Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 53
  1. #1
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.455 waarderingen in 2.623 posts

    Vuurwerk kopen en afsteken tijdens Fallas 2019

    Beste mede fanaten,

    Ook ik ga me er voor het eerst aan laten geloven dit jaar! Ik ken dit festival natuurlijk al jaren maar ik heb eindelijk een aantal mensen zo gek gekregen om mee te gaan dit jaar.

    Voorop staan natuurlijk de shows die worden gehouden, maar ik wil natuurlijk zelf ook vuurwerk gaan afsteken. Ik heb het 1 en ander natuurlijk in de loop van tijd opgezocht, maar ik zou graag veel tips willen van mensen die al vaker zijn geweest!

    Dus:

    - Welke winkels zijn aan te raden om vuurwerk te kopen?
    - Welke producten zijn echt aan te raden anno 2019? De Trueno Aviso en echte Trueno rockets zijn eruit, maar zijn er nog meer van dit soort pareltjes die nog wel zijn toegestaan?
    - klopt het dat er knallers tot categorie 3 zijn toegestaan, maar zijn beperkt tot 2 gram flash in plaats van 5 gram?
    - Waar en tot hoelaat mag je stoken? Ik las ergens als dat het sinds vorig jaar al is beperkt met een stookverbod tussen 00.00 en 07.00


    Brand maar los! Ik ben er niet van plan om daar een 2e oud en nieuw te houden, maar wil wel graag het 1 en ander stoken.

  2. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2018
    Berichten
    10
    Thanks
    0
    8 waarderingen in 4 posts
    Beste MasterBsc,

    Leuk dat je dit jaar ook gaat genieten van dit fantastishce festival. Vorig jaar ben ik zelf voor het eerst geweest en net als jij toen al veel ingelezen.

    Voor wat betref het afsteken van vuurwerk is er in 2019 een nieuw beleid vastgesteld. Dit beleid is net gepubliceerd op fallasfestival: https://fallasfestival.nl/definitief...teken-vuurwerk

    Voor wat betreft het kopen van vuurwerk kan je goed terecht bij de volgende winkels:

    - El fallero pyrotecnia;
    - Petardos Valencia;
    - Pyroshopping;
    - Piro foc I fantasia.

    Via google kan je de adressen wel vinden. Bepaalde winkels hebben meerdere vestigingen in de stad.

    Enkele aanraders:

    Knal: traca's!, Truneo Gigante (alleen in bepaalde pyroshopping winkels), trueno Rojo; trueno azul en xxl, L'esclafit, supergato, boomax, che q tro en trueno champignon nr 5 (je kan beter nr 4 kopen). Om heel eerlijk te zijn gaan de meeste van deze knallers redelijk hetzelfde, maar wel leuk om een keer geprobeerd te hebben. Ze hebben allemaal rond de 1,5 tot 2 gram. De trueno gigante heeft dacht ik wel 2,8 gram. Veel zwaardere grondknallers ga je niet vinden.

    Een knaller die hiervoor niet genoemd is maar zeker wat betreft prijs/kwaliteit (20 stuks voor een 10-tje) een aanrader is, is de trueno Champignon nr 4.

    Pijlen: Winder Tronador, Volador de trueno (soort JR101), Titan en Trueno rockets (volgens mij zijn de goede nog steeds te koop, maar zeker niet bij alle winkels).

    Potten: Senora groot (zeer goede salutecake), Stroms 36. Andere cakes heb ik niet gehad dus kan ik je niet veel over vertellen.

    Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt. Je gaat zeker genieten daar!

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Soepvork voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 april 2006
    Locatie
    Prov. Valencia
    Berichten
    432
    Thanks
    87
    640 waarderingen in 268 posts
    Zoek vooral ook naar vw winkels buiten het centrum, die zijn vaak een stuk goedkoper
    Laatst gewijzigd door firewall; 13 januari 2019 om 08:18

  6. #4
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soepvork Bekijk bericht
    Beste MasterBsc,

    Leuk dat je dit jaar ook gaat genieten van dit fantastishce festival. Vorig jaar ben ik zelf voor het eerst geweest en net als jij toen al veel ingelezen.

    Voor wat betref het afsteken van vuurwerk is er in 2019 een nieuw beleid vastgesteld. Dit beleid is net gepubliceerd op fallasfestival: https://fallasfestival.nl/definitief...teken-vuurwerk

    Voor wat betreft het kopen van vuurwerk kan je goed terecht bij de volgende winkels:

    - El fallero pyrotecnia;
    - Petardos Valencia;
    - Pyroshopping;
    - Piro foc I fantasia.

    Via google kan je de adressen wel vinden. Bepaalde winkels hebben meerdere vestigingen in de stad.

    Enkele aanraders:

    Knal: traca's!, Truneo Gigante (alleen in bepaalde pyroshopping winkels), trueno Rojo; trueno azul en xxl, L'esclafit, supergato, boomax, che q tro en trueno champignon nr 5 (je kan beter nr 4 kopen). Om heel eerlijk te zijn gaan de meeste van deze knallers redelijk hetzelfde, maar wel leuk om een keer geprobeerd te hebben. Ze hebben allemaal rond de 1,5 tot 2 gram. De trueno gigante heeft dacht ik wel 2,8 gram. Veel zwaardere grondknallers ga je niet vinden.

    Een knaller die hiervoor niet genoemd is maar zeker wat betreft prijs/kwaliteit (20 stuks voor een 10-tje) een aanrader is, is de trueno Champignon nr 4.

    Pijlen: Winder Tronador, Volador de trueno (soort JR101), Titan en Trueno rockets (volgens mij zijn de goede nog steeds te koop, maar zeker niet bij alle winkels).

    Potten: Senora groot (zeer goede salutecake), Stroms 36. Andere cakes heb ik niet gehad dus kan ik je niet veel over vertellen.

    Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt. Je gaat zeker genieten daar!
    Bedankt voor info dit jaar m’n 1e keer kijk er ontzettend naar uit ga samen met m’n broer en zijn zoon echte liefhebbers ook. Donders veel zin in...

  7. #5
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.455 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soepvork Bekijk bericht
    Beste MasterBsc,

    Leuk dat je dit jaar ook gaat genieten van dit fantastishce festival. Vorig jaar ben ik zelf voor het eerst geweest en net als jij toen al veel ingelezen.

    Voor wat betref het afsteken van vuurwerk is er in 2019 een nieuw beleid vastgesteld. Dit beleid is net gepubliceerd op fallasfestival: https://fallasfestival.nl/definitief...teken-vuurwerk

    Voor wat betreft het kopen van vuurwerk kan je goed terecht bij de volgende winkels:

    - El fallero pyrotecnia;
    - Petardos Valencia;
    - Pyroshopping;
    - Piro foc I fantasia.

    Via google kan je de adressen wel vinden. Bepaalde winkels hebben meerdere vestigingen in de stad.

    Enkele aanraders:

    Knal: traca's!, Truneo Gigante (alleen in bepaalde pyroshopping winkels), trueno Rojo; trueno azul en xxl, L'esclafit, supergato, boomax, che q tro en trueno champignon nr 5 (je kan beter nr 4 kopen). Om heel eerlijk te zijn gaan de meeste van deze knallers redelijk hetzelfde, maar wel leuk om een keer geprobeerd te hebben. Ze hebben allemaal rond de 1,5 tot 2 gram. De trueno gigante heeft dacht ik wel 2,8 gram. Veel zwaardere grondknallers ga je niet vinden.

    Een knaller die hiervoor niet genoemd is maar zeker wat betreft prijs/kwaliteit (20 stuks voor een 10-tje) een aanrader is, is de trueno Champignon nr 4.

    Pijlen: Winder Tronador, Volador de trueno (soort JR101), Titan en Trueno rockets (volgens mij zijn de goede nog steeds te koop, maar zeker niet bij alle winkels).

    Potten: Senora groot (zeer goede salutecake), Stroms 36. Andere cakes heb ik niet gehad dus kan ik je niet veel over vertellen.

    Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt. Je gaat zeker genieten daar!
    Thanks voor je duidelijke bericht! Dit helpt me al enorm op weg. Sommige producten die je noemt ken ik al van stookvideo's, bijvoorbeeld die Winder Tronadors zijn echt super dik! En ook nog eens goed betaalbaar. De traca's zijn trouwens ook goed betaalbaar zie ik! Vooral vergeleken met Belgie. Alleen ik heb dan nu een aantal webshops afgestruind, maar het wat 'grotere' spul is er niet echt te vinden... het assortiment in elke zaak is een beetje karig van wat ik had verwacht. Officieel wordt ook alleen kleiner vuurwerk gedoogd, maar ik had wel meer ( salute ) cakes verwacht. Ik zie bijvoorbeeld nergens die Señora en in 1 zaakje maar de Stroms. Er bestond geloof ik ook een Super Stroms toch?

    Afijn, het is niet de bedoeling om er oud en nieuw te vieren maar ik wil zeker wel lekker gaan stoken tussen de Mascletas en Nocturnas door!

  8. #6
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Senora = Sonora, denk ik?

  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 april 2006
    Locatie
    Prov. Valencia
    Berichten
    432
    Thanks
    87
    640 waarderingen in 268 posts
    Bedenk goed dat de webshops nu sowieso nog niet up to date zijn. Vaak is het ook zo dat tijdens fallas in de winkel veel meer te krijgen is dan de website laat zien

  10. Deze gebruiker waardeert firewall voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid dahustla's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 juni 2008
    Locatie
    Noord-Limburg
    Berichten
    471
    Thanks
    84
    373 waarderingen in 132 posts
    Geniet van het "hele" feest en ga er niet alleen heen om vuurwerk af te steken Er is zoveel meer te zien/doen!

    Veel plezier!
    https://www.facebook.com/fallasfans

  12. Deze 2 gebruikers waarderen dahustla voor het bericht:


  13. #9
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Inderdaad, denk dat je die tijd beter kunt besteden aan het zoeken van mascleta´s in de straat bijvoorbeeld. Vooral de laatste dagen zijn het er ontzettend veel, jammer als je dan wat knallers staat te stoken.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. #10
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.631 waarderingen in 580 posts
    Ik kom er al vanaf 2010, heb toen dat eerste jaar wat knallertjes gekocht en daarna nooit meer eigenlijk. Kijk graag mee op Palau, vuurwerk genoeg daar.

  15. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2006
    Berichten
    10
    Thanks
    4
    2 waarderingen in 2 posts
    Avond,

    Ook ik ga dit jaar voor het eerst en wil zelf ook wel een beetje stoken. Wat ik daarbij belangrijk vind is dat ik me niet storend gedraag ten opzichte van de locals. Ik ben als toerist immers te gast. Nog tips wat voor vuurwerk je dan het beste kan kopen en waar je het moet afsteken?

    Ik krijg een beetje gemengde signalen; enerzijds juist niet in de rivierbedding afsteken, anderzijds juist wel. Sommigen zeggen dat knalvuurwerk niet kan, anderen juist wel.. Iets meer duidelijkheid zou wel fijn zijn, ook in het kader van verwachtingsmanagement.

    Muchos Gracias!

  16. #12
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.455 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Inderdaad, denk dat je die tijd beter kunt besteden aan het zoeken van mascleta´s in de straat bijvoorbeeld. Vooral de laatste dagen zijn het er ontzettend veel, jammer als je dan wat knallers staat te stoken.
    Dat gaat zeker goedkomen hoor, dat is prioriteit natuurlijk! En ik wil de mascleta op het plein natuurlijk wel meemaken, maar wat ik zag aan de drukte daar lijken mij de straatmascletas dan leuker. Je staat daar ook wat dichter op geloof ik.

    Maar ik wil natuurlijk als het kan ook zelf wat lontjes aansteken.

  17. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2009
    Berichten
    11
    Thanks
    8
    12 waarderingen in 5 posts
    Ik ben 8x naar Fallas geweest en heb wisselende ervaringen met het afsteken van vuurwerk in de rivierbedding. Twee maal met groot vertoon aangehouden en alle vuurwerk in kunnen leveren. Dit was overdag. Polite is geen fan van buitenlanders heb ik het gevoel. Locals heb ik nog nooit problemen zien krijgen met de politie. Toch heb ik elk jaar wel afgestoken. Grote potten trekken snel de aandacht. Ik hou het nu bij het kleine spul. Er is superveel leuks te krijgen wat draaiend de lucht in schiet. Verder de truenos en borrachas of hoe je het ook spelt. Super grote voetzoekers iig zijn geweldig in het donker. Mijn advies doe niet te gek en stook bij voorkeur op de aangewezen plaatsen in de stad waar de Casals zelf afsteken. En geniet vooral van een fantastisch feest!

  18. Deze 2 gebruikers waarderen Souflakie voor het bericht:


  19. #14
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Souflakie Bekijk bericht
    Ik ben 8x naar Fallas geweest en heb wisselende ervaringen met het afsteken van vuurwerk in de rivierbedding. Twee maal met groot vertoon aangehouden en alle vuurwerk in kunnen leveren. Dit was overdag. Polite is geen fan van buitenlanders heb ik het gevoel. Locals heb ik nog nooit problemen zien krijgen met de politie. Toch heb ik elk jaar wel afgestoken. Grote potten trekken snel de aandacht. Ik hou het nu bij het kleine spul. Er is superveel leuks te krijgen wat draaiend de lucht in schiet. Verder de truenos en borrachas of hoe je het ook spelt. Super grote voetzoekers iig zijn geweldig in het donker. Mijn advies doe niet te gek en stook bij voorkeur op de aangewezen plaatsen in de stad waar de Casals zelf afsteken. En geniet vooral van een fantastisch feest!
    Stook zelf gewoon savonds n
    Laatst gewijzigd door vuurwerkduiven; 18 januari 2019 om 08:04

  20. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 april 2006
    Locatie
    Prov. Valencia
    Berichten
    432
    Thanks
    87
    640 waarderingen in 268 posts
    Savonds bij palau is het idd wel gekkenhuis. Ondanks dat ikzelf alleen spaans cunsu spul heb, houd ik nooit alles op mn 'lichaam' zeg maar. Leg alles apart en hou steeds een klrin gedrelt bij me. Politie veegt daar onaangekondigd, maar volgens mij pas later op de avond (va 20/21u) alles schoon. Het kleine prut mag je houdrn maar alles vanaf trueno nr2a3 mag je inleveren (of dat nou papa boem of trueno rojo heet maakt niet uit) .

    Overdag daarentegen rijd er in turia park wel politie rond maar kan je wat geruster afsteken. Het word er de laatste dagen overal gedaan , ook door spaanse jeugd. Ik heb meerdere jaren gewoon bij mn verblijf om de hoek met spanjaarden staan knallen bij hun pop.

    Mijn advies is stook overdag gewoon lekker relaxt tussen de bezigheden door in een parkje of op een pleintje (anders grote turia park) je ziet snel genoeg of het maatschappelijk geaccepteerd wordt, doordat er ook locals knallen. Naar mijn idee wordt er overdag trouwens tot 14u aardig geknalt door heel de stad heen en vanaf 14u wanneer overal alle mascletas geweest zijn is het wat rustiger.

    Als laatst, vergeet niet dat vw bij het festival hoort. De locals zijn er over het algemeen dol op. Maar wat voor alle plekken geldt, maak het niet te bont.
    Laatst gewijzigd door firewall; 18 januari 2019 om 12:25

  21. Deze 4 gebruikers waarderen firewall voor het bericht:


Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •