Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 22
  1. #1
    VWC-Lid RafQue's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 december 2015
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    3.152
    Thanks
    1.002
    1.122 waarderingen in 479 posts

    'Zeker dertien gemeenten kiezen voor vrijwillige vuurwerkvrije zone'

    Zeker dertien grote en een aantal kleinere gemeenten experimenteren komende jaarwisseling met vrijwillige vuurwerkvrije zones, blijkt dinsdag uit een inventarisatie van de Volkskrant onder de 44 grootste gemeenten van het land.
    De gemeente levert wel de markeringsborden voor zo'n zone, maar handhaaft het verbod niet. In de meeste gemeenten kunnen buurtbewoners om een dergelijke zone verzoeken. Zo hopen de burgemeesters zonder hoge kosten de overlast en risico's van vuurwerk verder terug te dringen, schrijft de Volkskrant.

    Wel is het de vraag hoeveel inwoners om zo'n zone zullen vragen. Het loopt nog niet storm. "Veel bewoners schrikken terug voor het gedoe met de buren die wel graag vuurwerk willen afsteken", zegt een woordvoerder van de gemeente Hilversum.

    De gemeenten die meedoen, volgen het voorbeeld van Den Haag. Daar konden inwoners vorig jaar vuurwerkvrije zones aangeven. Naast de hofstad, gaat het dit jaar om de grote gemeenten Almere, Amsterdam, Delft, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Hilversum, Rotterdam, Tilburg, Utrecht en Zaanstad.

    Een deel van deze gemeenten wijst ook vuurwerkvrije zones aan waar wel wordt gehandhaafd. Vanaf deze jaarwisseling mogen gemeenten een vuurwerkverbod instellen. Nu zijn alleen nog vuurwerkvrije zones mogelijk.

    Bron: Nu.nl

  2. Deze gebruiker waardeert RafQue voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Zat er al op te wachten. Het begint zich langzaam maar zeker over het land te verspreiden. Een zeer geniepige aanpak die er in mijn ogen alleen maar op gestoeld is om langzaam maar zeker een algeheel vuurwerkverbod te bewerkstelligen.
    December Will Be Magic Again!!

  4. Deze 2 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.498
    Thanks
    713
    759 waarderingen in 416 posts
    Wat een verschrikkelijk nieuws. Alles wordt langzaam aan strenger en strakker en over een paar jaar is het allemaal klaar als we niet uitkijken.

    Ik hoop dat iedereen zich eens gaat gedragen met (vooral illegaal) vuurwerk. Dat zorgt gewoon voor een algemeen beeld bij de mensen dat ze denken: 'prima dat het afgeschaft wordt, want dan zijn we ook van dat gezeur af'. Als je gewoon puur het beeld hebt van vader en zoon die een fontein afsteken, met daarna een mooie pot in de lucht. Iedereen in de buurt kijkt erna, je wenst elkaar de beste wensen en je gaat weer naar binnen. Dat is toch gewoon prachtig en niks mis mee? Zou echt zo'n vergissing zijn als ze vuurwerk overal maar gaan verbieden. (maar ik vertel jullie natuurlijk niks nieuws...)

  6. Deze gebruiker waardeert Willymeuf voor het bericht:


  7. #4
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Zat er al op te wachten. Het begint zich langzaam maar zeker over het land te verspreiden. Een zeer geniepige aanpak die er in mijn ogen alleen maar op gestoeld is om langzaam maar zeker een algeheel vuurwerkverbod te bewerkstelligen.
    Hopen dat de Volkskrant naderhand ook een inventarisatie doet ofdat de zones een succes zijn geweest en dat dan blijkt dat dat niet het geval is, (net zoals bij de zwarte Piet rellen overal in het land) waardoor andere gemeentes de komende jaren het wel uit hun hoofd laten, hieraan mee te doen!

    Wordt het wel een succes, dan zal de vlek zich idd helaas snel verspreiden.

  8. #5
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.771
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    De rillingen lopen over mijn rug bij zulk soort berichten. Zou zo iets bij mij in de buurt gebeuren zou ik waarschijnlijk even testen hoe ze een gebod zouden gaan handhaven
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  9. #6
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Dit is een erg vreemd initiatief, wat hier gebeurd is dat het volk het zelf mag bepalen en het dus zelf mag oplossen. Gevoel van eigen rechter spelen komt hier sterk naar voren, het is een niet wettig middel, en wie grijpt erin als er zich problemen voordoen.... want die gaan er natuurlijk komen.
    Stel bij mij in de straat hebben 6 van de 15 buren besloten om hekken en borden te plaatsen en ik ga wel vuurwerk afsteken, geloof me dat wordt geen gezellig dag / avond voor deze mensen. Wie mag er straks ingrijpen?.... precies de politie krijgt er een probleem bij. Gevolg vuurwerk komt nog verder in het geding, en de naam wordt nog slechter.

    Voorbeeld, ik vind dat ze in de straat te hard rijden... ze mogen volgens de wet 50 maar ik wil dat ze 30 gaan rijden, gemeente - overheid zegt "okay meneer, als u dat wil dat kunt u bij ons obstakels en 30km/h borden ophalen en die mag u op de weg zetten". Dit is toch de wereld op z'n kop, eigen rechter spelen mag niet maar omdat ze het nu wel verrekte handig uitkomt staan ze het toe. Dit zou voor de rechter moeten komen volgens een kort geding.

  10. Deze 5 gebruikers waarderen Pyroboy26 voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Decembermaand is rellenmaand geworden:

    we beginnen al vroeg in het jaar druk te maken omtrent het :
    - sinterklaasfeest
    Vervolgens komen er al geluiden in de markt dat een kerstboom best wel milieuonvriendelijk is
    - Kerstboom
    Kunstboom zou een optie moeten zijn , maar dat is ook niet zo die is dan wel een stuk vriendelijker over gemiddeld 10 jaar genomen maar de verlichting dat is een boosdoener
    - Kerstverlichting
    Volgende stap is de oliebol, dat is natuurlijk slecht voor onze gezondheid.., al die vette bedoeling.
    Daarnaast nog het overmatige drank gebruik tijdens de feestdagen..... denk dat het voor iedereen beter is om deze maand compleet van de kalander af te halen.

    Ben er werkelijk helemaal klaar mee met al dat gepamper en gezeik, ik kan zelf wel bepalen wat wel of niet goed voor mij is, en als ik een dag mag knallen dat bepaal zelf ik wel of ik dat doe. Uiteraard houdt je rekening met elkaar, maar we slaan nu compleet door met z'n allen en zet de overheid het volk tegen elkaar op. oftewel ze weten het zelf niet meer dus laten we ze elkaar de hersens inslaan.

  12. #8
    VWC-Lid pyrodreams's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2017
    Berichten
    768
    Thanks
    3.152
    950 waarderingen in 540 posts
    Veel bewoners schrikken terug voor het gedoe met de buren die wel graag vuurwerk willen afsteken", zegt een woordvoerder
    en dat geld ook anders om buren die wel graag vuurwerk willen afsteken die willen ook geen gezeik
    ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

  13. Deze gebruiker waardeert pyrodreams voor het bericht:


  14. #9
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Wat is dit toch gigantisch uit de klauwen aan het lopen. Wordt niet gehandhaafd, is vrijwillig. Nou ik zie meester visser wel in de eerste afleveringen na oud en nieuw. Leef en laat leven. Traditie is al zo lang bezig, mensen willen gewoon vuurwerk afsteken. Ja die paar uurtjes zijn er ook mensen die het niet zo leuk vinden, maar dat is bij alles ter wereld wel zo!

    Al die ernstige ongelukken zijn allemaal illegaal vuurwerk! Zorg dat dat weg is, en ga geen liefhebbers ruzie laten krijgen met buurman henk die een bordje heeft opgehaald bij de gemeente!

    Bah!

  15. #10
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.771
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Kan ik bij de gemeente ook bordjes op halen waar op staat dat ergeen honden in de straat mogen ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  16. Deze 4 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  17. #11
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts
    Gelukkig speelt dit nauwelijks een rol in de dorpen,daar gunnen ze elkaar tenminste nog wat..

  18. Deze gebruiker waardeert pkd19 voor het bericht:


  19. #12
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pkd19 Bekijk bericht
    Gelukkig speelt dit nauwelijks een rol in de dorpen,daar gunnen ze elkaar tenminste nog wat..
    Ja klopt, ik zie het hier ook niet gebeuren en dan is het ook nog een groot dorp.

  20. #13
    VWC-Lid Jspoel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2016
    Berichten
    447
    Thanks
    458
    368 waarderingen in 95 posts
    Zie het hier bij mij in de straat ook niet zo snel gebeuren, met oud en nieuw staan we met zijn allen op de oprit bij iemand, en als langzamerhand al mijn vuurwerk op raakt, roepen ze of ik niet nog wat heb liggen. Ben er hier niet zo bang voor dus, maar toch haalt dit het bloed onder mn nagels vandaan. Is toch te gek voor woorden dat je zelf mag bepalen of jouw straat een vuurwerkvrije zone is? dit land is knettergek aan het worden.

  21. #14
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts
    Ik heb sterk het gevoel dat we in januari te horen krijgen dat vuurwerk afgeschaft wordt........ik hoop t niet......maar die kant gaat t echt op

  22. #15
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    T is echt triest aan t worden hier in dit land gunnen elkaar t licht in de ogen niet alles maar gaan verbieden en de moraalridder uithangen ik kots en walg van dit kutnieuws. Geen woorden voor bah....

  23. Deze 3 gebruikers waarderen elburgersc voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •