Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Oliebollenbakker nuchter na vuurwerk in kraam: 'Ik blijf grapjes maken, ik ben een fl

    'Het is een onbezonnen actie. Je mag best boos zijn, maar je moet wel nadenken voordat je iets doet.' Stephan te Hofstee reageert nuchter op het incident bij zijn oliebollenkraam voor station Hollands Spoor. Vorige week gooide een man een aangestoken stuk vuurwerk in zijn kraam.

    Te Hofstee doet zijn verhaal terwijl hij de olie aan het verversen is. 'Je kan af en toe wat gerommel horen', zegt hij met een Achterhoeks accent. 'Twee kinderen van een jaar of 12 bestelden vorige week een oliebol. Ze betaalden met 50 euro en ik zei voor de grap: Zo, je hebt een rijke moeder. Niks aan de hand.'

    Ondertussen haalt Te Hofstee een deksel van de ton. Hij gaat verder: 'Een kwartier later komt een jongen terug met een oudere man. Ze zeggen dat ik zijn moeder een kankerhoer heb genoemd. De man begint mij uit te dagen dat ik naar buiten moest komen, de jongen slaat tegen de kraam. Het kwartje viel pas later dat het misschien aan die opmerking lag. Maar na de woordenwisseling gingen ze weer weg. Wel gooide de jongen een beker drinken over mij heen.'
    'Groot stuk vuurwerk'
    Weer even later gooit iemand een aangestoken stuk vuurwerk in de kraam. 'Het was hartstikke druk. Er was kabaal en geschreeuw. En toen kwam een 'groot stuk vuurwerk' naar binnen.' Te Hofstee zegt dat hij niet nadenkt, het vuurwerk oppakt en het door een luik naar buiten wil gooien. 'Als dat ding in de olie terechtkomt, dan gaat het mis.'

    Op het moment dat de oliebollenbakker het vuurwerk wil weggooien, ontploft het. 'Ik heb geen brandwonden, maar de zenuwen of de spieren hebben een tik gehad. Ik zal nog wel een aantal weken of maanden een verdoofd gevoel hebben, maar dat gaat wel weer over.' Na het incident heeft hij nog wel een beveiligingsbedrijf gebeld en ook de beveiligers van de NS hielden een oogje in het zeil. 'We moesten nog de hele dag door, dus we moesten wel op onze hoede zijn.'
    Een paar duizend euro kwijt
    Te Hofstee bakt en verkoopt al vijftien jaar oliebollen bij station Hollands Spoor, zijn vrouw negentien jaar. Elk jaar komt hij tussen november en januari naar Den Haag. 'Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.' Maar hij blijft nuchter. 'Ik ben kermisexploitaint en ik maak wel vaker dingen mee. Zomers gebeurt heel veel, maar leuk was dit natuurlijk niet.'

    Toch heeft het incident hem veel geld gekost. 'Ik ben zeker een paar duizend euro kwijt. Alles wat binnen lag aan etenswaren heb ik weg moeten gooien. Ik heb de olie weer moeten verversen en dat kost toch al zo'n twee uur. En ik moest nieuw beslag maken.'
    Geen spijt
    Te Hofstee heeft geen spijt van zijn grapje. 'Waarom? Ik ben soms een flapuit. Ik praat gewoon. Gezellig, een praatje met de klanten. Dat gaat ook niet veranderen. Al heb je een misverstand, je moet dat gewoon uitpraten.'

    De bakker is blij met de steun die hij krijgt van de buurt. 'Ik krijg heel veel reacties bij de kraam. Ze zijn boos en vinden dat het nergens op slaat. Ik vind het netjes dat er wordt meegeleefd. Het laat zien dat mensen in de buurt op elkaar letten.'

    https://www.omroepwest.nl/nieuws/375...en-een-flapuit
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 september 2009
    Locatie
    jailhouse rock
    Berichten
    501
    Thanks
    1.357
    466 waarderingen in 183 posts
    In wat voor een wereld leven we toch.
    VEILIGHEID EERST

  3. #3
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hutter Bekijk bericht
    In wat voor een wereld leven we toch.
    In a world without peace
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Walgelijk weer. Oliebollenbakken en dan zoiets. Snap het af en toe niet meer
    December Will Be Magic Again!!

  6. #5
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Zo misselijk wordt ik hier van, maakt die oliebollenbakker een grapje. En dan komt dat jongetje terug met zn pappie om leugens te gaan verkondigen, wat bezielt je? En dan ook nog vuurwerk naar binnen gooien? Maarja, tegenwoordig kom je met dit soort dingen weg, terwijl je met (misschien iets te veel en doorgelont) legaal vuurwerk fikse problemen kan krijgen.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  7. #6
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Dit soort mensen zou men eens moeten aanpakken...s er geen vuurwerk, dan flikkeren ze wel stenen zijn kraam in oid...kansloos...

  8. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Tokkie volk zo te horen. Wat ben je voor voorbeeld voor je kinderen dan.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  10. #8
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Met terugwerkende kracht abortus voor zulke figuren aub. Tokkie uitschot.
    -Step outside the box to see the real picture-

  11. Deze gebruiker waardeert josZie voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •