Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 125
  1. #1
    VWC-Lid -robin32-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2011
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    210
    Thanks
    1.092
    166 waarderingen in 70 posts

    Politie haalt vuurwerkshops offline: 2000 Nederlandse kopers

    Ongeveer 2000 Nederlanders die illegaal vuurwerk kochten op Poolse websites, kunnen een bezoekje van de politie verwachten. De politie heeft er samen met het Openbaar Ministerie voor gezorgd dat er vier websites inmiddels uit de lucht zijn gehaald.

    Het is voor het eerst dat de politie online vuurwerkshops uit de lucht haalt. De offline gehaalde webshops zijn Bombashop, UltrasShop, Pyrofans en Psychoeffect, zo bevestigt de politie aan RTL Nieuws. In Nederland, Frankrijk en Polen zijn de servers van de betreffende webshops in beslag genomen.

    "Kopers die nog niet zijn bezocht, kunnen binnenkort politie aan de deur verwachten", vertelt officier van justitie Karin Broere. Ook als ze het vuurwerk niet meer hebben, wordt een proces-verbaal opgemaakt.

    Overboekingen
    "De politie beschikt over voldoende informatie om aan te tonen dat de bewuste personen vuurwerk hebben besteld, zoals overboekingen naar de bankrekeningen van de webshops." De politie laat weten dat voor het bezit van illegaal vuurwerk in de regel een taakstraf staat. Handel wordt nog zwaarder aangerekend.


    Volgens de politie en het OM wordt er de laatste jaren steeds meer zwaar, illegaal vuurwerk verhandeld. "De webshops uit Polen bieden het vuurwerk te koop aan, waarna het via postpakketten naar Nederland en andere Europese landen wordt verstuurd", schrijft de politie. "Het gaat om professioneel vuurwerk, dat particulieren niet mogen bezitten of afsteken."

    Grootste online aanbieders illegaal vuurwerk op zwart na internationale politieactie

    De politie is bezig met een enorme actie tegen illegaal vuurwerk. Samen met België, Italië en Polen zijn vier grote webshops voor illegaal vuuwerk op zwart gezet.

    'Gevolgen niet te overzien'
    Volgens Ad Nieuwdorp, vuurwerkexpert bij de politie, zorgt het vervoeren van vuurwerk voor grote risico's. "Medewerkers van distributiecentra en zogenoemde pakketpunten krijgen de pakketten in handen, zonder dat zij de explosieve inhoud kennen. Als zo'n pakket ontploft, zijn de gevolgen niet te overzien."

    Volgens Nieuwsdorp is door het offline halen van de websites zo'n 80 procent van de toestroom van illegaal vuurwerk gestopt.

    Naast de politieactie krijgen ook 3000 mensen een waarschuwingsbrief omdat zij vorig jaar zijn betrapt.


    Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/arti...0-kopers-beeld

  2. #2
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Best een puike actie. Maar gewoon objectie (en oprecht heb ik geen idee), kan buitenlands vuurwerk uit zichzelf afgaan als het bijvoorbeeld hard valt? Zijn er combinaties van chemicaliën die dat kunnen veroorzaken?

    Zelf werk ik wel eens bij een grote transporteur en moet er toch niet aan denken dat er een collega gewond raakt door zoiets. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze echt risico lopen dat er spontaan iets gebeurd. (Buiten de bus die in brand vliegt e.d.)

  3. Deze gebruiker waardeert Ronn0 voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Ik ben benieuwd of onze YouTubers ook een mooi filmpje maken als oom agent op de stoep staat....

  5. Deze 3 gebruikers waarderen Martin1978 voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Prima actie hoor. Pak maar aan die hap.vraag me alleen af of het veel zal schelen.
    December Will Be Magic Again!!

  7. #5
    VWC-Lid SVENiX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2015
    Locatie
    Het hoge noorden.
    Berichten
    187
    Thanks
    39
    203 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Prima actie hoor. Pak maar aan die hap.vraag me alleen af of het veel zal schelen.
    Heel veel. Veel mensen die vuurwerk bij dit bedrijf kochten waanden zich veilig nadat ze het hebben opgeborgen bij buren, kennissen of familie. Is dus niet zo.. En dus zal er veel minder besteld worden.

  8. #6
    VWC-Lid bakero1973's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Berichten
    967
    Thanks
    157
    780 waarderingen in 255 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin1978 Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd of onze YouTubers ook een mooi filmpje maken als oom agent op de stoep staat....
    mijn slogan is altijd..

    Naam: don-t-do-the-crime-if-you-can-t-do-the-timea.jpg
Bekeken: 1592
Grootte: 153,3 KB
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

  9. Deze 2 gebruikers waarderen bakero1973 voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.499
    Thanks
    713
    759 waarderingen in 416 posts
    Prima actie natuurlijk, maar vraag me af of de politie iets kan als je geen vuurwerk (meer) in huis hebt en je zegt nergens van te weten. Ik neem aan dat die mensen niet via hun eigen IP-adres hebben besteld, dus bewijs dan maar eens als politie dat er niet iemand anders achter zit die het pakketje heeft onderschept of iets dergelijks. Hiermee wil ik uiteraard niemand op ideeën brengen, maar vraag me af of het zin heeft als ze geen vuurwerk aantreffen.

  11. #8
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Prima actie hoor. Pak maar aan die hap.vraag me alleen af of het veel zal schelen.
    Deze jaarwisseling waarschijnlijk niet maar volgend jaar ook niet denk ik.
    Zolang er vraag naar is zal het aangeboden worden. De handel zal zich nu alleen weer terug naar de straat verplaatsen.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  12. #9
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.652
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Prima actie toch! hopelijk valt dan dit jaar ook eens de overlast/schade met oudjaar mee en kan men eindelijk duidelijk maken dat veel schade/overlast word veroorzaakt door het illegale vuurwerk.

  13. #10
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willymeuf Bekijk bericht
    Prima actie natuurlijk, maar vraag me af of de politie iets kan als je geen vuurwerk (meer) in huis hebt en je zegt nergens van te weten. Ik neem aan dat die mensen niet via hun eigen IP-adres hebben besteld, dus bewijs dan maar eens als politie dat er niet iemand anders achter zit die het pakketje heeft onderschept of iets dergelijks. Hiermee wil ik uiteraard niemand op ideeën brengen, maar vraag me af of het zin heeft als ze geen vuurwerk aantreffen.
    Je zult ook moeten betalen, hoe zie je dat voor je om dat "anoniem" te doen? Behalve bitcoins misschien, maar dan wordt het wel duur vuurwerk.

  14. #11
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.985
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Ik vermoed dat deze actie niet heel veel scheelt. Er was al lang duidelijk dat bestellen op sites zoals Bombashop een groot risico met zich meenam. Het meeste wordt toch wel via via gedaan en niet rechtstreeks besteld, zeker niet de grote hoeveelheden.

  15. #12
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    695
    977 waarderingen in 322 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronn0 Bekijk bericht
    Best een puike actie. Maar gewoon objectie (en oprecht heb ik geen idee), kan buitenlands vuurwerk uit zichzelf afgaan als het bijvoorbeeld hard valt? Zijn er combinaties van chemicaliën die dat kunnen veroorzaken?
    Kaliumchloraat kun je ontsteken met zwavelzuur.
    zwavelzuur kan ontstaan doordat zwavel oxideert door de zuurstof in de lucht waarmee het in contact staat. hoe ouder de zwavel hoe meer zwavelzuur er in dit zwavel zit hoe meer kans op instabiliteit.
    het zogenaamde hamerklap poeder is ook een mengsel hiervan.
    Een geleerde fabrikant zal dit mengsel dus nooit maken. of met elkaar in contact laten komen
    maar met de door jan en alleman gemaakte knallers die in polen te koop zijn weet je het nooit.

    De kans bestaat dus wel degelijk dat er knallers rondgaan (goedkope productie) waarbij dit mogelijk is.

  16. #13
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elgielo Bekijk bericht
    Kaliumchloraat kun je ontsteken met zwavelzuur.
    zwavelzuur kan ontstaan doordat zwavel oxideert door de zuurstof in de lucht waarmee het in contact staat. hoe ouder de zwavel hoe meer zwavelzuur er in dit zwavel zit hoe meer kans op instabiliteit.
    het zogenaamde hamerklap poeder is ook een mengsel hiervan.
    Een geleerde fabrikant zal dit mengsel dus nooit maken. of met elkaar in contact laten komen
    maar met de door jan en alleman gemaakte knallers die in polen te koop zijn weet je het nooit.

    De kans bestaat dus wel degelijk dat er knallers rondgaan (goedkope productie) waarbij dit mogelijk is.
    Ik denk niet dat de meeste merken merken met kaliumchloraat KCLO3 werken maar met kaliumperchloraat KCLO4. KCLO3 word nog wel in Malta gebruikt omdat deze een wat doffere klap geeft en makkelijker te produceren is. De meeste Poolse knallers van de webshops zijn wel van bekende merken en die gaan echt niet KCLO3 gebruiken voor hun producten. KCLO3 is eigenlijk verbannen uit vuurwerk.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  17. Deze 2 gebruikers waarderen Reverser voor het bericht:


  18. #14
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Toen illegaal vuurwerk via "de straat" verkocht werd moest je een netwerk hebben, dus de liefhebbers hadden altijd wel hun spullen, zo vermoed ik ook een hoop hypocrieten die nu toe staan te juichen dat deze acties plaats vinden maar dat ter zijde.
    Via internet werd het allemaal wel heel makkelijk, iedere leeghoofd kan/kon gewoon bestellen, al sta ik te kijken hoeveel leeghoofden er zijn en vooral hoe naief ze zijn.
    Denk dat ze een enorme slag gemaakt hebben, zeker ook de straffen zijn voor mij reden dat ik gestopt ben, waar ik eerst m'n zuur verdiende centjes aan vuurwerk uitgaf, geef ik het nu uit om shows te bezoeken in het buitenland.
    De grote vuurwerk hetse heeft voor mij de lol eraf gehaald in dit schijt land.


  19. #15
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Ik denk niet dat de meeste merken merken met kaliumchloraat KCLO3 werken maar met kaliumperchloraat KCLO4. KCLO3 word nog wel in Malta gebruikt omdat deze een wat doffere klap geeft en makkelijker te produceren is. De meeste Poolse knallers van de webshops zijn wel van bekende merken en die gaan echt niet KCLO3 gebruiken voor hun producten. KCLO3 is eigenlijk verbannen uit vuurwerk.
    Eens KCLO4 is wat stabieler ik geloof ook echt niet dat ze KCLO3 gebruiken.

Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •