Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Vuurwerk ontploft in brievenbus: 'Ik zag allemaal vuurflitsen'.



    Een knal klinkt zondagvond rond tien uur door de wijk Reitdiep in de stad Groningen. Elisa en haar gezin schrikken wakker. 'De hele gang stond vol rook. Het bleek een vuurwerkbom te zijn', zegt ze.

    Sinds een half jaar wonen Elisa, haar man en twee kinderen (2 en 5 jaar oud) in een nieuwbouwhuis vlak bij de karakteristieke gekleurde woningen in Reitdiephaven. Zondagavond werd hun woongenot even ruw verstoord. 'Ik bevat het zelf nog niet helemaal.'

    Vuurflitsen
    'Tegen half tien gingen we naar boven, omdat mijn man de dag erna om zes uur op moest. Dus we dachten: lekker op tijd naar bed.' Tegen tienen is iedereen in diepe slaap. 'Ineens hoor ik een heel harde knal. Ik zat rechtop in mijn bed en zag allemaal vuurflitsen beneden.'

    'Ik maakte mijn man wakker en zei: snel, naar beneden.' Haar man treft overal rommel aan. Hij loopt nog naar buiten in een poging de daders te treffen. Tevergeefs. De vogels zijn gevlogen.

    'Ze hebben het vuurwerk in de brievenbus gelegd met een pakje boter erbij, heel apart. Er zat overal boter. Wat het precies voor vuurwerk is geweest, weet ik niet. Maar het was wel een beste, want de hele brievenbus lag eruit.'



    'Er zijn kasten kapot en de muren zitten onder de brandvlekken. Gelukkig is het alleen materiële schade. De brievenbus is in delen de woonkamer ingevlogen. Als je daar had gezeten, was je goed de sjaak geweest.'

    Terwijl haar man naar beneden spurt, ontfermt Elisa zich over haar kinderen. 'Mijn zoontje van twee sliep er wonderbaarlijk genoeg doorheen. Maar onze dochter van vijf jaar oud werd wel wakker en was helemaal overstuur. Het was een heel harde knal, dat kun je je niet voorstellen.'

    'Ik heb niet meer geslapen. Elk geluidje is al verdacht. Je verwacht ook niet dat het in je eigen huis gebeurt. Daar denk je veilig te zijn.'

    'Mijn dochtertje werd afgelopen nacht steeds wakker: mama, waar ben je? Uiteindelijk ben ik bij haar gaan slapen. Het heeft wel impact. Zo'n kind hoort ineens een knal en papa en mama zijn overstuur. Het heeft even tijd nodig om dit een plekje te geven.'

    Boosheid
    Inmiddels is er een buurtpreventieteam in de maak. Ook willen Elisa en enkele buren camera's plaatsen om raddraaiers af te schrikken.

    'Ik ben voornamelijk heel erg boos', zegt Elisa. 'Ik heb twee kleine kinderen boven slapen. Zo'n vuurwerkbom kan ook overgaan in een fik. Dan staat je hele huis in brand. Waar moet ik dan heen met mijn kinderen? Ik vind het levensgevaarlijk.'

    Buurtonderzoek
    De politie bevestigt dat er aangifte is gedaan. Buurtonderzoek leverde geen concrete aanwijzingen op richting de daders.

    https://www.rtvnoord.nl/nieuws/20235...al-vuurflitsen
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    gaat lekker, koren op de molen en wordt straks weer gebruikt tegen het gebruik van vuurwerk

  3. #3
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Bah wat word ik hier boos om als ik dit soort dingen lees moedwillig dingen kapot maken en mensen in gevaar brengen . Hoogstwaarschijnlijk een persoon met een heel laag iq

  4. #4
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Te triest weer, helaas gebeurd dit bij ieder jaar wel weer. Bizar dat mensen dit soort dingen doen. Hopelijk wordt de dader gepakt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. #5
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.432
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Ik zag vanochtend in een flat daar vlakbij ook een opgeblazen brievenbus... Zat nog stukje roze crepepapier in zelfs

    Is een hoek van Groningen (Vinkhuizen e.o.) waar elk jaar al vroeg geknald wordt.

  6. #6
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Wat afschuwelijk dit joh, hoe haal je het toch in je hoofd?
    Zulke gasten mogen ze flink straffen, hopelijk weten ze de dader(s) te achterhalen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Dit zijn de gasten die ze flink moeten straffen.

  8. #8
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Precies koren op de GroenLinkse molen die dit domme gedoe er natuurlijk graag bij betrekt in de discussie.
    December Will Be Magic Again!!

  9. #9
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Flink aanpakken dit soort tuig.

  10. #10
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    790
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Omdat het hier een woonhuis betreft met mensen- en vooral kinderen dus op meters afstand kunnen zijn, mag je hier van mij gerust poging tot doodslag van maken.
    Alleen jammer dat vuurwerk hier weer de schuld van krijgt.
    Het gaat om de zieke gedachte achter deze daad, niet het gereedschap dat ze gebruiken.
    Het had natuurlijk ook een ander zelfgemaakt explosief kunnen zijn, samengeknutseld met drogisterij artikelen, of zelfs een enkele lucifer die brand kan veroorzaken. Op welke manier dan ook: (poging tot) doodslag zoals ik net al zei.

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Ik kan ook maar niet begrijpen wat hier dan de lol van zou moeten zijn?
    Bizar dat je zoiets in je hoofd haalt. Bah.

  12. #12
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.736
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Het gore lef van dat soort mensen,ongelooflijk. Het had stukken erger kunnen aflopen. Eigenlijk zouden ze de vader,even een kamertje moeten geven met die persoon of personen. Als ze de dader,of daders te pakken hebben. Dat wordt vast weer een flinke boete,en een taakstraf.
    Light some fireworks, and see who answers.

  13. #13
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Kan me ook niet voorstellen dat iemand dit, zomaar voor de lol, doet... bij een willekeurig huis. Misschien dat de man des huizes zich bezig houdt met verkeerde praktijken. Ik wil niemand veroordelen, maar ik kan me toch echt haast niet voorstellen dat je hierdoor toevallig getroffen wordt.

    Daarnaast is het natuurlijk een belachelijke actie...
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    omdat er overal boter bij zit denk ik dat dit een uit de hand gelopen grap is. Wat natuurlijk helemaal van den zotte is omdat dit geen grappen zijn. Maar als het om een actie uit criminele circuit zou gaan dan zouden ze geen boter erbij doen.
    Wat me meer zorgen baart is dat er blijkbaar mensen rondlopen die niet genoeg hersencellen hebben om te bedenken dat dit geen grappen zijn. Het is te idioot voor woorden. Wat mij betreft mag hier ook een fikse straf op gezet worden. Zeker geen taakstraf. Anders leren mensen het nooit.
    greetzzz
    Eer was was was, was was is!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •