Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    COR politie verbijsterd na reactie Rutte over oud en nieuw.

    Gelukkig snapt de minister-president dat het niet mag, mensen in elkaar slaan. Zulke mensen pakken wij namelijk op, aldus Rob den Besten voorzitter van de COR. „De tijd van de stoere taal is wat ons betreft voorbij.”

    „Als COR zijn wij al tijden bezig om voor elkaar te krijgen dat onze mensen veilig kunnen werken tijdens de jaarwisseling. Dat ouders met hun kinderen gewoon buiten op straat kunnen zijn. Zo’n reactie van hem helpt ons als politie helemaal niet. Laat het kabinet nu eens lef tonen en echte stappen voorstellen aan de Tweede Kamer.”

    „De COR heeft bij veel collega’s opgehaald wat er zoal gebeurd is en komt tot de conclusie dat het elk jaar gekker lijkt te worden. Er zijn zelf gemaakte wapens aangetroffen waarmee vuurwerk kan worden afgeschoten. De collega’s voelen zich in de steek gelaten door de politiek. Het is ieder jaar hetzelfde, er wordt een paar weken over gesproken en daarmee is het over tot het volgend Nieuwjaar. Heel Nederland staat enkele dagen in brand en dan ebt het wel weer weg denkt men kennelijk. Wat de COR betreft dus niet. Laat gemeenten met alternatieven komen. Sommige gemeenten waren goed op weg, de vreugdevuren waren alternatieven, wat helaas weer uit de hand liep. Sommige gemeenten beloonden jongeren in plaats van hen te straffen en stelden geld beschikbaar dat anders op ging aan reparaties.”

    „Heel veel incidenten, mijn collega’s, maar ook andere hulpverleners, glaszetters en burgers zijn bekogeld met straattegels, zwaar illegaal vuurwerk en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als dan deze tekst van de minister-president alles is wat men kan verzinnen in politiek Den Haag, dan is het kleine beetje vertrouwen wat ik had wel weg.”

    „Als COR zijn wij al tijden bezig om voor elkaar te krijgen dat onze mensen veilig kunnen werken tijdens de jaarwisseling. Dat ouders met hun kinderen gewoon buiten op straat kunnen zijn. Zo’n reactie van hem helpt ons als politie helemaal niet. Laat het kabinet nu eens lef tonen en echte stappen voorstellen aan de Tweede Kamer.”


    „De COR heeft bij veel collega’s opgehaald wat er zoal gebeurd is en komt tot de conclusie dat het elk jaar gekker lijkt te worden. Er zijn zelf gemaakte wapens aangetroffen waarmee vuurwerk kan worden afgeschoten. De collega’s voelen zich in de steek gelaten door de politiek. Het is ieder jaar hetzelfde, er wordt een paar weken over gesproken en daarmee is het over tot het volgend Nieuwjaar. Heel Nederland staat enkele dagen in brand en dan ebt het wel weer weg denkt men kennelijk. Wat de COR betreft dus niet. Laat gemeenten met alternatieven komen. Sommige gemeenten waren goed op weg, de vreugdevuren waren alternatieven, wat helaas weer uit de hand liep. Sommige gemeenten beloonden jongeren in plaats van hen te straffen en stelden geld beschikbaar dat anders op ging aan reparaties.”

    „Heel veel incidenten, mijn collega’s, maar ook andere hulpverleners, glaszetters en burgers zijn bekogeld met straattegels, zwaar illegaal vuurwerk en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als dan deze tekst van de minister-president alles is wat men kan verzinnen in politiek Den Haag, dan is het kleine beetje vertrouwen wat ik had wel weg.”

    Play Video
    „Ook de reactie van de korpschef zou wat ons betreft wel stelliger mogen. Mooi dat hij de afgelopen dagen vooruit is gestapt. Uiteraard zijn wij het eens met een soort van vuurwerkverbod, strenger straffen, mooi maar dan moeten we wel mensen kunnen aanhouden. Het moet nu gewoon afgelopen zijn. We hebben onvoldoende mensen beschikbaar om door te kunnen pakken. De komende periode gaan we echt de werkgever achter zijn broek aan zitten. Collega’s moeten ook echt beter beschermd worden met betere middelen, goede vuurwerkbrillen en gehoorbeschermers bijvoorbeeld.”

    „Het argument om een vuurwerkverbod af te wijzen omdat een kleine groep raddraaiers het zou verpesten voor de rest is voor mij nog maar zeer de vraag. Ik zie grote volwassen mannen kleine kinderen worden als ze zwaar illegaal vuurwerk in handen krijgen. Maar het is zeker niet alleen vuurwerk. De combinatie van alle factoren; (te veel) drank, drugs en het vuurwerk maakt het tot een feest wat voor veel van onze collega’s niet meer hoeft. Overigens is dat met meerdere evenementen het geval, niet alleen met oud en nieuw.”

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/3014...r-oud-en-nieuw
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.407 waarderingen in 558 posts
    „Het argument om een vuurwerkverbod af te wijzen omdat een kleine groep raddraaiers het zou verpesten voor de rest is voor mij nog maar zeer de vraag. Ik zie grote volwassen mannen kleine kinderen worden als ze zwaar illegaal vuurwerk in handen krijgen."

    Juist, zwaar illegaal vuurwerk moeten ze verbieden!!!!

    Oh nee, dat is al verboden.

  3. Deze gebruiker waardeert Rico voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Als de telegraaf nu ook even de moeite doet om neer te zetten wat COR precies inhoud ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  5. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid LsDre's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2019
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    77
    Thanks
    103
    65 waarderingen in 24 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    mijn collega’s, maar ook andere hulpverleners, glaszetters en burgers zijn bekogeld met straattegels,
    Wie start er een petitie voor een verbod op straattegels?
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

  7. Deze 2 gebruikers waarderen LsDre voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    We hebben onvoldoende mensen beschikbaar om door te kunnen pakken. De komende periode gaan we echt de werkgever achter zijn broek aan zitten. Collega’s moeten ook echt beter beschermd worden met betere middelen, goede vuurwerkbrillen en gehoorbeschermers bijvoorbeeld.”

    Aha, het grote doel van de politie is om meer geld los te peuteren.

    "Overigens is dat met meerdere evenementen het geval, niet alleen met oud en nieuw.”

    Aha, het ligt dus niet aan vuurwerk!

    @Torr: COR = Centrale Ondernemings Raad (of wist je dat al en heb ik je verkeerd begrepen?)

  9. #6
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    @Torr: COR = Centrale Ondernemings Raad (of wist je dat al en heb ik je verkeerd begrepen?)
    Ik wist het na google, maar ik vind het van de schrijver van het artikel niet professioneel overkomen om het nergens te vermelden.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  10. #7
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Ik wist het na google, maar ik vind het van de schrijver van het artikel niet professioneel overkomen om het nergens te vermelden.
    Ben ik met je eens.

  11. #8
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Die mensen, die er in de politiek, bij de politie van alles schijnen te weten moeten toch eens nadenken waar al dat geweld vandaan komt.
    Want wanneer je vuurwerk gaat verbieden, gaan er daarna nóg meer auto's in de fik, wordt er met molotovs gesmeten, worden er vuurwerkbommen met buitenlands vuurwerk in elkaar geknutseld, zelfs met huis-tuin-en keuken rotzooi.
    Het probleem verhelpen met vuurwerk verbieden lost dus niks op. Zwaardere straffen wel.
    En trouwens, waar komen die gewelds explosies vandaan? Frustratie/gele hesjes gedrag? Mogelijkheid tot rellen of vandalisme en ermee weg kunnen komen?
    Trouwens; bestaat de term lik-op-stuk niet meer ofzo? Maar dan meteen voor het strafbankje.

  12. #9
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Zie ook Nederlands Oudejaarsgeweld is van alle tijden. Ook in 1939 trad de politie al ‘forsch’ op

    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...h-op~b255b0b1/

    en

    Het civilisatieproces van Oud en Nieuw is pas net begonnen met slechts een bijrol voor de overheid

    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...heid~b20cb2bc/

  13. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  14. #10
    VWC-Lid chrissie81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    1.471
    Thanks
    4.047
    3.763 waarderingen in 1.087 posts
    Wat een leuke artikelen zeg!
    FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

  15. Deze gebruiker waardeert chrissie81 voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •