Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 135 van 181
  1. #121
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    En eventueel dan 2 sloten eraan dat een ander familielid daar de sleutel van heb.en jij stiekem ook maar dat hoeven ze niet te weten.
    Is dat dan voor handen hebben?
    Moet toch wel iets zijn om die wet te omzeilen.

  2. #122
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RafQue Bekijk bericht
    Kennen/zijn jullie mensen die beboet zijn voor het in bezit hebben van meer dan 25 kg LEGAAL vuurwerk binnen de verkoopdagen?
    Ik ken namelijk helemaal niemand en heb ook nog niet gehoord over dergelijke verhalen.
    Eerlijk gezegd maak ik me daar helemaal niet druk over... Ik zit al jaren flink over deze grens maar heb sterk het idee dat dit gedoogd wordt. Correct me if I'm wrong.
    Inderdaad dat vraag ik mij ook af. Er wordt hier heftig over de 25 kg gediscussieerd, maar ik heb bijna nog enkel bericht gelezen dat er iemand zijn vuurwerk is kwijtgeraakt om deze regel.

    Wel 1 iemand die bij een verkeerscontrole door de mand viel en daarna een bezoek thuis kreeg. 1 iemand die 2 weken eerder al was gepakt met illegaal vuurwerk.

    Maar voor de rest ken ik geen andere verhalen van mensen die een inval kregen en dan hun vuurwerk kwijt raakten.

    Ik kan het mis hebben, dan hoor ik dat graag. Tot nu toe valt het allemaal mee. Dit kan natuurlijk veranderen aankomend jaar.

  3. #123
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.840
    2.093 waarderingen in 1.210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    Inderdaad dat vraag ik mij ook af. Er wordt hier heftig over de 25 kg gediscussieerd, maar ik heb bijna nog enkel bericht gelezen dat er iemand zijn vuurwerk is kwijtgeraakt om deze regel.

    Wel 1 iemand die bij een verkeerscontrole door de mand viel en daarna een bezoek thuis kreeg. 1 iemand die 2 weken eerder al was gepakt met illegaal vuurwerk.

    Maar voor de rest ken ik geen andere verhalen van mensen die een inval kregen en dan hun vuurwerk kwijt raakten.

    Ik kan het mis hebben, dan hoor ik dat graag. Tot nu toe valt het allemaal mee. Dit kan natuurlijk veranderen aankomend jaar.
    Denk dat de politie ook niet de capaciteit heeft om op de freaks met consumenten vuurwerk te jagen. Maar als je de peck hebt dat er een snitch in je straat woont denk ik mede door alle negatieve media aandacht omtrent het vuurwerk dat de politie eerder geneigd is een kijkje te komen nemen.

    Wat ik mij wel afvraag als je de sjaak bent word dit altijd met een geldboete afgedaan? Of is het zo dat vanaf een bepaalde hoeveelheid, zeg 500-600kg+, dat je mag voorkomen?

  4. #124
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    En als je het in een kast of bunker heb staan die op slot is.
    Is dat ook dan voor handen hebben?
    Dan zal je moeten bewijzen dat je geen toegang hebt tot die kluis. Dus als jij die sleutel weggooit in de noordzee dan zou je juridisch een punt hebben. Of het praktisch is... Tja

  5. #125
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Als die kast in een woning staat valt deze ook gewoon onder het begrip huishouden. Heel veel ga je daar niet mee opschieten. Het is niet zo dat ik 25KG in mijn wapenkluis mag bewaren en 25KG daarnaast.

  6. #126
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MagicSjefke Bekijk bericht
    Denk dat de politie ook niet de capaciteit heeft om op de freaks met consumenten vuurwerk te jagen. Maar als je de peck hebt dat er een snitch in je straat woont denk ik mede door alle negatieve media aandacht omtrent het vuurwerk dat de politie eerder geneigd is een kijkje te komen nemen.

    Wat ik mij wel afvraag als je de sjaak bent word dit altijd met een geldboete afgedaan? Of is het zo dat vanaf een bepaalde hoeveelheid, zeg 500-600kg+, dat je mag voorkomen?
    Ze hebben wel een richtlijn met geldboete van 100+ kilo maar dat ia dus een richtlijn. En met hele grote hoeveelheden kan je ook nog beschuldig worden van handelsindicatie.

    De maximale straffen staan wel in het strafrecht boek maar die wil je volgesnmij niet weten ;)

  7. #127
    VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 oktober 2005
    Berichten
    419
    Thanks
    60
    248 waarderingen in 141 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MagicSjefke Bekijk bericht
    Wat ik mij wel afvraag als je de sjaak bent word dit altijd met een geldboete afgedaan? Of is het zo dat vanaf een bepaalde hoeveelheid, zeg 500-600kg+, dat je mag voorkomen?
    Dit is heel erg interessant om te weten te komen! Een 'huiszoekingsbevel' mag namelijk enkel worden afgegeven bij verdenking van delicten waarop een voorlopige hechtenis gesteld kan worden. Voor lichte delicten (strafbaar met minder dan vier jaar hechtenis) mag er geen 'huiszoekingsbevel' worden afgegeven.

    Voor lichtere delicten kan er wel een machtiging tot binnentreden afgegeven worden waarbij zoekend rondkijken is toegestaan (dit is geen doorzoekingsbevoegdheid!). Het is dus niet toegestaan om kasten te openen.

  8. Deze gebruiker waardeert postvoordennis voor het bericht:


  9. #128
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.840
    2.093 waarderingen in 1.210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Ze hebben wel een richtlijn met geldboete van 100+ kilo maar dat ia dus een richtlijn. En met hele grote hoeveelheden kan je ook nog beschuldig worden van handelsindicatie.

    De maximale straffen staan wel in het strafrecht boek maar die wil je volgesnmij niet weten ;)
    Ik ga het eens proberen uit te zoeken..maar denk inderdaad dat je daar absoluut niet vrolijk van word

  10. #129
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MagicSjefke Bekijk bericht
    Ik ga het eens proberen uit te zoeken..maar denk inderdaad dat je daar absoluut niet vrolijk van word
    Als ik me niet vergis ga je zo richting de 750 euro meen ik is ergens gelezen te hebben

  11. #130
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.840
    2.093 waarderingen in 1.210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Als ik me niet vergis ga je zo richting de 750 euro meen ik is ergens gelezen te hebben
    Heb het even opgezocht, het enige wat ik er over kan terug vinden is een geldboete vanaf €750. Kost dus een hoop geld maar als ik het zo allemaal door lees hoeft men zich geen zorgen te maken over een taakstraf of nog zwaarder

  12. #131
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MagicSjefke Bekijk bericht
    Heb het even opgezocht, het enige wat ik er over kan terug vinden is een geldboete vanaf €750. Kost dus een hoop geld maar als ik het zo allemaal door lees hoeft men zich geen zorgen te maken over een taakstraf of nog zwaarder
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Als ik me niet vergis ga je zo richting de 750 euro meen ik is ergens gelezen te hebben
    Die 750 euro is puur een richtlijn van het OM. De maximale straf van het overtreden van het vuurwerkbesluit wat onder economische delict valt is 1 jaar hechtenis, taakstraf, geldboete categorie 4 (22.000 euro) .

    Handelsidicatie (hele grote hoeveelheden) kan nog zwaarder bestraft worden.

    Maargoed dat is dus het maximum wat volgens de wet is vastgesteld, in Nederland wordt zelden het maximum opgelegdx

  13. #132
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.840
    2.093 waarderingen in 1.210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Die 750 euro is puur een richtlijn van het OM. De maximale straf van het overtreden van het vuurwerkbesluit wat onder economische delict valt is 1 jaar hechtenis, taakstraf, geldboete categorie 4 (22.000 euro) .

    Handelsidicatie (hele grote hoeveelheden) kan nog zwaarder bestraft worden.

    Maargoed dat is dus het maximum wat volgens de wet is vastgesteld, in Nederland wordt zelden het maximum opgelegdx
    Zo dat is inderdaad andere koek. Volgens mij heb jij je goed verdiept in de materie.

    Vanaf wanneer spreekt men van een economisch delict? Lijkt mij voor hun lastig aan te tonen dat ik van plan was te handelen in vuurwerk

  14. #133
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MagicSjefke Bekijk bericht
    Zo dat is inderdaad andere koek. Volgens mij heb jij je goed verdiept in de materie.

    Vanaf wanneer spreekt men van een economisch delict? Lijkt mij voor hun lastig aan te tonen dat ik van plan was te handelen in vuurwerk
    Elke overtreding van het vuurwerkbesluit is een economische delict.

    Geen idee hoe dat in z'n werk gaat. Ik weet alleen dat ze bij grote hoeveelheden sprake is van een handelsindicatie en wordt dan met rede vanuitgegaang dat het niet allemaal voor jezelf bedoelt is. In de rechtbank zal je dan moeten bewijzen dat het wel alleen voor jezelf is.

    Neem bijvoorbeeld de collectie van vuurwerkkoning, denk je dat de meesten er automatisch vanuit gaan dat hij die hoeveelheid zelf afsteekt ?


    Iedere Nederlander behoort de wet te kennen en het is opzich interessant leesvoer

  15. #134
    Banned
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    244
    Thanks
    230
    88 waarderingen in 38 posts
    Wel grappig dat ik al in het begin ergens heb geschreven dat het vuurwerk voor mij alleen bedoelt is en dat het mij niets uitmaakt of er iemand kijkt!

    Je bent redelijk goed in de wetgeving om het op te zoeken, nu moet je er nog mee leren spelen

  16. #135
    VWC-Lid postvoordennis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 oktober 2005
    Berichten
    419
    Thanks
    60
    248 waarderingen in 141 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Die 750 euro is puur een richtlijn van het OM. De maximale straf van het overtreden van het vuurwerkbesluit wat onder economische delict valt is 1 jaar hechtenis, taakstraf, geldboete categorie 4 (22.000 euro) .

    Handelsidicatie (hele grote hoeveelheden) kan nog zwaarder bestraft worden.

    Maargoed dat is dus het maximum wat volgens de wet is vastgesteld, in Nederland wordt zelden het maximum opgelegdx
    Max. 1 jaar hechtenis zou dan dus betekenen dat er nooit een ‘huiszoekingsbevel’ afgegeven mag worden, maar enkel een machtiging tot binnentreden. Als je je vuurwerk boven de 25kg in een afgesloten kast bewaart zou dat dus niet ontdekt mogen/kunnen worden. Wie probeert het even uit?

  17. Deze gebruiker waardeert postvoordennis voor het bericht:


Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •