Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Wie zag vuurpijlincident bij oliebollenkraam?

    De recherche van bureau Hoefkade zoekt getuigen van een mishandeling en vernieling door een tot nu toe onbekende man, die op zondag 30 december rond 21.00 uur een brandende vuurpijl in een oliebollenkraam gooide naast station Hollands Spoor.

    De voorgeschiedenis is dat de eigenaar van de oliebollekraam aan twee jongetjes één oliebol verkocht en het vreemd vond dat ze betaalden met een bankbiljet van 50 euro. Daar maakte hij ook een opmerking over. Korte tijd later kwam er een oudere man bij de kraam staan met een van de jongetjes en vroeg waarom hij daar iets van gezegd had.

    Na een woordenwisseling liep de man met het jongetje weg, maar beiden kwamen korte tijd later weer terug bij welke gelegenheid ook een brandende vuurpijl in de oliebollenkraam werd gegooid. En toen sloeg het noodlot toe, want op het moment dat de eigenaar het brandende vuurwerk van de grond tilde en wilde weggooien ontplofte de pijl. Zowel de hand van de eigenaar als de kraam raakte daarbij beschadigd.

    De recherche zoekt nu getuigen, want ten tijde van dit incident stonden er meerdere mensen bij de oliebollenkraam. Heeft u iets gezien, neem dan contact op met de recherche via 0900-8844. Liever anoniem? Dan via 0800-7000.

    https://voorburgsdagblad.nl/wie-zag-...iebollenkraam/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Wat een belachelijke actie. Zulke mensen idioten noemen zou en belediging zijn voor de rest van de idioten in het land. Oppakken en een mooi tijdje brommen.

    Alleen wel jammer dat hier dan het woord vuurpijl wordt gebruikt, terwijl het hier haast wel om illegaal knalvuurwerk moet gaan.

  3. #3
    VWC-Lid maasster's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Berichten
    518
    Thanks
    222
    291 waarderingen in 136 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door \_niels_/ Bekijk bericht
    Wat een belachelijke actie. Zulke mensen idioten noemen zou en belediging zijn voor de rest van de idioten in het land. Oppakken en een mooi tijdje brommen.

    Alleen wel jammer dat hier dan het woord vuurpijl wordt gebruikt, terwijl het hier haast wel om illegaal knalvuurwerk moet gaan.
    Waaruit concludeer je dat dit om illigaal vuurwerk gaat? Er staat alleen beschadigd... met een 40grams pijl kan je hand ook beschadigen...

    Of zijn er foto's die ik niet gezien heb?

  4. #4
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Het maakt niet uit waarmee het nu precies gedaan is, het maakt uit dat het gebeurt is.
    \
    Om zoiets klein als volwassene besluiten met je kind, iemand te verwonden en/of zijn spullen te vernietigen. (Laat me raden, bepaalde afkomst zeker weer?)

    Wat voor een zieke maatschappij zijn we geworden in godsnaam?

    Maar goed natuurlijk worden ze nooit gevonden, laat staan berecht. Want zo werkt ons land, verdedig de crimineel. Ik hoop dan ook dat iemand t heft in eigen handen neemt en dat tuig in elkaar timmert.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  5. #5
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maasster Bekijk bericht
    Waaruit concludeer je dat dit om illigaal vuurwerk gaat? Er staat alleen beschadigd... met een 40grams pijl kan je hand ook beschadigen...

    Of zijn er foto's die ik niet gezien heb?
    Sorry, misschien kwam het verkeerd over, maar ik trek geen conclusie maar geef aan dat ik een sterk vermoeden heb. Vandaar het gebruik van 'moet haast wel'. Een pijl lijkt me onwaarschijnlijk omdat die wegschiet en ik niet denk dat je die dus te pakken krijgt. Zelf zou ik bovendien iets wat al heftig sist niet op proberen te pakken. En met legaal knalvuurwerk beschadig je niet zo snel zowel een hand als de kraam. Maar ik kan het mis hebben.

    Hoe dan ook, al was het een grondbloem, hoe haal je het in je hoofd om zoiets te doen.

  6. #6
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door \_niels_/ Bekijk bericht
    Sorry, misschien kwam het verkeerd over, maar ik trek geen conclusie maar geef aan dat ik een sterk vermoeden heb. Vandaar het gebruik van 'moet haast wel'. Een pijl lijkt me onwaarschijnlijk omdat die wegschiet en ik niet denk dat je die dus te pakken krijgt. Zelf zou ik bovendien iets wat al heftig sist niet op proberen te pakken. En met legaal knalvuurwerk beschadig je niet zo snel zowel een hand als de kraam. Maar ik kan het mis hebben.

    Hoe dan ook, al was het een grondbloem, hoe haal je het in je hoofd om zoiets te doen.
    Afgelopen oud en nieuw o.a. de Shell Rocket van VWT geschoten, die zou ik toch echt niet willen vast houden, wat een klappen geven die

    Maar inderdaad, al was het een ander stuk vuurwerk, of uberhoupt een ander voorwerp, dan ben je niet helemaal goed in je kop...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •