Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 26
  1. #1
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts

    MasterBsc Oud en Nieuw 2018 2019

    Hallo mede freaks


    Wat ik heb een waanzinnig oud en nieuw gehad! Ik heb het een keer gevierd in een totaal andere buurt met allemaal mensen die vuurwerk oprecht waarderen. Ik had zelfs op een gegeven moment meer dan 100 toeschouwers die uit heel de buurt kwamen kijken. Tientallen mensen gehad die me kwamen bedanken voor de meest fanstische oud en nieuw ooit en dat zd volgend jaar willen sponsoren omdat ik alles netjes, goed en veilig regel. Het mooie is, alles was gewoon legaal comsumenten vuurwerk! Zo zie je wat er tegenwoordig veranderd is met al onze mooie cakeboxen en compound vuurwerk.

    Genoeg gelult, ik trap af met mijn 00.00 tering herrieshow!

    Schietlijst:

    5 x Suprise cake 20sh 30mm ( fluiters )
    12 x Zena Salute 25 20mm
    12 x Piromax Titanium Salute 25sh 20mm
    18 x El Titanio 25sh 20mm F3
    4 x El Titanio 100sh 20mm F3
    4 x Dum Bum 16sh 20mm

    Ik had het in 3 delen opgesteld. Deel 1 was de Suprise cakes met de Zena Salute cakes. Deel 2 was de 4 x 100sh El Titanio. Deel 3 de finale met alle 25sh salute bakkies tegelijk ( piromax, el titanio en de dum bum. Die wilde ik halverwege deel 2 fakkelen, maar door fonkoverslag ging het vanzelf. Ik heb serieus nog nooit zoiets diks meegemaakt! Heel de straat schudde




  2. Deze 19 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Wat een kostelijke beelden kerel, puur genot dit!

  4. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Hier wat Nederlandse salute cakes.

    Hierbij de Dutch Thunder, nog 1 van 10 jaar geleden. Die blijft echt super! Wat een lekkere knallen komen hier vanaf. Jammer dat ie eruit is.


    Hier de Aftershock Color Insanity. Wat een beukertje is dit! Met 15mm kaliber ramde ie de Dutch Thunder er zelfs uit. Had ik niet verwacht!


    De Dum Bum 16sh. Het was even spannend wat het ging doen, maar ik had er alle vertrouwen in. Niet normaal dit ding! Deze ging ongeveer even hard als de Piromax Titanium Salute en zo is het de hardste knalcake ooit op de NL markt ( op de Salute cake 1 en 2 na dan ).


    De Thunder Rose 2018 van Katan. Wat een smerige meuk, bah. Voel me echt opgelicht! Ze waren in China in de war met buskruit geloof ik.

  6. Deze 11 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  7. #4
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    De Limited 3. Ongelofelijk wat Evo uit dit mini boxje weet te persen. Deze behoorde gewoon tot 1 van de dikkere boxen van mijn collectie! Kan met gemak mee met de goede 30mm cakeboxen. Voor herhaling vatbaar!


    De Argentina PumaPersoonlijk een tegenvaller vond ik.. de lancering was echt heftig, maar de burst en boeketgrootte ondermaats. Ik ging speciaal voor Luypaers naar Zena maar ik zal dat in het vervolg niet meer doen. Geen Funke kwaliteit helaas..


    De Ulitmate prof blok. Super goede cakebox die voor een schijntje te verkrijgen is! Harde burst, prima boeketten. En dat uit zo'n mini boxje.. jammer dat ie niet groter te verkrijgen is.


    De Colorful City 2018 versie. Voor mij potentieel de cakebox van het jaar! Het blijft een schitterende box, exact zoals de 2017 versie alleen wat langzamer.

  8. Deze 14 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  9. #5
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Mooie films Master met een leuk verhaltje bij overal. Zeer benieuwd wat je nog meer voor ons hebt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Extreme Salute Rocket van Salon Roger. Deze vallen onder categorie P1 dus ik had er redelijke verwachtingen van. En dat kon deze pijl zeker waar maken! Een volle knal ( gok ik op 4 gram flash, maar ik liet me vertellen dat dit ruim 5 gram is ) en een lekkere fluit. Wel een beetje prijzig, maar hij was een aantal keer in de aanbieding voor €25,- per 10.


    Piromax Titanium Salute. Tsja wat moet ik er nog over zeggen? Super lekkere salute cake die alle NL knalcakes met gemak eruit knalt ( op de Dum Bum na dan ). Dit blijft gewoon een must in je collectie!


    De Dum Bum 30mm single shot. Hij is geloof ik niet meer zoals voorheen, maar alsnog kwam er een heerlijke knal vanaf! Ik gok op zo'n 5 tot 6 gram flash.


    Onbekend merk singleshot F3. Keiharde beuker! Ik gok op zo'n 4 gram flash en een mooi ti boeketje.


    De Black Thunder 16sh van Tristar. De t*ring wat een beuker is dit! Zelfs nog harder dan de Piromax Titanium Salute. Geen idee hoe dit mogelijk is in F2, maar ik vind het best!

  12. Deze 9 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid Janniekske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    3.071
    Thanks
    3.490
    7.030 waarderingen in 1.558 posts
    Gingen lekker he die salute rockets!
    BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

  14. Deze gebruiker waardeert Janniekske voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janniekske Bekijk bericht
    Gingen lekker he die salute rockets!
    Zeker, echt top spul! Sowieso de hardste knalpijl te verkrijgen voor consumenten.

  16. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2017
    Berichten
    247
    Thanks
    51
    72 waarderingen in 48 posts
    Super video's mooi! Maar dumbum cake even hard als piromax? Delicious Thunder komt ook in de buurt schijnt, zou mooi zijn.

  17. Deze gebruiker waardeert Almere-Pyro voor het bericht:


  18. #10
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Almere-Pyro Bekijk bericht
    Super video's mooi! Maar dumbum cake even hard als piromax? Delicious Thunder komt ook in de buurt schijnt, zou mooi zijn.
    Ja zeker weten! Waren echt hele dikke doffe knallen die wij verder in het NL vuurwerk niet zo snel tegenkomen. Hier is gewoon goed en gewaagd gebruik gemaakt van de regelgeving. Dus binnen de regels, ergens rond het randje haha. Geen idee over de delicious thunder, maar die schiet ook anders he. In salvo's geloof ik en de dum bum heeft per shot al harde knallen.

  19. #11
    VWC-Lid Sunseeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2009
    Berichten
    855
    Thanks
    170
    293 waarderingen in 107 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Het mooie is, alles was gewoon legaal comsumenten vuurwerk! Zo zie je wat er tegenwoordig veranderd is met al onze mooie cakeboxen en compound vuurwerk.
    Bedoel je hiermee dat al het vuurwerk legaal is voor consumenten in het desbetreffende land van herkomst, of ben ik niet op de hoogte van de huidige regelgeving en zijn dingen zoals Piromax, El Titanio en Zena Salute ook legaal in Nederland?

  20. #12
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sunseeker Bekijk bericht
    Bedoel je hiermee dat al het vuurwerk legaal is voor consumenten in het desbetreffende land van herkomst, of ben ik niet op de hoogte van de huidige regelgeving en zijn dingen zoals Piromax, El Titanio en Zena Salute ook legaal in Nederland?
    Ja bij nader inzien had ik het anders moeten formuleren. Het is allemaal goedgekeurd cosumenten vuurwerk: F2, F3 en P1. Waarbij het grootste gedeelte F2 uit Nederland was. Dus hier zit geen F4 ( of in de volksmond 'illegaal' ) bij. De meeste reacties kwamen los van de cakeboxen uit Nederland! Verder bestond m'n collectie daar ook voor 90% uit met een paar P1 matten en wat F3 knalcakes die verder niet eens perse harder waren dan de F2 knalcakes uit Belgie.

    Ik bedoel dus te zeggen dat je echt geen F4 vuurwerk nodig hebt om dit soort enthousiaste reacties los te krijgen. Tuurlijk, die tering herrie show was echt te gek met heel veel F3 knalcakes. Maar als ik die had vervangen door de Piromax Titanium Salute of de Black Thunder van Tristar dan was het resultaat hetzelfde.

    Zena Salute en Piromax is ook hier legaal trouwens!

  21. #13
    VWC-Lid Sunseeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2009
    Berichten
    855
    Thanks
    170
    293 waarderingen in 107 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ja bij nader inzien had ik het anders moeten formuleren. Het is allemaal goedgekeurd cosumenten vuurwerk: F2, F3 en P1. Waarbij het grootste gedeelte F2 uit Nederland was. Dus hier zit geen F4 ( of in de volksmond 'illegaal' ) bij. De meeste reacties kwamen los van de cakeboxen uit Nederland! Verder bestond m'n collectie daar ook voor 90% uit met een paar P1 matten en wat F3 knalcakes die verder niet eens perse harder waren dan de F2 knalcakes uit Belgie.

    Ik bedoel dus te zeggen dat je echt geen F4 vuurwerk nodig hebt om dit soort enthousiaste reacties los te krijgen. Tuurlijk, die tering herrie show was echt te gek met heel veel F3 knalcakes. Maar als ik die had vervangen door de Piromax Titanium Salute of de Black Thunder van Tristar dan was het resultaat hetzelfde.

    Zena Salute en Piromax is ook hier legaal trouwens!
    Aha, dan begreep ik het toch goed. Heb er wat jaartjes 'uitgelegen' dus m'n kennis is een beetje gedateerd . Is er ergens een overzichtje/uitleg over al die categorieën zoals F2, P1 etc. ?

  22. #14
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sunseeker Bekijk bericht
    Aha, dan begreep ik het toch goed. Heb er wat jaartjes 'uitgelegen' dus m'n kennis is een beetje gedateerd . Is er ergens een overzichtje/uitleg over al die categorieën zoals F2, P1 etc. ?
    Ik heb geen idee waar dat te vinden is. Uit m'n hoofd is het dit:

    F2:

    - Cakes mogen 500 gram totaal en 25 gram per tube ( 30mm maximaal ) en 2 gr perchloraat flash voor de burst. ( dit is in NL beperkt tot 15gr totaal per tube en 25gr als er gebruik wordt gemaakt van een combinatie met een mine )
    - Knallers mogen tot 0.5gr flash en 6gr buskruit ( dit is in NL beperkt tot geen flash en 2gr buskruit )
    - Vuurpijlen mogen 75gr totaal bevatten en 2gr burst. ( in NL is het tot 40gr beperkt )
    - Matten mogen tot 25gr flash bevatten en 0.5gr per knaller. Buskruit weet ik even niet. Dit is in NL beperkt tot geen flash en uitgebreid door categorie 3 buskruit matten toe te staan.

    F3:

    Cakes: 1000gr totaal en 40gr per tube tot 50mm. Waarvan 4gr perchloraat flash.
    Pijlen: tot 200gr waarvan 10gr flash
    Knallers tot 5gr flash
    Matten tot 250gr flash en 5gr per knaller.

    P1: is een signaalproduct dat 10gr flash per eenheid mag bevatten. Dit is in Belgie beperkt tot 2gr flash.

  23. Deze 2 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  24. #15
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Een paar foto's:

    Naam: 20181231_134655.jpg
Bekeken: 611
Grootte: 340,4 KB
    Naam: 20181231_200246.jpg
Bekeken: 599
Grootte: 175,7 KB
    Naam: 20181231_185627.jpg
Bekeken: 607
Grootte: 286,9 KB

  25. Deze 5 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •