Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 45
  1. #16
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Het aandeel Nederlanders dat waarschijnlijk vuurwerk gaat afsteken tijdens oud en nieuw is gedaald van 19 naar 16 procent, terwijl het aandeel dat ‘waarschijnlijk geen’ vuurwerk gaat afsteken, is gestegen van 13 naar 16 procent. ,,Dit zou erop kunnen wijzen dat er onder vuurwerkafstekers meer twijfel is”, aldus de onderzoekers.
    Zou er ook op kunnen wijzen dat die 3% verschil komt doordat mensen minder geld te besteden hebben? Of op vakantie zijn? Wat een gelul... 'twijfel'... over wat en waarom? Vraag het dan verdorie gewoon! Je doet toch een onderzoek, of niet?! Stemmingmakerij van de bovenste plank weer, bah.

    Eén op de vier Nederlanders geeft aan *tijdens de jaarwisseling overlast te ervaren van vuurwerk. Buiten die periode is die hinder nog groter: 44 procent van de *Nederlanders.
    Eigenlijk is hier alleen die 1 op de 4 relevant, want dat is blijkbaar binnen de toegestane tijden gemeten. Daarbij vervolgens de vraag, waar had men precies "overlast" van? Te harde knallen? (mag al niet) Gooien met vw? (mag niet) Bange dieren? (tja) Vandalisme? (mag ook niet) Zomaar 2-3 zaken die eigenlijk een gebrek aan handhaving aangeven, alsmede verkeerd gebruik van vaak ook verkeerd vuurwerk.
    Die 44% buiten afsteektijd is eigenlijk alleen voor handhaving relevant. Buiten de 8 uurtjes, sowieso illegaal. Probleem van handhaving (en mensen die zich niet in kunnen houden)..

  2. Deze gebruiker waardeert leo303 voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Even los van het waarheidsgehalte van dit bericht. Ook ik ervaar in toenemende mate een bepaalde terughoudendheid de laatste jaren. Met het wegvallen van de dagperiode is de jaarwisseling als geheel behoorlijk gedegradeerd in zowel beleving als voorpret.

    Die paar avonduurtjes zijn simpelweg niet genoeg om dezelfde beleving als voorheen te hebben. Ik voel me niet zelden opgejaagd tijdens 'DE' avond van het jaar. Je wilt immers ook nog gewoon gezellig met familie en vrienden binnen zitten, spelletjes spelen en lol maken. Niet álleen maar knallen in het donker (wat sowieso al minder leuk is dan overdag), maar anderzijds wel wetende dat de klok doortikt en er kostbare 'stooktijd' verloren gaat terwijl je binnen zit. Je snapt de tegenstrijdigheid. Dat was voorheen echt anders.

    Bovendien, ondanks dat we na na 1800u los mogen voel ik me nog steeds regelmatig bekeken. Gebeurt jammer genoeg steeds vaker dat er mensen afkeurend naar buiten kijken of vloekend voorbij lopen. Dat was voorheen echt wel anders, lees: minder frequent het geval. Nu wordt de publieke opinie gedomineerd door een bepaalde vorm van afkeer tegen vuurwerk. We zijn duidelijk in toenemende mate in de minderheid.

    Die >60 miljoen aan omzet wordt deels ook in stand gehouden door duurdere producten. Minder mensen kopen vuurwerk, maar omdat de prijs (te) hoog is komen we grofweg elk jaar op hetzelfde uit. Het wordt hier in de buurt ook al jaren rustiger...Maar goed, zoals Amerikanen zeggen: it is what it is. Ik geef het nog 5 jaar en dan is het klaar vermoed ik. Nog maar even genieten zolang het kan mannen!

  4. Deze gebruiker waardeert dabombe voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.805
    622 waarderingen in 323 posts
    Ik moet toegeven met de maatregel van 18:00uur de lol er wel een beetje van af is.
    Daarbij heeft het weer de afgelopen jaren ook niet mee gewerkt.

    Ik mis wel het slenteren de hele dag over straat (wellicht is dat ook de leeftijd) maar ik zie het de jeugd van nu veel minder doen.
    Of in mijn beleving minder, omdat ze het niet hier in de straat doen.

  6. #19
    VWC-Lid AlmeloZuid1991's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Berichten
    165
    Thanks
    224
    242 waarderingen in 82 posts
    Het is puur dit soort sensatie berichten die invloed hebben op de publieke opinie omtrent vuurwerk. Ook echt ieder nieuwsmedium pakt dit vage onderzoekje met 2 handen op. Radio, kranten, tv het is echt te gek voor woorden. Enkel negatieve onderzoeken worden uitgelicht en er wordt gestrooid met ondeugdelijk anames.

    Wat hebben media in hemelsnaam tegen vuurwerk? Een aantal jaar geleden lijken alle media een offensief te zijn gestart om de vuurwerktraditie om zeep te helpen. Is de media wel onafhankelijk van de politiek vraag ik mij steeds vaker af. Dat ze lezers willen trekken is duidelijk maar dit lijkt haast een vooropgezet plan.

    Is het wellicht een idee voor de vuurwerkfederatie om een onderzoeksbureau in te huren / in het leven te roepen die dergelijke artikelen en onderzoeken uit te pluizen? Ik geloof namelijk echt helemaal niks van al deze sensatie onderzoekjes. Ik denk dat de definitie propaganda hier niet misplaatst is.

    Mocht blijken dat een onderzoek of artikel onjuist is, laten we dan met zn allen een advocaat inhuren en de bedrijven aanklagen. Met zn allen een beetje geld bij elkaar voor een bekende advocaat die hiermee ook weer aandacht krijgt.

    Ik ben echt helemaal klaar met de anti vuurwerk propaganda!
    Vuurwerk is vuurwerk

  7. Deze gebruiker waardeert AlmeloZuid1991 voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlmeloZuid1991 Bekijk bericht
    Het is puur dit soort sensatie berichten die invloed hebben op de publieke opinie omtrent vuurwerk. Ook echt ieder nieuwsmedium pakt dit vage onderzoekje met 2 handen op. Radio, kranten, tv het is echt te gek voor woorden. Enkel negatieve onderzoeken worden uitgelicht en er wordt gestrooid met ondeugdelijk anames.

    Wat hebben media in hemelsnaam tegen vuurwerk? Een aantal jaar geleden lijken alle media een offensief te zijn gestart om de vuurwerktraditie om zeep te helpen. Is de media wel onafhankelijk van de politiek vraag ik mij steeds vaker af. Dat ze lezers willen trekken is duidelijk maar dit lijkt haast een vooropgezet plan.

    Is het wellicht een idee voor de vuurwerkfederatie om een onderzoeksbureau in te huren / in het leven te roepen die dergelijke artikelen en onderzoeken uit te pluizen? Ik geloof namelijk echt helemaal niks van al deze sensatie onderzoekjes. Ik denk dat de definitie propaganda hier niet misplaatst is.

    Mocht blijken dat een onderzoek of artikel onjuist is, laten we dan met zn allen een advocaat inhuren en de bedrijven aanklagen. Met zn allen een beetje geld bij elkaar voor een bekende advocaat die hiermee ook weer aandacht krijgt.

    Ik ben echt helemaal klaar met de anti vuurwerk propaganda!
    Ben ik grotendeels wel met je eens eigenlijk. Media zijn sowieso niet onafhankelijk, dat is 1 ding wat zeker is. Maar of de politiek er iets mee te maken heeft? Ik de kamer is nog steeds een meerderheid tegen een verbod in ieder geval.

    Qua onderzoek, helemaal mee eens, heb ik ook al een aantal keer geroepen. Maar het lastige is om het dan in de grote media te krijgen.
    Qua inhuren van een advocaat: Als je ziet hoeveel (of eigenlijk weinig) mensen er bijdragen aan het verspreiden van het nieuwsbericht over de vuurwerkfederatie in dit topic, dan geloof ik nooit dat we het voor mekaar gaan krijgen om een advocaat in te huren.

  9. #21
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    Zou er ook op kunnen wijzen dat die 3% verschil komt doordat mensen minder geld te besteden hebben? Of op vakantie zijn? Wat een gelul... 'twijfel'... over wat en waarom? Vraag het dan verdorie gewoon! Je doet toch een onderzoek, of niet?! Stemmingmakerij van de bovenste plank weer, bah.


    Eigenlijk is hier alleen die 1 op de 4 relevant, want dat is blijkbaar binnen de toegestane tijden gemeten. Daarbij vervolgens de vraag, waar had men precies "overlast" van? Te harde knallen? (mag al niet) Gooien met vw? (mag niet) Bange dieren? (tja) Vandalisme? (mag ook niet) Zomaar 2-3 zaken die eigenlijk een gebrek aan handhaving aangeven, alsmede verkeerd gebruik van vaak ook verkeerd vuurwerk.
    Die 44% buiten afsteektijd is eigenlijk alleen voor handhaving relevant. Buiten de 8 uurtjes, sowieso illegaal. Probleem van handhaving (en mensen die zich niet in kunnen houden)..
    Ze hebben het over Nederlanders, wellicht hebben ze het onderzoek op een asielzoekerscentra uitgevoerd.

  10. #22
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlmeloZuid1991 Bekijk bericht
    Het is puur dit soort sensatie berichten die invloed hebben op de publieke opinie omtrent vuurwerk. Ook echt ieder nieuwsmedium pakt dit vage onderzoekje met 2 handen op. Radio, kranten, tv het is echt te gek voor woorden. Enkel negatieve onderzoeken worden uitgelicht en er wordt gestrooid met ondeugdelijk anames.

    Wat hebben media in hemelsnaam tegen vuurwerk? Een aantal jaar geleden lijken alle media een offensief te zijn gestart om de vuurwerktraditie om zeep te helpen. Is de media wel onafhankelijk van de politiek vraag ik mij steeds vaker af. Dat ze lezers willen trekken is duidelijk maar dit lijkt haast een vooropgezet plan.

    Is het wellicht een idee voor de vuurwerkfederatie om een onderzoeksbureau in te huren / in het leven te roepen die dergelijke artikelen en onderzoeken uit te pluizen? Ik geloof namelijk echt helemaal niks van al deze sensatie onderzoekjes. Ik denk dat de definitie propaganda hier niet misplaatst is.

    Mocht blijken dat een onderzoek of artikel onjuist is, laten we dan met zn allen een advocaat inhuren en de bedrijven aanklagen. Met zn allen een beetje geld bij elkaar voor een bekende advocaat die hiermee ook weer aandacht krijgt.

    Ik ben echt helemaal klaar met de anti vuurwerk propaganda!
    Het is niet dat de media TEGEN vuurwerk is, het is meer dat de media GELD willen. En negatief nieuws levert geld op! Al is t wel opvallend dat in de laatste 2 maanden van het jaar t wel extreem veel is.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  11. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 december 2006
    Berichten
    168
    Thanks
    12
    169 waarderingen in 44 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dabombe Bekijk bericht
    Even los van het waarheidsgehalte van dit bericht. Ook ik ervaar in toenemende mate een bepaalde terughoudendheid de laatste jaren. Met het wegvallen van de dagperiode is de jaarwisseling als geheel behoorlijk gedegradeerd in zowel beleving als voorpret.

    Die paar avonduurtjes zijn simpelweg niet genoeg om dezelfde beleving als voorheen te hebben. Ik voel me niet zelden opgejaagd tijdens 'DE' avond van het jaar. Je wilt immers ook nog gewoon gezellig met familie en vrienden binnen zitten, spelletjes spelen en lol maken. Niet álleen maar knallen in het donker (wat sowieso al minder leuk is dan overdag), maar anderzijds wel wetende dat de klok doortikt en er kostbare 'stooktijd' verloren gaat terwijl je binnen zit. Je snapt de tegenstrijdigheid. Dat was voorheen echt anders.

    Bovendien, ondanks dat we na na 1800u los mogen voel ik me nog steeds regelmatig bekeken. Gebeurt jammer genoeg steeds vaker dat er mensen afkeurend naar buiten kijken of vloekend voorbij lopen. Dat was voorheen echt wel anders, lees: minder frequent het geval. Nu wordt de publieke opinie gedomineerd door een bepaalde vorm van afkeer tegen vuurwerk. We zijn duidelijk in toenemende mate in de minderheid.

    Die >60 miljoen aan omzet wordt deels ook in stand gehouden door duurdere producten. Minder mensen kopen vuurwerk, maar omdat de prijs (te) hoog is komen we grofweg elk jaar op hetzelfde uit. Het wordt hier in de buurt ook al jaren rustiger...Maar goed, zoals Amerikanen zeggen: it is what it is. Ik geef het nog 5 jaar en dan is het klaar vermoed ik. Nog maar even genieten zolang het kan mannen!

    Echt prima verwoord dabombe! Ik herken me hier 100% in. Vooral wat je in de 2de alinea plaatst is zo herkenbaar. Wij gaan al jaren 's avonds naar familie toe en ook dan moet ik een keuze maken om te stoken of gezellig binnen te zitten.

    Ook hier merk ik de laatste jaren wel meer een soort van weerstand tegen vuurwerk. Opmerkingen dat het zonde van mijn geld is, maar dan wel als hardste Oooooh en Aaaaaah roepen als ik m'n showtje schiet om twaalf uur.

    Zoals je zegt, nu nog lekker van genieten, want binnen een enkele jaren kan het wel eens echt gebeurt zijn!

  12. #24
    VWC-Lid Fausto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.468
    Thanks
    1.452
    1.118 waarderingen in 408 posts
    Wauw en dat na een onderzoek onder maar liefst 3052 mensen van 18+ van de ongeveer 9.000.000 van 18+ in heel Nederland

    I&O Research voerde van donderdag 15 tot en met donderdag 22 november 2018 een online onderzoek
    uit naar de standpunten en ervaringen van Nederlanders met betrekking tot vuurwerk. In deze periode
    werkten 3.052 Nederlanders (18+) mee aan het onderzoek
    31/12 Knalle als een malle!

  13. #25
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlmeloZuid1991 Bekijk bericht
    Het is puur dit soort sensatie berichten die invloed hebben op de publieke opinie omtrent vuurwerk. Ook echt ieder nieuwsmedium pakt dit vage onderzoekje met 2 handen op. Radio, kranten, tv het is echt te gek voor woorden. Enkel negatieve onderzoeken worden uitgelicht en er wordt gestrooid met ondeugdelijk anames.
    Ik hoorde Gijs Staverman net ook al blaten dat er volgend jaar misschien geen vuurwerk afgestoken mag worden.

    Ik heb Radio 2 toch geappt, met het vriendelijke verzoek om geen links nieuwsberichten meer er bij te halen in de uitzendingen.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  14. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


  15. #26
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Onderzoeken als deze zijn uitermate geschikt om de publieke opinie te beinvloeden. Doorgaans is het zo dat de aanvrager van zo'n onderzoek er een doel mee heeft. Wie betaalt, die bepaalt.

    Ik wantrouw I en O inmiddels voor de volle honderd procent. Wie de rapporten van de afgelopen jaren bekijkt, en vooral de begeleidende teksten analyseert, ziet de hand van de overheid. Vorig jaar stipte I en O, uit het niets, aan dat er sprake was van een groeiend aantal mensen dat verdere beperking van de afsteektijden wil. Daarop wordt nu verder geborduurd.

    Volgend doel is vuurwerkminnende jongeren het gevoel te geven dat ze tot een minderheid gaan behoren en eigenlijk een beetje achterlijk zijn.

    Ik zeg: uitermate geraffineerde manipulatie vanwege de overheid.

  16. #27
    VWC-Lid WitteRook's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 mei 2018
    Berichten
    318
    Thanks
    352
    226 waarderingen in 88 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Stemmingmakerij!

    Manipulerend NEP nieuws!
    Klopt! Tijd dat mensen eens massaal afstand nemen van de schrijvende media met hun manipulaties. Zeker de NOS heeft er een handje van!
    Laatst gewijzigd door WitteRook; 6 december 2018 om 12:15

  17. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Onderzoeken als deze zijn uitermate geschikt om de publieke opinie te beinvloeden. Doorgaans is het zo dat de aanvrager van zo'n onderzoek er een doel mee heeft. Wie betaalt, die bepaalt.

    Ik wantrouw I en O inmiddels voor de volle honderd procent. Wie de rapporten van de afgelopen jaren bekijkt, en vooral de begeleidende teksten analyseert, ziet de hand van de overheid. Vorig jaar stipte I en O, uit het niets, aan dat er sprake was van een groeiend aantal mensen dat verdere beperking van de afsteektijden wil. Daarop wordt nu verder geborduurd.

    Volgend doel is vuurwerkminnende jongeren het gevoel te geven dat ze tot een minderheid gaan behoren en eigenlijk een beetje achterlijk zijn.

    Ik zeg: uitermate geraffineerde manipulatie vanwege de overheid.
    Dat zijn ze nu al (in de minderheid). Dat is iets wat de laatste jaren snel pijnlijk duidelijk wordt, uiteraard deels in de hand gewerkt door die verdomde inkorting van de afsteektijden. Ik loop al heel wat jaartjes mee en als je ziet hoe snel die verandering gestalte kreeg in de loop van de laatste decade dan is het niet meer een kwestie van óf maar van wanneer een totaal verbod er komt. Maar goed, misschien komt er nog een magic move vanuit de vuurwerkwereld...

  18. #29
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dabombe Bekijk bericht
    Dat zijn ze nu al (in de minderheid). Dat is iets wat de laatste jaren snel pijnlijk duidelijk wordt, uiteraard deels in de hand gewerkt door die verdomde inkorting van de afsteektijden. Ik loop al heel wat jaartjes mee en als je ziet hoe snel die verandering gestalte kreeg in de loop van de laatste decade dan is het niet meer een kwestie van óf maar van wanneer een totaal verbod er komt. Maar goed, misschien komt er nog een magic move vanuit de vuurwerkwereld...
    Ik ben niet bang voor een totaalverbod voor heel Nederland. Zwartste perspectief dat ik zie opdoemen is 23-1 uur, geen knallers, geen pijlen, geen kleine Thunderkings, misschien zelfs geen waaiers. Vermoed dat er in dat geval op de avond van de 31e niet erg fanatiek zal worden gehandhaafd.

  19. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Ik hoorde Gijs Staverman net ook al blaten dat er volgend jaar misschien geen vuurwerk afgestoken mag worden.

    Ik heb Radio 2 toch geappt, met het vriendelijke verzoek om geen links nieuwsberichten meer er bij te halen in de uitzendingen.
    Daarentegen was 538 heel afkeurend over het gedoe rond de vuurpijlenstandaarden en dit bericht en gaven ze juist de draai vuurwerk positief te vinden. Trokken ook de lijn naar de Pietendiscussie en het gezeik van tegenwoordig. Positiviteit ten over!
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •