Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 44
  1. #16
    VWC-Lid Kratos1791's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 februari 2012
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    279
    Thanks
    220
    181 waarderingen in 105 posts
    Dus ik mag een bordje maken met verboden voor auto's en dit in de straat zetten en dan RTL bellen zo dat ik in het nieuws kom
    [I][/I][B]De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.[/B]

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Kratos1791 voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.984
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Wat een verschrikkelijk mannetje zeg...
    Ik heb echt zin om op 31 dec. 18:00u een happy salute 100sh voor zijn deur te zetten!

  4. #18
    VWC-Lid LVT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 januari 2011
    Locatie
    Belgique.
    Berichten
    1.017
    Thanks
    317
    2.088 waarderingen in 797 posts
    Of bestel even van die gratis bordjes bij de gemeente Amsterdam en maak je er een WEL vuurwerk zone van!
    YouTube.com/limburgsvuurwerkteam

  5. Deze gebruiker waardeert LVT voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Hoe ging dit, 10 a 20 jaar geleden daar in dat dorp dan? Toen het klagen nog niet van deze tijd was en we nog een “samenleving” waren, of althans iets wat er op leek? Kreeg de beste man toen ook een podium? Haalde die het nieuws en/of de (regionale)krant? Ongekend met wat een fratsen je tegenwoordig, met je bakkus op tv komt.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  7. #20
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    De media bewijzen maar weer eens dat ze geen bestaansrechten meer hebben!
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  8. #21
    VWC-Lid Ischa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    1.954
    Thanks
    616
    1.398 waarderingen in 489 posts
    10tje drbij
    Even a broken clock is right twice a day.

  9. Deze gebruiker waardeert Ischa voor het bericht:


  10. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Is het niet zonde van je tijd en vuurwerkplezier om naar een gehucht met 4 straten te reizen om daar een paar bewoners te pesten met vuurwerk?

    Als ik jullie was zou ik me focussen op mijn eigen buurt en plezier en dat gehucht laten voor wat het is.

  11. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  12. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.674
    Thanks
    1.786
    1.736 waarderingen in 565 posts
    Ik wil niemand op ideeën brengen, maar................ kniptangetje en keukentrapje

  13. #24
    VWC-Lid Tom2396's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2014
    Locatie
    Ergens, Nederland
    Berichten
    182
    Thanks
    69
    86 waarderingen in 38 posts
    Zouden er ook even vuurwerkvrije zone? Niet hier! Bordjes gemaakt kunnen worden?
    Salute du salute. Lekker kruid snuiven!

  14. #25
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    130 inwoners in Leur.

    Tsja, zou je maar net die ene zijn die wel een potje wil afsteken. Vraag me af hoe ze dat met de carbiet doen.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  15. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Berichten
    555
    Thanks
    923
    303 waarderingen in 152 posts
    Dat je zelf zo naar een bordje mag weg hangen en bepalen wat wel en niet mag ......

    Ben benieuwd wat er gebeurd als ik en heel mijn straat unaniem over eens zijn dat er geen zwarten in de straat mogen komen en daar een bordje voor ophang wat er dan gebeurd.

  16. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hamtaro88 Bekijk bericht
    Dat je zelf zo naar een bordje mag weg hangen en bepalen wat wel en niet mag ......

    Ben benieuwd wat er gebeurd als ik en heel mijn straat unaniem over eens zijn dat er geen zwarten in de straat mogen komen en daar een bordje voor ophang wat er dan gebeurd.
    Boetes en daarna werk en of gevangenisstraffen. Hangt er maar net vanaf hoe lang jullie het vol durven te houden.

  17. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Naja gezien de locatie (alleen boerderijen met dieren) Snap ik de beste man wel. Wie weet doet deze man dit al jaren met de rest van de boeren daar, maar word het nu ineens opgepakt door de media (want past goed in het zeikthema van dit jaar) Nu word deze beste man erop aangekeken, maar je vergeet er ff bij dat iedereen het er hier waarsch mee eens is daar.

    Dit is puur om te voorkomen dat andere (die niet in die buurt wonen) daar vuurwerk gaan stoken.
    Vind het in deze niet zo verkeerd wat de man doet, wel dat hij nu gebruikt word voor de Propaganda van de media

  18. Deze gebruiker waardeert Dionysus voor het bericht:


  19. #29
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    953
    Thanks
    1.622
    708 waarderingen in 371 posts
    Ik snap de ophef in dit specifieke geval niet zo goed. Heeft iedereen het bewuste filmpje gezien of reageert men gewoon vanwege de titel van het Topic en de aversie daar tegen ?

    Als ik Hans zo hoor is de beste man alles en iedereen langs gegaan en zo te horen is dit echt in goed overleg gegaan met de rest van de bewoners van Leur.

    Zoals je ook hoorde is niet heel Leur vuurwerkvrij verklaard maar wel het deel waar de dieren en boederijen staan. En er zijn dus wel mensen die vuurwerk af willen steken en zij doen dat in overleg aan de rand van het dorp met een borreltje erbij. Als men het zo onderling op kan lossen zie ik het probleem ook niet.

    Het wordt wat anders als je een vuurwerkvrije zone door je strot geduwd hebt gekregen. Dat zou ik ook niet accepteren zonder dat ik daar zeggenschap in heb gehad. In zo'n klein dorp kent alles en iedereen elkaar en is het heel anders dan in een stad of grotere gemeente.

  20. Deze 6 gebruikers waarderen Madmax voor het bericht:


  21. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2018
    Berichten
    25
    Thanks
    9
    32 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniV Bekijk bericht
    En terecht ook, als je naast vee gaat knallen verdien je gewoon een nekslag.
    Lege weilanden zat, en met een beetje gezond verstand is iedereen blij
    Ik heb nergens gezegd dat ik geen rekening zou houden met dieren, in ieder geval in de zin dat ik echt niet vlak lang een wei of stal zal gaan staan, ook al kun je dat misschien denken door mijn reactie. Ik begrijp dat dieren last van mij zullen gaan hebben de 31e maar dit zal nooit mijn intentie zijn. en ik ben dieren en de natuur 365 dagen van het jaar tot last net als ieder ander mens wat parasiteert op de flora en fauna van deze wereld, maar hier zullen de meningen vast ook wel over verschillen, wat ik wil zeggen dieren tot last zijn is een breed begrip. maar ik ben een dierenliefhebber dus ik zal ze nooit kwaad willen doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madmax Bekijk bericht
    Ik snap de ophef in dit specifieke geval niet zo goed. Heeft iedereen het bewuste filmpje gezien of reageert men gewoon vanwege de titel van het Topic en de aversie daar tegen ?

    Als ik Hans zo hoor is de beste man alles en iedereen langs gegaan en zo te horen is dit echt in goed overleg gegaan met de rest van de bewoners van Leur.

    Zoals je ook hoorde is niet heel Leur vuurwerkvrij verklaard maar wel het deel waar de dieren en boederijen staan. En er zijn dus wel mensen die vuurwerk af willen steken en zij doen dat in overleg aan de rand van het dorp met een borreltje erbij. Als men het zo onderling op kan lossen zie ik het probleem ook niet.

    Het wordt wat anders als je een vuurwerkvrije zone door je strot geduwd hebt gekregen. Dat zou ik ook niet accepteren zonder dat ik daar zeggenschap in heb gehad. In zo'n klein dorp kent alles en iedereen elkaar en is het heel anders dan in een stad of grotere gemeente.
    Ik heb het filmpje wel gekeken alleen niet helemaal en had het stukje dat degene die wel stookt in leur een plek hebben waar ze dat kunnen doen dan ook gemist, foutje van mij je moet jezelf altijd goed informeren.

    Ik kan ook wel iets meer uitleg geven bij mijn plannen om met carbid te gaan knallen want ook dat is alles behalve om de hele dag gezeik te hebben ook al reken ik me niet rijk dat dit niet zal gaan gebeuren. Maar ik heb verschillende plekken op het oog:
    Naam: voorbeeld.png
Bekeken: 198
Grootte: 166,3 KB
    Ik woon in de zwarte cirkel(ja daar lijkt ook plek te zijn maar dit is bebouwd) en de blauwe cirkels zijn locaties die qua ruimte wel geschikt zijn. We willen ook met zeil werken dus dan heb je niet echt rond vliegende objecten tussen andere mensen hun spullen. ik ga er vanwege het geluid vanuit dat we uit eindelijk buiten wijchen tussen de weilanden uitkomen inderdaad, de cirkel richting leur had ik hiervoor op t oog vandaar dat ik dacht met 2 min wel effe langs leur te kunnen wippen.
    Die plek in het buitengebied licht niet binnen de dorpsgrenzen van leur en het is ongeveer een km tot leur. en dat was ik al vanplan voor het bericht over die zone in leur.

    Wederom mijn intentie is niet om de 31 op oorlogspad te gaan en zoveel mogelijk problemen verzamelen, ik wil me juist de hele dag vermaken vandaar het carbid. Hier in wijcehn is er nog niks opgenomen in de apv over carbid schieten en ik doe dan ook niks wat niet mag in die zin. ik heb dat sinds dit jaar weer iets om me de hele ochtend en middag te vermaken samen met die maat van mij en ik hoop dat ik vooral veel plezier heb die dag.

    De situatie in leur lijks me zoals Madmax zei in goed overleg tot stand gekomen en om in die anderhalve straat die ze vuurwerkvrij hebben verklaard iets af te stoken vind ik een beetje zinloos als staat mijn hobby sponsoren altijd vrij natuurlijk haha.

    Alleen is de situatie daar natuurlijk wel vrij uniek omdat het een hechte kleine gemeenschap is waar overeenstemming is over dit iniatief. Ik kan me niet voorstellen dat in willekeurig welke wijk dan ook in nederland zon iniatief door 100% van de mensen gesteunt word.
    Maar al die berichten over die gemeente iniatieven voor vrijwillig vuurwerkvrije zones en vooral het handhaven hiervan door de haters gaat to zoveel problemen lijden in mijn ogen dat ik de goede bedoelingen hiervan oprecht niet kan zien een situatie zoals leur daargelaten. En dan heb je al enkele gemeentes waar ze over een geheel verbod of zelfs een verkoop verbod discussieren maakt wel dat ik op de barricade wil springen en gewoon af wil dwingen dat het nu wel genoeg is geweest en ze vuurwerk met rust moeten laten.

    sorry voor de lange lap tekst hoop dat mijn mening iets genuanceerder over komt nu XD

  22. Deze gebruiker waardeert Carpediem voor het bericht:


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •