Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 10 van 13 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 181
  1. #136
    Banned
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    244
    Thanks
    230
    88 waarderingen in 38 posts
    Allemaal even door blijven gaan met gedachten spuwen, ik leer zo steeds meer en krijg steeds meer mazen te zien.

  2. #137
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    237
    490 waarderingen in 236 posts
    Heb de complete lijst met straffen maar kreeg het zo ff niet gekopieerd.
    Komt er bijna op neer dat je beter iemand wat aan kan doen als dat je met vuurwerk gepakt wordt.
    Ben je al eens gepakt binnen 5 jaar is er geen sprake meer van geldstraffen maar taakstraf of celstraf

  3. #138
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Dat is de richtlijn van het OM en zullen ze dus doorgaan eisen als straf

  4. #139
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    237
    490 waarderingen in 236 posts
    1 ding is wel zeker dat de meeste zich rot schrikken als ze aan de deur staan en even vlug een pspier ophouden en beweren dat ze huiszoekingsbevel hebben.
    Denk dat er veel niet eens bij nadenken om te vragen of wel echt zo is of durven niet.
    En ze je de verklaring laten ondertekenen zonder dat je weet dat je er dan afstand van doet. En nog eens mooi beweren dat je het legale gewoon terug krijgt dan.

  5. #140
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postvoordennis Bekijk bericht
    Dit is heel erg interessant om te weten te komen! Een 'huiszoekingsbevel' mag namelijk enkel worden afgegeven bij verdenking van delicten waarop een voorlopige hechtenis gesteld kan worden. Voor lichte delicten (strafbaar met minder dan vier jaar hechtenis) mag er geen 'huiszoekingsbevel' worden afgegeven.

    Maar op elke overtreding van het vuurwerkbesluit (economische delict) staat de maximale straf van hechtenis van een jaar dus kan er gewoon een huiszoeking gemachtigd worden.

  6. #141
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Berichten
    990
    Thanks
    569
    1.253 waarderingen in 367 posts
    Wat ik me ook afvraag is : wat wanneer de EOD erbij wordt geroepen omdat je een cakebox hebt doorgelont bijvoorbeeld , zijn daar extra kosten aan verbonden ?

    Ik weet van een kennis die ooit door een ambulance bij een discotheek opgehaald is omdat hij een prettablet teveel genomen had een dikke rekening kreeg achteraf door “eigen schuld” .

  7. #142
    VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 oktober 2005
    Berichten
    419
    Thanks
    60
    248 waarderingen in 141 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Maar op elke overtreding van het vuurwerkbesluit (economische delict) staat de maximale straf van hechtenis van een jaar dus kan er gewoon een huiszoeking gemachtigd worden.
    Wat bedoel je daarmee? Ik had gelezen dat voor lichte delicten (strafbaar met minder dan vier jaar hechtenis) er geen 'huiszoekingsbevel' mag worden afgegeven maar enkel een machtiging tot binnentreden.

  8. #143
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postvoordennis Bekijk bericht
    Wat bedoel je daarmee? Ik had gelezen dat voor lichte delicten (strafbaar met minder dan vier jaar hechtenis) er geen 'huiszoekingsbevel' mag worden afgegeven maar enkel een machtiging tot binnentreden.
    Ik las net dat voor elk delict waarvoor een hechtenis als straf kan worden gegeven een huiszoeking gemachtigd kan worden. Stond niks over 4 jaar bij

    Edit: ik lees nu even de AWBI door.

    Indien de naleving van de in het eerste lid bedoelde verplichtingen naar redelijke verwachting ernstig en onmiddellijk gevaar oplevert voor de veiligheid van personen of goederen, feitelijk onmogelijk is dan wel naar redelijke verwachting de strafvordering schaadt ten aanzien van misdrijven waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten, gelden deze verplichtingen slechts voor zover de naleving daarvan in die omstandigheden kan worden gevergd.
    Hier maak ik uit op dat ze het mogen machtigen bij delicten waarbij voorlopige hechtenis is toegestaan
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 7 januari 2019 om 00:23

  9. #144
    VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 oktober 2005
    Berichten
    419
    Thanks
    60
    248 waarderingen in 141 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Ik las net dat voor elk delict waarvoor een hechtenis als straf kan worden gegeven een huiszoeking gemachtigd kan worden. Stond niks over 4 jaar bij

    Edit: ik lees nu even de AWBI door.



    Hier maak ik uit op dat ze het mogen machtigen bij delicten waarbij voorlopige hechtenis is toegestaan
    De AWBI is toch alleen van kracht bij zoekend rondkijken en niet bij doorzoeken? De hamvraag is eigenlijk of het bezit van meer de 25kg consumentenvuurwerk een overtreding of misdrijf is. Bij overtredingen mag sowieso geen doorzoeking plaatsvinden.

  10. #145
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postvoordennis Bekijk bericht
    De AWBI is toch alleen van kracht bij zoekend rondkijken en niet bij doorzoeken? De hamvraag is eigenlijk of het bezit van meer de 25kg consumentenvuurwerk een overtreding of misdrijf is. Bij overtredingen mag sowieso geen doorzoeking plaatsvinden.
    Bij binnentreding met als doel aanhouding mag alleen zoekend rondgekeken worden. Bij binnentreding met als doel beslaglegging is doorzoeking mits gemachtigd toegestaan. Dacht ik.


    Heb nu wel gevonden wat jij bedoelde in het wetboek strafvordering lid 67
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 7 januari 2019 om 13:33

  11. #146
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Overtreding van het vuurwerkbesluit wordt mits opzettelijk bestraft als economisch delict en bij zeer grote hoeveelheden zelfs als zwaremillieu criminaliteit.


    Hij, die een economisch delict begaat, wordt gestraft:

    1°. in geval van misdrijf, voor zover het betreft een economisch delict, bedoeld in artikel 1, onder 1°, of in artikel 1a, onder 1°, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren, taakstraf of geldboete van de vijfde categorie;

    2°. in geval van een ander misdrijf met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren, taakstraf of geldboete van de vierde categorie;

    3°. indien hij van het plegen van het misdrijf als bedoeld onder 2° een gewoonte heeft gemaakt, met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren, taakstraf of geldboete van de vijfde categorie;

    4°. in geval van overtreding, voor zover het betreft een economisch delict bedoeld in artikel 1, onder 1°, of in artikel 1a, onder 1°, met hechtenis van ten hoogste een jaar, taakstraf of geldboete van de vierde categorie;

    5°. in geval van een andere overtreding, met hechtenis van ten hoogste zes maanden, taakstraf of geldboete van de vierde categorie.
    Dit is een citaat uit wet op economische delicten. Ik was er van uitgegaan dat het maximaal een overtreding is en dus maximaal een jaar hechtenis kan worden gegeven.

    Maar het zou zomaar kunnen dat ze het ook onder misdrijf kunnen scharen waardoor er dus een maximale straf van 6 jaar hechtenis mogelijk is.

    https://wetten.overheid.nl/BWBR00019...aaf1_Artikel67

    Een bevel tot voorlopige hechtenis kan worden gegeven in geval van verdenking van een misdrijf waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld;

    In het geval van verdenking op misdrijf kan er dus voorlopige hechtenis toegepast worden en mag er een machtiging voor sponsoring afgegeven worden.

    Modificeren van vuurwerk kan volgensmij zelfs onder wet wapens en munitie vallen en het bijbehorende strafrecht

  12. #147
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    Het in bezit hebben van te veel legaal vuurwerk valt onder lijst 1.


    https://zoek.officielebekendmakingen...016-48812.html

  13. #148
    VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 oktober 2005
    Berichten
    419
    Thanks
    60
    248 waarderingen in 141 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamD Bekijk bericht
    Het in bezit hebben van te veel legaal vuurwerk valt onder lijst 1.


    https://zoek.officielebekendmakingen...016-48812.html
    Maar wordt dit gezien als overtreding of misdrijf? Je zou het eerste denken aangezien er enkel een geldboete op staat.

  14. #149
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamD Bekijk bericht
    Het in bezit hebben van te veel legaal vuurwerk valt onder lijst 1.


    https://zoek.officielebekendmakingen...016-48812.html
    Is al voorbij gekomen, dat is puur een richtlijn van het OM en heeft niks met wettelijk vastgesteld maximale straffen te maken;)

  15. #150
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postvoordennis Bekijk bericht
    Maar wordt dit gezien als overtreding of misdrijf? Je zou het eerste denken aangezien er enkel een geldboete op staat.
    https://wetten.overheid.nl/BWBR00020...deelI_Artikel2

    economische delicten, bedoeld in artikel 1, onder 1° en 2°, en artikel 1a, onder 1° en 2°, zijn misdrijven, voor zover zij opzettelijk zijn begaan; voor zover deze economische delicten geen misdrijven zijn, zijn zij overtredingen.
    Dus doe je het opzettelijk dan is het een misdrijf.

Pagina 10 van 13 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •