Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 26 van 26
  1. #16
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door \_niels_/ Bekijk bericht
    Het valt mij op dat er nogal wat kritiek is op wat de vuurwerkfederatie wel en niet doet. Allereerst moet ik dit even kwijt: WEES BLIJ DAT ER WAT GEDAAN WORDT OM DE TRADITIE TE REDDEN! Veel mensen lijken alleen kritiek leveren, terwijl ze zelf niets bijdragen. Zolang je zelf niet actief bijdraagt vind ik niet dat je andere GOED BEDOELDE initiatieven af mag gaan kraken die door mensen in hun vrije tijd zonder enig financieel belang maar puur uit liefhebberij opgezet zijn.

    Dan even wat betreft de focus op het milieu: allereerst: ik zelf maak geen deel uit van de Vuurwerk Federatie. Maar ik was heel benieuwd hoe het nou eigenlijk zat met de uitstoot, dus heb ik me daar in verdiept. Dit is een vakgebied waar ik kennis van heb dus ik zag een mooie kans om iets bij te dragen. Naar aanleiding van het onderzoek nam Koala, die wel bij de Vuurwerk Federatie hoort, contact met mij op. We hebben een uurtje gespard en daar was het statement.

    Wat betreft de commentaren hierboven, en dan bedoel ik niet het gedeelte dat zegt dat we beter wat anders hadden kunnen doen met onze tijd, maar het gedeelte dat de zwakheden van het onderzoek aanwijst: Er zijn zeker dingen die verbeterd kunnen worden. Maar ergens moet een eerste stap gezet kunnen worden. Er is inmiddels alweer aan gesleuteld en nog weer info toegevoegd over strontium en barium.

    En dan weer een algemeen puntje wat betreft alle kritiek: Weet je het beter? Ga dan vooral je gang en draag ook je steentje bij. En wees in ieder geval blij dat er mensen zijn die hun best doen zodat ook jij wellicht een jaartje langer van je hobby kan genieten.
    Zoals gezegd alles om de traditie in ere te houden is goed.

    Maar men mag zeggen wat die vind en dat doe ik en andere ook. Maar ik snap niet goed wat het probleem is. Zoals gezegt is alles goed wat de traditie in stand houd en dat men een federatie heb opgericht is natuurlijk goed. Maar als ik iets opricht wil dat meteen dan maar zeggen dat men superieur is en we maar voor elke aktie klappend langs de kant van de weg moeten staan als ze voorbij rijden.

    Ik zeg niet dat ik het bij het juiste eind heb want dit is hoe ik het zie. Wat men doet nu bij de federatie is hoe hun het zien. We zijn met zijn alle een groep mensen die ergens voor staan en het zelfde willen bereiken. Ik denk dat daarom juist kritiek en discussie en goed punt is.

    Tussen al die kritiek en discussies kunnen misschien wel fantastische ideeën zitten waar de federatie niet aan heeft gedacht en die vervolgens oppakken. Bij de federatie zijn het ook maar mensen die kunnen ook niet alles weten. Het starten van allemaal groepen als je het niet met elkaar eens ben is geen optie we zitten hier toch niet in de tweedekamer!
    365 days a year pyromaniac

  2. Deze gebruiker waardeert vuurwerkpro voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    Even offtopic maar ik vind het idee van laurence zo gek nog niet dus ik heb meteen even wat plaatjes gejat om een beeld te kunnen geven.

    Bijlage 41658

    Vuurwerk Brengt ons Samen

    Dank aan vuurwerkmuseum voor de afbeelding

    Dit beeld in ieder bushokje doet mensen toch meer dan dat hele milieu betoog.
    wil je echt met gestrekt been ingaan dan kan je zoiets gaan ophangen :P (maar dan wat mooier)

    Naam: poster anti.png
Bekeken: 228
Grootte: 217,4 KB

  4. Deze 3 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  5. #18
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    wil je echt met gestrekt been ingaan dan kan je zoiets gaan ophangen :P (maar dan wat mooier)

    Naam: poster anti.png
Bekeken: 228
Grootte: 217,4 KB
    Geniaal!
    Mooi uitwerken en printen! Ik wil er wel een stuk of 25 als je er eyecatchers van kan maken!

  6. Deze 2 gebruikers waarderen firewire voor het bericht:


  7. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Geniaal!
    Mooi uitwerken en printen! Ik wil er wel een stuk of 25 als je er eyecatchers van kan maken!
    mijn vaardigheden gaan niet verder dan paint :P

  8. #20
    VWC-Lid flyineddy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 november 2010
    Berichten
    830
    Thanks
    11.915
    976 waarderingen in 360 posts
    Niet zo zeer milieu, maar klimaat (hoewel de 2 uiteraard met elkaar te maken hebben).
    Ik kwam vandaag een artikel tegen van een hoogleraar chemische fysica (Prof. Dr. C.A. (Kees) de Lange).
    Hij stelt dat voor wat betreft klimaat(-verandering) nog lang niet duidelijk is hoe het werkt, wat de oorzaak is en wat de invloed van de mens is. Ook stelt hij dat er (nog) geen concreet/direct verband gelegd kan worden tussen opwarming van de aarde en de hoeveelheid CO2 in de lucht. (meer CO2 zorgt namelijk ook voor bevorderde plantengroei)
    Daarnaast concludeert hij dat de politiek (een behoorlijke) invloed heeft op (uitslagen van) klimaatonderzoeken.

    Zoals gezegd gaat dit dus over klimaat en niet zozeer milieu, maar ik denk dat de aangehaalde punten ook voor ons enigszins van belang (kunnen) zijn. Vooral waar het gaat om invloed van de politiek en ook de media. Ik ben ook van mening dat men veel meer dingen met een korrel zout moet nemen dan dat het gewone publiek denkt. Dus ook als het gaat om de milieu-impact van vuurwerk. Ik denk dat we nog lang niet weten wat nou goed of slecht is, afgezien van enkele overduidelijke dingen.

    Voor wie geïnteresseerd is in het hele stuk:
    https://t.co/omO03Einas?amp=1

    Eddy.
    Waar rook is, is vuurwerk.

  9. #21
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyineddy Bekijk bericht
    Niet zo zeer milieu, maar klimaat (hoewel de 2 uiteraard met elkaar te maken hebben).
    Ik kwam vandaag een artikel tegen van een hoogleraar chemische fysica (Prof. Dr. C.A. (Kees) de Lange).
    Hij stelt dat voor wat betreft klimaat(-verandering) nog lang niet duidelijk is hoe het werkt, wat de oorzaak is en wat de invloed van de mens is. Ook stelt hij dat er (nog) geen concreet/direct verband gelegd kan worden tussen opwarming van de aarde en de hoeveelheid CO2 in de lucht. (meer CO2 zorgt namelijk ook voor bevorderde plantengroei)
    Daarnaast concludeert hij dat de politiek (een behoorlijke) invloed heeft op (uitslagen van) klimaatonderzoeken.

    Zoals gezegd gaat dit dus over klimaat en niet zozeer milieu, maar ik denk dat de aangehaalde punten ook voor ons enigszins van belang (kunnen) zijn. Vooral waar het gaat om invloed van de politiek en ook de media. Ik ben ook van mening dat men veel meer dingen met een korrel zout moet nemen dan dat het gewone publiek denkt. Dus ook als het gaat om de milieu-impact van vuurwerk. Ik denk dat we nog lang niet weten wat nou goed of slecht is, afgezien van enkele overduidelijke dingen.

    Voor wie geïnteresseerd is in het hele stuk:
    https://t.co/omO03Einas?amp=1

    Eddy.
    Ik moet het even op zoeken maar er zwerft ergens een radio fragment van 538 daar hadden ze ook een man die helemaal geleerd is in het klimaat enzo. Deze man vertelde dat de opwarming van de aarde de normaalste zaak van de wereld is. tienduizende jaren geleden gebeurde precies het zelfde en was er vele malen meer co2 in de lucht dan nu het geval is. Waardoor het precies kwam wist die niet te zeggen maar dat het door de mens komt kan je dus wel afstrepen. Dat de mens wellicht nu een bijdrage doet dat zou kunnen maar stopt de mens ermee dan gaat de opwarming gewoon door tot een bepaald punt en dan neemt het weer af. Zo is het ten minste in het verleden gegaan maar niemand kan in de toekomst kijken natuurlijk! als ik het fragment vind zal ik hem hier nog even posten.
    365 days a year pyromaniac

  10. Deze gebruiker waardeert vuurwerkpro voor het bericht:


  11. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyineddy Bekijk bericht
    Niet zo zeer milieu, maar klimaat (hoewel de 2 uiteraard met elkaar te maken hebben).
    Ik kwam vandaag een artikel tegen van een hoogleraar chemische fysica (Prof. Dr. C.A. (Kees) de Lange).
    Hij stelt dat voor wat betreft klimaat(-verandering) nog lang niet duidelijk is hoe het werkt, wat de oorzaak is en wat de invloed van de mens is. Ook stelt hij dat er (nog) geen concreet/direct verband gelegd kan worden tussen opwarming van de aarde en de hoeveelheid CO2 in de lucht. (meer CO2 zorgt namelijk ook voor bevorderde plantengroei)
    Daarnaast concludeert hij dat de politiek (een behoorlijke) invloed heeft op (uitslagen van) klimaatonderzoeken.

    Zoals gezegd gaat dit dus over klimaat en niet zozeer milieu, maar ik denk dat de aangehaalde punten ook voor ons enigszins van belang (kunnen) zijn. Vooral waar het gaat om invloed van de politiek en ook de media. Ik ben ook van mening dat men veel meer dingen met een korrel zout moet nemen dan dat het gewone publiek denkt. Dus ook als het gaat om de milieu-impact van vuurwerk. Ik denk dat we nog lang niet weten wat nou goed of slecht is, afgezien van enkele overduidelijke dingen.

    Voor wie geïnteresseerd is in het hele stuk:
    https://t.co/omO03Einas?amp=1

    Eddy.
    Ik mis even het stukje over de andere broeikasgassen. Het is een mooi stuk maar ik denk dat er iets te samenvattend is gekeken naar het grote plaatje. Een van de voornaamste problemen is dat er op dit moment minder natuurlijke oplossingen zijn die broeikasgassen verwerken dan dat wij (laten) produceren. (Los gezien van of dit problemen oplevert of niet.)
    Ik lees dit soort artikelen graag, maar bij politici vermoed ik ook wel dat er een bedrijf achter zit die er voor betaald heeft zoals nuon of shell of een andere aardgas/olie/kolen verkoper of gebruiker.

  12. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  13. #23
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Daarnaast concludeert hij dat de politiek (een behoorlijke) invloed heeft op (uitslagen van) klimaatonderzoeken.

    Je kunt het woord 'klimaat' moeiteloos vervangen door 'vuurwerk', volgens mij. Zie de rapporten van onderzoeksbureau I&O.

  14. #24
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    ik snap niet dat jullie het stukje over zware metalen klakkeloos overnemen terwijl dit helemaal niet getoetst is.

    Niels baseert zijn uitspraak volledig op cijfers van koper en zink maar hiermee kan je geen uitspraak doen over de anders zware metalen in vuurwerk.

    hoewel zink en koper wel onder "zware metalen" vallen zijn ze relatief "licht" de anders zware metalen zoals barium zijn vele malen giftiger en komen normaal in het water en de lucht in maar geringe concentraties voor.

    De andere valkuil is het gemiddelde van een jaarbasis omdat vuurwerk maar op 1 moment van het jaar wordt afgestoken kunnen we spreken van een piekmoment, de natuur en ons lichaam kan maar een bepaalde hoeveelheid gifstoffen af/verwerken dus zon piek moment kan wel zeker impact hebben terwijl het jaarlijks gemiddelde laag lijkt.

    ik denk dus ook niet dat je hier echt een antwoord op kan geven door alleen online artikelen te raadplegen, je zal dan zelf echt bodemonderzoek gaan doen van een periode rond O&N.



    Zorg er gewoon voor dat als je iets naar buiten brengt het ook klopt anders wordt het artikel snel neergehaald ben ik bang.
    Vergeet niet dat als je dus een compositie hebt voor bijvoorbeeld rood, dit wel zware metalen kan bevatten maar er totaal iets anders aan residu en rook overblijft dan wat er in de compositie zit.
    Als iets vebrand verandert het ook dus om nou te zeggen er komt koper vrij bij de verbranding is een beetje te simpel. Dat vraagt beter onderzoek!
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  15. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Vergeet niet dat als je dus een compositie hebt voor bijvoorbeeld rood, dit wel zware metalen kan bevatten maar er totaal iets anders aan residu en rook overblijft dan wat er in de compositie zit.
    Als iets vebrand verandert het ook dus om nou te zeggen er komt koper vrij bij de verbranding is een beetje te simpel. Dat vraagt beter onderzoek!
    tenzij er kernsplijting of fusie plaatsvind in vuurwerk veranderd er weinig aan het atoom ;) Het licht wat je ziet is ook puur het terugvallen van het elektron. Het verbrandings proces wat jij bedoelt zorgt er juist voor dat de juiste compound gevormt wordt die uiteindelijk het licht produceert maar die zware metalen blijven

  16. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  17. #26
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    tenzij er kernsplijting of fusie plaatsvind in vuurwerk veranderd er weinig aan het atoom ;) Het licht wat je ziet is ook puur het terugvallen van het elektron. Het verbrandings proces wat jij bedoelt zorgt er juist voor dat de juiste compound gevormt wordt die uiteindelijk het licht produceert maar die zware metalen blijven
    Okay! Weer wat geleerd. Dacht dat de hitte toch echt van alles zou veranderen.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •