Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 95
  1. #61
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ben er fel op tegen maar het valt niet niet tegen te houden.
    Maar er moet dan op zn minst iets tegenover staan laten we zeggen de maximale hoeveelheid die je in bezit mag hebben afwchaffen of verhogen.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  2. #62
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Kat in het nauw maakt vreemde sprongen.
    Zo ook Groeneveld ziet zijn broodwinning vergaan. Hij doet dit ook alleen om de Nederlandse traditie proberen te behouden of een totaal verbod uit te rekken.
    Ik ben het zeker niet met de heer Groeneveld eens!! Als het aan mij licht gaat de kwaliteit omhoog en worden de singleshots harder en beter maar gaat de prijs omhoog. 25goede harde singleshots voor 35e.. prima.
    Is het bijna niet te betalen voor de jeugd en niet meer zo interessant.. dan is het stunten ineens niet meer zo leuk.
    Maar goed Leo mag uiteraard zijn mening en denkwijzen hebben.. echter om hem openbaar op een forum uit te schelden vind ik ook niet nodig of wenselijk.
    Leven en laten leven..
    Denk maar zo... Zonder Leo Groeneveld hadden wij geen cat1 in de Aldi!!!

  3. Deze 8 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  4. #63
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.499
    Thanks
    713
    759 waarderingen in 416 posts
    De vraag is trouwens wel of Cat1 van de aldi niet ook zorgt voor nog meer vuurwerkhaters. Ik zie genoeg kinderen van 9-13 met dat vuurwerk 'klooien' en dat komt de mening over vuurwerk niet ten goede lijkt mij.

    Ik denk dat je in je bericht trouwens wel een punt maakt: bij babypijltjes (vaak rond de cent per stuk) was het heerlijk om die dingen per 288 of 432 te kopen, maar dan ging je er wel mee klooien om het op te maken. Bij singleshots is nu een beetje hetzelfde, je betaalt namelijk bij veel dealers tussen de 15 en 20 cent voor een singleshot. En dan heb je ook 80 of 100 van die dingen in huis. Waarom niet 'accijns' op kleine singleshots? Of ook op Romeinse kaarsen en babypijltjes? Waarom is de enige oplossing om de boel te verbieden?

  5. Deze gebruiker waardeert Willymeuf voor het bericht:

    3xh

  6. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    142
    Thanks
    302
    213 waarderingen in 49 posts
    Het probleem met toegeven 'om een totaalverbod uit te stellen' is dat het in politieke kwesties juist vaker andersom werkt. Elke keer dat je iets toegeeft, ruiken je tegenstanders bloed en zullen ze harder gaan pushen op een uitbreiding van het verbod. Er is altijd wel weer een soort vuurwerk die de meeste ongelukken of overlast veroorzaakt, dus elke keer verschuif je de frontlinie alleen maar verder in je eigen nadeel.

    'Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand' gaat maar al te vaak op.

    Dit is een politieke en maatschappelijke discussie. Daar moet je deels wel eerlijk zijn over het algemeen belang, maar als je niet wilt verliezen zul je ook het spelletje moeten spelen. De beste tactiek is zelf keihard zijn, en terugslaan. Nadruk leggen op wat goed gaat. Omstandigheden schetsen van wat fout (jeugdige baldadigheid, alcoholgebruik, bewust relschoppen / vandalisme) gaat.

    Er zijn ook miljoenen mensen die alcohol gebruiken, en enkele duizenden die er niet mee om kunnen gaan, met doden, zieken, gewonden en ongelukken tot gevolg. Toch praat geen weldenkend mens over een alcoholverbod. Want vrijheid is de meeste van ons nog iets waard. Plus: het is totaal niet uitvoerbaar. Met vuurwerk ook: wie wil slopen, sloopt wel met iets anders dan vuurwerk. Ik schreef het al eerder: als je af wilt van overlast met Oud&Nieuw moet je niet vuurwerk afschaffen, maar dan moet je Oud&Nieuw afschaffen. Geen feesten en evenementen meer; iedereen braaf op de bank voor de buis en vooral binnen blijven allemaal.

    Achteruitvoetballen is het laatste wat de branchevereniging moet doen, zéker na zo'n onrustige jaarwisseling.

  7. Deze 7 gebruikers waarderen peter82 voor het bericht:


  8. #65
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W-shaped Bekijk bericht
    Wat een grafforum zeg... zomaar klakkeloos aannemen wat de media zegt en vervolgens die mr. Groeneveld uit gaan zitten schelden en dood gaan zitten wensen... het is hier echt gewoon 1 grote teringbende van kneuzen en kortzichtige amateuren
    Dan zap je toch naar een ander forum?
    December Will Be Magic Again!!

  9. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


  10. #66
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willymeuf Bekijk bericht
    De vraag is trouwens wel of Cat1 van de aldi niet ook zorgt voor nog meer vuurwerkhaters. Ik zie genoeg kinderen van 9-13 met dat vuurwerk 'klooien' en dat komt de mening over vuurwerk niet ten goede lijkt mij.

    Ik denk dat je in je bericht trouwens wel een punt maakt: bij babypijltjes (vaak rond de cent per stuk) was het heerlijk om die dingen per 288 of 432 te kopen, maar dan ging je er wel mee klooien om het op te maken. Bij singleshots is nu een beetje hetzelfde, je betaalt namelijk bij veel dealers tussen de 15 en 20 cent voor een singleshot. En dan heb je ook 80 of 100 van die dingen in huis. Waarom niet 'accijns' op kleine singleshots? Of ook op Romeinse kaarsen en babypijltjes? Waarom is de enige oplossing om de boel te verbieden?
    dat denk ik ook, ik denk juist dat de overlast meer is geworden door de komst van de cat 1

  11. #67
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W-shaped Bekijk bericht
    Wat een grafforum zeg... zomaar klakkeloos aannemen wat de media zegt en vervolgens die mr. Groeneveld uit gaan zitten schelden en dood gaan zitten wensen... het is hier echt gewoon 1 grote teringbende van kneuzen en kortzichtige amateuren
    ja kan er anders ook wat van.

  12. Deze 3 gebruikers waarderen Pyroboy26 voor het bericht:


  13. #68
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Hoe kunnen importeurs van hun eigen producten zeggen dat ze alle kanten op schieten terwijl ze zelf donders goed weten dat ze gewoon de lucht in gaan? Ik denk dat de handel in nitraten de komende jaren weer flink gaat toe nemen. Gevalletje: eigen schuld, dikke bult.
    Nee, nee en nog eens nee! We moeten níks meer toegeven aan de anti's!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  14. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  15. #69
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Voort wat Hoort wat...

    Bulk single shots en vuurpijlen eruit,
    re-load shell kits vanaf 18+ erin...

  16. Deze gebruiker waardeert firewire voor het bericht:


  17. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 december 2014
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    115 waarderingen in 52 posts
    Wel een goed punt dat door het massale aanbod de kinderachtige single shots geen waarde meer hebben. En juist daarom gaan ze ermee kloten. Dat is van alle tijden en dat geldt voor al het kleine spul.
    15 jaar geleden werd zo'n Thunder king ook vanuit de hand afgestoken, of op zo'n kop of gewoon liggend door de straat.

    Als de branche het wil verbieden, dan ben ik daar geen moment rouwig om.

  18. #71
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Als het aan de BPN ligt blijven alleen de grote blokken over, waar heel toevallig ook het meeste winst op gemaakt word

    Maarja dit was het eerste wat we hier al dachten toen babypijltjes en kaarsen verboden werden.

    Ze zouden eigenlijk moeten pleiten voor het legaliseren van knallers tot 2 gram fp, iedereen heeft ze toch, op o&n zag ik meer kids die wel nitraten hadden dan kids die ze niet hadden, en dat is dan in Noord Holland. Denk dat er meer ongelukken gebeuren met thunderkings dan met nitraatjes.

    Als de 50mm single shots ook verboden gaan worden dan stap ik weer terug op prof spul, die grotere single shots zijn nu het enige wat er is waar je nog iets vergelijkbaars mee kunt maken, projecten met 20 stuks ofzo geeft een machtig mooi effect.

    Ik probeer me al 2 jaar met moeite aan de regeltjes te houden maar als ze nu ook al legaal consumentenvuurwerk in beslag gaan nemen en dan ook nog die grotere single shots gaan verbieden weet ik niet meer of ik dat vol ga houden.
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  19. Deze gebruiker waardeert -Ghost- voor het bericht:


  20. #72
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    Als de grote singleshots maar blijven vind ik het best trouwens. Thunder kings zijn een beetje het vuurwerk voor de paupers geworden onderhand. Hier stond ik buiten met mn 2 kleine kinderen, stonden ze ook die dingen de lucht in te gooien. .. je zal een moord begaan Door die stakkers.

  21. #73
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    erg jammer, maar ik snap het ook weer een beetje.
    Keep it legal!

  22. #74
    VWC-Lid EuFirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juni 2012
    Berichten
    207
    Thanks
    35
    72 waarderingen in 54 posts
    Even dit topic uppen,
    Single shots zijn dit jaar voor het laatst .
    F2 (kleine) f3 (grote) zullen na 31-12-19 niet mer verkocht mogen worden.

    Naam: 93C5E6E9-1372-489F-A62C-13148F0649F9.jpg
Bekeken: 286
Grootte: 118,9 KB
    In de crackling chry wolken.

  23. #75
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.991 waarderingen in 2.471 posts
    Het is natuurlijk wel een streven maar als ik de importeurs zie met hun aanbiedingen willen ze geen risco lopen
    https://www.youtube.com/@mikosjepyro

Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •