Banner GBV-WECO - DeVuurwerkwinkel.nl
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 130
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.099
    Thanks
    12.962
    19.579 waarderingen in 4.246 posts

    VWC in 2019; tips of suggesties?

    Wat een mooi jaar was 2018, een jaar waarin wij veel hebben gedaan, aangepast en ook een jaar waarin wij vooral hebben gemerkt dat de sfeer erg goed was, daarvoor een bedankje naar alle leden die hier allemaal aan hebben bijgedragen.
    Wij hebben ook veel reacties ontvangen dat het extra beeldmateriaal bij bezoekverslagen gewaardeerd werd, de vele winacties en prijsvragen, de livestreams via Facebook en ook de kwaliteit van de demo-films is verbeterd. Hier willen wij natuurlijk mee doorgaan en er is nog zat waar wij over hebben nagedacht, maar we nemen ook graag jullie tips en suggesties mee!

    Daarnaast is het een jaar van grote veranderingen binnen de crew, kwamen er een jaar geleden maar liefst 3 jongens bij (Arvid, Djaimy en Martijn), hebben wij er ook al 2 zien stoppen (Martijn en Morris) en zullen er nog 2 stoppen deze maand; Jaco en Marco.
    Gelukkig allemaal vanwege tijdgebrek op een positieve manier of een andere positieve reden, maar het is vooral veel verandering in relatief korte tijd. Met de huidige groep kunnen we ook heel veel doen dus we gaan lekker vlammen dit jaar en laten jullie graag input leveren voor onze jaarlijkse vergadering binnenkort.

    Heb jij bruikbare ideetjes voor het forum, dit kunnen kleine punten zijn of grotere dingen, laat het ons dan in dit topic weten! Wil je het niet posten, stuur het dan even via pm! Uiteraard zullen we de punten uit het 2018 topic nog meenemen, maar we willen even beginnen met een schoon topic.

    Alles is welkom en wij zullen bekijken wat er mogelijk en haalbaar is om mee te nemen in de plannen van 2019. Eind januari zitten wij met de gehele crew bij elkaar om alles grondig door te nemen!

    Alvast bedankt voor jullie input!

    Vuurwerkcrew.nl
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 4 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.936
    Thanks
    1.142
    2.871 waarderingen in 1.212 posts
    Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat 2018 een erg fijn jaar was op het forum.
    Sfeer was prima, leuke acties en prijsvragen.

    Ik persoonlijk heb eigenlijk weinig tips etc,
    maar wil vooral "jullie" als ploeg bedanken voor weer een leuk seizoen, keep up the good vibes!!
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  4. Deze 7 gebruikers waarderen Palm Tree voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    965
    Thanks
    144
    417 waarderingen in 236 posts
    Goedendag beste crew,

    Allereerst de beste voornemens.

    Hopelijk is dit de juiste plek voor mijn berichtgeving.

    Ik en denk vele medefreaks en liefhebbers van Nederlands consumentenvuurwerk erger me kapot aan alle negatieve berichtgeving omtrent vuurwerk in de media.
    De geluiden klinken elk jaar luider voor een algemeen vuurwerkverbod, mijn vraag eigenlijk wat kunnen we hieraan doen?

    Ik en velen denken dat ons vuurwerk ten onrechte te vaak wordt bekritiseerd. Terwijl illegaal vuurwerk/misbruik/dronkenschap en of drugsgebruik of een combinatie van dergelijke ten grondslag ligt aan het negatieve omtrent onze passie.

    Is het een idee om bijvoorbeeld in samenwerking met BPN- Pyro vloggers-winkeliers-vuurwerkcrew een vuist te vormen en een duidelijk tegen geluid te laten horen?
    (PS: Ik zie het al voor me, o.a.een gezamenlijke grote advertentie in dagbladen om de positieve kanten en waarheid van vuurwerk te vermelden. Om daarmee de mensen een andere kijk op consumentenvuurwerk te geven,deelname talkshows etc.)
    Het zou toch doodzonde wezen als onze passie verloren gaat d.m.v onrecht i.v.m.foutieve berichtgeving vanuit met name de media.

    Wanneer wij er alles aan gedaan hebben om een duidelijk verhaal te verkondigen en onze traditie uiteindelijk toch ten einde komt kunnen wij ons tenminste recht in de spiegel aankijken dat we onze kinderen deze mooie traditie helaas niet mochten meegeven.

    Een reactie zou prettig wezen.

    Met vriendelijke groet,
    BENZ

  6. Deze 2 gebruikers waarderen BENZ voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BENZ Bekijk bericht
    Goedendag beste crew,

    Allereerst de beste voornemens.

    Hopelijk is dit de juiste plek voor mijn berichtgeving.

    Ik en denk vele medefreaks en liefhebbers van Nederlands consumentenvuurwerk erger me kapot aan alle negatieve berichtgeving omtrent vuurwerk in de media.
    De geluiden klinken elk jaar luider voor een algemeen vuurwerkverbod, mijn vraag eigenlijk wat kunnen we hieraan doen?

    Ik en velen denken dat ons vuurwerk ten onrechte te vaak wordt bekritiseerd. Terwijl illegaal vuurwerk/misbruik/dronkenschap en of drugsgebruik of een combinatie van dergelijke ten grondslag ligt aan het negatieve omtrent onze passie.

    Is het een idee om bijvoorbeeld in samenwerking met BPN- Pyro vloggers-winkeliers-vuurwerkcrew een vuist te vormen en een duidelijk tegen geluid te laten horen?
    (PS: Ik zie het al voor me, o.a.een gezamenlijke grote advertentie in dagbladen om de positieve kanten en waarheid van vuurwerk te vermelden. Om daarmee de mensen een andere kijk op consumentenvuurwerk te geven,deelname talkshows etc.)
    Het zou toch doodzonde wezen als onze passie verloren gaat d.m.v onrecht i.v.m.foutieve berichtgeving vanuit met name de media.

    Wanneer wij er alles aan gedaan hebben om een duidelijk verhaal te verkondigen en onze traditie uiteindelijk toch ten einde komt kunnen wij ons tenminste recht in de spiegel aankijken dat we onze kinderen deze mooie traditie helaas niet mochten meegeven.

    Een reactie zou prettig wezen.

    Met vriendelijke groet,
    BENZ
    Ik zou hiervoor best willen betalen? Waar is de PayPal link VWC? Denk dat er meer leden zijn die wel willen doneren om een soort externe media projecten te financieren

  8. #5
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    965
    Thanks
    144
    417 waarderingen in 236 posts
    Ik ben absoluut ook zelf bereid hiervoor te doneren! Idem meedenkend in daadwerkelijke actiepunten.

    Belangrijk is wel dat de BPN-vloggers-verkopers etc. bereid zijn om hierin gezamenlijk te opereren.
    Hiermee genereren we meer financiële middelen en overtuigingskracht het liefst tot aan de 2e kamer toe.
    Vind dat alle partijen de nut en de noodzaak in moeten zien, denkend allereerst aan de passie, financieel en traditie.

  9. #6
    VWC-Lid rocco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 september 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.075
    Thanks
    1.166
    722 waarderingen in 347 posts
    Klein ideetje, volgend jaar de poll voor beste cakebox ook gaan splitsen in bv tot 2 kg kruit en meer dan 2 kg kruit. Word bij de cake’s ook gedaan. Een Anarchy vergelijken met een Skyline is niet helemaal eerlijk lijkt me. Terwijl een kleinere cakebox voor een bepaalde prijs best heel goed kan zijn! Kijk naar de Monster ride, goede cake maar had nooit gewonnen tussen de 500 grammers.
    Heeft u misschien een vuurtje?

  10. Deze 4 gebruikers waarderen rocco voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid Fireworkfanatic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2017
    Berichten
    997
    Thanks
    731
    987 waarderingen in 370 posts
    Ik heb enorm genoten afgelopen jaar en goed gebruik gemaakt van de freakacties! Laten we ons samen sterk maken voor de traditie, samen met de winkeliers om tafel gaan hoe wij als freaks, VWC , winkeliers en de leveranciers ons steentje kunnen bijdragen. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat we ons focussen op de mensen die niet veel internetten maar veel de krant lezen en tv kijken. Deze mensen krijgen namelijk eerder een vertekenend beeld van het nederlandse vuurwerk denk ik. Kunnen jullie als crew zijnde hiermee in gesprek gaan met de winkeliers en eventueel ook met de leveranciers? Mij lijkt dit toch erg belangrijk dit jaar, de druk word steeds groter en samen staan we sterker. Stel je voor, Nederland verbied consumenten vuurwerk, wat gebeurt er dan met de winkeliers en leveranciers? 70 miljoen per jaar geeft de nederlander eraan uit, toch wel een enorme klap voor ze.. Laten we het niet zover komen, en laten we samen in gesprek gaan als dat mogelijk is. Er moet een manier zijn waarop wij onze stem kunnen laten horen aan de normale Nederlander!

  12. Deze 2 gebruikers waarderen Fireworkfanatic voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Wie weet zijn er mogelijkheden om een goede objectieve documantaire te maken.
    Denk dat diverse media hier wel interesse voor zullen hebben gezien de hele maatschappelijke discussie
    Ben bang dat het binnen nu en twee jaar op veel plekken in Nederland de verkeerde kant op gaat.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen Edraket0802 voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid Yavornick's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2013
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    22
    Thanks
    3
    3 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rocco Bekijk bericht
    Klein ideetje, volgend jaar de poll voor beste cakebox ook gaan splitsen in bv tot 2 kg kruit en meer dan 2 kg kruit. Word bij de cake’s ook gedaan. Een Anarchy vergelijken met een Skyline is niet helemaal eerlijk lijkt me. Terwijl een kleinere cakebox voor een bepaalde prijs best heel goed kan zijn! Kijk naar de Monster ride, goede cake maar had nooit gewonnen tussen de 500 grammers.
    Goede opmerking, denk ook dat er meer uit te halen valt. Waarom geen certificaten maken en meer producten uitroepen of importeurs en winkeliers? Doen ze in Duitsland ook toch.

    Net weer gestemd en dit jaar een keer anders dan 3 volwaardige importeurs. Toch voelt dat gek, hoe kan ik nou zeggen dat een Pangu de beste is terwijl ik er ver voor moet rijden en ze enkel wat cakes en boxen hebben. Straks wint Pangu en dan wint er dus een importeur die er overal 'bij ligt' want er is geen volledige Pangu winkel mogelijk. Zo zijn er veel importeurs die dat hebben en in de voorgaande jaren hoge ogen gooien. Vind dat eigenlijk wel wat vreemd, kunnen die niet beter uitgesloten worden? Wellicht eens scoren op elementen van importeurs zoals verkrijgbaarheid en prijs kwaliteit over het algemeen?
    Hoe kan een Lesli zo laag staat met Zena of een Broekhoff die echt overal ligt.

    Nogmaals, certificaten zijn ook opties en dan kan je er heel veel importeurs mee blij maken. Als ik posters en folders zie met de trofee dan lijkt mij dat ook dikke reclame hoor. Benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen Yavornick voor het bericht:


  17. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    De klok op het forum overzicht staat nog op 2018

  18. Deze gebruiker waardeert SamD voor het bericht:


  19. #11
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.437
    Thanks
    40.988
    19.050 waarderingen in 8.433 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamD Bekijk bericht
    De klok op het forum overzicht staat nog op 2018
    Scherp, dit moeten we nog even aanpassen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. #12
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Misschien een optie voor het raporteren van posts aan de mods? Tenzij deze optie er al is, maar dan kan ik hem niet vinden.

  21. Deze gebruiker waardeert YorickT voor het bericht:


  22. #13
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YorickT Bekijk bericht
    Misschien een optie voor het raporteren van posts aan de mods? Tenzij deze optie er al is, maar dan kan ik hem niet vinden.
    die is er al...al lang.. dat driehoekje rechts van je thanks knop .. blijven opletten Yorick! hahaha
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  23. Deze 3 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


  24. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2012
    Berichten
    1.637
    Thanks
    1.020
    1.406 waarderingen in 557 posts
    Ik zou het wel leuk vinden om bijvoorbeeld bij bepaalde populaire demo's (bijv. Zoetermeer, Vuurwerkbunker) VWC-meetings te organiseren. Nu weet je vaak niet wie de VWC-leden zijn en als je toevallig iemand spreekt en lekker over vuurwerk kan ouwehoeren is dat altijd leuk. Kan ook los van een demo zijn, en dan ergens in oktober of november voorafgaand aan het nieuwe seizoen.

    Daarnaast misschien goed om als VWC of Vuurwerk Federatie al dan niet in overleg met de BPN op bezoek te gaan bij Tweede Kamerfracties. Ik heb zelf bij zo'n fractie gewerkt voor een Kamerlid en zij vullen de dagen vooral met het voeren van gesprekken met mensen/bedrijven/organisaties. Dat doen ze graag, om zo een goed beeld te vormen van de praktijk. Klinkt allemaal ingewikkeld, maar is niet meer dan persoonlijk medewerkers van Kamerleden benaderen en een afspraak inplannen. Waarom alles via de media spelen als het ook direct bij de beleidsbepalers op tafel kan komen? En dan niet alleen vanuit de branche (zakelijk oogmerk), maar ook het geluid vanuit liefhebbers laten horen!

  25. Deze 2 gebruikers waarderen Rico voor het bericht:


  26. #15
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    die is er al...al lang.. dat driehoekje rechts van je thanks knop .. blijven opletten Yorick! hahaha
    Nooit opgevallen, thanks!

  27. Deze 2 gebruikers waarderen YorickT voor het bericht:


Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •