Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 910111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 165 van 181
  1. #151
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    https://wetten.overheid.nl/BWBR00020...deelI_Artikel2

    Dus doe je het opzettelijk dan is het een misdrijf.
    Mocht ik ooit een advocaat nodig hebben, dan neem ik aan dat ik je kan bellen ?

    Goed bezig man !
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  2. #152
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postvoordennis Bekijk bericht
    Maar wordt dit gezien als overtreding of misdrijf? Je zou het eerste denken aangezien er enkel een geldboete op staat.
    Gepakt met enkel te veel legaal vuurwerk is een overtreding zoals ik het lees.

    Het moet wel ook op een afgesloten plek liggen, dus niet op de zolder of slaapkamer.

  3. #153
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamD Bekijk bericht
    Gepakt met enkel te veel legaal vuurwerk is een overtreding zoals ik het lees.

    Het moet wel ook op een afgesloten plek liggen, dus niet op de zolder of slaapkamer.
    Tenzij die afgesloten zijn

  4. #154
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamD Bekijk bericht
    Gepakt met enkel te veel legaal vuurwerk is een overtreding zoals ik het lees.

    Het moet wel ook op een afgesloten plek liggen, dus niet op de zolder of slaapkamer.
    Waar lees je dat?

    Milleuwet is typisch een kapstok artikel die ze zeker kunnen gebruiken om je een oor aan te naaien als ze dat willen. Of een rechter daarin meegaat met maximale straffen valt te betwijfelen

  5. #155
    VWC-Lid Kratos1791's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 februari 2012
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    279
    Thanks
    220
    181 waarderingen in 105 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Mocht ik ooit een advocaat nodig hebben, dan neem ik aan dat ik je kan bellen ?
    Better call Saul !
    [I][/I][B]De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.[/B]

  6. Deze 3 gebruikers waarderen Kratos1791 voor het bericht:


  7. #156
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door \_niels_/ Bekijk bericht
    Tenzij die afgesloten zijn
    Het dient niet toegankelijk te zijn voor publiek. Dus wanneer jij het openlijk in je voortuin bewaard onder een overkapping bijvoorbeeld dan is het inderdaad verboden. Wanneer jij dit binnenshuis bewaard is dit voor het publiek niet toegankelijk (huisvredebreuk).

  8. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  9. #157
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Om er nog even op terug te komen op de richtlijnen van het OM.

    https://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/

    Richtlijnen
    Richtlijnen voor strafvordering zijn aanwijzingen (in de zin van artikel 130, lid 6 Wet RO) inzake de sanctietoepassing en het transactie- en rekwireerbeleid. Ook voor strafvorderingsrichtlijnen geldt dat ze algemeen gelden en toegepast moeten worden, dat burgers er rechten aan kunnen ontlenen en dat ze worden gepubliceerd in de Staatscourant en op deze site.
    Ik ging ervan uit dat beleid/richtlijnen niet persee gevolg hoeft te worden maar hierin was ik onjuist, er kunnen wel degelijk rechten aan deze beleidsregels worden ontleent.

    https://www.om.nl/organisatie/beleid...jzing-kader-0/

    RICHTLIJNEN
    Artikel 130, lid 4 van de Wet op de Rechterlijke Organisatie bepaalt dat het college van procureurs-generaal algemene en bijzondere aanwijzingen kan geven betreffende de uitoefening van de taken en bevoegdheden van het OM. Richtlijnen maken deel uit van deze aanwijzingen en bevatten dwingende, normatieve regels inzake de strafvordering[4]. In de richtlijnen bepaalt het college het te voeren strafvorderingsbeleid bij de afdoening van diverse soorten van criminaliteit. Bij de totstandkoming van richtlijnen worden invloeden vanuit de politiek en vanuit de samenleving betrokken. Daarnaast worden experts en ketenpartners geraadpleegd.

    Richtlijnen dienen ter ondersteuning bij de afdoening van strafzaken als tot strafvervolging of tot een OM-afdoening is besloten. In de richtlijnen is per feit zichtbaar wat als landelijk uniform uitgangspunt bij de beoordeling van strafzaken wordt gehanteerd. Omdat een straf proportioneel moet zijn, dient altijd een beoordeling van het individuele geval plaats te vinden. Het toepassen van alle strafvorderingsrichtlijnen in een strafzaak gebeurt daarom in twee stappen:

    1.Uitgangspunt. Bij de eerste stap wordt aan de hand van de richtlijnen bepaald welke sanctie als landelijk uitgangspunt[5] geldt voor soortgelijke feiten.

    2 Maatwerk. Bij de tweede stap van de beoordeling wordt bepaald of het gevonden uitgangspunt passend is in de specifieke strafzaak die ter beoordeling voorligt. De richtlijnen benoemen naast het uitgangspunt enkele veelvoorkomende strafverzwarende factoren. Daarnaast zijn er strafverminderende omstandigheden, waarmee rekening gehouden kan worden. Bij afdoening van met name commune delicten zal standaard ook gekeken worden naar de schade van het slachtoffer, onderliggende sociale problematiek, impact op de omgeving en persoonlijke omstandigheden. Zo kan geringe of grote draagkracht invloed hebben op de hoogte van de geldboete en het wel of niet hebben van een dagbesteding invloed hebben op de omvang van de taakstraf. Soms zijn rapportages nodig om inzicht te krijgen in de mate van toerekeningsvatbaarheid of in het bestaan van een verstandelijke handicap of geestesziekte.
    Stap 2 biedt de officier van justitie de professionele ruimte om per geval te komen tot een op maat gesneden sanctie. Hij maakt daarbij een zorgvuldige afweging van alle belangen. Uit het oogpunt van transparantie zal de officier van justitie zijn beslissing onderbouwen en de strafeis motiveren.[6]

    In de bijlagen bij deze aanwijzing is opgenomen hoe de richtlijnen zijn opgebouwd, welke verhoudingen er worden aangehouden tussen de verschillende sanctiemodaliteiten, hoe omzetting naar andere sanctiemodaliteiten plaatsvindt en welke afrondingsregels er in de richtlijnen worden toegepast.

    Dat gezegd/gevonden te hebben,

    De richtlijn is niet van toepassing op delicten die zijn te beschouwen als zware milieucriminaliteit.

    Hierbij valt te denken aan zeer grote partijen (handelsindicatie) of flinke handel. Er is dan sprake van illegale opslag en illegale handel.

    Dus ik zou met hoeveelheden van 100+ kilo wel op passen.
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 7 januari 2019 om 18:44

  10. #158
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Berichten
    94
    Thanks
    20
    20 waarderingen in 12 posts
    In een andere topic had ik volgende geschreven.

    Als je nu voor 200 kilo aan leeg geschoten dozen hebt ben je dan ook in overtreding. Dat kan zeker toch niet het geval zijn.

    Maar je hebt 175 kilo leeg geschoten dozen en 1 cakebox van 25 kilo welke nog niet afgestoken is, ben je dan ook in overtreding?

  11. #159
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2010
    Berichten
    54
    Thanks
    0
    125 waarderingen in 21 posts
    De kans dat je gepakt wordt in het kader van de 25kg-regel is verwaarloosbaar klein. Je moet gewoon enorm veel pech hebben: Toevallig passerende politie-agenten, een politiecontrole langs de weg of een concrete tip van omwonenden lijken mij goeddeels de enige factoren die tot het noodlot kunnen leiden. Een te grote hoeveelheid legaal vuurwerk heeft simpelweg veel te weinig prioriteit bij de overheid om daar uitgebreid onderzoek naar te doen, zoals dat bij het illegale vuurwerk wel eens is voorgekomen.

    Zaken als webshops controleren en fora uitpluizen zijn uiterst kostbaar en zullen zo goed als niet plaatsvinden, wat dit betreft.

    Kortom: Hier en daar wat voorzichtigheid, niet teveel media-aandacht opzoeken en een beetje goed in je omgeving bekend staan en je hoeft je wat mij betreft geen zorgen te maken.

  12. #160
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.808 waarderingen in 584 posts
    Hoe zou het trouwens gaan als mensen thuis dummy's hebben staan. Echte dummy's of afgeschoten cakes die als dummy dienen. Er zijn er genoeg die dit hebben. Zou dit ook meegeteld worden (en dan doel ik met name of afgeschoten cakes die als dummy dienen)?

    Aangezien ze karton en klei ook meerekenen en dus niet naar kruitgewicht kijken.

    Zou natuurlijk belachelijk zijn, maar je weet maar nooit!

  13. #161
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karma Bekijk bericht
    In een andere topic had ik volgende geschreven.

    Als je nu voor 200 kilo aan leeg geschoten dozen hebt ben je dan ook in overtreding. Dat kan zeker toch niet het geval zijn.

    Maar je hebt 175 kilo leeg geschoten dozen en 1 cakebox van 25 kilo welke nog niet afgestoken is, ben je dan ook in overtreding?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
    Hoe zou het trouwens gaan als mensen thuis dummy's hebben staan. Echte dummy's of afgeschoten cakes die als dummy dienen. Er zijn er genoeg die dit hebben. Zou dit ook meegeteld worden (en dan doel ik met name of afgeschoten cakes die als dummy dienen)?

    Aangezien ze karton en klei ook meerekenen en dus niet naar kruitgewicht kijken.

    Zou natuurlijk belachelijk zijn, maar je weet maar nooit!
    Ik ga ervan uit dat dummy's niet officieel als vuurwerk meetellen en idem dito voor leeg vuurwerk al zou je natuurlijk kunnen discusieren over het gevaar van afgeschoten cakes in huis halen ivm met mogelijke kruitresten en ladingen die niet zijn afgegaan.

  14. #162
    VWC-Lid aadjogfanaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Berichten
    432
    Thanks
    14
    68 waarderingen in 42 posts
    Gelukkig heb ik nog nooit spanningen gehad over het aantal kilo vuurwerk wat ik had. Dit jaar was ik op oudjaardag mijn auto aan het inladen toen een buurtbewoner die bij de politie werkt voorbij kwam gereden. Oké, ik had iets meer dan 25 kilo maar ik had nog geen 40 kilo in de kofferbak staan. Dat was ook alles wat ik had. Hij zei" jeetje, als daar een rotje in komt is heel de wijk weg". Toen ik zei dat het gewoon allemaal legaal siervuurwerk is, en dat het niks voorstelt, draaide hij bij. "oh, dat vind ik wel mooi om te zien. Maar dat is toch wel veel te veel?" ik: nee, van mij niet hoor. Enkel twee potjes die ik nog bij intratuin heb opgehaald zijn zo genaamd teveel. Waarop zijn reactie was:"tjonge, het lijkt anders wel een hoop".
    Daarbij moet ik zeggen dat de kofferbak ook erg klein is dus het lijkt snel veel. Mensen zijn snel onder de indruk maar hebben ook een vooroordeel denk ik. Er heerst nog steeds een angst omtrent vuurwerk maar als je je netjes gedraagd en open kaart speelt kan je dat ook voor een groot deel wegnemen. Wel vind ik het te krom voor woorden dat legale collecties in beslag worden. In mijn ogen kunnen ze de prioriteiten beter ergens anders leggen. Ik snap van sommige de angst, maar je bent er ook zelf bij.

  15. #163
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Dat gevoel heb ik ook en ik merk het steeds meer in de praktijk. Heel Nederland wordt beinvloed door die Linkse hersenspoel propaganda tegen vuurwerk. Als je buren je met een doos consumenten vuurwerk zien, zijn ze al in staat om de politie te bellen. Heb je dan meer dan 25KG ben je de sjaak.

    Ik heb oud en nieuw dit jaar in Den Haag gevierd en ik merkte daar echt een gevoel van samenhorigheid. Heel de buurt stond op straat en iedereen houdt daar oprecht van vuurwerk. Met z'n alle op het laatst de cakes op een vuurtje gooien. De politie die regelmatig voorbij rijdt en gewoon zwaait en weer doorrijd. Dat lijken dan nog een beetje de enige soort buurten waar het echte oud en nieuw gevoel nog is gebleven. Van die wijken waar iedereen 1 is en niemand elkaar zou verraden. Lijkt deze dagen zeldzaam te zijn..
    Kunnen we de politiek een keer links laten liggen.... (hehe)
    Ik ken zat rechtse mensen die tegen vuurwerk zijn (zielig voor hun honden/omas etc) en ik ken zat linkse mensen die vuurwerk leuk vinden, waaronder ikzelf.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Volgens mij moeten ze officieel alleen kijken naar het gewicht minus transport verpakking. Dus de kooi telt dan niet mee dacht ik
    Inclusief juist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Dat klopt, maar als je 25 kilo in huis hebt mag jij bij een winkel gewoon 25 kilo inladen. Dus indirect is het dus een maas in de wet
    Helaas, ook dat mag niet :(
    Laatst gewijzigd door broodjekaas; 15 januari 2019 om 14:08
    Keep it legal!

  16. #164
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Ik ervaar zo veel stress door de 25kg regel dat ik me afvraag of het nog wel netto-positief is voor mij om meer vuurwerk te kopen.
    Ik houd me (volgens mij, misschien mag dit eigenlijk ook niet omdat het technisch gezien van mij is) aan de regels, 25kg per keer rijden en meerdere adressen etc, maar dat kost zo ongelooflijk veel moeite/geregel en het blijft altijd onzeker.

    Jaarwisseling in het buitenland vieren is ook geen realistische optie, dan zou ik daar zonder mn vrienden staan...

    Als ze de regel nou gewoon naar de 100kg gooien oid, dan ben ik van al dat gezeik af. Er zijn denk ik maar weinig mensen in NL die meer dan 100kg kopen.
    Laatst gewijzigd door broodjekaas; 15 januari 2019 om 14:14

  17. #165
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Inclusief juist
    In de wet staat gewicht minus transport verpakking. Weet niet of de kooi telt als transport verpakking

Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 910111213 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •