Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 208
  1. #16
    VWC-Lid vuurwerk_geak2's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    312
    Thanks
    11
    36 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Alle users die me hypocriet noemen, gelieve zich te verzamelen, en zich te uiten..hebben we dat meteen weer gehad.

    Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en het aanzetten in videos tot strafbare feiten. Ook het (opzettelijk) laten zien van strafbare zaken is dus blijkbaar not done. En terecht, Want het brengt andere op ideeën wat misschien weer leid tot nog erger. want het mag blijkbaar want de politie noch Youtube grijpt in, tot nu dus.

    Arresteren gaat misschien wel wat ver.. Het verwijderen van de videos en inbeslagname van dit kanaal is vernederend en pijnlijk genoeg voor de eigenaar.

    In het verlengde van wat er recent gebeurd is in Polen is dit dus een logische volgende stap.. En ik denk dat dit zeker niet het laatste kanaal gaat zijn.
    Maar als je strafbare feiten(in NL beschouwd) doet in het buitenland, dan zou het toch niet strafbaar horen te zijn omdat je inpreciepe niks in Nederland hebt gedaan of zit ik hier fout??

  2. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerk_geak2 voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Ik ben van team "dit had niet mogen gebeuren" mijn jeugdherrineringen qua vuurwerk zijn deels de compilatie's van PoolseZebra. Wordt kotsmisselijk van mensen die zeggen: pak al die anderen ook maar. Ik praat sommige dingen die grotere kanalen doen niet goed, maar je kan toch niet zo maar gaan lopen censureren.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. Deze 9 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  5. #18
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerk_geak2 Bekijk bericht
    Maar als je strafbare feiten(in NL beschouwd) doet in het buitenland, dan zou het toch niet strafbaar horen te zijn omdat je inpreciepe niks in Nederland hebt gedaan of zit ik hier fout??
    Buitenland of niet, er is nog zo iets als de user agreement of policy en regels van Youtube zelf. Die verbied ook illegale zaken in je videos, of het aanzetten tot strafbare feiten. Zoals je kunt lezen in de regels op deze pagina: https://support.google.com/youtube/answer/2801964?hl=nl

    Dus waar je het ook doet maakt in niet uit. Men kan de regels aanhalen van Youtube zelf.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  6. #19
    VWC-Lid vuurwerk_geak2's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    312
    Thanks
    11
    36 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Buitenland of niet, er is nog zo iets als de user agreement of policy en regels van Youtube zelf. Die verbied ook illegale zaken in je videos, of het aanzetten tot strafbare feiten. Zoals je kunt lezen in de regels op deze pagina: https://support.google.com/youtube/answer/2801964?hl=nl

    Dus waar je het ook doet maakt in niet uit. Men kan de regels aanhalen van Youtube zelf.
    Maar het is toch in Polen niet verboden om shells af te steken, of dergelijke wat die youtubers daar doen dus ?

  7. #20
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Yep, ook daar sinds 1 juli 2017

  8. Deze 3 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  9. #21
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerk_geak2 Bekijk bericht
    Maar het is toch in Polen niet verboden om shells af te steken, of dergelijke wat die youtubers daar doen dus ?
    Het gaat niet zozeer om of het verboden is ja of nee. (en zoals Richardus al zegt, dat is het al in Polen sinds 2017). Youtube verbied zaken die gevaarlijk kunnen zijn, of kunnen aanzetten tot gevaarlijk(er) gedrag in haar policy. op dat regeltje kan je al een waarschuwing krijgen, of je kanaal kan al worden afgesloten. Je zelf van een brug storten is ook niet verboden, maar youtube ziet dit als een zelfmoord poging of gevaarlijke actie. En dus kan zo een video verwijderd worden, en je kanaal kan worden afgesloten.. dit even als voorbeeldje.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  10. Deze 2 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


  11. #22
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Nouja het kan overal op de wereld zijn... en wat is dan illegaal? een beetje vuurwerk aan elkaar knopen (ben het ermee eens dat je dit niet moet doen maargoed dat moet iedereen voor zichzelf weten)? In hoeverre zijn dan georganiseerde stookmeetings is frankrijk wel prima? want dat vinden de meeste hier wel geweldig? Die jongens schieten ook gewoon shells etc.? Allemaal met vergunning. Die knopen ook vanalles (professioneel) aan elkaar. Hoe kun je zoiets nou iemand verwijten als alles volgens de regels is op dat moment?

    Die russische gast wat allemaal zware wapens test en laat zien? Wie zegt dat dat legaal is op de plek waar die het opneemt? Maar het mag op bepaalde delen van deze wereld dus mag je het delen op YouTube.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  12. #23
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    Nouja het kan overal op de wereld zijn... en wat is dan illegaal? een beetje vuurwerk aan elkaar knopen (ben het ermee eens dat je dit niet moet doen maargoed dat moet iedereen voor zichzelf weten)? In hoeverre zijn dan georganiseerde stookmeetings is frankrijk wel prima? want dat vinden de meeste hier wel geweldig? Die jongens schieten ook gewoon shells etc.? Allemaal met vergunning. Die knopen ook vanalles (professioneel) aan elkaar. Hoe kun je zoiets nou iemand verwijten als alles volgens de regels is op dat moment?

    Die russische gast wat allemaal zware wapens test en laat zien? Wie zegt dat dat legaal is op de plek waar die het opneemt? Maar het mag op bepaalde delen van deze wereld dus mag je het delen op YouTube.
    EDIT: laatst zag ik een video van iemand die liet zien hoe je zelf een boom van 20m+ moest omzagen? Ja als mij buurman daarmee in de tuin gaat beginnen trek ik wel even aan de bel... hartstikke gevaarlijk. Maar moet dan die video maar verwijderd worden?
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  13. #24
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Zodra een autoriteit YT erop wijst dat het wel illegaal is, zal YT volgen volgens hun policy. Simple as that.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  15. #25
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.044
    Thanks
    1.729
    2.622 waarderingen in 721 posts
    ben benieuwd waar dit toe leidt. Vindt het wel een enge ontwikkeling omtrent censuur. Zelf vind ik niet dat ik aanzet tot of promotie content maak.
    voornamelijk shows en hier en daar wat knalwerk in het buitenland. En soms zelfs met vergunning. Dus ja, dan kunnen ze enkel de videos verwijderen wat me overdreven lijkt. Maar dat zou mij niet stoppen. Er zijn nog andere platforms dan youtube. Volgens mij had dit ook met handel te maken maar wil niet speculeren.
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  16. #26
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    EDIT: laatst zag ik een video van iemand die liet zien hoe je zelf een boom van 20m+ moest omzagen? Ja als mij buurman daarmee in de tuin gaat beginnen trek ik wel even aan de bel... hartstikke gevaarlijk. Maar moet dan die video maar verwijderd worden?
    Als hij dat zonder vergunning van de gemeente deed, kan YT dat op basis daarvan doen ja

    Zo is een NL heksenkring van legaal vuurwerk illegaal bewerken van vuurwerk en aanjagen van hetzelfde gedrag en kan YT het (vaak direct het kanaal, het zijn bastards)offline halen.

    Welkom op internet anno 2018 e.v. jippiejee

  17. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  18. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Berichten
    5
    Thanks
    1
    4 waarderingen in 1 post
    Onzin , dat een youtube filmpje zou aanzetten tot .....
    Voorlopige lift de legale markt ook goed mee op al het illigale spul .
    Gaan we nu ook alle legale winkels sluiten omdat hun legale immitaties zou aanzetten tot het aankopen van illigaal spul ?

  19. Deze 4 gebruikers waarderen lion070 voor het bericht:


  20. #28
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    volgens het Vuurwerkbesluit artikel 1.2.2 lid 5 sub a:

    Het is eenieder verboden, teneinde handelingen als bedoeld in het eerste tot en met vierde lid, voor te bereiden of te bevorderen:

    a. te trachten een ander te bewegen om die handelingen te plegen, te doen plegen, mede te plegen of uit te lokken, om daarbij behulpzaam te zijn of om daartoe gelegenheid, middelen of inlichtingen te verschaffen,
    Door het verschaffen van kortingscodes, adressen/sites waar besteld kan worden, instructies hoe met spullen om te gaan / ontsteken e.d. pleeg je een strafbaar feit volgens de Nederlandse wetgeving.

    Of je dit nu doet in een boek, op radio, tv, mondeling of via een YouTube filmpje is voor de strafbaarheid van het feit niet relevant.

    Met dit strafbare feit in de hand is de stap naar Google snel gemaakt. Daarnaast werkt Google überhaupt graag proactief mee met overheden, zoals ook blijkt uit de Chinese versie van Google waarbij je aanzienlijk minder zult vinden dan de Nederlandse.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  21. Deze 3 gebruikers waarderen Scav voor het bericht:


  22. #29
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Ik denk dat het ook met handel te maken heeft, anders stond Koetje allang op zwart.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  23. Deze 4 gebruikers waarderen Reverser voor het bericht:


  24. #30
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Ik vind het goed dat dit gebeurd, buiten twijfel gelaten waar het opgenomen is en of het wel of niet mag. Voornamelijk voor het jongere YT publiek is dit écht wel aanstekelijk (hihi woordgrap) en hoort wat mij betreft ook totaal niet thuis openbaar op het internet. Dan kunnen we nu allemaal vergelijkingen maken met als mijn buurman zijn kat van het balkon gooit mag dat dan wel?!

    Vroeger begon het met een 'heksenkring' met wat nitraatjes en strijkers of een singleshot in een put maar tegenwoordig zie ik de gekste dingen voorbij komen.

    Uiteindelijk kunnen we het volgens mij met z'n alleen eens zijn over een bepaald iets en dat is dat we onze geliefde traditie willen behouden of je dat nou doet met legale cakes, shells op de grond of 10.000 knetterlinten op een stapel, sommige dingen horen niet, die houd je maar lekker in je groepsapp.


    Kleine note: Ik ken het kanaal van pooslezebra (gelukkig) niet en kan ook niet oordelen over de filmpjes en of deze in NL of polen of waar dan ook opgenomen zijn. Helaas voor deze mannen zit het erop en ik denk dat er nog veel zullen volgen.

  25. Deze 5 gebruikers waarderen YorickT voor het bericht:


Pagina 2 van 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •