Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Burgemeester Hilversum: ’Verbod op knallen, wel siervuurwerk’

    De vuurwerkschade tijdens de afgelopen jaarwisseling blijkt toch een stuk minder dan gedacht. Maar dat wil niet zeggen dat burgemeester Pieter Broertjes niet doorgaat met zijn plannen om Hilversum vuurwerkvrij te maken. Hij wil knalvuurwerk verbieden en siervuurwerk wel toestaan.

    „Er is goed nieuws”, vertelt Broertjes tijdens de commissievergadering na vragen van het CDA woensdagavond. „Er is geen ruim 19.000 euro schade door vuurwerk, maar 16.000 euro. Gelijk aan de vorige jaarwisseling. Dat komt omdat het herstel van het Cruyff Court mee blijkt te vallen. Geen 5.000 euro, maar 500 euro.”

    De vuurwerkvandalen zijn nog altijd niet achterhaald, maar: „De politie is druk bezig deze mensen op te sporen.” Vandaag gaat Broertjes praten met betrokkenen in Kerkelanden.

    Zijn idee is nog altijd om Hilversum vuurwerkvrij te maken. „Een dominante stroming is blij dat de overlast weg is”, verdedigt hij de vuurwerkvrije zones van dit jaar. Hij noemt het experiment „redelijk goed.”

    Bij de kinderboerderij heeft het gewerkt, maar op sommige plekken minder. Volgens de burgemeester moeten er eerder borden opgehangen worden die aangeven dat een zone vuurwerkvrij is.

    GroenLinks wil weten hoe het staat met een vuurwerkvrij Hilversum. „Er gebeurt op de achtergrond van alles”, aldus de burgemeester. Het plan is om de stad vuurwerkvrij te maken, op een aantal plekken na. In Amsterdam en Rotterdam gaat dit ook gebeuren en Broertjes gaat contact opnemen met deze gemeentes.

    Broertjes daarna stellig: „Ik ben voor een verbod van knalvuurwerk, siervuurwerk kan wat mij betreft blijven bestaan.”

    Wel wil hij dat combineren met vuurwerkshows. „Op die manier neemt het consumentenvuurwerk af, wellicht komen er shows in meerdere wijken.”

    De burgemeester heeft daarnaast het plan opgevat om inwoners te vragen naar hun mening over vuurwerk en een eventueel verbod. Hij wil om meningen vragen. „Het is een mooi onderwerp voor een buurtpeiling.” Maar dit moet nog verder uitgewerkt worden.

    https://www.gooieneemlander.nl/cnt/d...medium=organic
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.670
    Thanks
    1.785
    1.733 waarderingen in 562 posts
    Broertjes is toch wel bijgedraaid. In het verleden wilde hij al het vuurwerk verbieden. Nu alleen het knalvuurwerk

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Ik dacht dat deze burgemeester zo anti vuurwerk was? Hilversum zou en moest vuurwerkvrij! Nu mag het siervuurwerk opeens blijven. Zeker een klap van een molen gekregen, of zou hij dan eindelijk inzien dat de burgers uit zijn gemeente helemaal niet zitten te wachten op een vuurwerkverbod?

  4. Deze gebruiker waardeert Martin1978 voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid mans5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2007
    Locatie
    Deutschland
    Berichten
    304
    Thanks
    29
    167 waarderingen in 85 posts
    deze burgemeester snapt t nog steeds niet,NL knalvuurwerk is ja niks maar goed

  6. #5
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    890
    Thanks
    563
    484 waarderingen in 243 posts
    Wie levert die man even een goede set oordoppen, of kaas, kan hij dat in z'n oren proppen..

  7. #6
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    Broertjes is toch wel bijgedraaid.
    Hij is nog steed doorgedraaid bedoel je
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  8. #7
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Man man verbod op nederlands knalvuurwerk? Sireeus meneer boertjes , je knalt er nog geen blikje mee kapot laat staan dat je vingers eraf vliegen.

  9. #8
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    890
    Thanks
    563
    484 waarderingen in 243 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Man man verbod op nederlands knalvuurwerk? Sireeus meneer boertjes , je knalt er nog geen blikje mee kapot laat staan dat je vingers eraf vliegen.
    Dit bevestigd maar weer eens de onkunde, niet weten waarover ze het hebben.

  10. #9
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.493
    Thanks
    709
    756 waarderingen in 413 posts
    Prachtig toch, je kan dus wel een siercake met harde burst afsteken, maar een astronaut mag natuurlijk niet dan snap je het wel!

  11. #10
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Gisteravond die Aboutaleb ook weer bij Jinek dat NL knalvuurwerk en vuurpijlen verboden moeten worden. Nitwits van OVV roepen wat en andere nitwits praten elkaar allemaal na zonder te weten waar ze het over hebben.... Voorspelt weinig goeds zulke bestuurders...

  12. #11
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Precies die Aboutaleb heeft er de ballen verstand van. Heb het gisteren ook gezien bij Jinek werd misselijk van zijn uitspraken over een verbod bah. Het moet en zal he
    December Will Be Magic Again!!

  13. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


  14. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2015
    Berichten
    172
    Thanks
    79
    199 waarderingen in 53 posts
    Tja, nu ik wat ouder ben heb ik ook niet veel meer met knallen. Zou dus in principe niet heel erg vinden dat er alleen nog maar sier zou zijn. Maarja er is wel een hele grote groep die knallen wel leuk vinden en dus erg boos zullen, terwijl doet er geen schade of overlast mee aanrichten

  15. #13
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Ondanks dat Nederlandse knallers niets voorstellen zou ik het eeuwig zonde vinden als dat verboden wordt.
    Hetzelfde geldt wat mij betreft voor vuurpijlen. Men snapt blijkbaar nog steeds niet dat het Nederlands knalvuurwerk al jaren niet veel meer voorstelt. Verbieden dan maar dan gaan we wel zien wat voor gevolgen dat gaat geven.
    December Will Be Magic Again!!

  16. #14
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Het is gewoon vervelend dat een hoop van die bestuurders zomaar wat roepen zonder kennis van zaken.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  17. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    442
    Thanks
    197
    128 waarderingen in 84 posts
    Nou ik ben dus ook al wat ouder,maar wel altijd een paar ratelbandjes en knallertjes erbij.
    heb zelf kinderen,die beginnen het nu ook mooi te vinden om zelf af te steken,en vooral de knallers.
    en ik vind dat zij dat ook mee mogen maken,zoals ik het ook mee gemaakt heb(al waren de knallen toen wel harder in vergelijking met de troep van nu)dus verbieden zou ik erg jammer vinden en ik denk velen met mij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schaafienr1 Bekijk bericht
    Tja, nu ik wat ouder ben heb ik ook niet veel meer met knallen. Zou dus in principe niet heel erg vinden dat er alleen nog maar sier zou zijn. Maarja er is wel een hele grote groep die knallen wel leuk vinden en dus erg boos zullen, terwijl doet er geen schade of overlast mee aanrichten

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •