Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar ligt de grens kwa vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Ik snap wat je bedoelt maar soms zijn freak prijzen de helft van de adviesprijzen en dan wordt er nogsteeds aan verdient want niemand gaat iets met verlies verkopen dus dan vraag ik mij wel eens af wat voor marge's er gehanteerd worden.

    Neem bijvoorbeeld de skyline on fire van evolution, advies prijs is 399, maar ik heb er afgelopen jaar 190 voor betaald en het lijkt mij dat er dan nog steeds winst op behaald dus dan vind ik het niet zo gek dat als mensen de advies prijs moeten betalen of zelfs 250 euro dat ze dat dan "duur" vinden. Idem dito voor bijvoorbeeld de ultimate mythology box die voor 75 te koop staat met een advies prijs van 169. Het blijft gewoon heel onoverzichtelijk voor ons kwa marges en "eerlijke" prijzen en verhalen met prijsafspraken.

    En hoe eerlijk is die advies prijs eigenlijk ?

    ALs je goed zoekt en weet wat je koopt hoed je geen illegaal te kopen, krijg elk jaar weer reacties van onbekenden die zeggen "dat geen legaal zeker ?" als ik met O&N vuurwerk afsteek.
    Een marge van 2.0 a 2.2 is in zeer veel branches eerder regel dan uitzondering hoor. Tegenwoordig kun je die marges als winkelier alleen niet meer aanhouden, want dan loopt de klant naar de volgende deur of webshop. Marges staan wel degelijk onder druk, zeker ook in de vuurwerkbranche. Dat een winkelier de adviesprijs van de importeur niet hanteert, wil niet zeggen dat de adviesprijs exorbitant hoog en dus niet aannemelijk is. Winkeliers gaan eronder zitten, omdat ze anders weinig tot niks verkopen.

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
      Een marge van 2.0 a 2.2 is in zeer veel branches eerder regel dan uitzondering hoor. Tegenwoordig kun je die marges als winkelier alleen niet meer aanhouden, want dan loopt de klant naar de volgende deur of webshop. Marges staan wel degelijk onder druk, zeker ook in de vuurwerkbranche. Dat een winkelier de adviesprijs van de importeur niet hanteert, wil niet zeggen dat de adviesprijs exorbitant hoog en dus niet aannemelijk is. Winkeliers gaan eronder zitten, omdat ze anders weinig tot niks verkopen.
      ja maar ik ga ervan uit dat die winkelier nogsteeds niet met verlies verkoopt terwijl er wel 50% van de advies prijs af is. dus die marge op advies prijs ligt dan op 50% wat wel een hoge marge is. normaal zie je 20-30%

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
        Ik snap wat je bedoelt maar soms zijn freak prijzen de helft van de adviesprijzen en dan wordt er nogsteeds aan verdient want niemand gaat iets met verlies verkopen dus dan vraag ik mij wel eens af wat voor marge's er gehanteerd worden.

        Neem bijvoorbeeld de skyline on fire van evolution, advies prijs is 399, maar ik heb er afgelopen jaar 190 voor betaald en het lijkt mij dat er dan nog steeds winst op behaald dus dan vind ik het niet zo gek dat als mensen de advies prijs moeten betalen of zelfs 250 euro dat ze dat dan "duur" vinden. Idem dito voor bijvoorbeeld de ultimate mythology box die voor 75 te koop staat met een advies prijs van 169. Het blijft gewoon heel onoverzichtelijk voor ons kwa marges en "eerlijke" prijzen en verhalen met prijsafspraken.

        En hoe eerlijk is die advies prijs eigenlijk ?

        ALs je goed zoekt en weet wat je koopt hoed je geen illegaal te kopen, krijg elk jaar weer reacties van onbekenden die zeggen "dat geen legaal zeker ?" als ik met O&N vuurwerk afsteek.
        Wat maakt het uit wat voor marges er op een product zitten?
        Ik vind het altijd grappig dat mensen zich er bij bepaalde zaken druk over maken terwijl ze wel zonder blikken of blozen een kopje koffie afrekenen of een nieuwe spijkerbroek kopen.

        Die adviesprijs is er simpelweg omdat er juist marge gemaakt moet worden om de broek omhoog te houden. Dat een winkelier daar korting op geeft voor de grootverbruikers is een luxe. Als diezelfde winkelier dat zou doen voor ieder consument kan hij zijn toko wel sluiten. Hetzelfde geld voor de importeur natuurlijk.
        Ik vind overigens wel dat de winkelier in de "sale" periode zelf zijn marge zou moeten kunnen bepalen.

        Die producten waar 50% korting op word gegeven zijn vaak gewoon lokkertjes waar nog hooguit 10% op word verdient. Daarnaast kan het natuurlijk ook zijn dat deze uit een grote partij komen waar meer inkoopvoordeel op is verkregen.
        https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
          Wat maakt het uit wat voor marges er op een product zitten?
          Ik vind het altijd grappig dat mensen zich er bij bepaalde zaken druk over maken terwijl ze wel zonder blikken of blozen een kopje koffie afrekenen of een nieuwe spijkerbroek afrekenen.
          tja hier kan ik niet zoveel mee, ik betaal geen 100 euro voor een kopje koffie en spijkerbroeken gaan wat langer mee dan 1 minuut....
          Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
          Die adviesprijs is er simpelweg omdat er juist marge gemaakt moet worden om de broek omhoog te houden. Dat een winkelier daar korting op geeft voor de grootverbruikers is een luxe. Als diezelfde winkelier dat zou doen voor ieder consument kan hij zijn toko wel sluiten. Hetzelfde geld voor de importeur natuurlijk.
          Ik vind overigens wel dat de winkelier in de "sale" periode zelf zijn marge zou moeten kunnen bepalen.
          ik maak mij er niet druk om hoor maar ik zal nooit 400 euro voor 1 product betalen wetende dat ie ook voor de helft van de prijs verkocht wordt.


          maar goed dit gaat een beetje offtopic , ik wilde alleen maar aangeven dat ik begrijp dat er discussies zijn rondom prijzen.

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
            ja maar ik ga ervan uit dat die winkelier nogsteeds niet met verlies verkoopt terwijl er wel 50% van de advies prijs af is. dus die marge op advies prijs ligt dan op 50% wat wel een hoge marge is. normaal zie je 20-30%
            Dat is toch precies wat ik aangeef? Zoiets is niet raar! In het gros van alle branches heeft een inkoopprijs van €10,- voor de winkelier al snel een adviesprijs van €20,- tot €25,-. Waarom? Misschien om alle vaste en variabele kosten te kunnen betalen? En wat te denken van belasting? Zoals eerder aangegeven, de winkelier is vrij (tot op zekere hoogte blijkt in delen van de vuurwerkbranche) om zelf te bepalen hoeveel hij of zij van de gestelde marges (adviesprijs) inlevert.

            Kan me verder prima in de woorden van 'Samenvuurwerkkopen' vinden. Ik vraag me inderdaad ook af of dit soort vraagstellingen ook naar boven komen als je een patatje met mayo of een cola light afrekent.

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
              tja hier kan ik niet zoveel mee, ik betaal geen 100 euro voor een kopje koffie en spijkerbroeken gaan wat langer mee dan 1 minuut....


              ik maak mij er niet druk om hoor maar ik zal nooit 400 euro voor 1 product betalen wetende dat ie ook voor de helft van de prijs verkocht wordt.


              maar goed dit gaat een beetje offtopic , ik wilde alleen maar aangeven dat ik begrijp dat er discussies zijn rondom prijzen.
              Begin dan ook maar alvast te klagen op het spijkerbroekenforum. De marge op spijkerbroeken is vaak veel groter dan de marge op vuurwerk. Dat maakt het extra bijzonder dat er hier links en rechts zoveel over de prijsstelling binnen de vuurwerkbranche wordt geklaagd, want in het dagelijkse leven betaal je willekeurige winkeliers betere marges namelijk.

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
                Dat is toch precies wat ik aangeef? Zoiets is niet raar! In het gros van alle branches heeft een inkoopprijs van €10,- voor de winkelier al snel een adviesprijs van €20,- tot €25,-. Waarom? Misschien om alle vaste en variabele kosten te kunnen betalen? En wat te denken van belasting? Zoals eerder aangegeven, de winkelier is vrij (tot op zekere hoogte blijkt in delen van de vuurwerkbranche) om zelf te bepalen hoeveel hij of zij van de gestelde marges (adviesprijs) inlevert.

                Kan me verder prima in de woorden van 'Samenvuurwerkkopen' vinden. Ik vraag me inderdaad ook af of dit soort vraagstellingen ook naar boven komen als je een patatje met mayo of een cola light afrekent.
                als ik het over marge heb dan heb ik het puur over winstmarge.... dus die kosten hebben er niks mee te maken dan (ga ervan uit dat ze niet met verlies verkopen
                ). zoals ik al aangaf gaat een spijkerbroek wat langer mee dan 1 a 2 minuten en ik weet dat er op kleding ook flinke marges worden gemaakt, je zal mij ook geen 120 euro zien betalen voor spijkerbroek maar dat terzijde dit is nogal stroman argument. kan er niet zoveel mee.

                patatje met mayo of een cola light afrekent.
                stroman

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                  als ik het over marge heb dan heb ik het puur over winstmarge.... dus die kosten hebben er niks mee te maken dan
                  Wow...
                  Als je dat al niet begrijpt heeft het weinig zin om verder te discussiëren.
                  https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

                  Comment


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
                    Wow...
                    Als je dat al niet begrijpt heeft het weinig zin om verder te discussiëren.
                    netto winst..... geen omzet. als jij het niet begrijpt heeft het weinig zin ind
                    Laatst aangepast door lbanoa; 11 January 2019, 15:22.

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                      netto winst..... geen omzet. als jij het niet begrijpt heeft het weinig zin ind
                      Winst? Marge? Omzet? Winst voor belasting? Winst na belasting? Snap jij het nog? Denk het niet! Ik haak ook af ieder geval...

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                        netto winst..... geen omzet. als jij het niet begrijpt heeft het weinig zin ind
                        Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                        ja maar ik ga ervan uit dat die winkelier nogsteeds niet met verlies verkoopt terwijl er wel 50% van de advies prijs af is. dus die marge op advies prijs ligt dan op 50% wat wel een hoge marge is. normaal zie je 20-30%
                        Niet zo raar gaan doen als je er niet meer uit komt he.
                        Of wil je zegggen dat je werkelijk denkt dat er 50% netto winst word gemaakt op een product?
                        https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
                          Niet zo raar gaan doen als je er niet meer uit komt he.
                          Of wil je zegggen dat je werkelijk denkt dat er 50% netto winst word gemaakt op een product?
                          Ik heb net dus van Laurence geleerd dat bij de operationele winst, de kosten niet van invloed zijn. Ik moet terug de schoolbanken in denk ik.

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
                            Niet zo raar gaan doen als je er niet meer uit komt he.
                            Of wil je zegggen dat je werkelijk denkt dat er 50% netto winst word gemaakt op een product?
                            Wil jij zeggen dat een product met verlies verkocht wordt als deze voor minder dan de helft van de adviesprijs wordt verkocht ?



                            volgensmij heb ik vrij duidelijk gezegd in het begin dat ik er van uitga dat het niet met verlies wordt verkocht.....

                            maargoed , een nette discussies zonder stroman argumenten is dus niet mogelijk blijkbaar.

                            Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
                            Ik heb net dus van Laurence geleerd dat bij de operationele winst, de kosten niet van invloed zijn. Ik moet terug de schoolbanken in denk ik.
                            zullen we het daarom maar over nettowinst hebben ? de discussie omzeep helpen.. pfff

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                              volgensmij heb ik vrij duidelijk gezegd in het begin dat ik er van uitga dat het niet met verlies wordt verkocht.....

                              maargoed , een nette discussies zonder stroman argumenten is dus niet mogelijk blijkbaar.



                              zullen we het daarom maar over nettowinst hebben ? maar echt klasse hoor, geen argument kunnen voeren dus dan maar de discussie omzeep helpen.. pfff
                              Tja tis natuurlijk net hoe je het bekijkt, wat is netto winst, als je alleen naar het product kijk, kan het indd wel netto winst zijn. Alleen wil dat natuurlijk niet zeggen dat er voor de rest geen kosten aan worden gemaakt. Oftewel alleen naar de netto winst van de producten kijken is echt onzin!

                              Maar evenwel kun je nooit zijken over prijzen de winkelier bepaalt de prijzen, en al zou die het dubbele vragen dan is dat nog steeds de keuze van de winkelier
                              ☞M~PYRO☞

                              Comment


                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door moesten Bekijk bericht
                                Tja natuurlijk net hoe je het bekijkt, wat is netto winst, als je alleen naar het product kijk, kan het indd wel netto winst zijn. Alleen wil dat natuurlijk niet zeggen dat er voor de rest geen kosten aan worden gemaakt.

                                Maar evenwel kun je nooit zijken over prijzen de winkelier bepaalt de prijzen, en al zou die het dubbele vragen dan is dat nog steeds de keuze van de winkelier
                                zeiken kan altijd dat is een recht

                                Comment

                                Working...
                                X