Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 29 van 29
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    Buigen en toegeven is het begin van het eind, dat de ene pyro de andere nu ineens veroordeeld omdat ie meer van illegaal vuurwerk houd is en blijft hypocriet.
    Zeker als ze denken dat ze daarmee de traditie kunnen redden, nou ik geef het 5 jaar en dan is het klaar hier in Nederland.
    Langzaam maar zeker word iedereen murf gemaakt zodat het steeds meer een taboe word, het begin is al te zien aan de twee strijd tussen de "legale en de illegale" stoker die steeds sterker de kop op steekt.
    We raken steeds meer gewent aan de discussie, dat is de tactiek om mensen te laten wennen aan veranderingen.
    ach juh je ziet spoken, illegale stokers zijn altijd in de minderheid geweest en je doet nu net alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iedereen illegaal vuurwerk stookt. Juist die mentaliteit is het begin van het einde.

    Ik blijf erbij dat de bron van de hetze tegen vuurwerk is begonnen doordat mensen klaar waren met dat gestuntel en geknoei met professioneel vuurwerk in amateur handen en het vroegtijdige afsteken. Juist dan doen alsof je neus bloed is het begin van het einde geweest.

    en ik heb het dan niet over illegaal in de zin van wat duitse supermarkt potjes of het overschreiden van de 25kg regel daar zijn de anti mensen echt niet mee bezig.

    maar vooral doorgaan met het bagatelliseren van illegaal vuurwerk (en vroegtijdig afsteken) want dan zie je inderdaad over 5 jaar het einde van vuurwerk in NL.

    Ik neem het soms de mensen die voor een verbod zijn eens kwalijk, als je niet zoveel verstand hebt van vuurwerk dan zie het verschil tussen illegaal/prof en consumenten vuurwerk niet , dan is het 1 pot nat.

    Dan kan je proberen mensen te informeren daarover maar dat neemt de overlast niet weg.

    Na het identificeren komt het adresseren, dat laatste gebeurt niet als wij hier de boel een beetje lopen te sussen.


    dit is puur mijn mening en hier zult u het mee moeten doen ;)

  2. Deze 2 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    ach juh je ziet spoken, illegale stokers zijn altijd in de minderheid geweest en je doet nu net alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iedereen illegaal vuurwerk stookt. Juist die mentaliteit is het begin van het einde.

    Ik blijf erbij dat de bron van de hetze tegen vuurwerk is begonnen doordat mensen klaar waren met dat gestuntel en geknoei met professioneel vuurwerk in amateur handen en het vroegtijdige afsteken. Juist dan doen alsof je neus bloed is het begin van het einde geweest.

    en ik heb het dan niet over illegaal in de zin van wat duitse supermarkt potjes of het overschreiden van de 25kg regel daar zijn de anti mensen echt niet mee bezig.

    maar vooral doorgaan met het bagatelliseren van illegaal vuurwerk (en vroegtijdig afsteken) want dan zie je inderdaad over 5 jaar het einde van vuurwerk in NL.

    Ik neem het soms de mensen die voor een verbod zijn eens kwalijk, als je niet zoveel verstand hebt van vuurwerk dan zie het verschil tussen illegaal/prof en consumenten vuurwerk niet , dan is het 1 pot nat.

    Dan kan je proberen mensen te informeren daarover maar dat neemt de overlast niet weg.

    Na het identificeren komt het adresseren, dat laatste gebeurt niet als wij hier de boel een beetje lopen te sussen.


    dit is puur mijn mening en hier zult u het mee moeten doen ;)
    Kijk dat bedoel ik nou, je vergelijkt illegaal vuurwerk gelijk net slopen en vroegtijdig afsteken laat ik duidelijk zijn daar ben ik net zo op tegen als ieder met gezond verstand.
    Wat ik bedoel te zeggen is dat wij (mensen die echt van vuurwerk houden) dit niet meer stoppen, en dat alle "Polen shops" nu gesloten zijn interesseert mij persoonlijk geen drol ben bijna 40 en heb niets met die nitraten knal zooi.
    Maar nu zijn het de webshops, let maar op volgende op het lijstje zijn de Belgen nu hoor je daar nog niemand over maar volgend jaar zijn zij ineens de genen die handgranaten verkopen aan Nederlanders.

  4. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    Kijk dat bedoel ik nou, je vergelijkt illegaal vuurwerk gelijk net slopen en vroegtijdig afsteken laat ik duidelijk zijn daar ben ik net zo op tegen als ieder met gezond verstand.
    Wat ik bedoel te zeggen is dat wij (mensen die echt van vuurwerk houden) dit niet meer stoppen, en dat alle "Polen shops" nu gesloten zijn interesseert mij persoonlijk geen drol ben bijna 40 en heb niets met die nitraten knal zooi.
    Maar nu zijn het de webshops, let maar op volgende op het lijstje zijn de Belgen nu hoor je daar nog niemand over maar volgend jaar zijn zij ineens de genen die handgranaten verkopen aan Nederlanders.
    Nee dat vergelijk ik niet, ik geef aan dat ik geloof dat het probleem met die oorzaken begonnen is. Maar ze gaan vaak wel hand in hand.


    Wat mij betreft is het heel simpel, door de jaren heen is er voldoende aangetoond dat een groep mensen is die niet om kaan gaan met (pro)vuurwerk . Er wordt veel gesloopt met behulp van illegale knallers en omdat deze niet exclusief de laatste 3 dagen van het jaar beschikbaar zijn gaat het vaak hand in hand met vroegtijdig afsteken.

    Wij gaan daar weinig aan veranderen, die mensen zijn er nu eenmaal en wij kunnen ze dat gedrag niet afleren. Dus zwaardere straffen moedig ik aan voor dit soort lui. De makkelijkste oplossing is dat spul van de straat halen en zaken zoals bombashop onbereikbaar maken.

    Het liefst zou ik wel een soort vergunning systeem zien waardoor mensen die er wel mee kunnen omgaan niet ten dupe worden maar ik zie niet hoe zoiets haalbaar is helaas.
    Laatst gewijzigd door lbanoa; 12 december 2018 om 10:02

  5. Deze 4 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2017
    Locatie
    vlakbij een paar bruggen
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    65 waarderingen in 31 posts
    Als men buiten de verkoopdagen om al een thunderking ziet als illegaal,dan zou ik het brein achter die regel toch wel is willen ontmoeten Rondom oud en nieuw is t legaal,heb je over gehouden en men valt je huis binnen in de zomer vakantie dan is t ineens illegaal ?
    Doe effe normaal zeg...
    Wat het omgang met vuurwerk betreft,de minderheid bepaalt dus voor de meerderheid wat wel of niet kan ?
    T spijt me zelfs met een doos knetterlint kan je nog flink wat schade aanrichten,moeten we dat dan ook maar verbieden ?
    Sodemieter op zeg,de tijd dat de individu t voor de grotere groep zuur maakt moet maar is over zijn. Je kan niet alles over 1 kam scheren,en dat doet men nu wel,en we pikken t ook nog.

  7. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    443
    Thanks
    198
    128 waarderingen in 84 posts
    thunderking illegaal?? ja de lawinepijl versie,nooit van gehoord?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tijgernootje Bekijk bericht
    Als men buiten de verkoopdagen om al een thunderking ziet als illegaal,dan zou ik het brein achter die regel toch wel is willen ontmoeten Rondom oud en nieuw is t legaal,heb je over gehouden en men valt je huis binnen in de zomer vakantie dan is t ineens illegaal ?
    Doe effe normaal zeg...
    Wat het omgang met vuurwerk betreft,de minderheid bepaalt dus voor de meerderheid wat wel of niet kan ?
    T spijt me zelfs met een doos knetterlint kan je nog flink wat schade aanrichten,moeten we dat dan ook maar verbieden ?
    Sodemieter op zeg,de tijd dat de individu t voor de grotere groep zuur maakt moet maar is over zijn. Je kan niet alles over 1 kam scheren,en dat doet men nu wel,en we pikken t ook nog.

  8. #21
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tijgernootje Bekijk bericht
    Als men buiten de verkoopdagen om al een thunderking ziet als illegaal,dan zou ik het brein achter die regel toch wel is willen ontmoeten Rondom oud en nieuw is t legaal,heb je over gehouden en men valt je huis binnen in de zomer vakantie dan is t ineens illegaal ?
    Doe effe normaal zeg...
    Wat het omgang met vuurwerk betreft,de minderheid bepaalt dus voor de meerderheid wat wel of niet kan ?
    T spijt me zelfs met een doos knetterlint kan je nog flink wat schade aanrichten,moeten we dat dan ook maar verbieden ?
    Sodemieter op zeg,de tijd dat de individu t voor de grotere groep zuur maakt moet maar is over zijn. Je kan niet alles over 1 kam scheren,en dat doet men nu wel,en we pikken t ook nog.
    Gaat in dit geval over de Thunderking Lawinepijl...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  9. #22
    VWC-Lid Pyrohond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    451
    Thanks
    201
    170 waarderingen in 93 posts
    Alles proppen in 1 avondje vuurwerk afsteken? Dan ben je geen vuurwerkliefhebber, maar een gelegenheidsstoker. Heel simpel.Tenzij je het geld hebt om naar het buitenland te gaan. En dat heeft niet iedereen. Legaal vuurwerk zou het hele jaar moeten mogen zolang het niet buitensporig word en dus andere mensen (te veel) tot last bent.

  10. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
    Alles proppen in 1 avondje vuurwerk afsteken? Dan ben je geen vuurwerkliefhebber, maar een gelegenheidsstoker. Heel simpel.Tenzij je het geld hebt om naar het buitenland te gaan. En dat heeft niet iedereen. Legaal vuurwerk zou het hele jaar moeten mogen zolang het niet buitensporig word en dus andere mensen (te veel) tot last bent.
    Idd bijvoorbeeld alle fontijnen zonder crackling en tails gewoon cat 1 altijd mooi voor verjaardag en niemand die er last van heeft.

  11. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
    Alles proppen in 1 avondje vuurwerk afsteken? Dan ben je geen vuurwerkliefhebber, maar een gelegenheidsstoker. Heel simpel.Tenzij je het geld hebt om naar het buitenland te gaan. En dat heeft niet iedereen. Legaal vuurwerk zou het hele jaar moeten mogen zolang het niet buitensporig word en dus andere mensen (te veel) tot last bent.
    Heel simpel.... Jij bepaalt niet wie een liefhebber is of niet.

  12. #25
    VWC-Lid Pyrohond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    451
    Thanks
    201
    170 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Heel simpel.... Jij bepaalt niet wie een liefhebber is of niet.
    Inderdaad,echter feiten doen dat wel. Immers je stookt bij een gelegnheid: oud en nieuw. Echter zijn er nog veel meer gelegnheden, dus als je het enkel bij oud en nieuw houd ben je nog minder dan een gelegenheidsstoker.

  13. #26
    VWC-Lid Pyrohond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    451
    Thanks
    201
    170 waarderingen in 93 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Heel simpel.... Jij bepaalt niet wie een liefhebber is of niet.
    Besef trouwens ook dat hierdoor al deze straatshows ontstaan. Dit zie je bijna nergens, enkel in Nederland. Immers alles moet in 1 avondje gepropt worden en men wil zo groots mogelijk uitpakken tot op een punt dat het niet meer voor eigen gebruik is.

  14. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrohond Bekijk bericht
    Inderdaad,echter feiten doen dat wel. Immers je stookt bij een gelegnheid: oud en nieuw. Echter zijn er nog veel meer gelegnheden, dus als je het enkel bij oud en nieuw houd ben je nog minder dan een gelegenheidsstoker.
    Ik herhaal, jij bepaalt niet wie liefhebber is of niet, of wat de definitie liefhebber inhoud. Iemand kan nog steeds een liefhebber zijn ook al heeft ie een heel jaar niks afgestoken !

  15. Deze 3 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  16. #28
    VWC-Lid Pyrohond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    451
    Thanks
    201
    170 waarderingen in 93 posts
    Inderdaad, je kan zeker een liefhebber zijn ook al ben je gelegeenheidsstoker. Echter doe je dan geen eer aan jezelf.

  17. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Berichten
    293
    Thanks
    438
    189 waarderingen in 97 posts
    Mensen zien volgens mij ook het verschil niet. Was eergister bij familie ergens in het land. Blijkbaar had men daar in de buurt shells van 3 of 4 inch voor handen. Dit werd in ieder geval eergister voor te vroeg afschieten van legaal vuurwerk gezien. (De burst en de breedte van het effect lijkt dan niet uit te maken. Al kan ik mij de burst in dit geval nog voorstellen in een kamer vol mensen en het buiten af gaat. Wel netjes in de lucht overigens).

    Hoe zit het overigens met de liefhebber die in het kader van nostalgie een paar romeinse kaarsen of babypijltjes heeft bewaard en dit toevallig wordt aangetroffen. In hoeverre wordt dit als (zwaar) illegaal bestraft. Met als uitgangspunt dat het is gekocht in een periode dat het legaal was.

    Kan mij zomaar voorstellen dat er nog wat liefhebbers zijn die wat bewaard hebben in het kader vam 'weemoedig herinneringen ophalen' doelend op jaren dat er vanaf 10 al afgestoken mocht worden. En de aanschaf toen legaal was.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •