Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 181
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2009
    Berichten
    339
    Thanks
    25
    131 waarderingen in 88 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PonPyro Bekijk bericht
    Volgend jaar huur ik lekker een huisje ofzo in Duitsland! Heb echt geen zin in die stress!!
    inderdaad ,
    ik ben 3 jaar geleden gestopt met illegale dozen
    vanwege die stress
    en nu ervaar ik die stress weer
    de lol gaat er een beetje vanaf

  2. #17
    VWC-Lid Fireworkfanatic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2017
    Berichten
    997
    Thanks
    731
    987 waarderingen in 370 posts
    Ook ik had dit jaar meer als 25kg aan vuurwerk. Ik kan me hierin vinden, het gevoel dat je legaal vuurwerk koopt maar dat het dan teveel is. Toch dat rare gevoel voelt niet goed, maar wat moeten we dan.. Met de 25 kg regel mag je officieel 1 grote compound en wat losse cakes, maar ik kan me geen oud & nieuw voorstellen met wat mooie cakeboxen/compounds.. Ook nog eens toeval dat er een agent in burgerauto eventjes kwam kijken bij mijn vuurwerk, verder geen probleem maar het voelt toch alsof ik een zware crimineel ben ofzo terwijl ik juist alleen maar zo mooi mogelijk nederlands vuurwerk wil. Ik hoef ook geen illegaal vuurwerk, hier is zat moois te krijgen. Maar kom op, verander die regel gewoon nu de grote compounds op de markt mogen komen. Al die stress voor niks als er verstandig mee omgegaan word..

  3. #18
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Compounds worden ook steeds zwaarder qua gewicht, voorheen plakten ze cakes nog wel op de bodem. Nu zit er een dikke plank hout onder. Al die extra’s hebben niks met vuurwerk te maken..

    En zelfs compounds die pas qua gewicht meemogen als de kooi eraf is, anders voldoet deze niet aan de 25kg regel is absurd!

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Komkommer voor het bericht:


  5. #19
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    ja ken het gevoel wel, met de komst van de compound boxen is de 25kg regel ook niet haalbaar, een normale 100 shots box weegt al snel 10 tot 15 kilo.
    maar zie het niet snel veranderen helaas...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  6. #20
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.500
    Thanks
    2.550
    1.543 waarderingen in 803 posts
    Ik verspreid het netjes over meerdere adressen, alleen in de auto vanaf de winkels zit ik dus boven de 25KG. Dat blijft een zenuwslopend moment, ik had vorig jaar een heel stuk politie achter me rijden en ook nu zag ik onderweg weer politie langsrijden, dan is het toch even spannend.
    Moet er niet aan denken dat ze mijn oud en nieuw zo gaan verpesten.
    Ze moet er gewoon 30KG kruid van maken, dat os nog een beetje redelijk....

  7. #21
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Met het profspul had ik altijd spanning. Dat lag er altijd al omstreeks juni. Nu ik overgestapt ben naar consumenten heb ik totaal geen spanning meer. Ik sla het ook niet in huis op. Ik heb een betonnen garage waar ik het in bewaar. Daar kan er niets mee gebeuren.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  8. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willymeuf Bekijk bericht
    Maar ze kunnen toch even langsgaan als je meer dan 25 kg koopt? Val je alsnog door de mand als je alles thuis hebt
    tja dan moet je het niet allemaal op 1 plek bewaren

  9. #23
    VWC-Lid Fireworkfanatic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2017
    Berichten
    997
    Thanks
    731
    987 waarderingen in 370 posts
    Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel gasflessen je bijvoorbeeld in huis mag hebben volgens de wet. In mijn ogen een heel stuk gevaarlijker dan een paar compounds. Iemand die hier een antwoord op heeft?

  10. Deze 2 gebruikers waarderen Fireworkfanatic voor het bericht:


  11. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2009
    Berichten
    339
    Thanks
    25
    131 waarderingen in 88 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SVENiX Bekijk bericht
    Gewoon zorgen dat je alles op de laatste dag pas doorlont, want dat is strafbaar. 500 kilo in je huis hebben is dit niet, maar een overtreding. Oké het kost je €500 en je bent alles kwijt, maar dan wordt je niet als crimineel gezien & komt de EOD ook niet bij je thuis..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    tja dan moet je het niet allemaal op 1 plek bewaren
    maar het blijft lastig
    alles op verschillende locatie,s
    vind het maar een hoop gedoe

  12. #25
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ik kan mij volledig vinden in de opening van lid Duitje. Ik deel die ervaring helaas. Het hele jaar door naar oud en nieuw uitgekeken en daarom ook door het jaar heen bestellingen geplaatst bij winkels in heel Nederland. Om mij een beetje aan de regels te houden heb ik diverse bestellingen gespreid om zo elke keer met ongeveer 25 á 30 kilo de winkel uit te lopen. Door de grote drukte is dit er vaak niet van gekomen en ging het vuurwerk vaak op een steekkar de winkel uit. Soms wel twee keer lopen. Bij aankomst thuis begon ik hem te knijpen. Dat het veel vuurwerk was wist ik, maar dat het zoveel zou zijn.. Ik schrok er van. Daarom heb ik verder aan niemand verteld hoe veel het was. Ik heb dagen lang in spanning gezeten om geen controle te krijgen want ik was flink in overtreding. 25 kilo mag je hebben maar die regel is achterhaald voor de liefhebber.

  13. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  14. #26
    VWC-Lid Sunseeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2009
    Berichten
    855
    Thanks
    170
    293 waarderingen in 107 posts
    Is de politie hier de laatste jaren alerter op dan? Deze regel is er toch al jaren, en al jaren komen hier enorme collecties voorbij. Vind het zelf ook een enorm dubbel gevoel. Dat je met legaal vuurwerk alsnog in overtreding kan zijn terwijl je zelf ook nog eens weet dat het niet gevaarlijk is omdat het in iemand's bezit is die er verstand van heeft. Is het echt zo dat de politie actief op zoek is naar personen die meer dan 25kg legaal vuurwerk in huis hebben?

  15. Deze gebruiker waardeert Sunseeker voor het bericht:


  16. #27
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    997
    Thanks
    2.157
    819 waarderingen in 406 posts
    Sla (en schiet) het allemaal op 3 locaties om dit gevoel niet te ervaren en binnen de wetgeving te blijven, maar toch voelt het nog alsof je illegaal bezig bent. Toch jammer. Ik was in de vooravond in het Westland en wat daar de lucht inging tussen 18:00 en 20:00 toen ik er was, was gewoon niet normaal. Sowieso was minimaal 80% illegaal. Salutes, prof blokken en gigantische shells gezien. En dan maak ik me druk over m'n 100% legale collectie

  17. Deze 5 gebruikers waarderen TryMike voor het bericht:


  18. #28
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Dat gevoel heb ik ook en ik merk het steeds meer in de praktijk. Heel Nederland wordt beinvloed door die Linkse hersenspoel propaganda tegen vuurwerk. Als je buren je met een doos consumenten vuurwerk zien, zijn ze al in staat om de politie te bellen. Heb je dan meer dan 25KG ben je de sjaak.

    Ik heb oud en nieuw dit jaar in Den Haag gevierd en ik merkte daar echt een gevoel van samenhorigheid. Heel de buurt stond op straat en iedereen houdt daar oprecht van vuurwerk. Met z'n alle op het laatst de cakes op een vuurtje gooien. De politie die regelmatig voorbij rijdt en gewoon zwaait en weer doorrijd. Dat lijken dan nog een beetje de enige soort buurten waar het echte oud en nieuw gevoel nog is gebleven. Van die wijken waar iedereen 1 is en niemand elkaar zou verraden. Lijkt deze dagen zeldzaam te zijn..

  19. Deze 4 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  20. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireworkfanatic Bekijk bericht
    Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel gasflessen je bijvoorbeeld in huis mag hebben volgens de wet. In mijn ogen een heel stuk gevaarlijker dan een paar compounds. Iemand die hier een antwoord op heeft?
    de meeste huizen hebben een oneindige hoeveelheid gas zolang ze de rekening betalen....

  21. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M-y-r-o-N Bekijk bericht
    maar het blijft lastig
    alles op verschillende locatie,s
    vind het maar een hoop gedoe
    je kan ook 2 of 3 locaties doen, als je dan wordt gesnapt hou je in iedergval nog 2/3 over en heb je een boete. dat is beter dan alles weg en een boete.

Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •