Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 32
  1. #16
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.978
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulL1985 Bekijk bericht

    Verder heel vaag, racete een auto voorbij, vol op de rem, sprong iemand uit om een weggezette cake mee te graaien. Was een lucky 19 waar maar drie schoten van af waren gegaan.
    Mijn ervaring leert om na 12 uur altijd het vuurwerk om het hoekje in de garage te zetten. In iedergaval niet in het zicht. Heb helaas al een aantal keren moeten meemaken dat ik opeens een cake of een vuurpijl kwijt was.

  2. #17
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    Hier begonnen de meesten rond 10uur in de ochtend, alsof de 18:00 regeling nooit bestaan heeft verder over de hele dag ging het er wel lekker aan toe, veel vuurwerk overal, rond de avond ging het helemaal los, natuurlijk ook omdat het weer mee zat van alles wel gezien, veel straten hadden ook een partytent met een ( klein ) vreugdenvuurt, de sfeer was gewoon ontzettend goed. Verder heb ik me de gehele dag rijkelijk vermaakt

  3. #18
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2013
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    892
    Thanks
    728
    440 waarderingen in 253 posts
    Overdag werd er al aardig wat geknald. In de avond was het rustiger qua knallen. Heel veel mooi siervuurwerk gezien. Na 0.00 kwam ik echt ogen tekort.

    Waar ik mij persoonlijk aan heb gestoord waren enorme dreunen. Ik heb geen idee wat het was maar als het heel ver weg is en je voelt de drukgolf in je huis dan vind ik dit gewoon gestoord. Om 06.30 op nieuwjaarsochtend gingen de laatste af waardoor ik uit mijn slaap werd geblazen.

    Verder echt een ideale oud en nieuw wat mij betreft

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 december 2016
    Berichten
    10
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 2 posts
    Bij mij ook alles goed gegaan op 1 blokje na met electrische onsteking ontbrande wel maar lontje ging niet aan wellicht iemand tip hier voor voor de rest allemaal mooie boksen had als 12 uur tournementbox,acantenuro, 2x collission thunder,golden final,specialatraction,2xmagic in de air echt een aanradar,2x crackelingbox zena schiet binnen 15 sec leeg 144 schoten,en nog zat anderen mensen kwamen naar me toe mooie show en vroegen ook was dit legaal omdat zo mooi was zei jah.voor de rest al heel veel andere boksen afgeschoten in de vooravond.indruk van de wijk het der best mooi vuurwerk aardig wat ook wat niet echt stil geweest wel vaak hele harde dreinen ranen deed trillen vond wel min punt gaat dectraditie van zelf keer naar de klote en dat bij me vuurvrouw raam uitlang van de auto triest. Voor de rest de buren die altijd moelijk deden waren dit jaar ook enthoysaist over hey vuurwerk

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2018
    Berichten
    54
    Thanks
    50
    64 waarderingen in 16 posts
    Prima oud en nieuw gehad, vorig jaar klaagde ik nog dat het redelijk rustig was in onze wijk, dit jaar werd er meer gestookt.
    Met de kinderen naar het jeugdvuurwerk geweest in Rotterdam, was erg mooi, en we hadden een rustig plekje gevonden om te kijken.

    Zelf onverwacht van 20.00 - 21.00 alle pijlen, kleine cakes, fonteintjes en single shots opgestookt, de kinderen bleven wakker, en ook de buurtkinderen waren buiten.

    Om 00:00 was het gezellig druk in de wijk wat betreft vuurwerk, genoeg moois om te zien.
    Wel heb ik flink wat 4" en hoger shells gezien die vanaf verschillende plekken werden geschoten.
    Mooi om te zien maar niet helemaal 'fair' tegenover mijn eigen legale vuurwerk.

  6. #21
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Mijn ervaring was dit jaar wisselend. Eigenlijk had ik gewoon te veel waardoor ik er na 00:00 al een beetje klaar mee was (met tillen etc). Voor na 00:00 had ik nog aardig wat boxen, op het begin best leuk, maar de laatste 8 gingen wel echt met tegenzin de lucht in.

    Helaas mochten ze van m'n vriendin niet terug mee naar huis dus ze moesten op :-( Wel met redelijk wat tegenzin oeps. Volgend jaar dus misschien maar lekker met bier in de hand kijken naar andere mensen.
    Onafhankelijk lid. Geen winkelier.

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2015
    Berichten
    196
    Thanks
    135
    218 waarderingen in 61 posts
    Oud en nieuw was chaotisch voor mij. We vierden het op 2 locaties. Eerst bij de oom van mijn vriendin waar we pas 7 uur aankwamen om eigenlijk half 9 weer weg te gaan (werd half 10). Was gezellig alleen en heb een paar boxen afgestoken daar. Alleen omdat we pas half 10 weggingen kwamen we pas 10 uur aan bij mij thuis.


    Eenmaal thuis waar belachelijk veel vuurwerk te wachten en me neefjes die graag wouden afsteken. Dus daar was ik tot 11 uur mee bezig. Daarna zelf begonnen en was rond half 3 klaar.

    De sfeer op het plein was wel weer fijn. Schuin tegenover mij woont een medefreak en mijn buurman had ook veel vuurwerk. En nog meer mensen op 't plein.

    Al met al veel mooi vuurwerk gezien. Aankomend jaar alleen geen vuurwerk kopen. De vriendin mag kiezen wat we gaan doen dit jaar!

  8. #23
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fireworks94 Bekijk bericht
    Oud en nieuw was chaotisch voor mij. We vierden het op 2 locaties. Eerst bij de oom van mijn vriendin waar we pas 7 uur aankwamen om eigenlijk half 9 weer weg te gaan (werd half 10). Was gezellig alleen en heb een paar boxen afgestoken daar. Alleen omdat we pas half 10 weggingen kwamen we pas 10 uur aan bij mij thuis.


    Eenmaal thuis waar belachelijk veel vuurwerk te wachten en me neefjes die graag wouden afsteken. Dus daar was ik tot 11 uur mee bezig. Daarna zelf begonnen en was rond half 3 klaar.

    De sfeer op het plein was wel weer fijn. Schuin tegenover mij woont een medefreak en mijn buurman had ook veel vuurwerk. En nog meer mensen op 't plein.

    Al met al veel mooi vuurwerk gezien. Aankomend jaar alleen geen vuurwerk kopen. De vriendin mag kiezen wat we gaan doen dit jaar!
    Zou een andere vriendin zoeken..

  9. Deze 6 gebruikers waarderen vuurwerkduiven voor het bericht:


  10. #24
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Wij hebben ook weer een top oud en nieuw gehad, en ook hier in de straat/wijk werd meer vuurwerk afgestoken dan andere jaren, dat is positief om te zien, ik had de limited box 2 van evo wat een pareltje, had de 1 besteld maar die was helaas niet leverbaar bij mijn dealer, maar de limited 2 echt van genoten, vooral de finale.

    De mensen in de straat vonden mijn project met Scorpione waaiers helemaal geweldig en de finale met 20x de lucky 19 cakes erin verwerkt was abnormaal, wat een geweld.

    Komend jaar ga ik toch weer meer boxen nemen, de losse potten is leuk maar veel werk met doorlonten .

    Voor iedereen de beste wensen voor 2019, nu weer sparen voor komend jaar.

  11. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2015
    Berichten
    196
    Thanks
    135
    218 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Zou een andere vriendin zoeken..
    Hahaha. Nee bedankt, ik heb de afgelopen 2 jaar meer dan duizende euro's uitgegeven. Het is ook wel best zo een jaar helemaal niks . Zijn genoeg andere mooie dingen in het leven gozer.

  12. Deze gebruiker waardeert fireworks94 voor het bericht:


  13. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2011
    Berichten
    297
    Thanks
    21
    384 waarderingen in 98 posts
    Heerlijke dagen achter de rug!
    Nu een soort van leeg/heimwee gevoel :(

    28 dec vroeg opgestaan om samen met een mede forum-lid naar Leeuwarden en Duitsland af te reize. Met een propvolle auto terug naar huis om vervolgens alles uit te laden en te bekijken.
    Savonds met mijn zoontje wat dingen testen net als op 29 dec.

    Op 30 dec al naar familie gegaan waar we oud en nieuw hebben gevierd. In dat dorp, centraal in het land, wordt doorgaans veel, mooi maar in de weilanden ook zwaarder vuurwerk afgestoken. Tevens heb ik daar nog nooit een politieauto zien rijden wat resulteert in dagenlang knalgeweld. Kinderen lopen hier nog met gevulde rugzakken op straat, iets wat ik herken uit mijn eigen jeugd.

    Op 31 dec hebben we vanaf 14:00u met muziek, statafels, drankje, een vuurton en zeer veel vuurwerk voor de deur gestaan. Vanaf 16:00u toen het licht schemerig werd werden er voortdurend cakeboxen ontstoken en was het uitsicht de hele avond prachtig!

    Tijdens de jaarwisseling was het druk, misschien iets te druk, op straat waardoor het niet altijd even veilig was en je goed op je hoede moest zijn. Na 01:00u werd dit minder en hebben we tot ca. 2.30u buiten gestaan.
    Het feestje ging binnen tot 04:00u door, daarna was de lange dag mooi geweest
    No Pyro no Party

  14. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2016
    Berichten
    54
    Thanks
    4
    132 waarderingen in 22 posts
    Geweldige dag gehad gewoon lekker overdag stoken vuurtje erbij en gaan! In de rest van de buurt werd ook al aardig geknald voor 18.00 uur naar 6 uur ging het helemaal los hier in de wijk meerdere dikke compounds gezien en dikke cakes het leek al wel 00.00 daarna bleef het maar doorgaan tot 00.00. Om 00.00 uur ging het al helemaal los niet normaal wat overal de lucht in ging! Ik had ogen tekort... daarna zelf lekker begonnen met wat leuke blokjes. Kortom was top!

  15. #28
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.262
    Thanks
    3.630
    5.081 waarderingen in 1.555 posts
    Afgelopen dagen gezonde kruitstress gehad! Ik had slechts 1 doorlont box en de rest allemaal compounds! Dit is mij goed bevallen en scheelde een hoop klus stress! Daarnaast had ik maar 3 cakes, waarvan twee gratis! Mijn vrouw was (helaas) ziek, dus die hoefde ik niet veel aandacht te geven die avond! Dus nog meer tijd over voor mezelf! Het weer was echt een groot kado! Geen wind, geen mist, geen regen! 1:30 stak ik mijn laatste box aan de Evo Bomber! Zo vroeg ben ik nog nooit gestopt!

    Elk jaar maak ik een oudejaars sfeervideo! Nadat ik om 12 uur de Partyraiser en de Mega Willows had afgestoken, ben ik op de fiets gestapt en gaan filmen! Dit heeft weer leuke sfeerbeelden opgeleverd tijdens mijn ruim een half uur durende fietstocht door de wijk! Sfeer op straat, overal vuurwerkjes kijken enzovoort! Filmpje komt later dit jaar!

    Iedereen de beste wensen voor een kruitig nieuwjaar!
    Eind goed, Knal goed!

  16. #29
    VWC-Lid Sunseeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2009
    Berichten
    855
    Thanks
    170
    293 waarderingen in 107 posts
    Afgelopen jaarwisseling was echt top!

    De laatste paar jaar niet zo actief geweest/niet veel vuurwerk gekocht en meer naar huisfeestjes geweest met oud en nieuw. Ergens in de herfst een opleving gehad en was het virus weer aangewakkerd. Als vanouds weer veel vuurwerk besteld en samen met mijn vader opgehaald. Dit jaar voornamelijk in Almere. Op de terugweg nog even langs Witte Tenten in Eemnes en hier in de buurt de WTF-box opgepikt.

    De 29e en 30e moest ik helaas volle bak werken (horeca) en was er dus niet zo veel tijd om met mn vuurwerk bezig te zijn. Dat resulteerde in redelijke stress op de 31e, 18.00 moment gemist omdat ik nog bezig was met mijn finaleproject.

    Voor de rest was het een topavond. Samen met een stookmaat afgesproken om oud en nieuw allebei weer bij onze ouders in de straat te vieren, net als vroeger. Elk jaar werden de vuurwerkshows hier enorm gewaardeerd door de rest van de straat. Dit jaar was weer als vanouds, eigenlijk overtrof het elk jaar tot nu toe . Enorm veel vuurwerk, leuke projectjes en de sfeer door het vele publiek was top.

    In de vooravond nauwelijks iets afgestoken, op wat kleine losse cakes na. Wel wezen kijken bij een project van mn stookmaat verderop in de straat, enorm goed gelukt!. Met mijn eigen vuurwerk eigenlijk gewacht tot het 00.00 moment. Nog nooit zo veel vuurwerk in zo'n korte tijd met de hand weggestookt. Enorm van genoten, zowel van mijn eigen vuurwerk als het vuurwerk van de buren en het vuurwerk verderop in de straat. Ik heb niet alles opgestookt want ik merkte dat het publiek haar focus een beetje verloor, waardoor ik het zelf ook minder leuk vind blijkbaar. Verderop in de straat was het losse spul er ook doorheen, dus liep ik die kant op om de beste wensen te doen. Daar werd de eerste finaleshow al opgebouwd. 'Mijn' publiek opgehaald en met z'n alle naar de finaleshow gekeken, die was erg geslaagd!

    Daarna terug naar de schuur gelopen om mijn palletfinale op het veld neer te zetten en aan te sluiten. Dit duurt toch altijd langer dan gedacht. Gelukkig bleef er nog genoeg publiek over en kwam mn beste maat nog even snel de beste wensen doen (goede timing van hem ;)). Showtje ging goed, al was ik soms meer bezig met mn afstandsbediening dan met het vuurwerk in de lucht. 3 cakes zijn blijven staan helaas, maar dat deed geen afbreuk aan het geheel. Alle pallets, dozen en cakes op een grote berg gegooid en die in de fik gestoken waardoor het op het eind nog bijna fout ging (1 cake had blijkbaar nog 3 volle tubes die langs onze oren vlogen, net op het moment dat niemand meer een vuurwerkbril op had). Gelukkig liep het af met even schrikken.

    Daarna thuis nog een biertje gedaan en lekker naar bed gegaan, nagenietend van de mooie avond.
    Sindsdien ben ik weer helemaal aangestoken en heb ik mn oude hobby weer helemaal gevonden!

  17. Deze 3 gebruikers waarderen Sunseeker voor het bericht:


  18. #30
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    De jaarwisseling 2018- 2019 was waanzinnig in alle vormen. De verkoopdagen waren gestroomlijnd verlopen. De bestellingen waren op een uitzondering na allemaal compleet en na een lange rit door heel Nederland alles in alle rust kunnen uitstallen en uitpakken. Zonder ongezonde spanning alles uit kunnen pakken en klaar kunnen maken voor de grote dag.
    Ook heb heb ik voor het eerst alles logisch ingedeeld in mijn vervoersmiddel zodat ik het vuurwerk voor vanaf 6 uur bij de hand had. Daar gaf weer wat rust. Omdat een groot deel van de nieuwe boxen allemaal compound was hoefde ik maar een uur door te lonten waar ik ook erg content mee was. Daar was ik voorheen soms een hele dag mee bezig waardoor ik vol in de stress zat.
    Na 28 december was het lange wachten daar maar heb mij lekker bezig gehouden met andere dingen waardoor de tijd voorbij is gevlogen. Op oudejaarsdag gezellig oliebollen gebakken voor het eerst wat mij ook goed is bevallen. Het vuurwerk stond allemaal al klaar dus ik hoefde mij nergens druk om te maken. Iets voor 5 uur, voor het avondeten, een aantal dozen met los vuurwerk, cakes en een paar boxen klaargezet in de woning en lekker gegeten.
    Rond 6 uur waren we nog aan het eten waardoor ik het moment zelf gemist heb maar rond half 7 was het zover en hebben we de straat weer in lichterlaaie mogen zetten. Al snel stonden er weer een paar mensen te kijken en hebben we gezellig een 30 tal cakes kunnen bewonderen, de cakeboxen waren ook fantastisch (op uitzondering van de WTF Box, maar dat was enigsinds ingecalculeerd). Het kleine vuurwerk afsteken was ook weer leuk om te doen. Veel fonteinen, singleshots, klein siervuurwerk en cakes gestookt tot ongeveer half 9. Daarna alles bij elkaar geveegd en naar vrienden gereden die het ergens in een appartement vierde.
    Daarvoor even gestopt en de Valk Big 19 (12 stuks) klaargezet en een maat gebeld, of ze even op het balkon wilde staan. Daar per 2 á 3 alles gefakkeld en afgesloten met een The Junk die precies tijdens het laatste schot afging. Veel omstanders begonnen te klappen na het laatste schot.
    Snel weer doorgereden naar de plek waar ik het ging vieren. Daar stond een tent van 9 bij 3 met houtsnippers op de grond, kerstbomen, barretje en terrasverwarmers. Een goed sfeertje werd natuurlijk nog beter met veel vuurwerk. Dat kwam helemaal goed, met twee liefhebbers hadden we in totaal meer dan 50 cakeboxen waarvan een enkele tegenviel, de rest allemaal geweldig was.
    Rond 10 uur even een stookmomentje ingelast om een beetje door de voorraad heen te komen. We begonnen met wat ´kleine´ cakes zoals de Spider King, I´ve Got The Power, Tropical Night, Scar.. O, en de eerste grote singleshots waar we er een hoop van hadden. De Eccentric Shots, wauw! Wat een geweldige knal geeft dat, zowel op de grond heel dof als in de lucht met een mega groot effect. The Junk en de Zena Shell Kit ook getest, deden een klein beetje onder aan de Eccentric Shots maar zeker nog ongekend.
    Daarna wat cakeboxen afgestoken, de Final Colorz en Final Gold waren super, en dat was nog maar het begin. De Radical Power knalde er flink doorheen, de Solar Storm was een cakebox die we eigenlijk hadden moeten bewaren voor na 12 uur maar dat was niet gelukt. Wat een topper is dat zeg. We sloten af met de EVO Bomber, wat een rammer...
    Daarna weer naar binnen, muziek een volume harder en gezelig met een mannetje of 30 naar het moment toe geleefd. Met een fles Moet & Chandon de eerste knal van 2019 ingeluid en na alle nieuwjaarswensen naar buiten gerend om alles klaar te zetten. Het feest begon met een legale 100.000 klapper. Voor legaal niet heel slecht, maar die komt er niet meer.
    Maar wat er daarna allemaal kwam was ongekend. Ik ga de cakeboxen allemaal niet benoemen maar ze waren waanzinnig. Wat we allemaal hebben gezien, afgestoken.. Ongekend! Genoeg foto´s en films gemaakt, hopelijk kan ik ze nog een keer openbaar maken. De rest van de nacht zal ik later nog een keer uittypen voor jullie.

  19. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •