Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 67
  1. #31
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
    Wat zouden jullie graag zien van de Vuurwerk Federatie?
    1.
    Méér de media "opzoeken", met bijv opstellen meer statements, columns, reacties op belangrijke stukken, etc. Ik bedoel wanneer je zelf genoeg content genereert op je website en social media kanalen, dan komt een deel van de media aandacht vanzelf (likes, delen, quotes, links, enz).
    En met opzoeken bedoel ik, schrijf regelmatig de (grote) media(personen) aan, maar zeker ook lokale/regionale/landelijke politici, als er weer een stukje content klaar is, of met simpelweg een reactie op een gepubliceerd artikel.
    Ik lees nu een paar keer dat die lijntjes erg lastig te vinden zijn, maar volgens mij is het pushen van je eigen berichten/media altijd mogelijk. Of men het overneemt is een 2e.. Houd desnoods een mooie Excel bij, waarin staat wie wanneer aangeschreven is, of er een reactie is geweest, etc. Soort logboek/portfolio idee.

    2.
    Zoals meermaals aangegeven, kaart de bruto 25kg eens aan. Misschien eerst bij, of juist samen met, de BPN. Duitsland is een mooi voorbeeld. Geen restricties, ze versturen zelfs cat.2 via de post, nagenoeg nooit problemen. België heeft volgens mij wel een NEM restrictie, dat is al beter dan bruto gewicht, al is 1kg dan wel weer treurig laag...
    Hoe kijkt de branche hier tegenaan? Zoals al geschreven, het is niet alleen een probleem van de consument, maar óók van de branche zelf. Zij zadelen consumenten op met producten die op of zelfs net over het randje zitten.

    3.
    Imago consumentenvuurwerk in verhouding tot het illegale.
    Dit vind ik eigenlijk voor het behoud van onze hobby en traditie de belangrijkste.
    De stortvloed aan negatieve (media)aandacht is doorgaans voor 90% ingegeven door illegaal vuurwerk. Dat wordt vrijwel altijd over 1 kam geschoren met consumentenvuurwerk.. door lokale krantjes, wethouders, columnisten, grote media, burgemeesters, iedereen.
    Overlast harde klappers? Illegaal. Bushokje gesloopt? Illegaal. Inval garagebox met paar honderd kilo? Illegaal. Vingers eraf geknald? Illegaal. Youtube filmpjes brandbommen/sloopwerk? Illegaal.
    En daarnaast nog het asociale tuig dat zich tegen hulpverleners keert... wanneer zij met vuurwerk gooien is dat meestal ook illegaal spul. En daarnaast is het simpelweg tuig van de richel (met drank/drugs op) dat zonder vuurwerk dan wel met stenen, fietsen, hekwerken, stokken, enz zal gooien... De link met consumentenvuurwerk is hier helemaal niet aanwezig, maar wordt door de verbods-lobby wel vaak zo gebracht.
    Dit moet absoluut 1 van de speerpunten van de Federatie zijn, in alle artikelen en communicatie. Wangedrag met illegaal is niet de schuld van legaal.

    4.
    Het positieve benadrukken, meedenken in oplossingen.
    Dit om naast het schoppen tegen huidige regelgeving en negatieve berichten ook zelf bij te dragen aan een leuker, veiliger Oud & Nieuw, voor iedereen. Positief kritisch zijn.
    Denk aan promotie a la VuurwerkCheck (evt samenwerking), biedt scholen een veiligheidscursus aan of een powerpoint met tips en tricks voor veilig afsteken. Zoek een sponsor voor vuurwerkbrillen en aansteeklonten, ga ze uitdelen eind December. In die hoek zit ik te denken.
    En daarnaast op regionaal niveau misschien met wethouders en gemeenteraadsleden kijken naar de problematiek van een gemeente/stad/dorp en helpen bij doorvoeren verbeteringen. Zeg samenwerking toe bij het bepalen van vuurwerkvrije zones, de handhaving ervan, maak een opruimplan voor 1 Januari, betrek buurtwachten voor eventuele controle op excessen/vandalisme, etc.
    Als de goedgebekte leden van de Federatie dit in hun eigen gemeente eens opperen, dan verwacht ik serieus wel enige positieve reacties. Zo laat je tevens zien mee te willen denken in oplossingen in plaats van enkel bestaande ideeën af te branden.

    5.
    Randstedelijke problemen niet doortrekken naar het ganse land. D.w.z. de dikste ellende doet zich voor in 4 a 5 grote steden in het westen / randstad. Maar bij een mogelijk landelijk verbod zijn straks ALLE steden en dorpen de dupe, ook daar waar doorgaans alles op rolletjes verloopt. Dit dan nog naast alle negatieve effecten van een verbod, dat terzijde voor dit punt.
    Maatwerk problemen vragen om maatwerk oplossingen. Dit mag/moet ook zeker bij de Federatie op de kaart.

    6.
    Afsteektijden.
    Misschien in het huidige klimaat nog een brug te ver, maar op zich zouden de tijden best weer verruimd kunnen worden. Beetje out of the box denken. Mede omdat de grootste overlast momenteel al door vuurwerkvrije zones kan worden afgedekt. Per gemeente. Ruimere afsteektijden maakt het onmogelijke handhaven overdag dus niet langer nodig. Ook gaan mensen (en de jeugd) vanzelf méér stoken bij daglicht i.p.v. 's avonds. Nuchter i.p.v. beschonken. Overdag ook beter toezicht dan in het donker.

    7.
    Input van de liefhebbers.
    Nu is er deze topic, een prima actie. Op de website staat een contactformulier, ook goed. Maar; is er nog meer input van de achterban gewenst, hoe en op welke vlakken? En is er voor ons een aanspreekpunt, buiten deze topic? Is dat bijvoorbeeld de website, een aangewezen persoon, de facebookpagina?
    En, mogen liefhebbers ook in naam van de Federatie berichten plaatsen, mails sturen, columns inzenden, etc? Eventueel na een redactionele check? Of is dat aan leden voorbehouden? Ikzelf klim nog wel eens in de pen als ik serieuze media of columnisten iets tenenkrommends of buiten de feiten zie schrijven. Net verwoord, serieuze input. Misschien voor de naamsbekendheid mooi als daar 'namens de', of, 'in overleg met de Vuurwerk Federatie' bij staat. Al is het wel uitkijken geblazen dat niet Jan en alleman dat gaat doen en dan met krachttermen gaat gooien of zelf ook onwaarheden oppert. Dit schrijvende blijkt dit toch een lastig puntje te zijn. Maar goed, benieuwd naar jullie ideeën hieromtrent.

  2. Deze 9 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Is wel een beetje een "beste stuurlui staan aan wal topic" aan het worden

    Ik denk wel dat jullie voor het achterkamertjes gebeuren het beste kunnen samenwerken met BPN.

    Voor de publiekelijke acties zijn jullie al goed bezig dus zet die lijn door;)

    Nu oud en nieuw achter ons ligt zullen de meeste mensen en kranten niet echt geïnteresseerd zijn in nieuwsberichten over vuurwerk dus de komende periode is het wellicht handig om de aandacht te verschuiven naar de achterkamertjes en lijntjes naar politieke kopstukken of gemeenten waar veel problemen zich afspelen.

    En ik zie af en toe in de media zogenaamde experts of onderzoekers die ook op hun mening wordt gevraagd, wellicht kunnen jullie onderzoekers of experts vinden voor het komende jaar die juist in ons voordeel kunnen spreken.
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 8 januari 2019 om 13:32

  4. Deze 2 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  5. #33
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Nu oud en nieuw achter ons ligt zullen de meeste mensen en kranten niet echt geïnteresseerd zijn in nieuwsberichten over vuurwerk dus de komende periode is het wellicht handig om de aandacht te verschuiven naar de achterkamertjes en lijntjes naar politieke kopstukken of gemeenten waar veel problemen zich afspelen.
    Regeren is vooruitzien.
    Je hoeft misschien niet alles nu al te publiceren, maar goede stukken 'op voorraad' hebben kan nooit kwaad ;)

    Je richten op lokale en nationale beleidsbepalers is zeker een goed idee. Niks afwachten.
    Zie de ChristenUnie, zij gaan echt wel proberen het verbod opnieuw onder de aandacht te brengen.
    En vlak de OVV niet uit, die zullen ook niet stil zitten. Idem Dr. Faber en dat Manifest.

  6. Deze 2 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  7. #34
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Ik denk dat je als groep zijnde eerst een lijst.moet maken met speerpunten 2019 en lange termijn.

    Daarna de hele groep opdelen in kleinere groepjes die zich met een speerpunt bezig gaat houden.

    Zorg dat je bij de bekende vuurwerkfora een eigen onderdeel krijgt voor berichten over wat jullie als federatie aan het doen zijn (en ons als belanghebbenden dus op de hoogte houdt, waardoor 'wij' er meer betrokken zijn).

    Speerpunten:
    - media : zorg dat je ieder positief verhaal over vuurwerk doorspeelt naar andere media.

    -denktank: zorg dat je beleidsmensen vd regering aan gaat schrijven. Voorzie ze van juiste info/goede ideeën.

    - tegengeluid:. Laat een groepje overal reageren onder ieder artikel, nieuwsbericht, Facebook-pagina waarin vuurwerk negatief besproken wordt.

    Voorlichting:laat een groepje bezig gaan met pleitten voor betere voorlichting. Maak eigen posters pamfletten enz. En stuur die rond.

    -'the inner core': laat de jongens met een grote mond c.q. die graag in de spotlights staan eens nader kennis over manieren /acties waarmee je makkelijk landelijke aandacht kunt krijgen.
    Media willen sensatie, geef ze dat dan.

    Bv richt een religie op waarin vuurwerk moet worden afgestoken. Laat iemand hekken om zijn huis/tuin zetten en verklaar dat stukje grondgebied vogelvrij (zodat je bij een evt. Verbod alsnog vuurwerk kunt schieten). Klaag een stichting of partij aan omdat ze een verbod willen. Gewoon absurde ideeën die wellicht een kleine kans van slagen hebben, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de aandacht, waarin uiting kan worden gegeven aan goede en juiste info

    Zorg dat je een advocaat zoekt die hierin geïnteresseerd is.
    Het gros vd federatie moet zich netjes gedragen, maar laat een subgroepje de grenzen maar eens opzoeken en het spel wat smeriger gaan spelen.

    Gezien e.e.a.wel wat geld zal kosten:
    Kom met een goed overzicht en begroting en begin daarmee een geldactie onder forumleden. Als we allemaal zoveel geld over hebben voor de hobby dan moeten we ook iets overhebben voor dergelijke zaken!
    -Step outside the box to see the real picture-

  8. Deze 4 gebruikers waarderen josZie voor het bericht:


  9. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    De 25kg regeling.
    Zorg dat je deskundigen/advocaten hebt die het complete vuurwerkbesluit onder de loep kunnen nemen.

    En verder simpelweg het bereik. Ik als vuutwerkliefhebber kreeg al bijna niks mee van de federatie. Als je serieus iets wil ondernemen met de federatie moet je echt wat doen aan het bereik.
    Een aantal berichten in wat kleine dorpskrantjes/hun websites daar red je het echt niet mee.

  10. Deze 3 gebruikers waarderen nederlandsvuurwerk voor het bericht:


  11. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 december 2015
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    41
    Thanks
    33
    22 waarderingen in 10 posts
    Dat de politiek en of burger meer kennis krijgt van het legale vuurwerk, binnen de (lokale) politiek heerst er een algemeen beeld dat het legale knalvuurwerk ook zwaar vuurwerk is, ik had het gisteren met een collega erover dat hij iemand van D’66 in zwijndrecht sprak en werd gezegd zou mooi zijn als het (knal)vuurwerk verboden wordt met al dat zware vuurwerk. De discussie zal al heel erg veranderen als er meer bekendheid over het verschil tussen legaal en illegaal vuurwerk is.

  12. Deze 2 gebruikers waarderen DanieldB voor het bericht:


  13. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2012
    Berichten
    131
    Thanks
    99
    66 waarderingen in 24 posts
    Aan de andere kant, in hoeverre word de 25kg regel nu gecontroleerd en gehandhaafd?

    Zodra daar een wijziging in komt zal hier zeer waarschijnlijk scherper op gecontroleerd worden. En denk ik dat de meeste freaks als nog in overtreding zijn.


    Ik denk dat er vooral veel in de media gewonnen kan worden. Aangezien daar alle negatieve berichtgeving vandaan komt. Ga als federatie het gesprek / discussie aan met politieke partijen. Het liefste op nationale tv.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen Hertogjan voor het bericht:


  15. #38
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hertogjan Bekijk bericht
    Aan de andere kant, in hoeverre word de 25kg regel nu gecontroleerd en gehandhaafd?

    Zodra daar een wijziging in komt zal hier zeer waarschijnlijk scherper op gecontroleerd worden. En denk ik dat de meeste freaks als nog in overtreding zijn.


    Ik denk dat er vooral veel in de media gewonnen kan worden. Aangezien daar alle negatieve berichtgeving vandaan komt. Ga als federatie het gesprek / discussie aan met politieke partijen. Het liefste op nationale tv.
    Ik denk dat de kans gecontroleerd te worden niet hoog is, maar zoals meerdere mensen hier al aangaven, de dozen worden steeds groter (met de komst van compounds) en vooral de wat oudere buren, weten nog dat in hun tijd, die grote dozen betekenden dat het zwaar en vaak illegaal vuurwerk betrof. Zij bellen dus de politie, omdat ze argwaan hebben en die komt langs. Ondanks dat jouw vuurwerk hartstikke legaal is, ga je wel over de 25kg heen en ben je dus in overtreding. Weg vuurwerk en geld.

    De kans dat de controle ineens wel omhoog gaat bij een wijziging van het aantal kg is dan ook klein. Het risico dat een buurman/vrouw belt blijft even groot, maar bij een huisbezoek zal dan wel blijken dat je legaal bezig bent, want je zit onder het aantal kg van de nieuwe wetgeving.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen htevents voor het bericht:


  17. #39
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    doodzonde... een zeer grote gemiste kans. helaas

    wel enigszins begrijpelijk vanuit jullie kant, maar toch niet handig strategisch gezien!!!
    Ik wil hier nog wel even op inhaken....Los dat het heel kort dag was, is er op geen enkele manier aangegeven wat de setting van het programma was en wie er nog meer aanwezig zouden zijn. Feitelijk moet je dat dan niet eens willen. Straks kom je in een praatprogramma met alleen maar tegenstanders en wordt je kort gehouden en kan je zegje niet doen zoals jij dat wilt. Het enige wat je krijgt is verwijt op verwijt....want zo werkt dat wel regelmatig in de media en op TV helaas...

    En dan ben je maar niet op TV, want je kan zeggen: slechte reclame is ook reclame...maar zo sla je echt geen goed figuur...en dat willen we sowieso ook voorkomen. Tv-programma's prima...maar wel op een goede manier en dat wij ook ons zegje kunnen doen.

  18. Deze 3 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  19. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
    Hey Ghoost,

    Dit klopt. 10 december hebben wij een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan de talkshow 'Na het nieuws' van BNNVARA. En inderdaad zijn wij hier niet naartoe gegaan vanwege tijdsgebrek.

    Wij kregen deze uitnodiging op 10 december om 12:00 's middags binnen via bcn (welke waren benaderd via hun mail). Het betrof de uitzending VOOR DEZELFDE AVOND. Wij kregen dus 6 uur van tevoren een uitnodiging, zonder concrete informatie of richtlijnen. Zoals jullie hopelijk begrijpen hebben wij allemaal een baan/opleiding te volgen, waardoor het voor ons simpelweg onmogelijk was om 's avonds in de studio te zitten. Daarnaast hadden wij ook geen tijd gehad om het voor te bereiden. We hadden het graag gewild, maar het was voor ons niet mogelijk. Opties als inbellen / via skype deelnemen aan de discussie werden afgehouden.

    Ik hoop dat bovenstaande wat duidelijkheid geeft. Het is een goed ding dat zij ons wisten te vinden, dus wanneer ze voorstanders van het afsteken van vuurwerk zoeken, weet men ons te bereiken. Dit biedt mogelijkheden voor dit jaar. Heb jij nog gedachten/advies/ideeën hoe wij ons nog bekender kunnen maken? Dan horen we dat graag!
    Dit is een hele verstandige beslissing geweest.

    Ik heb hierbij altijd een gezonde vorm van achterdocht.
    Je hebt geen enkele vorm van voorbereiding gehad en het voelt een beetje alsof men graag een schietschijf aan tafel had zitten om even flink op los te gaan.

  20. Deze 3 gebruikers waarderen sprinkhaan voor het bericht:


  21. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    ook hierbij kan je verschillende invalshoeken hanteren. tuurlijk, ik ben het eens met bovenstaande. ik ben ook van mening dat er een gezonde discussie kan ontstaan en je echt niet bang hoeft te zijn om je in een hoek te laten lullen. je bent op tv, niet in de kroeg. het is altijd hoor- en wederhoor. ook al zou je achteraf meer gezegd willen hebben, je hebt in ieder geval je moment gehad. nu helemaal niks, door een eigen keuze om niet te komen.

    voorbereiding is niet noodzakelijk. we hebben allemaal het verhaal toch in grote lijnen in ons hoofd? en juist die vreselijke onwaarheden en stereotypering hadden we als geen ander kunnen pareren, want die zijn grotendeels onzin en gericht op A- gedrag en B- illegaal vuurwerk

    het bericht van sprinkhaan hierboven is puur speculatief en op basis van een eigen gevoel wat nergens op is gebaseerd

    nogmaals, een zeer grote gemiste kans in mijn ogen

  22. Deze 2 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


  23. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    edit tov bovenstaande. persoonlijk kan je niemand iets kwalijk nemen... als het niet kan, kan het niet... punt. maar puur het feit dat we onze stem niet hebben kunnen laten horen vind ik een gemiste kans en erg jammer

  24. Deze 2 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


  25. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2017
    Berichten
    247
    Thanks
    51
    72 waarderingen in 48 posts
    25kilo regeling aanpassen

  26. Deze 2 gebruikers waarderen Almere-Pyro voor het bericht:


  27. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 augustus 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    62
    Thanks
    8
    39 waarderingen in 10 posts
    Wat mij betreft mag de 25 kg regel ook als eerste aangepakt worden.

    Daarnaast zie ik graag een lobby in Den Haag, die gaat uitzoeken wat er speelt bij de politici. Met het doel om politici, die welwillend tegenover het vuurwerk staan, informatie en standpunten aan te reiken waarmee ze beter onze standpunten kunnen behartigen. Uiteraard met als doel behoudt van het consumentenvuurwerk. Deze lobby moet bestaan uit mensen die op geen enkele manier een commerciële band hebben met vuurwerk.

  28. Deze 3 gebruikers waarderen RNBakker voor het bericht:


  29. #45
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    Dat er zoveel mensen over de 25kg regeling praten begrijp ik echt niet...

    Tuurlijk zou ik die ook omhoog willen hebben, maar het gaat erom een tegengeluid te laten horen om te voorkomen dat onze hobby straks verboden wordt.

    En dan wordt er geroepen dat de hoeveelheid VW omhoog moet?

    Sorry, maar daarmee gaan we de strijd zeker niet winnen
    -Step outside the box to see the real picture-

  30. Deze 4 gebruikers waarderen josZie voor het bericht:


Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •