Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Directeur ziekenhuis: 'Stop met particulier vuurwerk'

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Directeur ziekenhuis: 'Stop met particulier vuurwerk'

    Directeur Peter van der Meer van het Albert Schweitzer ziekenhuis heeft in zijn nieuwjaarstoespraak gepleit voor een vuurwerkverbod voor particulieren. Landelijk waren er dit jaar twee doden en bijna 400 vuurwerkgewonden. In het Albert Schweitzer ziekenhuis werd onder anderen een jongeman binnengebracht die voor altijd een oog moet missen.

    "Waarom vinden we het met z'n allen acceptabel dat we het nieuwe jaar inluiden met jonge mensen die ogen en vingers verliezen, zelfs met levens die abrupt eindigen? En met gigantische vernielingen aan eigendommen terwijl we iets moois aan het vieren zijn? Ik vind dat vuurwerk voor particulier gebruik afgeschaft moet worden. Het is onverantwoord en middeleeuws", stelt Van der Meer.

    Hij gaf aan dat het een zaak van lange adem is, waar vele schouders landelijk onder moeten. "Ik zal, waar ik maar kan, vanuit mijn positie als ziekenhuisdirecteur de steeds sterkere roep om publieksvuurwerk af te schaffen ondersteunen."

    Gezond leven

    Van der Meer stond in zijn toespraak voor artsen, medewerkers, huisartsen, relaties enzovoort ook stil bij het steeds toenemende belang van gezond leven. Hij wees op de afgelopen jaar van kracht geworden rookvrije zone rondom de ziekenhuislocaties.

    Goede voorbeeld

    "Voor mij vormen 'niet roken, verstandig eten en meer bewegen' een onlosmakelijk drieluik, dat we steeds meer willen integreren in ons werk. Ziekenhuizen hebben allang niet meer alleen de taak om te genezen, maar ook om te voorkomen en het goede voorbeeld te geven. Ik promoot het bewegen zelf onder mijn collega's door waar ik maar kan mee te fietsen, rennen of zwemmen om het belang van preventie te benadrukken. Het schept een positieve, collegiale band, het verhoogt het werkplezier en het verlaagt ons ziekteverzuim."

    Fiets

    Het ziekenhuis probeert medewerkers vaker de fiets te laten nemen. "We hebben de fiscale regeling om een e-bike aan te schaffen een paar maanden geleden verruimd en al honderd collega's hebben inmiddels zo'n fiets gekocht met die regeling. Het houdt onze locaties beter bereikbaar en is beter voor het milieu."

    Giro di Kika

    Van der Meer vertelde dat 2019 voor hemzelf in het teken zal staan van een persoonlijke sportieve prestatie. "Ik rijd in juni een zware, zesdaagse etappekoers op de fiets, tegen kinderkanker. De Giro di Kika, 900 kilometer lang. In Italië, met échte bergen dus. Een enorme uitdaging. Maar als ik het vergelijk met de uitdaging waar kinderen en hun ouders voor komen te staan als een kind door kanker wordt getroffen, dan is mijn uitdaging eigenlijk een 'eitje'."

    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Hoe meer slachtoffers, hoe meer geld voor meneer de directeur, hij zou het toe moeten juichen. Ben ik niet gewend van zorgmanagers
    Vuurwerk is zo gevaarlijk als hoe je er mee omgaat

    Comment


      #3
      Buiten dat, sinds wanneer hebben dit soort mensen verstand van vuurwerk om dit zo in de media te kunnen melden.

      Bij mij op de afdeling zitten ook redelijk wat Korsakov patiënten, moet ik nu ook naar de media stappen om alcohol te laten verbieden ?
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #4
        nou sluit dan ook maar de Eerste Hulp posten in het weekend voor al die doorgesnoven , pillen slikkende zuiplappen

        Comment


          #5
          Waarom komen al deze niets zeggende mensen met slappe verhaaltjes landelijk in het nieuws, maar als liefhebber met goede argumenten heb je het nakijken...
          Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

          Comment

          Working...
          X