Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    Buurtbewoners Tilburg blij met vuurwerkvrije zone: 'Hopelijk rust in de straat'

    TILBURG - Sinds dit jaar kunnen buurtbewoners in Tilburg met elkaar afspreken aan het eind van het jaar geen vuurwerk af te steken. Voor zo'n zone levert de gemeente markeringsborden, waarmee het de bedoeling is dat in deze straten geen vuurwerk wordt afgestoken. Dat is dit jaar onder meer het geval in Stadspark Oude Dijk, Reeshofbos en de Kempenaarplaats. Op die laatste plek zijn ze wel blij met het verbod. "Vorig jaar is het hier goed misgegaan. Dat is de reden dat er nu een verbod is."

    De vuurwerkvrije zones worden volgens de Volkskrant niet gehandhaafd door de gemeente. Volgens de gemeente Tilburg klopt dat niet. "Wij zetten geen extra mensen in om de zones in de gaten te houden, maar als er vuurwerk wordt afgestoken in gebieden waar dat niet mag, dan komen wij gewoon langs", aldus een woordvoerder van de gemeente.

    'Vorig jaar veel onrust'
    De jaarwisseling zal dus naar alle waarschijnlijkheid rustig verlopen in de Kempenaarsplaats in Tilburg, maar afgelopen jaar was dat wel anders. "Er werd hier een hoop vuurwerk afgeknald. Bovendien was er daardoor een hoop schade aan het gebouw. Dat gaf toen wel een hoop onrust", weet een buurtbewoonster te melden. "Ik ben blij dat de vuurwerkvrije zone er gaat komen. Hopelijk een beetje rust in de straat."

    Niet iedereen blij
    Toch is niet iedereen het eens met het vuurwerkverbod aan de Kempenaarplaats. "Ik ben dol op vuurwerk", aldus Thea van Erp. "Dit jaar vier ik ergens anders oud en nieuw, maar ik hoop niet dat het hier een stille bedoening blijft", lacht ze.

    Toch is de meerderheid blij dat het eind deze maand rustig blijft. "Vuurwerk mag best afgestoken worden, maar als het aan mij ligt op één centrale plaats in de stad."

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert Scav voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Ach ja wat moet je er nog van vinden. Dus hier gaan ze wel handhaven? Sterkte.
    December Will Be Magic Again!!

  4. #3
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Niet iedereen blij
    Toch is niet iedereen het eens met het vuurwerkverbod aan de Kempenaarplaats. "Ik ben dol op vuurwerk", aldus Thea van Erp. "Dit jaar vier ik ergens anders oud en nieuw, maar ik hoop niet dat het hier een stille bedoening blijft", lacht ze.
    This is Thea

    Thea laat mensen in hun waarde
    Thea heeft er vrede met dingen die ze zelf niet doet

    Be like Thea
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  5. Deze 2 gebruikers waarderen erase2fast voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Gelukkig niet in mijn straat, hier vinden ze het allemaal prima en geniet ieder van mijn vuurwerk. Woon zelf in Tilburg maar verwacht veel problemen als bewoners zelf gaan handhaven.

    Laat ieder in zijn waarde, laat de jeugd en vader zoon toch 1 keer knallen in het jaar. Die GroenLinkse houding ben ik wel beu onderhand.

  7. #5
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Begin van het einde dit...
    Op een slinkse manier bewoners tegen elkaar uitspelen zodat de gemeente of regering zelf geen beslissingen hoeven nemen...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    "Ik ben blij dat de vuurwerkvrije zone er gaat komen. Hopelijk een beetje rust in de straat."

    Hebben ze dan de overige 364 dagen geen rust in hun straat? Zo niet, dan moeten ze daar iets aan doen i.p.v. die 8 uurtjes plezier van andere afpakken. Stelletje kneuzen!

  9. Deze 3 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2005
    Berichten
    1.272
    Thanks
    354
    646 waarderingen in 338 posts
    het gaat alleen om hun straat , dus als je op de hoek gaat staan waar de straatnaam anders is kun je gewoon vol gas knallen ook al is dat maar 2 meter verder op . haha een zielige regel die totaal niet werkt

  11. #8
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.083
    Thanks
    2.648
    2.948 waarderingen in 890 posts
    Grrr, wat een ongelooflijk slechte ontwikkeling is dit zeg. Met een klein clubje achter de rug van anderen om een verbod aanvragen. Wat nou vrijwillige zone, hier is niets vrijwillig aan.

    Al die artikelen doen het voorkomen alsof de buurt het mooi samen met elkaar afspreekt, maar als dat echt zo zou zijn waren die borden ook nergens voor nodig...

  12. Deze gebruiker waardeert \_niels_/ voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •