Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Burgemeester Broertjes en vuurwerkhandelaar Witbaard samen voor veilig vuurwerk.

    Elke jaarwisseling vallen er weer gewonden door vuurwerk. Om ongelukken te voorkomen delen burgemeester Pieter Broertjes en de Hilversumse vuurwerkhandelaar Johan Witbaard samen vuurwerkveiligheidspakketjes uit op de Hilversumse markt.

    Er is veel belangstelling voor de vuurwerkveiligheidskraam op de markt. In het eerste halfuur zijn al zo’n honderd pakketjes uitgedeeld. De burgemeester leidt marktbezoekers naar de kraam en deelt de pakketten uit aan haastige langslopers. Bij de kraam laat Johan Witbaard zien wat er in zo’n pakket zit: Een veiligheidsbril, een aansteeklont en oordopjes. Ook een handleiding voor hoe je vuurwerk het best kan afsteken en een folder van de gemeente met informatie over wat er op oudejaarsdag in Hilversum te doen is.

    Witbaard en Broertjes stonden jarenlang tegenover elkaar in hun strijd om de vuurwerkvrije zones. Nu staan ze samen op de markt om aandacht te vragen voor vuurwerkveiligheid. Witbaard: ,,De gemeente deelde in de jaren hiervoor ook al vuurwerkbrillen uit. Wij deden dat ook in onze winkel. Toen dacht ik, laten we het dit jaar samen doen. Dit keer hebben we er een mooi pakketje van gemaakt.’’

    Ondertussen heeft de burgemeester een veiligheidsbril opgezet terwijl hij pakketjes uitdeelt. ,,Hij zit goed. En het is bewezen dat zo’n bril helpt schade te voorkomen’’, aldus Broertjes. Op oudjaarsdag zijn er op het marktplein verschillende optredens, een kindervuurwerkshow en om middernacht de centraal georganiseerde vuurwerkshow.

    https://www.gooieneemlander.nl/cnt/d...medium=organic
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.787
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Deze zag ik niet aankomen, goede ontwikkeling

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Positief nieuws! Hopen dat de rest ook in (beter) overleg gaat
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  5. #4
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Mooi nieuws dit , samen sta je altijd sterker . Ben er nog steeds van overtuigd dat met meer voorlichting en het verplicht gebruik van een vuurwerk bril het aantal slachtoffers nog meer naar beneden kan.

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Op zich goed nieuws, maar ben ik te kritisch als ik zeg dat dit wel heel mooi in het straatje van Broertjes past (zijn belang)? Ik geloof namelijk niet dat deze voorvechter van het vuurwerkverbod ook maar een beetje water bij de wijn gaat doen, laat staan zijn mening herzien. Ik had liever gezien dat hij in de winkel van Witbaard een dagje mee zou draaien om te proeven wat vuurwerk met mensen doet. Wie weet volgend jaar...

    Anyway, beter samen kletsen dan elkaar de tent uitvechten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Mooi nieuws dit , samen sta je altijd sterker . Ben er nog steeds van overtuigd dat met meer voorlichting en het verplicht gebruik van een vuurwerk bril het aantal slachtoffers nog meer naar beneden kan.
    Klinkt interessant, maar heb je ook een idee hoe je dit gaat verplichten en handhaven? Die 'verplichte' pijlenstandaard is ook een groot succes, zucht...

  7. #6
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Zo zie je maar weer .
    Als beide kampen de handen in een slaan komen we veel verder .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •