Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 28
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    'Vuurwerktraditie verdwijnt nooit'.

    Na maanden van voorbereiden, is voor Gert Breeschoten en zijn bedrijf GBV-WECO de tijd aangebroken om te pieken. In Veenendaal staat 450 ton aan vuurwerk opgeslagen en in Duitsland in meerdere kluizen nog eens vier miljoen kilo. De vuurwerkimporteur is met zijn bedrijf min of meer verantwoordelijk voor hetgeen wat de burger tijdens Oud en Nieuw ziet. ,,Wij maken een selectie, laten die jureren en geven vervolgens opdracht aan China om deze te maken."

    n een groot pand aan de Bobinestraat in Veenendaal wordt momenteel keihard gewerkt. De decembermaand nadert zijn einde en dat betekent voor GBV-WECO het klapstuk van een jaar zwoegen. Een kleine 200 man is momenteel druk bezig om alle orders te verwerken en de zo'n 375 klanten te voorzien van hun vuurwerk. ,,Dan spreek je over zo'n 2500 winkels door heel Nederland", zegt Breeschoten, die met zijn bedrijf één vierde van de markt in handen heeft.

    TRADITIE Vuurwerk is een eeuwenoude traditie en wat betreft de 54-jarige blijft dit ook zo. Waar links en rechts steeds meer wordt gesproken over afschaffing van vuurwerk, vuurwerkvrijezones en shows, blijft Breeschoten er nuchter over. ,,Ach, hou toch op. Bij Oud en Nieuw hoort een oliebol, champagne en vuurwerk. Dat wil je het liefst in je eigen omgeving doen, toch? Alleen daarom zie ik niets veranderen. Lekker gevaarlijk; met champagne op naar een vuurwerkshow rijden of naar een zone waar je wél vuurwerk mag afsteken. Met z'n allen op een kluitje staan. Dat is vragen om problemen."

    MACHINE Zo, dat is er uit bij de vuurwerkliefhebber die zijn werk dagelijks met veel passie uitvoert. Dat moet ook wel, want in de decembermaand zijn werkweken van zeventig uur niets. ,,Sommige mensen vragen wel eens wat ik buiten de decembermaand om doe. Ze zijn dan verbaasd als ik ze zeg dat ik januari alweer topdrukte heb voor het jaar daarop. Het is hier echte en geoliede machine die nooit stopt."

    Is 31 december geweest, dan gaat het team van Breeschoten bedenken wat het volgend jaar in de schappen wil. ,,We hebben mensen die forums afstruinen en kijken daar waar vraag naar is. Vervolgens geven wij deskundigen in China opdracht om samples te maken, die onze klanten vervolgens te zien krijgen tijdens een vuurwerkshow. Daarna wordt gezamenlijk gekozen welke producten we op de markt brengen."

    VEILIGHEID Het jaar daarop zijn de schappen gevuld met vuurwerk dat veelal is geïmporteerd door GBV-WECO. Zoals gezegd ligt er dan 450 ton aan vuurwerk op het industrieterrein in Veenendaal, maar angst voor een ramp hoeft niemand te hebben. ,,De beveiliging is hier top. We voldoen aan alle eisen en de sprinklers worden elke week getest. Geloof mij; met onze vuurwerkkluizen gaat nooit iets gebeuren."

    De veiligheidsvoorschriften worden steeds scherper en dat vindt Breeschoten goed. ,,Veiligheid voor alles. Niemand zit te wachten op ongelukken. Oud en Nieuw moet een feestje zijn en wij zijn als bedrijf blij dat we daarin een groot aandeel hebben."

    https://veenendaalsekrant.nl/lokaal/...t-nooit-526059
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 15 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 januari 2007
    Berichten
    612
    Thanks
    376
    522 waarderingen in 189 posts
    kijk deze man weet waar die over praat

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    alleen vraag ik me af wat er fout gaat bij het afstruinen van die forums. Want Op prijs en effect verliezen ze het van zowat alle merken. Enige waar ik dan wel veel positiviteit over hoor van verkopers is de vaak ruime voorraad van het merk. Verder mooie en duidelijke mening waar ik en vele zich hier in kunnen vinden over het verbod gedeelte.

  5. #4
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzy1 Bekijk bericht
    kijk deze man weet waar die over praat
    Nou inderdaad! 375 klanten verdeeld over maar liefst 2500 winkels!!!

    Laten we het er maar ophouden dat ie de winkels die Cat1 verkopen, ook meerekent...en terrecht, in dat geval.

  6. Deze gebruiker waardeert firewire voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    alleen vraag ik me af wat er fout gaat bij het afstruinen van die forums. Want Op prijs en effect verliezen ze het van zowat alle merken. Enige waar ik dan wel veel positiviteit over hoor van verkopers is de vaak ruime voorraad van het merk. Verder mooie en duidelijke mening waar ik en vele zich hier in kunnen vinden over het verbod gedeelte.
    dat ze ruime voorraad hebben zegt misschien ook iets? ;-)
    Eer was was was, was was is!

  8. #6
    VWC-Lid Goldpyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2014
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    607
    Thanks
    1.250
    512 waarderingen in 199 posts
    Per ongeluk de nullen vergeten

  9. #7
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Ben het helemaal eens met de mening over de traditie, maar het vuurwerk van gbv vindt ik persoonlijk nou niet kwalitatief hoog, raad het ook niemand aan in mijn vriendengroep en familie, bij mij zitten veel winkels die dit verkopen, maar zelf toch voor andere importeurs.

  10. Deze gebruiker waardeert hout86 voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Mooi artikel om te lezen, heb een paar jaar toch wat producten van GBV-WECO gekocht maar over het algemeen neem ik zelf toch liever de cakes van andere importeurs. GBV was vooral leuk voor de soms unieke kleinere artikelen die ze hebben.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  12. #9
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Prima stuk, laten we hopen dat het nooit verdwijnt...

    "We hebben mensen die forums afstruinen en kijken daar waar vraag naar is."

    Dan kijken ze vast niet hier...
    Ze lopen qua kwaliteit ver achter op andere merken.
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  13. Deze gebruiker waardeert Palm Tree voor het bericht:


  14. #10
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Ben reuze benieuwd of de hetze tegen (consumenten)vuurwerk de importeurs in de portemonnee raakt. Heb in mijn omgeving mensen waargenomen die vanwege letsel-en milieuproblematiek vuurwerk hebben afgezworen.

  15. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    alleen vraag ik me af wat er fout gaat bij het afstruinen van die forums. Want Op prijs en effect verliezen ze het van zowat alle merken. Enige waar ik dan wel veel positiviteit over hoor van verkopers is de vaak ruime voorraad van het merk. Verder mooie en duidelijke mening waar ik en vele zich hier in kunnen vinden over het verbod gedeelte.
    Logistiek is er in NL niks beters dan GBV. Dat is nou precies waar het voor winkeliers om draait. Het moet voor een winkelier in 3 dagen gebeuren, dus is het wel zo handig om voldoende producten op de planken te hebben, in plaats van bezig te zijn met allerlei vervangers in je bestellingen. Dat kost immers marge en uiteindelijk wil je gewoon dikke zwarte cijfers kunnen schrijven. Geen enkele winkelier zit bijvoorbeeld te wachten op de logistieke chaos van Mania afgelopen jaar.

  16. #12
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    Logistiek is er in NL niks beters dan GBV. Dat is nou precies waar het voor winkeliers om draait. Het moet voor een winkelier in 3 dagen gebeuren, dus is het wel zo handig om voldoende producten op de planken te hebben, in plaats van bezig te zijn met allerlei vervangers in je bestellingen. Dat kost immers marge en uiteindelijk wil je gewoon dikke zwarte cijfers kunnen schrijven. Geen enkele winkelier zit bijvoorbeeld te wachten op de logistieke chaos van Mania afgelopen jaar.
    begrijpelijk, alleen dan moet je niet verkondigen dat je forums afstruint en kijkt waar vraag naar is... daar valt men namelijk over.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  17. #13
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.367 waarderingen in 5.122 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzy1 Bekijk bericht
    kijk deze man weet waar die over praat
    Nou inderdaad ja, als ze zo als wordt gezegd 1/4 van de vuurwerk markt in handen hebben, dan is het misschien verstandiger om je wat meer te laten horen en niet alleen halverwege december
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  18. #14
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzy1 Bekijk bericht
    kijk deze man weet waar die over praat
    Zeker. Nu moet Leo van BPN nog wat vaker zo praten!

  19. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    begrijpelijk, alleen dan moet je niet verkondigen dat je forums afstruint en kijkt waar vraag naar is... daar valt men namelijk over.
    Dat het gemiddelde product wat betreft prijs/kwaliteit achterblijft ten overstaande van de hier meer geliefde importeurs, wil toch niet zeggen dat men niet op een forum nagaat waar vraag naar is? Ik zie namelijk wel degelijk een stijgende lijn in de effecten en kwaliteit.

    Freaks geven een goed beeld Van de vraag naar bepaalde producten/effecten, maar dat wil niet zeggen dat diezelfde freaks ook je doelgroep zijn.

  20. Deze 3 gebruikers waarderen firekwakkers voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •