Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Opnieuw enorme vuurwerkshow van Stefan (30) uit Holten: ‘Ongeveer 10.000 euro de luch

    Twee jaar achter elkaar ging Stefan Schöppers (30) uit Holten vlak na de jaarwisseling viraal op het internet met zijn eigen vuurwerkshows. Een video van begin 2017, met daarin de knallen en flitsen afgestemd op muziek, werd zelfs meer dan een miljoen keer bekeken. Toch hoef je in Holten dit jaar geen nieuwe editie meer te verwachten. Die is namelijk al geweest.

    Of hij al druk is met de voorbereidingen voor Oud en Nieuw? Stefan moet een beetje lachen bij die vraag. Druk is hij namelijk wel, maar niet als het gaat om een nieuwe vuurwerkshow voor zijn buurt zoals de afgelopen jaren. ,,Die show is afgelopen zaterdag al geweest. Dat kwam marketingtechnisch wat beter uit.’’

    Schöppers is namelijk niet alleen gek op vuurwerk, hij handelt er ook in. En om de verkoop in zijn winkel een extra stimulans te geven, besloot hij dit jaar zijn inmiddels bekende ‘Pyromusical’ niet tijdens, maar ruim voor de jaarwisseling te houden. ,,Dan krijgt de consument mooi te zien wat er allemaal te koop is.’’



    10.000 euro
    Het sportcomplex van voetbalclub Blauw Wit ’66 in zijn eigen woonplaats was zaterdag het decor voor wederom een spectaculaire show. ,,Daar had ik mooi de ruimte. Veel meer ruimte dan in mijn woonwijk waar ik tijdens de jaarwisseling vuurwerk afsteek.’’ Schöppers pakte het dit keer dan ook nóg grootser aan. ,,Ja, ik heb wel extreem uitgepakt’’, lacht de Holtenaar. ,,De hoeveelheid was ongeveer het dubbele van vorig jaar. Er stond zo’n 635 kilo op het veld.’’ De waarde? ,,Voor de consument zou hier een prijskaartje van 10.000 euro aan hangen. Voor mij is het natuurlijk iets minder.’’

    Muziek
    In een 13 minuten en 30 seconden durende show werd die 635 kilo zaterdagavond de lucht ingeschoten. Niet zomaar, maar met precisie getimed op muziek die door de daarvoor geplaatste boxen werd afgespeeld. Van rock en opera tot soulhit ‘Think’ van Aretha Franklin. ,,Dat timen op de muziek is het moeilijkst. Daarvoor moet ik precies het juiste vuurwerk hebben. Dat is de uitdaging.’’ Een flinke uitdaging, want op het etiket van een vuurpijl staat niet de tijd tussen afsteken en ontploffen. Lachend: ,,Nee, helaas niet. Daarom kijk ik uren naar filmpjes, op zoek naar de perfecte producten. Dat is een proces van maanden.’’ Om al het vuurwerk vervolgens in volgorde te ontsteken, maakt Stefan gebruik van speciale software.

    Hoewel het publiek zaterdag volop genoot, zullen andere Holtenaren tijdens de jaarwisseling wellicht wat teleurgesteld zijn als de jaarlijkse show uitblijft. ,,Misschien wel’’, is Stefan nuchter. ,,Maar ik heb die shows altijd voor mezelf gedaan, omdat ík het leuk vind. Ik heb ze ook nooit aangekondigd, want ik zat niet te wachten op 500 man in de straat. Dan had ik ook vergunningen moeten regelen enzo.’’ Dus, een vuurwerkloos Oud en Nieuw? ,,Dat zeker niet! Ik ga absoluut wel wat afsteken. Daar ben ik te veel liefhebber voor.’’

    Tips
    Zelf je eigen vuurwerkshow maken? Dat is nog niet zo makkelijk, stelt Schöppers. Maar voor de echte fanatiekelingen deelt hij graag een paar algemene tips:

    - Leer in de praktijk: ,,Het gaat om ervaring. Door te oefenen leer je het meest.’’
    - Neem de tijd: ,,In het bedenken van zo'n show zit heel veel tijd, dat moet je niet onderschatten. Dat geldt trouwens ook voor het klaarzetten. Als je in de avond wilt knallen, moet je daar ‘s ochtends al mee beginnen.’’
    - Gebruik software: ,,Met speciale software kun je ervoor zorgen dat de ontsteking goed verloopt.’’
    - Doe het met passie: ,,Zo'n vuurwerkshow is eigenlijk een vorm van kunst. En kunst maken, dat moet een beetje in je zitten. Je moet het dus ook echt leuk vinden om te doen.’’

    https://www.destentor.nl/rijssen-hol...t-in~a988daa0/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 4 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Nou zeg! Worden we hier gewoon aangezet tot illegale handelingen?! Gelijk die hele krant offline halen

    grapjuh natuurlijk.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  4. Deze 2 gebruikers waarderen erase2fast voor het bericht:


  5. #3
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Ik volg Stefan al vanaf het begin omdat ik het prachtig vindt hoe gepassioneerd hij is.

    Wat ik idd echter niet van deze “doorgewinterde vuurwerk goeroe” begreep, is dat ie in een TV/YT interview verkondigde dat zijn straat shows volkomen legaal zijn/waren, omdat keurig in enkele huizen in zijn straat, 25kg was opgeslagen.(Om te voldoen aan de 25kg regel, ja).
    Echter op het moment dat je een ontsteker in bijv een 500grammer steekt, ben je vanaf dat moment strafbaar bezig.

    Omdat hij ook nu weer in bovenstaand interview “onbewust” aanzet tot “vuurwerk via software ontsteken”, kunnen we niet anders stellen dan dat ondanks het prachtig is, het hartstikke strafbaar is.

    Ik ben geen moraalridder, maar aanzetten tot strafbare feiten dienen we gezien het verdedigen vd vuurwerktraditie, niet in de media en/of op fora te willen...

  6. Deze gebruiker waardeert firewire voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid MiniV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    211
    Thanks
    61
    284 waarderingen in 75 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Echter op het moment dat je een ontsteker in bijv een 500grammer steekt, ben je vanaf dat moment strafbaar bezig.

    Omdat hij ook nu weer in bovenstaand interview “onbewust” aanzet tot “vuurwerk via software ontsteken”, kunnen we niet anders stellen dan dat ondanks het prachtig is, het hartstikke strafbaar is.
    Vroeg ik me ook al af, elektronisch schieten is toch een aantal jaar geleden verboden geworden?

  8. #5
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Er is wel meer verboden. Iedereen begaat wel eens een snelheidsovertreding, maar aanzetten tot, via media en fora, is strafbaar...

  9. #6
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Oeiiiii dit vind ik eigenlijk helemaal niet zo netjes.. Hiermee ga je particulieren laten knutselen met vuurwerk. Electronisch ontsteken is inderdaad niet toegestaan, doorlonten ook niet.. Stefan had wel beter moeten weten. Zijn shows waren echt niet volgends de regeltjes.

  10. #7
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Man, man, man. Wat zijn we weer lekker door aan het slaan hier. Ik vraag me soms echt af of we hier op vwc zitten of het Viva forum.
    Ik verlang echt terug naar de tijd (slechts 2 jaar geleden) dat we het hier hadden over schietkisten, ontstekers en vuurwerk.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  11. Deze 10 gebruikers waarderen Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  12. #8
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
    Man, man, man. Wat zijn we weer lekker door aan het slaan hier. Ik vraag me soms echt af of we hier op vwc zitten of het Viva forum.
    Ik verlang echt terug naar de tijd (slechts 2 jaar geleden) dat we het hier hadden over schietkisten, ontstekers en vuurwerk.
    Vroeger hadden we het zelfs nog over Cobra's en Chainthunders, Ariane 4" bolpijlen van Alpeco en Drutti die 90% van zijn producten onder de toonbank verkocht. Maar dat doen we niet meer omdat de hele traditie van vuurwerk afsteken zo erg onder vuur ligt en elke overtreding onder de loep word gelegd door de politie en de media waardoor hun weer steviger in hun schoenen staan en wij niet. We moeten oppassen met wat we naar buiten brengen. Als Stefan zegt dat zijn vuurwerkshows volgens de regeltjes waren en anderen dat na willen doen en er dan achter komen dat dat helemaal niet mag, kan en grotere gevolgen kan hebben (want ja, ik denk niet dat iedereen een paar dagen gaat staan priemen en ontstekers staat aan te sluiten bijvoorbeeld). Ik denk dat 95% hier op het forum geen heilig boontje is geweest maar toch moeten wij ook een stap terug doen willen wij deze traditie behouden voor de volgende jaren anders is het echt een uitstel van executie.

  13. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.670
    Thanks
    1.785
    1.733 waarderingen in 562 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samenvuurwerkkopen Bekijk bericht
    Man, man, man. Wat zijn we weer lekker door aan het slaan hier. Ik vraag me soms echt af of we hier op vwc zitten of het Viva forum.
    Ik verlang echt terug naar de tijd (slechts 2 jaar geleden) dat we het hier hadden over schietkisten, ontstekers en vuurwerk.
    Ik ben het hier wel mee eens. Alsof alles wat je hier op het forum vermeld meteen verstrekkende gevolgen heeft voor onze traditie. Zijn we nu samen zo bang geworden, dat we zelfs onze medefreaks onderuithalen door op zaken te wijzen die niet legaal zijn. Laten we met zijn allen genieten van deze periode en niet zo krampachtig overal op reageren, in de trant van “o das niet verstandig dat die dat zegt/schrijft” etc.

    En als het zover komt dat er een einde komt aan onze traditie, dan wil ik die tijd die ik nog heb onbezorgd aan onze traditie besteden.

  14. Deze 3 gebruikers waarderen happy4ever1968 voor het bericht:


  15. #10
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Vroeger hadden we het zelfs nog over Cobra's en Chainthunders, Ariane 4" bolpijlen van Alpeco en Drutti die 90% van zijn producten onder de toonbank verkocht. Maar dat doen we niet meer omdat de hele traditie van vuurwerk afsteken zo erg onder vuur ligt en elke overtreding onder de loep word gelegd door de politie en de media waardoor hun weer steviger in hun schoenen staan en wij niet. We moeten oppassen met wat we naar buiten brengen. Als Stefan zegt dat zijn vuurwerkshows volgens de regeltjes waren en anderen dat na willen doen en er dan achter komen dat dat helemaal niet mag, kan en grotere gevolgen kan hebben (want ja, ik denk niet dat iedereen een paar dagen gaat staan priemen en ontstekers staat aan te sluiten bijvoorbeeld). Ik denk dat 95% hier op het forum geen heilig boontje is geweest maar toch moeten wij ook een stap terug doen willen wij deze traditie behouden voor de volgende jaren anders is het echt een uitstel van executie.
    Sorry maar dat vind ik echt onzin.

    Ik vind het voornamelijk jammer dat een gepassioneerde liefhebber (op een vuurwerk forum nota bene), op zijn vingers getikt moet worden voor zijn uitspraken. Je zou de tips namelijk ook als ontmoediging kunnen lezen. 99% van de mensen die de tips leest haakt al af bij het stukje:
    - Neem de tijd: ,,In het bedenken van zo'n show zit heel veel tijd, dat moet je niet onderschatten. Dat geldt trouwens ook voor het klaarzetten. Als je in de avond wilt knallen, moet je daar ‘s ochtends al mee beginnen.’’
    De overige 1% weet precies wat hij bedoelt en is waarschijnlijk hier wel te vinden.
    Om dan te gaan zeggen dat deze uitspraken het behouden van de traditie tegen gaan gaat me echt te ver.

    Ik ben ook van mening dat een verbod er voorlopig niet gaat komen. Ieder jaar laait de discussie weer op en loopt altijd met een sisser af. Zolang er in landen als Duitsland en Frankrijk nog vuurwerk mag worden afgestoken zal dat hier ook zo blijven.
    Mocht ik er finaal langs zitten dan zullen alle (goedbedoelde) initiatieven ook geen biet uitmaken. Als ze het in Den Haag in de kop krijgen om het te verbieden dan zal dat ook zeker gaan gebeuren.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  16. Deze 4 gebruikers waarderen Samenvuurwerkkopen voor het bericht:


  17. #11
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    953
    Thanks
    1.619
    707 waarderingen in 371 posts
    Ik ken Stefan niet persoonlijk, ik ken hem alleen van zijn befaamde optreden op Dumpert.

    Wat mij opvalt is dat iedereen klakkeloos aanneemt dat de gebruikte woorden/tips uit het artikel van de Stentor ook uit de mond van Stefan komen ?

    Inmiddels zou iedereen toch wel moeten weten hoe manipulatief/suggestief de media te werk gaat en dat de meeste verhalen nooit 100% overeenkomen met het gehouden interview.
    Woorden/zinnen worden verdraaid en wellicht zijn er wel uitspraken bewust weggelaten. Stefan weet zelf ook wel hoe e.e.a. werkt aangezien hij zelf werkzaam is in de vuurwerkbranch.

  18. Deze 3 gebruikers waarderen Madmax voor het bericht:


  19. #12
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Ik was aanwezig op deze demo/show en daarbij werd meermaals het veilig afsteken van vuurwerk benoemd, ook werden er tips gegeven over het veilig afsteken ervan. Je moet je daarbij ook afvragen of hetgeen wat de Stentor publiceert ook daadwerkelijk zo verwoord is door Stefan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht

    Ik ben geen moraalridder
    Dat ben je wel. En je uit vaak kritiek, soms terecht en soms niet. Maar feit is dat de ondertoon vaak negatief is. Lever je ook wel eens positieve feedback of ben je van nature zo zuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    maar je kan er gerust om zijn dat wij op heel hoog niveau werken voor het behoud van onze traditie.
    Al meermaals gevraagd, maar wat is 'wij'? Aangezien je niet vies bent van ongezouten kritiek te leveren kun je het vice versa ook verwachten? Want waar anderen volgens jou falen vraag ik me af wat jij met je 'club' al bereikt hebt? Want 'het is angstvallig stil' zou een uitspraak van je kunnen zijn, niet wetende wat er zich wellicht op de achtergrond afspeelt.

    Jammer dat er zoveel 'moraalridders' zijn die met een vingertje gaan wijzen naar iemand die met passie zijn hobby uitoefent. Triest!

  20. Deze 2 gebruikers waarderen blackmoon voor het bericht:


  21. #13
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Man man man sommige reacties hiero, hallo mensen we zitten op een vuurwerkforum hier. Sommige gaan echt totaal mee in die neerwaartse spiraal van negativiteit rondom vuurweek. En maar wijzen op wat goed en fout is. Ons vuurwerk wereld heeft nu eenmaal een grijs gebied, dat is altijd al zo geweest en zal niet veranderen. Met grijs gebied bedoel niet het zware professionele mee maar dat heeft betrekking op de regels omtrent consumenten vuurwerk. Nee je mag een doorlont bak niet doorlonten, nee je mag niet meer dan 25 kg in bezit hebben. Toch zien we bakken van 60 kilo en komen importeurs maar al te graag met doorlontboxen, is het dan allemaal zo gevaarlijk? Nee zolang je je gezonde verstand gebruikt. Gewoon normaal doen.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  22. Deze 2 gebruikers waarderen Thresher voor het bericht:


  23. #14
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blackmoon Bekijk bericht
    Ik was aanwezig op deze demo/show en daarbij werd meermaals het veilig afsteken van vuurwerk benoemd, ook werden er tips gegeven over het veilig afsteken ervan. Je moet je daarbij ook afvragen of hetgeen wat de Stentor publiceert ook daadwerkelijk zo verwoord is door Stefan.

    Dat ben je wel. En je uit vaak kritiek, soms terecht en soms niet. Maar feit is dat de ondertoon vaak negatief is. Lever je ook wel eens positieve feedback of ben je van nature zo zuur?

    Al meermaals gevraagd, maar wat is 'wij'? Aangezien je niet vies bent van ongezouten kritiek te leveren kun je het vice versa ook verwachten? Want waar anderen volgens jou falen vraag ik me af wat jij met je 'club' al bereikt hebt? Want 'het is angstvallig stil' zou een uitspraak van je kunnen zijn, niet wetende wat er zich wellicht op de achtergrond afspeelt.

    Jammer dat er zoveel 'moraalridders' zijn die met een vingertje gaan wijzen naar iemand die met passie zijn hobby uitoefent. Triest!
    Ten eerste “lezen”.
    Ik noemde als eerste het TV/YT optreden van Stefan.

    Ten tweede, ik begrijp je frustratie en toon.
    Er zijn enkelen op dit forum “deels” op de hoogte van wat wij zoal doen en dat is meer dan voldoende.

  24. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Ten tweede, ik begrijp je frustratie en toon.
    Er zijn enkelen op dit forum “deels” op de hoogte van wat wij zoal doen en dat is meer dan voldoende.
    Als je het achter de schermen wilt houden doe dat dan ook. Bespreek wat je wil bespreken in privecontact in plaats van dit irritante gedoe op het forum.

  25. Deze 6 gebruikers waarderen Fireworksfamily123 voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •