Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 208
  1. #1
    VWC-Lid vuurwerk_geak2's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    312
    Thanks
    11
    36 waarderingen in 17 posts

    Vuurwerkvloggers opgepakt!

    WINSCHOTEN - Twee mannen zijn opgepakt, omdat ze filmpjes over vuurwerk op YouTube zouden hebben gezet. Op de filmpjes was te zien hoe illegaal vuurwerk werd gemaakt en afgestoken. Dat is verboden. In andere filmpjes deelden ze kortingscodes, waarmee mensen goedkoper vuurwerk via internet konden kopen, en tips om niet tegen de lamp te lopen.

    De verdachten zijn een 47-jarige man uit Coevorden en een 19-jarige man uit Winschoten. Zij zouden sinds 2012 meer dan vierhonderd filmpjes hebben geüpload. Die zijn miljoenen keren bekeken. Hun kanaal had meer dan 155.000 volgers.



    Volgens de politie is illegaal vuurwerk in beslag genomen. Dat wordt vernietigd. Het YouTube-kanaal is overgenomen en de vlogs zijn verwijderd.

    Bron:
    https://www.telegraaf.nl/nieuws/2933...ggers-opgepakt
    Laatst gewijzigd door vuurwerk_geak2; 18 december 2018 om 15:37 Reden: [QUOTE]

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.404
    1.919 waarderingen in 698 posts
    dit gaat over Poolsezebra

  3. Deze gebruiker waardeert ghoost voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid vuurwerk_geak2's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    312
    Thanks
    11
    36 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    dit gaat over Poolsezebra
    Dat denk ik ook helaas..

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    Denk dat er nog wel meer gaan volgen.

  6. Deze gebruiker waardeert SamD voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.073
    Thanks
    5.418
    6.220 waarderingen in 2.973 posts
    Gezien de social media mania de grootste aanjager van overlast door illegaal vuurwerk was, is dit niet te betreuren. Laat de rest maar volgen, wordt het weer wat minder aantrekkelijk voor de jeugd. Helaas zal het oudjaarsgedrag van bekogelen van hulpverleners met illegaal spul hier niet mee verdreven zijn, daar is een heel andere focus dan op vuurwerk voor nodig.

  8. Deze 16 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  9. #6
    VWC-Lid dahustla's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 juni 2008
    Locatie
    Noord-Limburg
    Berichten
    471
    Thanks
    84
    373 waarderingen in 132 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerk_geak2 Bekijk bericht
    Dat denk ik ook helaas..
    Helaas... gelukkig maar! Nu al die anderen nog!
    https://www.facebook.com/fallasfans

  10. Deze 7 gebruikers waarderen dahustla voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dahustla Bekijk bericht
    Helaas... gelukkig maar! Nu al die anderen nog!
    komt u maar, pak die droeftoeters maar

  12. #8
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    De discussie hoe goed of slecht deze specifieke zaak is ga ik niet besmetten met mijn mening.

    Ik vind het wel eng worden dat de overheid gaat censureren, ongeacht wat je doet... ik vind dat die vrijheid er moet zijn. En gelukkig is die er ook grotendeels.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  13. Deze 2 gebruikers waarderen erase2fast voor het bericht:


  14. #9
    VWC-Lid SVENiX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2015
    Locatie
    Het hoge noorden.
    Berichten
    187
    Thanks
    39
    203 waarderingen in 61 posts
    Waarschijnlijk ben ik nu een moraalridder of drink ik azijn bij mijn ontbijt, maar ik vind dit alleen maar goed nieuws. Natuurlijk gun ik het niemand om opgepakt te worden, maar dit soort dingen gaan veel te ver. Heel veel minderjarigen zien dit soort filmpjes en gaan ook bestellen uit Polen of zelf knutselen. Ze gaan denken dat het normaal is, dat je gewoon 3'' titanium shells in een woonwijk kan afschieten. Nederland is in een keer een politiestaat omdat ze de verkopers in Polen hebben laten oppakken. En natuurlijk, ik ben ook niet heilig, heb ook wel eens iets zwaarders dan een kanonslag in m'n handen gehad. Maar ik heb het nooit gefilmd, ik heb nooit jongeren aangezet tot kopen van zwaar vuurwerk of ermee geknutseld, puur voor eigen winstbelang, want daarvoor zet je dit soort dingen op YouTube.

  15. Deze 11 gebruikers waarderen SVENiX voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  16. #10
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SVENiX Bekijk bericht
    Waarschijnlijk ben ik nu een moraalridder of drink ik azijn bij mijn ontbijt, maar ik vind dit alleen maar goed nieuws. Natuurlijk gun ik het niemand om opgepakt te worden, maar dit soort dingen gaan veel te ver. Heel veel minderjarigen zien dit soort filmpjes en gaan ook bestellen uit Polen of zelf knutselen. Ze gaan denken dat het normaal is, dat je gewoon 3'' titanium shells in een woonwijk kan afschieten. Nederland is in een keer een politiestaat omdat ze de verkopers in Polen hebben laten oppakken. En natuurlijk, ik ben ook niet heilig, heb ook wel eens iets zwaarders dan een kanonslag in m'n handen gehad. Maar ik heb het nooit gefilmd, ik heb nooit jongeren aangezet tot kopen van zwaar vuurwerk of ermee geknutseld, puur voor eigen winstbelang, want daarvoor zet je dit soort dingen op YouTube.
    Kom op, het zeggen dat je mensen aanzet... In deze tijd moeten kinderen opgevoed worden op een dusdanige manier dat zij niet alles gaan doen wat ze zien. Want ze zien nog wel veel meer als nitraten, shells en flowerbeds. Als ik nu door fb heel scroll kom ik de meest walgelijke dingen tegen...
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  17. Deze 6 gebruikers waarderen erase2fast voor het bericht:


  18. #11
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.976
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Ik ga niet weer een discussie aan of het goed of fout is.
    Ik ben het wel met @erase2fast eens. De vrijheid wordt wel minder, vooral op social media.

  19. #12
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Sommige kanalen kunnen inderdaad beter verdwijnen...sommige youtubers zeggen trouwens ook best rake dingen (dan heb ik het over Koet bijvoorbeeld) maar drijven daar dan ook wel eens in door.
    De meeste promoten en verheerlijken het illegale vuurwerk en ook het knutselen met.....en dat moet gewoonweg stoppen.

  20. Deze 10 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  21. #13
    VWC-Lid vuurwerk_geak2's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    312
    Thanks
    11
    36 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    Kom op, het zeggen dat je mensen aanzet... In deze tijd moeten kinderen opgevoed worden op een dusdanige manier dat zij niet alles gaan doen wat ze zien. Want ze zien nog wel veel meer als nitraten, shells en flowerbeds. Als ik nu door fb heel scroll kom ik de meest walgelijke dingen tegen...
    Precies, en vind het jammer dat het tegenwoordig kan dat kanalen om deze redenen weg worden gehaald.

  22. #14
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    De discussie hoe goed of slecht deze specifieke zaak is ga ik niet besmetten met mijn mening.

    Ik vind het wel eng worden dat de overheid gaat censureren, ongeacht wat je doet... ik vind dat die vrijheid er moet zijn. En gelukkig is die er ook grotendeels.
    Censuur is wel het laatste wat je moet willen, absoluut 100% mee eens.
    Met 1 grote "maar"... er is natuurlijk wel een grens, en zodra die 'vrijheid van meningsuiting' in het illegale belandt is die grens volgens mij overschreden. Beelden tonen van strafbare feiten is zover ik weet ook niet toegestaan. Evenals aanzetten tot haat/geweld/vandalisme etc. Ik vermoed dus dat de politie het over die boeg gooit.

  23. Deze 2 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  24. #15
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Alle users die me hypocriet noemen, gelieve zich te verzamelen, en zich te uiten..hebben we dat meteen weer gehad.

    Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en het aanzetten in videos tot strafbare feiten. Ook het (opzettelijk) laten zien van strafbare zaken is dus blijkbaar not done. En terecht, Want het brengt andere op ideeën wat misschien weer leid tot nog erger. want het mag blijkbaar want de politie noch Youtube grijpt in, tot nu dus.

    Arresteren gaat misschien wel wat ver.. Het verwijderen van de videos en inbeslagname van dit kanaal is vernederend en pijnlijk genoeg voor de eigenaar.

    In het verlengde van wat er recent gebeurd is in Polen is dit dus een logische volgende stap.. En ik denk dat dit zeker niet het laatste kanaal gaat zijn.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  25. Deze 13 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •