Banner GBV-WECO - ExportVuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 23 van 23
  1. #16
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hout86 Bekijk bericht
    Een oplossing zal er niet zijn, alcohol geeft veel problemen, zoals je al zegt mensen worden zichzelf niet meer, agressief, plegen sneller vandalisme.
    Alcohol (met Oudjaar, maar ook in andere situaties) is simpelweg een katalysator.
    Mensen met een toch al kort lontje (no pun intended) gaan met Oudjaar natuurlijk veel sneller door het lint met een slok op. Idem voor mensen die het normaal gesproken ook niet zo nauw nemen met veiligheid, die gaan op oudjaarsdag helemaal idioot doen met vuurwerk als ze wat gedronken hebben.

    Alcohol verlaagt de drempel tot dit gedrag, maar uit zichzelf zet alcohol niet aan tot dit gedrag imo. De intrinsieke motivatie om te stunten, te slopen, te vechten, dat is in de kern het probleem.. ingegeven door legio persoonlijke en maatschappelijke problemen uiteraard. Alcohol veroorzaakt dat niet (behalve mss bij alcoholisme), maar verergert en/of versnelt het wel.

  2. Deze gebruiker waardeert leo303 voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Ik drink met oud en nieuw wel maar verstandig zodat ik weet wat ik doe met vuurwerk het is geen speelgoed. Maar ik denk dat dit niet met vuurwerk te maken heeft. Zodra er grote groepen op de been zijn met alcohol (festivals, evenementen etc) is er ook altijd vandalisme en ruzies dus ik denk dat het weinig tot niets met vuurwerk in combinatie met alcohol te maken heeft.

  4. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PSVfanatics_geleen Bekijk bericht
    Ik drink met oud en nieuw wel maar verstandig zodat ik weet wat ik doe met vuurwerk het is geen speelgoed. Maar ik denk dat dit niet met vuurwerk te maken heeft. Zodra er grote groepen op de been zijn met alcohol (festivals, evenementen etc) is er ook altijd vandalisme en ruzies dus ik denk dat het weinig tot niets met vuurwerk in combinatie met alcohol te maken heeft.
    Ik ken ook veel festivals waar het ondanks de drank wél goed gaat. De combinatie zit hem denk ik niet zozeer in de grote groepen, maar in het "soort" mensen. Zijn het plat gezegd vredelievende hippies of zijn het opgeschoten jongeren die nog van alles "moeten" bewijzen aan hun vriendjes?

    Die laatste groep zie je vaak ook terug in hooligan-verband of bij rellen met oudjaar, helaas.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  5. #19
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hout86 Bekijk bericht
    Een oplossing zal er niet zijn, alcohol geeft veel problemen, zoals je al zegt mensen worden zichzelf niet meer, agressief, plegen sneller vandalisme. En alcohol en vuurwerk gaat ook niet samen, ik zelf drink pas alcohol als ik klaar met afsteken.

    Ik werk in het ziekenhuis en zie elke dag ellende door alcohol en drugs, respect naar elkaar is ver te zoeken in deze tijd.

    Heb schrik voor mijn kinderen waar die in terecht komen.

    Maar ik ben het eens met de stelling.
    Een oplossing zal er niet zijn zeg je. Maar je geeft zelf het probleem aan en daar is een oplossing voor. Alcohol zou moeilijker verkrijgbaar moeten zijn. Een kind van 12 kan een fles drank kopen. Die leeftijdscontrole is natuurlijk leuk maar dat is gewoon een lachertje. Als men niet meer in elke supermarkt zomaar de drank uit de schappen kan pakken of zonder controle bestellen via het net het aantal opgeschoten pubers zal afnemen.

    Het gebruik van alcohol zou ook iets meer aandacht moeten krijgen. Welk beeld moet je nou hebben als kind, kans is groot dat iedereen in jou omgeving aan de alcohol zit. Op tv zie je dat het heel gewoon is om lam de kroeg uit te komen op youtube is het een sport om compleet debiel op beeld te staan zodat je meer duimpjes krijgt.

    Ik ben 17 jaar het is oudjaar dus feest ik regel een fles drank met mn vrienden die zuip ik voor 10 uur helemaal leeg. We gaan daarna richting de stad met ons vuurwerk in de zak iets zwaars natuurlijk want we zijn wel stoere gasten. We nemen her en der nog een slokje en ineens is er ergens een opstootje met hulp dienst dus gaan we kijken! Beetje stoer doen zeggen dat het een k*%$# l*$#% is dan gaat die lekker reageren en dan komt er een agent bij die ze strepen wil verdienen en je wat komt vertellen en dan gaan we lekker uitdagen! We hebben gezopen en ben met me vrienden en heb nog wat nitraten! GOOIEN!!!!!!!

    *aanpassing
    Laat wel duidelijk zijn dat ik hier niet mee bedoel dat dingen verboden moet worden! Toezicht en beleid en verder is het ieder voor zich.
    365 days a year pyromaniac

  6. #20
    VWC-Lid 101's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2018
    Berichten
    10
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    stel dat niemand zou drinken op de jaarwisseling, dan zouden het aantal vuurwerk ongevallen ook minimaal t.o.v. nu zijn.

  7. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2017
    Locatie
    vlakbij een paar bruggen
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    65 waarderingen in 31 posts
    Ik denk van niet.
    Het is (denk ik) zoals al gezegd meer,wie drinkt de alcohol,(1) een normaal denkend persoon,(2)of iemand die stoer wil doen/niet normaal kan denken/iemand die niet tegen alcohol kan en daar agressief van word,geen goede/normale opvoeding heeft gehad ?
    Het is de groep die vallen onder nr 2.

    Zelf heb ik al vaak zat gezien dat het de hangjeugd is(al dan niet bestaande uit buitenlanders/medelanders) die de grote op een openbaar plein geplaatste kerstboom,slopen en in de fik steken,die met al dan niet illegaal vuurwerk dingen doen waar het niet voor bedoelt is.
    Diezelfde groep die bij het aangesproken worden door een passant uit hun plaat gaan en iemand nog net niet ter plekke vermoorden en ze compleet verrot schelden en bedreigen.
    Dit alles waarbij ook alcohol word gebruikt door in elk geval een deel van die groepen.

    Die minderheid maakt het probleem,en maakt het probleem zichtbaar waarna vervolgens iedereen over diezelfde kam word geschoren en men dingen wil afschaffen.
    (helaas is men niet instaat om die minderheid te identificeren,apart te krijgen en aan te pakken,zodat de rest gewoon van zoiets als O&N kan genieten)

  8. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 oktober 2018
    Berichten
    178
    Thanks
    48
    106 waarderingen in 43 posts
    Helemaal mee eens. Maar als ik moest kiezen tussen alcohol en vuurwerk... ik weet het wel 💥🎆

  9. #23
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Ik vind veel van deze stellingen zo flauw... ja NATUURLIJK komt een (groot) deel van de jaarwisselingsproblematiek door alcohol.
    Wat kun je er aan doen? Vuurwerk afsteken onder invloed bestraffen met een hoge boete en inbeslagname van het vuurwerk, en dit dan ook handhaven.
    Maar verder? Alcohol verbieden gaat niet werken
    Keep it legal!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •