Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 27
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.067 waarderingen in 8.443 posts

    Waarom Nederlanders massaal Duits vuurwerk kopen.

    Zodra de kerstdagen voorbij zijn, komt er doorgaans een bijzondere trekbeweging op gang: hordes Nederlanders komen vuurwerk kopen in Duitsland. Toch heeft dat niet alleen met de prijs te maken.



    Duits vuurwerk kopen scheelt nogal veel geld. Dat lijkt één van de belangrijkste redenen waarom Nederlanders de komende dagen massaal de Duitse grens oversteken om vuurwerk in te slaan. In de grensregio bereiden vooral discounters en andere supermarktketens zich voor op de stormloop van de Nederlandse klanten.

    De Duitse discounters profiteren van het enorme prijsverschil. De Nederlanders geven regelmatig tussen de 200 en 400 euro uit, zo becijferde een regiomanager van een discounter in de regio Bentheim, meldt omroep WDR. In de reportage bezoeken de Duitse journalisten Meppen, waar het niet anders is. Warenhuismanager Fabian Bayer kan zijn ogen soms niet geloven. De hoogste uitgave aan vuurwerk ligt volgens hem bij 850 euro. Toch was dat een uitzondering, gemiddeld besteden de Nederlanders tussen de 30 en 50 euro.

    De Duitse retail verheugt zich jaarlijks op de komst van de Nederlanders. De omzet in de laatste drie dagen van het jaar is bijzonder hoog, en de Nederlanders nemen daarvan zeker de helft voor hun rekening. Wie de drukte wil vermeiden kan maar beter op tijd komen, Holland-spitsuur is tussen 11.00 en 16.00 uur, aldus de manager.

    Iets noordelijker, in Leer, gaat het niet anders. Ook vanuit Groningen steken de Nederlanders massaal de grens over.

    Duits vuurwerk kopen en afsteken in Nederland is eigenlijk verboden
    Toch komen de Nederlands niet alleen voor het prijsverschil, meldt het Dagblad van het Noorden. Duits vuurwerk zit vaak in grotere verpakkingen vanwege de soepelere verkoopregels. Ook proberen de Nederlanders de lange rijen bij de speciale verkooppunten in Nederland te mijden.

    Hoewel het doorgaans in China gefabriceerde vuurwerk in beide landen aan dezelfde EU-voorschriften moeten voldoen, zijn er toch verschillen. In Nederland zijn veel regels aangescherpt sinds de vuurwerkramp van Enschede in 2000.

    Officieel mogen Nederlanders helemaal geen Duits vuurwerk kopen en in eigen land afsteken, maar het wordt gedoogd. De politie knijpt een oogje dicht wanneer je privé tot 25 kilo vuurwerk over de grens transporteert.



    https://www.duitslandnieuws.nl/blog/...uurwerk-kopen/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Achterhaald. Men mag nu wel degelijk vuurwerk uit Duitsland halen en afsteken in Nederland. Niks gedoogbeleid. Ze moeten wel beter hun best doen met de fact checks.

  4. Deze 3 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid vuurwerk_geak2's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    312
    Thanks
    11
    36 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Officieel mogen Nederlanders helemaal geen Duits vuurwerk kopen en in eigen land afsteken, maar het wordt gedoogd. De politie knijpt een oogje dicht wanneer je privé tot 25 kilo vuurwerk over de grens transporteert.

    https://www.duitslandnieuws.nl/blog/...uurwerk-kopen/



    Doe eerst betere research voor je iets als nieuwszender naar buiten brengt.

  6. #4
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    het vuurwerk dient alsnog van een nl gebruikshandleiding voorzien te zijn volgens mij ??

    Maar een grotere verpakking? Heel bijzonder. Volgens mij juist niet.

  7. Deze 2 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    het vuurwerk dient alsnog van een nl gebruikshandleiding voorzien te zijn volgens mij ??

    Maar een grotere verpakking? Heel bijzonder. Volgens mij juist niet.
    Vuurwerkbesluit artikel 2.1.3 sub. 5:

    "In afwijking van het vierde lid worden de aanduiding en de gegevens, bedoeld in het eerste en tweede lid, op consumentenvuurwerk dat aan de consument zal worden aangeboden in een andere lidstaat van de Europese Unie gesteld in de officiële taal of talen van het desbetreffende land."

  9. Deze 2 gebruikers waarderen Brainiac voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid 3fire3boy3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2007
    Berichten
    421
    Thanks
    56
    72 waarderingen in 40 posts
    Als ze de regels voor importeurs en winkeliers is een stuk zouden versoepelen, en die onzin gaas verpakking afschaffen. Zou het vuurwerk in Nederland ook wel wat voordeliger kunnen.
    Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

  11. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3fire3boy3 Bekijk bericht
    Als ze de regels voor importeurs en winkeliers is een stuk zouden versoepelen, en die onzin gaas verpakking afschaffen. Zou het vuurwerk in Nederland ook wel wat voordeliger kunnen.
    Het versoepelen van de wetsregels in het vuurwerkbesluit? Alleen bij de opmerking al krijgen de ambtenaren in Den Haag al kramp aan hun sluitspier.

  12. #8
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Ik denk dat het voornamelijk toch wel met de prijs te maken heeft hoor, voor de kwaliteit hoef je het veelal niet te doen. Kan me niet voorstellen dat de drukte in Nederlandse winkels het probleem is, heb soms toch bizarre rijen gezien vlak over de grens bij de plaatselijke aldi of liddl.

  13. #9
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Nou niet alleen de prijs de clou is kwaliteit/prijs.voor de familie heb je karren vol voor weinig en kan je de hele avond aan de gang.ik word wel moe van sommige op vwc die termen gebruiken als bagger of zooi omdat ze hun nieuwe gospel willen verpreiden met hun compound of doorlontbakken.nog geen twee minuten lol voor honderden euri's.bv een potje als hellboy heb je geen nederlands vergelijk ,mischien qua prijs maar niet uitwerking.daarom gaan nederlanders naar duitsland.

  14. Deze 3 gebruikers waarderen chappie voor het bericht:


  15. #10
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Dit jaar heeft de Lidl toch wel een paar mooie cakes voor weinig geld.



    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  16. Deze gebruiker waardeert Reverser voor het bericht:


  17. #11
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Nou niet alleen de prijs de clou is kwaliteit/prijs.voor de familie heb je karren vol voor weinig en kan je de hele avond aan de gang.ik word wel moe van sommige op vwc die termen gebruiken als bagger of zooi omdat ze hun nieuwe gospel willen verpreiden met hun compound of doorlontbakken.nog geen twee minuten lol voor honderden euri's.bv een potje als hellboy heb je geen nederlands vergelijk ,mischien qua prijs maar niet uitwerking.daarom gaan nederlanders naar duitsland.
    Tegenwoordig mag je ook van de budgetcakes zeggen dat er in Nederland goede vervangers zijn. Heb hier meerdere cakes gezien in freakacties van beneden de 4 euro die mooier zijn dan de Duitse
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  18. #12
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ach meningen verschillen er zijn meer mensen die dat tegen mij hebben gezegd, maar als ik dan de filmpjes op youtube vergeleek was ik niet overtuigd.

  19. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  20. #13
    VWC-Lid xclewsive's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    246
    Thanks
    39
    290 waarderingen in 72 posts
    Ik betaal liever iets meer, dan dat ik naar Duitsland rij. Ja, het is idd goedkoop, maar de kwaliteit is absoluut niet te vergelijken met wat ik in Nederland koop. Misschien komt het ook omdat ik ook ruim 2,5 uur heen en 2,5 uur terug zou moeten rijden. Hierdoor lijken de moeite, benzinekosten al helemaal niet in verhouding met de kwaliteit

  21. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Zou alleen voor een broodje donner in duisburg al 2.5 uur rijden haha.
    En zoizo voor de helios en weco 250 grams fontijnen echt prachtig ook voor verjaardag midden in het jaar ofzo.
    En weer eens wat ander vuurwerk dan nl gaat mij dan om kleine spul.

  22. #15
    VWC-Lid Airforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2013
    Berichten
    1.327
    Thanks
    656
    976 waarderingen in 488 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Nou niet alleen de prijs de clou is kwaliteit/prijs.voor de familie heb je karren vol voor weinig en kan je de hele avond aan de gang.ik word wel moe van sommige op vwc die termen gebruiken als bagger of zooi omdat ze hun nieuwe gospel willen verpreiden met hun compound of doorlontbakken.nog geen twee minuten lol voor honderden euri's.bv een potje als hellboy heb je geen nederlands vergelijk ,mischien qua prijs maar niet uitwerking.daarom gaan nederlanders naar duitsland.
    Is dat zo ja? Je noemt met de hellyboy ook wel weer net de uitzondering op, net zoals die cake met de crackling mine naar cracking boeket met gekleurde sterren. Mijn punt zijnde, dat ik afgelopen jaar voor het eerst Duits spul heb gehaald. Het is gewoon veelal 20 en max 25 mm (uitzondering daargelaten). Veelal plopjes als burst, leuk stook spul maar niet meer dan dat.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •