Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 75
  1. #46
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Maakt mij niet zoveel uit wat GL te melden heeft, ik vindt over het algemeen erg enge mensen met vreemde idealen die niet realistisch zijn en veelal sprookjesachtig.

  2. Deze gebruiker waardeert Pyroboy26 voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    Fair enough, ik heb in het verlengde daarvan nog wel een concrete vraag aan Nick over het meldpunt: je geeft aan dat jullie spam en foute/onjuiste meldingen gaan filteren aan de hand van datum/ip-adres/locatie en tijd. Nou is dat voor spam niet zo moeilijk maar voor onjuiste meldingen lijkt me dat, tenzij die op heel rare plekken worden gedaan technisch onmogelijk. Ik vroeg me af hoe jullie dat willen gaan doen?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Mee eens, laten we het niet te breed trekken en persoonlijk maken.

    2 vragen voor Nick:

    1) Er is inderdaad een verschil tussen een poll en een peiling. Saillant detail is wel dat een peiling voor waarheid wordt aangenomen als die in het voordeel is van een politieke partij, en slechts een ongenuanceerde momentopname is als het negatief uitpakt. Los daarvan... Nick, wat is (de uitkomst van) het meldpunt? een poll of een peiling?
    Work is the curse of the drinking class

  4. #48
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Een poll is wat anders dan een peiling. Peilingen zijn namelijk gewogen, en onder een bredere groep mensen dan de lezers van een bepaalde krant. In de peiling van EenVandaag uit 2013(!) bleek al dat een meerderheid voor het verbod op consumentenvuurwerk is, mits er een vuurwerkshow plaatsvindt. Evenals onderzoek van TNS-Nipo in 2016. Ook het onderzoek van I&Oresearch uit 2017 laat zien dat er een meerderheid voor verbod+vuurwerkshow is. Overigens zijn er wel meer plannen en ideeën van GroenLinks waar geen meerderheid voor is, maar waar ik mij wel dagelijks voor in zet. Dus ik verschuil mij niet achter cijfers.
    Waarom zou je een peiling uit 2013 willen aanhalen? Deze stamt nog uit de tijd van voor het wijzigen van het Vuurwerkbesluit van 2014. Dat zijn toch geen representatieve cijfers meer? Er is sindsdien zoveel veranderd dat je daar niet meer op terug kunt vallen, dit is een typisch gevalletje oude koeien uit de sloot halen.

    De peiling van I&O (uit 2017) geeft aan dat een algemeen vuurwerkverbod voor particulieren kan rekenen op de steun van 47 procent van de Nederlanders. Die genoemde meerderheid (53%) is er alleen wanneer er een centrale show zou komen en jij en ik weten beide dat dit nooit haalbaar is voor elke gemeente in Nederland; een wassen neus concept. Dus ook hier praten we niet over een meerderheid maar een minderheid qua voorstanders van een verbod.

    Daarbij denk ik dat een poll van het AD waarbij 160.000 mensen gestemd hebben representatiever is dan een peiling onder 3000 mensen waarvan niet expliciet de leeftijden vermeld staan. Want wat is de (gemiddelde) leeftijd van diegene die aan het panel hebben deelgenomen? Dat staat namelijk nergens vermeld.
    Laatst gewijzigd door blackmoon; 12 december 2018 om 15:44

  5. Deze 2 gebruikers waarderen blackmoon voor het bericht:


  6. #49
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQUEAK! Bekijk bericht
    Fair enough, ik heb in het verlengde daarvan nog wel een concrete vraag aan Nick over het meldpunt: je geeft aan dat jullie spam en foute/onjuiste meldingen gaan filteren aan de hand van datum/ip-adres/locatie en tijd. Nou is dat voor spam niet zo moeilijk maar voor onjuiste meldingen lijkt me dat, tenzij die op heel rare plekken worden gedaan technisch onmogelijk. Ik vroeg me af hoe jullie dat willen gaan doen?
    gewoon niet, Arno Bonte zei dat ook altijd.... we kennen allemaal het kaarsje wat uit ging/

  7. #50
    VWC-Lid vuurwerkmike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2017
    Berichten
    45
    Thanks
    2
    7 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQUEAK! Bekijk bericht
    En dat is nou net de catch, er is alleen een meerderheid MITS er een gemeentelijke vuurwerkshow plaatsvindt. Die er dus niet komt in elke gemeente, simpelweg omdat er niet genoeg bedrijven en pyrotechnici in Nederland zijn die professionele shows mogen schieten.

    Hierbij een linkje naar het I&O onderzoek dat Nick aanhaalt (@Nick, correct me if i'm wrong):

    https://ioresearch.nl/Portals/0/I%26...202017_def.pdf
    En peiling word aangehaald hier?! een onderzoek van nog geen 4000 mensen van de 16miljoen die hier in Nederland leven.... dat is omgerekend 0,25 procent van de bevolking van Nederland. En er word van alles achterwege gelaten. Kom aub met een goed onderzoek.

  8. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkmike Bekijk bericht
    En peiling word aangehaald hier?! een onderzoek van nog geen 4000 mensen van de 16miljoen die hier in Nederland leven.... dat is omgerekend 0,25 procent van de bevolking van Nederland. En er word van alles achterwege gelaten. Kom aub met een goed onderzoek.
    Dat de peiling gedateerd is, daar ben ik het wel mee eens. Dat onderzoeken zo werken (steekproef, waarmee je binnen bepaalde betrouwbaarheidsmarges en validiteit uitspraken kunt doen die, al dan niet na herweging, gelden voor de hele populatie) moet ik helaas beamen.

  9. #52
    VWC-Lid vuurwerkmike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2017
    Berichten
    45
    Thanks
    2
    7 waarderingen in 5 posts
    Oke dan vraag ik 10 mensen steekproef gewijs in mijn gemeente of zij een vuurwerkverbod willen. Er wonen hier 30.000 mensen. Dat is leidend in een onderzoek blijkbaar?! Dat slaat toch nog kant of wal.

  10. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkmike Bekijk bericht
    Oke dan vraag ik 10 mensen steekproef gewijs in mijn gemeente of zij een vuurwerkverbod willen. Er wonen er hier 30.000 mensen. Dat is leidend in een onderzoek blijkbaar. Dat slaat toch nog kant of wal.
    Dat raakt inderdaad kant nog wal, je hebt een minimale steekproefomvang nodig. Er zijn genoeg tools voor om dat te berekenen.

    We dwalen wel een beetje af nu.

  11. #54
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    In zijn eerste bericht zit Nick eigenlijk al te liegen. Dus heeft het weinig zit om daar mee in discussie te gaan. Het is ze echt maar om 1 ding te doen. Juist een algeheel vuurwerkverbod. Daar hebben de Groenen zich de laatste jaren zo in vastgebeten dat al het andere wat in mijn ogen veel belangrijker is op een tweede plan is komen te staan. Om kort te gaan er zal en moet een verbod komen.
    December Will Be Magic Again!!

  12. Deze 3 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


  13. #55
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Voor meer bijzonderheden over burgerlid en fractiesecretaris Nick, zie https://oss.groenlinks.nl/mensen/nick-woudstra

    Overigens is GroenLinks mede voortgekomen uit de CPN, de Communistische Partij Nederland. De CPN was nogal geporteerd van de Sovjet Unie, een totalitaire staat waarin het woord 'centraal' hoog in het vaandel stond. Totalitaire trekjes kunnen GroenLinks helaas nog steeds niet worden ontzegd.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  15. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2017
    Berichten
    69
    Thanks
    58
    111 waarderingen in 35 posts
    Beste Nick, in tegenstelling tot sommige hier die het goed vinden dat je hier reageert heb ik liever dat je weggaat. Op de, bijna, enige plek in nederland tegenwoordig waar ik nog gewoon over mijn hobby kan praten kom jij je drammerige leugens ook even verkondigen. Ik snap werkelijk niet wat jullie nu willen. Ik ben 42 jaar, 20 jaar getrouwd en ik heb 3 kinderen die ik probeer op te voeden tot eerlijke nette mensen. Mijn vrouw en ik werken allebei keihard en betalen netjes alles wat we horen te betalen. Mijn ouders hebben mij netjes grootgebracht en mij geleerd respect te hebben voor alles en iedereen die dat ook voor mij heeft en zo breng ik de mijne ook groot. Ik rook niet en ik drink met mate, ben nog nooit met politie of justitie in aanraking geweest en hou me netjes aan de regels. Zo ook aan het eind van het jaar, ik koop geen illegaal vuurwerk, ik hou me aan de afsteektijden en ruim mijn rotzooi op. Ik sloop niets, ik bekogel geen hulpverleners ik vecht niet en zoek ook verder geen ruzie. Ook steek ik niets in de brand en val verder niemand lastig en toch wordt ik de laatste 2 maanden van het jaar weggezet als een hersenloze asociale halve crimineel alleen omdat ik van vuurwerk houd, dankjewel daarvoor. Dus nogmaals kan je alsjeblieft weggaan want ik word letterlijk fysiek misselijk van je hopeloze gezever. Laat de burger eens met rust en pak het probleem aan waar het probleem zit. Ik snap het wel "we verbieden gewoon al het vuurwerk dan heeft over 5 tot 10 jaar niemand het meer over vuurwerk" nou je zal persoonlijk die aansteker uit mijn koude dode vingers moeten komen rukken want ik ga er echt niet mee stoppen.

  16. Deze 21 gebruikers waarderen Mlke voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  17. #57
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mlke Bekijk bericht
    Beste Nick, in tegenstelling tot sommige hier die het goed vinden dat je hier reageert heb ik liever dat je weggaat. Op de, bijna, enige plek in nederland tegenwoordig waar ik nog gewoon over mijn hobby kan praten kom jij je drammerige leugens ook even verkondigen. Ik snap werkelijk niet wat jullie nu willen. Ik ben 42 jaar, 20 jaar getrouwd en ik heb 3 kinderen die ik probeer op te voeden tot eerlijke nette mensen. Mijn vrouw en ik werken allebei keihard en betalen netjes alles wat we horen te betalen. Mijn ouders hebben mij netjes grootgebracht en mij geleerd respect te hebben voor alles en iedereen die dat ook voor mij heeft en zo breng ik de mijne ook groot. Ik rook niet en ik drink met mate, ben nog nooit met politie of justitie in aanraking geweest en hou me netjes aan de regels. Zo ook aan het eind van het jaar, ik koop geen illegaal vuurwerk, ik hou me aan de afsteektijden en ruim mijn rotzooi op. Ik sloop niets, ik bekogel geen hulpverleners ik vecht niet en zoek ook verder geen ruzie. Ook steek ik niets in de brand en val verder niemand lastig en toch wordt ik de laatste 2 maanden van het jaar weggezet als een hersenloze asociale halve crimineel alleen omdat ik van vuurwerk houd, dankjewel daarvoor. Dus nogmaals kan je alsjeblieft weggaan want ik word letterlijk fysiek misselijk van je hopeloze gezever. Laat de burger eens met rust en pak het probleem aan waar het probleem zit. Ik snap het wel "we verbieden gewoon al het vuurwerk dan heeft over 5 tot 10 jaar niemand het meer over vuurwerk" nou je zal persoonlijk die aansteker uit mijn koude dode vingers moeten komen rukken want ik ga er echt niet mee stoppen.
    Amen, wat een perfecte omschrijving en verwerping van de vooroordelen waar wij mee te maken hebben!

    Dit topic, ik wordt er gewoon agressief van....

  18. #58
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Dit topic, ik wordt er gewoon agressief van....
    Denk om je pillen.
    Rustig.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  19. #59
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Denk om je pillen.
    Rustig.
    Ik heb me al weer volgepompt met allerlei chemicaliën, het gaat dus weer!

    Dankjewel!

  20. #60
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    @Mlke: elke letter op de goede plek. Chapeau!

Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •