit elkaar om eens na te gaan of het allemaal klopt en al kan je bewijzen dat het niet klopt wat dan?

    Een voorbeeld van een cake die niet duur is en toch erg goed presteert is de Monster Ride. Deze klappen wel vrij laag maar hebben een serieus goede burst en grote volle boeketten. En dat met weinig grammetjes. Die koop je dan voor €4,50 in de voorverkoop.
    De pijlen van Funke of Luypaers met 20 gram zijn vergelijkbaar of beter dan onze NL 40 grammers.

    Ik kijk niet echt meer naar grammen maar naar prijs kwaliteit. Nieuwe producten sla ik dan steeds vaker een jaartje over....

  10. #8
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.498
    Thanks
    713
    759 waarderingen in 416 posts
    Ik kijk vaak een straatfilmpje en bepaal dan voor mijzelf wat ik er voor wil betalen, want zoals hierboven al gezegd is: de ene 500 gram is de ander niet. Zo koop ik ook vaak cakes zonder enig idee te hebben hoeveel gram het effect heeft, of ook geen idee of het 20 of 30 mm tubes zijn. Een straatfilmpje zegt me dan meer

  11. #9
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.631 waarderingen in 580 posts
    Ik kijk meer naar aantal schoten/diameter. Betaal zelf bijvoorbeeld max. 80 euro voor 100 shots 30mm. 25mm heb ik liever niet ongeacht kruitinhoud.

  12. #10
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.498
    Thanks
    713
    759 waarderingen in 416 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzle Bekijk bericht
    Ik kijk meer naar aantal schoten/diameter. Betaal zelf bijvoorbeeld max. 80 euro voor 100 shots 30mm. 25mm heb ik liever niet ongeacht kruitinhoud.
    Voor mijn gevoel is dat ook niet helemaal 'waterdicht' want sommige effecten komen juist beter uit in 20 of 25 mm als je het met een x-aantal gram wilt doen.

  13. #11
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.469
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Terwijl de kosten meer in de omvang en transport zitten, niet zozeer in de chems!

  14. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Berichten
    990
    Thanks
    569
    1.253 waarderingen in 367 posts
    Ik begrijp je helemaal , ik heb deze fout ook vaker gemaakt , niet zozeer vanwege de prijs maar om zoveel mogelijk aan de 25 gram per schot te zitten .
    Terwijl het verschil vaak alleen in de mine zit .

    Een mine is een hele mooie aanvulling aan het totaalbeeld maar om dan in een complete show echt overal een mine onder te hebben is voor mij geen meerwaarde meer .
    Het lijkt me zelfs mooier om er in de opbouw op een bepaalde deel van een show pas mee te beginnen om het woww effect ervan te verkrijgen .

    Ik weet niet precies hoeveel gr ze ervoor reserveren maar aan het uiteindelijke boeket zal de 25 gr/sh niet beter zijn dan bv een 15/18 grammer.

  15. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2016
    Berichten
    305
    Thanks
    1.316
    134 waarderingen in 76 posts
    Staar je niet blind op de prijzen voor kruit.
    De duurste grondstoffen in kruit (zouten voor kleur en alu poeder) zijn zó'n 3 euro per kilo in china, maar gemiddeld zit het op zo'n 1 a 1,5 per kilo aan grondstoffen. Maar ja, dat is niet de grootste drijvende kracht achter de prijs.
    Verwerken tot sassen en daarvan cakes maken is een veel grotere drijvende factor voor de prijs.

  16. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Vanochtend nog een reportage gezien van “wat kost vuurwerk”. Ging in dit geval om een pakket vuurpijlen die in de winkel €27,50 moeten kosten. De productiekosten waren €2,50, waarbij de kunststof onderdelen het duurst waren. Kosten voor kruit waren minimaal.

  17. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    Meeste kosten zitten dan ook in. Verschepen opslag belastingen. En personeel etc.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •