Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 125
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronn0 Bekijk bericht
    Je zult ook moeten betalen, hoe zie je dat voor je om dat "anoniem" te doen? Behalve bitcoins misschien, maar dan wordt het wel duur vuurwerk.
    Valt mee hoor, je kunt bitcoin gewoon op de koers van nu kopen en je hoeft geen hele bitcoin te kopen Dus bijvoorbeeld voor 50 euro kun je gewoon bitcoin kopen

    Maargoed om ff terug te komen op het artikel, ik vind het persoonlijk een stap in de goede richting.
    Hoop dat het lastig word voor de kinders om aan dit spul te komen, want de doelgroep van Bombashop etc is algemeen bekend dacht ik zo.

    Zelf nooit besteld en zou het ook nooit doen, knalvuurwerk geef ik niks om en het Nederlandse vuurwerk is voor mij voldoende

  2. #17
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronn0 Bekijk bericht
    Je zult ook moeten betalen, hoe zie je dat voor je om dat "anoniem" te doen? Behalve bitcoins misschien, maar dan wordt het wel duur vuurwerk.
    Met zoiets simpels als een prepaid visa kaart die bij bv de primera kan halen

  3. #18
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Met zoiets simpels als een prepaid visa kaart die bij bv de primera kan halen
    Dan zien ze alleen wel bij de betaling dat het een prepaid visa kaart is, waardoor de rechter eerder genoegen zou nemen met het feit dat er een adres bij staat etc.

    Maar inderdaad, misschien kom je er op die manier mee weg.

  4. #19
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Hm. Dit risico zit er nou eemaal in bij het kopen van buitenlandse shops die iets aanbieden naar Nederlandse klanten toe wat niet toegestaan is. Het internet is niet meer de undergound die het was in de vroege jaren.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2014
    Berichten
    650
    Thanks
    125
    710 waarderingen in 227 posts
    Leuk voor de buhne maar Adje weet al jaren niets van vuurwerk en ook nu weer niet maar de media noemt hem gewoon "vuurwerkexperd". De man die zegt dat dat illegale vuurwerk zo gevaarlijk is omdat er flash in zit, wat ook gewoon in nederlands vuurwerk zit. De man die een cobra vergelijkt met een handgranaat, laat me niet lachen. En nu weer zegt hij dat door deze actie 80% van het illegale vuurwerk is gestopt. Geloof je het zelf? Grote handelaren laten het met containers tegelijk binnen komen en bestellen niet online bij webshopjes, dat zijn de kleine visjes.
    En nee vuurwerk gaat niet zomaar af zonder open vuur. Ik been geen voorstander van illegaal vuurwerk maar een grote gedeelte van de illegale knallers en ander spul is van zeer goede kwaliteit.

    Verder moet dit verhaal een afschrikkende werking hebben zodat nieuwe mensen niet gaan bestellen. Als ik bestel op mijn rekeningnummer zegt dat helemaal niets. Ik kan het wel in polen hebben laten leveren.

    Overigens prima dat ze het doen hoor. Illegaal vuurwerk is toch het grootste gevaar voor onze traditie.

  6. Deze gebruiker waardeert bonbridge1 voor het bericht:


  7. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    79
    Thanks
    0
    55 waarderingen in 18 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronn0 Bekijk bericht
    Dan zien ze alleen wel bij de betaling dat het een prepaid visa kaart is, waardoor de rechter eerder genoegen zou nemen met het feit dat er een adres bij staat etc.

    Maar inderdaad, misschien kom je er op die manier mee weg.
    Enkel adres en naam ga je nooit op gepakt kunnen worden. Ik zou namenlijk simpel op de naam van een buurman (of waar/wie dan ook) en zijn adres een pakketje kunnen bestellen en dan via track en trace de bezorger opwachten (veel gebruikte truck bij webshops met afterpay bijvoorbeeld).

    Een adres en naam is geen bewijs genoeg. Ze pakken je altijd op geldtransacties, daarmee kunnen ze de bestelling met adres koppelen aan een identiteit.

    Ik raad het niemand aan om iets illegaals te importeren maar maar als je het doet, doe het goed....
    Dus altijd met prepaid kaartje doen die je met contant geld gekocht hebt. Daarnaast verzin een naam bij de bestelling, dus niet je eigen naam, liefst ook geen bestaande naam want dat is ook weer een grijs gebied en bezoek de website via een VPN. Want als ze je IP hebben bij de bestelling word het tricky om je daaronder uit te lullen.

    Oftewel doe het niet.

  8. #22
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SirHS Bekijk bericht
    Enkel adres en naam ga je nooit op gepakt kunnen worden. Ik zou namenlijk simpel op de naam van een buurman (of waar/wie dan ook) en zijn adres een pakketje kunnen bestellen en dan via track en trace de bezorger opwachten (veel gebruikte truck bij webshops met afterpay bijvoorbeeld).

    Een adres en naam is geen bewijs genoeg. Ze pakken je altijd op geldtransacties, daarmee kunnen ze de bestelling met adres koppelen aan een identiteit.

    Ik raad het niemand aan om iets illegaals te importeren maar maar als je het doet, doe het goed....
    Dus altijd met prepaid kaartje doen die je met contant geld gekocht hebt. Daarnaast verzin een naam bij de bestelling, dus niet je eigen naam, liefst ook geen bestaande naam want dat is ook weer een grijs gebied en bezoek de website via een VPN. Want als ze je IP hebben bij de bestelling word het tricky om je daaronder uit te lullen.

    Oftewel doe het niet.

    ze hebben toch ook de betaalgegevens dan is 1 en 1 is 2... prima dat ze bezoek krijgen, prima dat ze nu in de stress zitten.,.... maakt me niks uit, onze hobby wordt door dit soort gasten om zeep geholpen en ja dat zijn ook de Koetjes van Youtube.

  9. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Volgens Ad Nieuwdorp, vuurwerkexpert bij de politie, zorgt het vervoeren van vuurwerk voor grote risico's. "Medewerkers van distributiecentra en zogenoemde pakketpunten krijgen de pakketten in handen, zonder dat zij de explosieve inhoud kennen. Als zo'n pakket ontploft, zijn de gevolgen niet te overzien."

    Volgens Nieuwsdorp is door het offline halen van de websites zo'n 80 procent van de toestroom van illegaal vuurwerk gestopt
    Ad nieuwendorp adviseert daarom ook gewoon bij VWT te bestellen "is prachtig vuurwerk"


  10. Deze 5 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  11. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Berichten
    393
    Thanks
    58
    187 waarderingen in 116 posts
    Even realistisch 2000 mensen lijkt veel. Ik heb een vermoede dat een veelvoud van dat aantal vuurwerk koopt via het internet (illegaal). Het lijkt me stug dat ze bij al die mensen langs kunnen gaan?.
    ook bekend op avp met de zelfde naam

  12. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2011
    Berichten
    333
    Thanks
    134
    295 waarderingen in 109 posts
    Ben ik blij dat ik het bij mijn werk en schoonouders heb laten brengen.

  13. Deze 2 gebruikers waarderen PaulL1985 voor het bericht:


  14. #26
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.045
    Thanks
    1.729
    2.628 waarderingen in 723 posts
    lol en sommige mensen maar zeggen dat het in polen legaal is, nee is het niet. prof vuurwerk is ook daar voor de consumenten verboden, er was gewoon geen handhaving.

    toen in 2014 in osinow dolny op de markt geweest, kon ik van alles krijgen ook nog een winkel in Gorzow wielkopolski geweest, de man had enkel pools consumenten vuurwerk en vroeg of die shells of zware knallers had maar dat had die niet, ik vertelde aan hem dat ik het op de markt gewoon kon krijgen en dat vondt hij ongeloofelijk omdat je in polen ook enkel met de juiste papieren prof vuurwerk mag halen, maar omdat ik helemaal uit NL kwam mochten we wel prof blokjes kopen dat wel, maar er is gewoon geen handhaving op. Wat bombashop deed was ook wel wachten op, 2 jaar geleden hadden ze al een lek volgens mij waardoor klantgegevens achterhaald konden worden, als ze dat kunnen doen weet je toch wel lijkt me dat het langzamerhand klaar is, die had toen al ze beste tijd wel gehad. En ik had het er een tijdje geleden nog is met iemand over die mij vroeg of ze dat gewoon mochten versturen, als je logisch nadenkt lijkt me het wel duidelijk, 1 europa en dan prof vuurwerk aan consus via internet verkopen, dat kan toch niet altijd goedgaan, als de overheid in nederland er europees niks mee gedaan had dan hadden ze het mischien nog wel even uitgehouden maar de kaars was langzaam opgebrand.
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  15. Deze gebruiker waardeert vuurvent voor het bericht:


  16. #27
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Kan iemand uitleggen waarom polen hier aan mre werkt? Het is toch legaal daar ?of toch niet

  17. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2009
    Locatie
    Jacoba van Beierenlaan 1
    Berichten
    222
    Thanks
    147
    137 waarderingen in 61 posts
    Waar is de tijd gebleven dat je hier kon praten over lawinepijlen met mede freaks. Nu zie ik hier staan ''Goede actie''. Biiiiiiizar en lachwekkend
    Alleen je collectie mag stunten!

  18. Deze 13 gebruikers waarderen VwStunter voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  19. #29
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurvent Bekijk bericht
    lol en sommige mensen maar zeggen dat het in polen legaal is, nee is het niet. prof vuurwerk is ook daar voor de consumenten verboden, er was gewoon geen handhaving.

    toen in 2014 in osinow dolny op de markt geweest, kon ik van alles krijgen ook nog een winkel in Gorzow wielkopolski geweest, de man had enkel pools consumenten vuurwerk en vroeg of die shells of zware knallers had maar dat had die niet, ik vertelde aan hem dat ik het op de markt gewoon kon krijgen en dat vondt hij ongeloofelijk omdat je in polen ook enkel met de juiste papieren prof vuurwerk mag halen, maar omdat ik helemaal uit NL kwam mochten we wel prof blokjes kopen dat wel, maar er is gewoon geen handhaving op. Wat bombashop deed was ook wel wachten op, 2 jaar geleden hadden ze al een lek volgens mij waardoor klantgegevens achterhaald konden worden, als ze dat kunnen doen weet je toch wel lijkt me dat het langzamerhand klaar is, die had toen al ze beste tijd wel gehad. En ik had het er een tijdje geleden nog is met iemand over die mij vroeg of ze dat gewoon mochten versturen, als je logisch nadenkt lijkt me het wel duidelijk, 1 europa en dan prof vuurwerk aan consus via internet verkopen, dat kan toch niet altijd goedgaan, als de overheid in nederland er europees niks mee gedaan had dan hadden ze het mischien nog wel even uitgehouden maar de kaars was langzaam opgebrand.
    Na vorig jaar was het inderdaad duidelijk dat je bij grote webshops geen bestellingen meer moest doen.
    Helaas promootten grote kanalen die webshops nog steeds, "Eigen verantwoordelijkheid toch" (Koetje), "Ja, maar wij doen alles in het buitenland" (PTD). Nee, hun publiek is net oud genoeg om zelf wat te kunnen bestellen maar laat het gewoon in Nederland bezorgen en steken het aldaar af. Kinderen van 13 hebben niet een volwaardige eigen verantwoordelijkheid, sommigen kunnen niet de gevolgen bedenken.
    Gelukkig heb je ook verstandige grote kanalen, die niet zwichten voor een doosje gratis vuurwerk. Prima als je vuurwerk laat zien wat niet van hier is en het afsteekt, maar laat nou niet zien waar anderen het kunnen bestellen. "Maar België dan," ik vind België een uitzondering, hier wordt minder zwaar vuurwerk verkocht. Vaak gaan jongere kinderen hier naar toe samen met hun ouders. De ouders zien meteen wat het is en wat ze kopen. Ik vind dat er niks mis is met Belgisch vuurwerk kopen en dat laten zien.

    Edit: ik zie dat één van degenen die ik aanspreek in mijn bericht net heeft gereageerd. Hier benoemt hij iets waar ik het wel mee eens ben, vuurwerk wat niet van hier is hoeft niet perse verketterd te worden. Echter moet dat vuurwerk niet in de handen komen van kinderen die zonder medeweten van hun ouders dit vuurwerk bestellen.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  20. Deze 4 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  21. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VwStunter Bekijk bericht
    Waar is de tijd gebleven dat je hier kon praten over lawinepijlen met mede freaks. Nu zie ik hier staan ''Goede actie''. Biiiiiiizar en lachwekkend
    ik vind het lachwekkend dat jij het lachwekkend vind

  22. Deze 10 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •