Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 181
  1. #31
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
    Compounds worden ook steeds zwaarder qua gewicht, voorheen plakten ze cakes nog wel op de bodem. Nu zit er een dikke plank hout onder. Al die extra’s hebben niks met vuurwerk te maken..

    En zelfs compounds die pas qua gewicht meemogen als de kooi eraf is, anders voldoet deze niet aan de 25kg regel is absurd!
    Mee eens die 25 kilo regel is echt zwaar achterhaald in deze tijd.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  2. Deze gebruiker waardeert kwintos voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.787
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Ikzelf had die spanning ook. Zat zwaar over de 25 kg. Dit jaar sla ik het ergens anders op en haal het pas om 17:00 weer op. Deze stress wil ik niet weer hebben

  4. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Berichten
    278
    Thanks
    264
    340 waarderingen in 110 posts
    Afgelopen jaarwisseling alleen 100% legaal Nederlands consumentenvuurwerk gekocht. Ik was zeer blij en tevreden over mijn collectie, maar ondanks dat voelde dit helemaal niet goed. De halve buurt weet dat ik vuurwerk gek ben en zien mij dozen uitladen tijdens de verkoopdagen. Er hoef maar 1 persoon te bellen die jou niet aardig vindt en je bent de lul. Vroeger viel dat helemaal niet op, omdat je soms leveringen kreeg in augustus.

  5. Deze gebruiker waardeert Thuur voor het bericht:


  6. #34
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.516
    Thanks
    4.160
    5.077 waarderingen in 1.519 posts
    Ik denk dat veel pyro's de spanning ook zelf opzoeken, anders kies je ook niet voor deze hobby.
    Je houdt er van om tijdens je leven langs een lijntje te lopen en af en toe stap je er even over heen.
    Als je wat intensiever met je hobby bezig bent, dan weet je goed wat kan, mag en waar je wat aansteekt.
    Het is je eigen keuze tot hoe ver je daar in gaat, soms wordt het een obsessie en dan kan het verkeerd aflopen....

  7. Deze 4 gebruikers waarderen Thunderboy voor het bericht:


  8. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Fijn dat er mensen zijn die deze ook ervaren. Al is het eigenlijk van de zotte, het is gewoon legaal. Ookal heb je misschien teveel kg's. Met legaal spul zou je gewoon onbezorgd moeten kunnen genieten van de hobby. De lol is er in ieder geval flink minder op geworden.

    Heb er ook bewust voor gekozen om boxen met gekleurde buitendoos te kopen. Dan krijgen mensen minder snel het vermoeden dat het om illegaal gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sunseeker Bekijk bericht
    Is de politie hier de laatste jaren alerter op dan? Deze regel is er toch al jaren, en al jaren komen hier enorme collecties voorbij. Vind het zelf ook een enorm dubbel gevoel. Dat je met legaal vuurwerk alsnog in overtreding kan zijn terwijl je zelf ook nog eens weet dat het niet gevaarlijk is omdat het in iemand's bezit is die er verstand van heeft. Is het echt zo dat de politie actief op zoek is naar personen die meer dan 25kg legaal vuurwerk in huis hebben?
    Dat idee krijg ik wel. Ik heb verschillende nieuwsberichten voorbij zien komen. Of mensen tippen sneller de politie als ze je met wat dozen zien sjouwen ivm de anti vuurwerk heisa die nu bezig is.
    Wie zoekt zal vinden

  9. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 augustus 2006
    Berichten
    300
    Thanks
    543
    280 waarderingen in 108 posts
    Bij een van de bekende vuurwerkwinkels voor freaks werd de ene pallet na de andere pallet ingeladen. Zelfs een vorkheftruck was soms nodig. Ik heb daar geen politie gezien bij de wegen in de buurt. Dus prioriteit heeft het niet, gelukkig maar. Toch kan ik niet ontkennen ook gespannen te zijn bij het ophalen van mijn diverse bestellingen. Aan 25 kilo brutogewicht zit je zo, het tienvoudige zou meer reeel zijn als je het mij vraagt.

  10. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Vond het ook vervelender worden, buren die altijd maar op je neus zitten. Alles moest sneaky. Heb alles in verhuisdozen gedaan dit jaar. Dat gaf meer rust, alleen de ritjes met idee dat je alles kwijt kunt raken vond ik het moeilijkst.
    aha was jij dat bij vuurwerklandoutlet? ;-)
    Eer was was was, was was is!

  11. Deze gebruiker waardeert tjopper voor het bericht:


  12. #38
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    728 waarderingen in 346 posts
    Boven de 25 kg bruto zitten is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. Een compound weegt al snel 15/16 kilo, 85% van het product is karton, klei en een hout plaatje. Het maximale gewicht past niet meer bij het aanbod. En je hoeft ook geen kapitaal uit te leggen om boven die 25kg uit te komen, ik denk dat je met 150 euro er al boven kan komen.

    Ik heb zelf niet de 25kg stress ervaren, ik woon een zeer rustige straat waar de huizen redelijk ver uit elkaar. Eenmalig heb ik denk ik meer dan 100kg gehad, maar ik maakte me meer druk om zure ‘waarom geef je daar zoveel geld aan uit’ reacties (die er niet kwamen, alleen maar positieve ‘we hebben genoten’ reacties) dan bang voor de politie. Het zou me verbazen wanneer een buur mij zou aangeven, ik steek alleen op 31 december tussen 18:00 en 02:00 vuurwerk af (het gros om 0:00u) en krijg enkel complimenten. Mijn buurman is gemeenteraadslid en is fan van de ‘show’.

    Toch krijg je wel steeds meer het gevoel dat wat ik leuk vind als crimineel of illegaal wordt aangezien. Je krijgt het stempel PVV stemmende en uitkeringstrekkende tokkie die er op uit om te treiteren, vernielen en letsels te veroorzaken. Ik wil niemand tot overlast zijn, maar juist een mooie jaarwisseling schenken in anders een stille hoek in het dorp. Dat allemaal met legaal vuurwerk en op een zo veilig mogelijke manier.

  13. Deze 3 gebruikers waarderen Arahon voor het bericht:


  14. #39
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M-y-r-o-N Bekijk bericht
    huiszoekingsbevel alles was geregeld en dat door 1 telefoontje,
    ik heb zelfs nog excusses gehad van de desbetreffende buur
    Wat een hypocriet zeg. Zijn ramen bleven er nog wel in zitten vorig jaar ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Het zou me verbazen wanneer een buur mij zou aangeven, ik steek alleen op 31 december tussen 18:00 en 02:00 vuurwerk af (het gros om 0:00u) en krijg enkel complimenten. Mijn buurman is gemeenteraadslid en is fan van de ‘show’.
    Ik hoop met je mee, maar je gaat je verbazen wie er een snitch kan zijn, meestal uit een hoek die je niet verwacht.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  15. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MagicSjefke Bekijk bericht
    Volgens mij mag de politie die gegevens niet eens opvragen bij de winkels. Dat is tenminste wat ik heb begrepen van mijn winkel
    Klopt! Dit mag niet

  16. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Als de politie hier gaat beginnen met het jagen op ''legaal kopers" die de gewichtregels overtreden, wat is dan nog de reden om niet illegaal te gaan? Ja.... de strafmaat, maar voorlopig zit je met legaal vuurwerk ook aan de verkeerde kant van de streep voor justitie. Werkt naar mijn inzien volledig averechts.

  17. Deze 3 gebruikers waarderen sprinkhaan voor het bericht:


  18. #42
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.955
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Denk dat iedereen wel een beetje die spanning voelt, je bent volgens de wet toch iets aan het doen wat niet mag. Stel je wordt betrapt ben je alles kwijt, waar je heel het jaar mee bezig bent. Dit gaat niet zomaar zonder spanning.

    Echter het idee dat de politie strenger bezig is met de 25kg regel heb ik tot nu toe totaal niet.
    De mensen die gepakt zijn, is of door een anonieme tip of pure pech door een algemene controle.

    Wat mij eerder zorgen maakt is dat mensen worden opgeroepen door de politie om mensen te tippen als ze andere mensen zien met vuurwerk. Heb het idee dat mensen steeds sneller bellen. Dus je moet nu haast wel creatief gaan denken om ervoor te zorgen dat mensen je niet zien met grote "gevaarlijke" dozen.

    Daarom ben ik zeer benieuwd naar wanneer de politie denkt van deze tip gaan we iets mee doen. Stel je sjouwt op 29 december 5 compound dozen naar de je huis. Toevallig kijkt de buurvrouw mee en denkt van hé dat is niet goed ik tip de politie. Is een melding van een buurvrouw dat jij met 5 dozen vuurwerk sjouwt genoeg reden om voor de politie eens een kijkje te nemen met een huiszoeking?
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  19. #43
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts
    Je kunt ook beter je bestellingen verdelen over 3 afhaaldagen. Zoals je compounds op de 31ste want daar of je toch niks aan te doen. Denk dat 90% hier wel de 25kg overtreed. 2 leuke 100 shots compound en je zit er al overheen. Denk ook niet dat ze dit ooit zullen bijschroeven. Zie het meer als een gedoogbeleid, zelfde als een jointje het mag wel maar als je 40gram thuis hebt ben je in overtreding. En de 31ste heeft de politie echt geen tijd om iedereen langs te gaan die meer dan 25kg heeft. En die spanning die wij hebben zal altijd blijven. Vooral als je al bekend staat bij justitie wat betreft vuurwerk. Ze kunnen altijd even op de koffie komen. Wil je geen gestress dan moet je je gewoon aan de 25kg houden.

  20. #44
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    Klopt! Dit mag niet
    Och,dan zetten ze wat meer druk op de ketel,en gaan dreigen met winkelsluiting als ze geen gegevens/video's krijgen.
    Is bijvoorbeeld bij een zeer bekende uitgeverij gebeurd,omdat ze een bepaalde video over een straatrace in dit geval,tot elke prijs wilden inzien welke kentekens erop stonden.
    Mocht het zover komen,dan zou het een goede zet zijn van de winkeliers om klantgegevens te wissen nadat ze besteld hebben,maar gelukkig is dat nog niet het geval.

  21. #45
    VWC-Lid FatAzz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2018
    Berichten
    582
    Thanks
    46
    706 waarderingen in 206 posts
    Ik zou me er niet al te druk om maken, doe ik ook niet. De politie geeft hier echt geen prioriteit aan, zelfs niet na een telefoontje van de buren, ze hebben wel wat beters te doen lijkt me.

    Ik heb een vuurwerk hatende buurman waar ik al een aantal keer mee in de clinch heb gelegen. Het zou mij niets verbazen als hij de politie wel eens gebeld heeft, ik heb gelukkig nooit bezoek gehad.

Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •