Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.453
    Thanks
    41.039
    19.065 waarderingen in 8.441 posts

    Knalfeest voor de één, ellende voor een ander.

    Vuurwerk hoort bij de jaarwisseling, maar speciaal opgeleide assistentiehonden hebben soms zoveel last van stress rond de jaarwisseling dat ze hun werk niet meer kunnen uitvoeren en in het ergste geval afgekeurd moeten worden.

    Volgens Sidney Tetelepta, voorzitter van Stichting Gebruikers Assistentiehonden (GA), veroorzaakt vuurwerk bij veel dieren angst en stress. „De assistentiehond is daar geen uitzondering op."

    Stichting GA voert ook dit jaar weer in heel Nederland een bewustwordingscampagne. In Tiel doen gebruikers van assistentiehonden fanatiek mee.



    ,,Na een vuurwerkknal kunnen honden doodsbenauwd en uren lang de weg kwijt zijn. Zoiets mag bij assistentiehonden nooit gebeuren", aldus Tetelepta.

    Stichting GA probeert kinderen tijdens presentaties en met posters bewust te maken welke impact vuurwerk op assistentiehonden.



    Burgemeester Hans Beenakker hing vrijdagmiddag een vuurwerk poster op in de entree van het gemeentehuis in Tiel. „Ik ondersteun deze actie van harte." Volgens de burgemeester ontvangen ouders van 12-jarigen woonachtig in Tiel, binnenkort ook een brief met een vuurwerk poster van hem.



    Francis Lotterman, ambassadeur van de Stichting GA, vertelde aan de burgemeester dat zij ook tijdens de feestmaand met haar blindengeleidehond Nikki naar buiten moet, maar de knallen niet ziet aankomen. ,,Ik schrik zo dat Nikki mij niet meer veilig over straat kan leiden."

    Volgens Lotterman gebeurt dit vaak omdat iemand het leuk vindt om een ander te laten schrikken. ,,Dit is geen humor, dit is levensbedreigend."
    Niet alleen een geleidehond, maar ook bijvoorbeeld een PTSS hulphond die vaak juist een (ex)geüniformeerde moet steunen met het geknal, is soms niet meer in staat om zijn werk te doen.

    Als het aan Stichting GA ligt mag, zoals voorgaande jaren wél gebeurde, geen assistentiehond meer afgekeurd worden, gewond raken of bekogeld worden door vuurwerk. „Wij vragen om geen vuurwerk in het bijzijn van of naar dieren en hun baasjes te gooien en respecteer alsjeblieft het uniform van assistentiehonden."

    https://stadtiel.nl/lokaal/knalfeest...n-ander-529582
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Nou, het valt me nog mee dat ze niet schuimbekkend een totaal verbod af proberen te dwingen.
    Ik hoop ook zeker dat dat zo blijft. Tot dusver is het geluid van het antikamp amper te horen geweest in deze gemeente.

    Ik zal ervoor duimen dat men het dit jaar wél gepresteerd krijgt om normaal met de combinatie van vuurwerk en mens en dier om te springen. Opdat het antikamp zich volgend jaar hopelijk niet genoodzaakt ziet om haar geluid harder te laten weerklinken.
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  3. #3
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Ik zal met je mee duimen.
    December Will Be Magic Again!!

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Ook zo'n hond is te trainen. Er zijn zat honden die er wel tegen kunnen, is dus gewoon een kwestie van het ook willen aanleren. Verder, indien het bekend is dat zo'n hond niet tegen vuurwerk kan, dan zou ik deze mensen adviseren om die dag gewoon lekker thuis te blijven, daar ga je namelijk niet dood van. Ook ik blijf wel eens een dagje lekker thuis, gewoon omdat het kan. M.a.w. niet zeuren en laat ons gewoon ons lolletje hebben op de 31e.

  5. Deze 4 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  6. #5
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Waarom elkaar iets gunnen terwijl wij ons ook kunnen aanpassen aan de geitenwolle sokken in ons land en lekker alles afpakken van elkaar.pffffff

  7. #6
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Ook zo'n hond is te trainen. Er zijn zat honden die er wel tegen kunnen, is dus gewoon een kwestie van het ook willen aanleren. Verder, indien het bekend is dat zo'n hond niet tegen vuurwerk kan, dan zou ik deze mensen adviseren om die dag gewoon lekker thuis te blijven, daar ga je namelijk niet dood van. Ook ik blijf wel eens een dagje lekker thuis, gewoon omdat het kan. M.a.w. niet zeuren en laat ons gewoon ons lolletje hebben op de 31e.
    Let wel, dat sommige figuren het nog steeds leuk vinden om vuurwerk naar (huis)dieren/begeleidingshonden te gooien.
    Het is inderdaad ernstig dat de begeleidingshonden zich een trauma kunnen schrikken.

    Maar het is zo vaak in dit soort nieuwsberichten.
    De goeden moeten leiden onder gedrag van de kwaden.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Let wel, dat sommige figuren het nog steeds leuk vinden om vuurwerk naar (huis)dieren/begeleidingshonden te gooien.
    Het is inderdaad ernstig dat de begeleidingshonden zich een trauma kunnen schrikken.

    Maar het is zo vaak in dit soort nieuwsberichten.
    De goeden moeten leiden onder gedrag van de kwaden.
    Klopt, daar heb je 100% gelijk in, maar dat blijf je toch altijd met die gasten hebben. Ik bedoel dan ook ons, de echte liefhebbers, die wel normaal met vuurwerk om kunnen gaan en niet afsteken wanneer er iemand met een hond langskomt, of iemand met een kinderwagen (alhoewel ik denk dat het geen hond is en niet echt uitgelaten hoeft te worden op die dag).

    Anyway, de echte liefhebbers moeten idd niet lijden onder het gedrag van de kwaden.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •