Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 75
  1. #61
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Een poll is wat anders dan een peiling. Peilingen zijn namelijk gewogen, en onder een bredere groep mensen dan de lezers van een bepaalde krant. In de peiling van EenVandaag uit 2013(!) bleek al dat een meerderheid voor het verbod op consumentenvuurwerk is, mits er een vuurwerkshow plaatsvindt. Evenals onderzoek van TNS-Nipo in 2016. Ook het onderzoek van I&Oresearch uit 2017 laat zien dat er een meerderheid voor verbod+vuurwerkshow is. Overigens zijn er wel meer plannen en ideeën van GroenLinks waar geen meerderheid voor is, maar waar ik mij wel dagelijks voor in zet. Dus ik verschuil mij niet achter cijfers.
    Beste,

    Normaal gesproken laat ik de mediatopics voor wat het is, ik weet dat onze branche druk bezig is met het redden van onze traditie.

    Ik blijf normaal gesproken altijd netjes via het forum, we zitten hier met een grote groep mensen met dezelfde passie en die blijven netjes tegen elkaar.

    Maar wat voor bret heb je voor je hoofd als je je als Groenliksfan aanmeld op een forum vol vuurwerkliefhebbers?
    Dat jullie al jaren onze hobby, mijn werk en passie willen verbieden is duidelijk, doe dit lekker via je social media kanalen en niet hier!

    Maar nu je hier toch aanwezig bent, ik verdien deels mijn geld via de vuurwerkbranche, wordt hier straks dan door jullie ook een compensatie voor bedacht ,waarmee wij onze investeringen in de winkels schade vrij kunnen stellen? Of denken jullie daar niet zo ver?

    Doe ons een plezier en laat ons tenminste op 1 plek van onze hobby genieten zonder links gezeur
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  2. Deze 13 gebruikers waarderen Nitraat12 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mlke Bekijk bericht
    Beste Nick, in tegenstelling tot sommige hier die het goed vinden dat je hier reageert heb ik liever dat je weggaat. Op de, bijna, enige plek in nederland tegenwoordig waar ik nog gewoon over mijn hobby kan praten kom jij je drammerige leugens ook even verkondigen. Ik snap werkelijk niet wat jullie nu willen. Ik ben 42 jaar, 20 jaar getrouwd en ik heb 3 kinderen die ik probeer op te voeden tot eerlijke nette mensen. Mijn vrouw en ik werken allebei keihard en betalen netjes alles wat we horen te betalen. Mijn ouders hebben mij netjes grootgebracht en mij geleerd respect te hebben voor alles en iedereen die dat ook voor mij heeft en zo breng ik de mijne ook groot. Ik rook niet en ik drink met mate, ben nog nooit met politie of justitie in aanraking geweest en hou me netjes aan de regels. Zo ook aan het eind van het jaar, ik koop geen illegaal vuurwerk, ik hou me aan de afsteektijden en ruim mijn rotzooi op. Ik sloop niets, ik bekogel geen hulpverleners ik vecht niet en zoek ook verder geen ruzie. Ook steek ik niets in de brand en val verder niemand lastig en toch wordt ik de laatste 2 maanden van het jaar weggezet als een hersenloze asociale halve crimineel alleen omdat ik van vuurwerk houd, dankjewel daarvoor. Dus nogmaals kan je alsjeblieft weggaan want ik word letterlijk fysiek misselijk van je hopeloze gezever. Laat de burger eens met rust en pak het probleem aan waar het probleem zit. Ik snap het wel "we verbieden gewoon al het vuurwerk dan heeft over 5 tot 10 jaar niemand het meer over vuurwerk" nou je zal persoonlijk die aansteker uit mijn koude dode vingers moeten komen rukken want ik ga er echt niet mee stoppen.
    Perfect verwoord en een verhaal dat heel veel raakvlakken heeft met mijn leven. Je liet me ook even snel inzien dat een discussie zinloos is (in tegenstelling tot een aantal van mijn posts in dit draadje). Je kunt een Ajax supporter en toch nooit van overtuigen dat PSV de beste en mooiste voetbalclub van Nederland is, en je kunt Jehavo getuigen en Groenen never nooit van hun surrealistische ideologieen af helpen.

    Al eens eerder verteld hier op het forum maar Nick en zijn kompanen moeten het eerst zelf ervaren:

    verbieden van (il)legaal vuurwerk + geen handhaving = meer illegaal vuurwerk (met voor IEDEREEN alle ongewenste gevolgen van dien). Te beroerd om te leren van het verleden, bijvoorbeeld het vuurwerkbesluit 2002. Als er ergens behoefte aan is, heeft verbieden geen zin. Dan worden de behoeften immers onderwater vervuld.

  4. #63
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    Beste mensen van groenlinks
    Ik zie het nut van een partij als groenlinks niet in in alle gemeentes ben ik al aan het kenbaar maken dat ze eerst hun eigen balk voor hun ogen moeten verwijderen voordat ze de splinters bij de ander willen wegdoen. Zo staan ze voor het milieu maar ondertussen rijdt de klager in een dikke diesel BMW, of wordt zoals ik las de boot van Greenpeace gesloopt waar iedereen ziek wordt van t vergif en is het niet zo dat mevrouw Halsema haar kindjes op een van een te "zwarte" school heeft gehaald en op een andere school gedaan heeft omdat ze dat beter vond voor hun ontwikkeling vond. Maar daarentegen wel de multiculturele samenleving promoot. Nee het is beter dat er nu misschien deels een verbod op groenlinks komt en later willen we dit landelijk. Geen gelieg, verdraai en huichelarij meer! Dit heeft de samenleving niet nodig en is van geen bijdrage en nut!Klager doet ie ook is de bijnaam van Klaver

  5. Deze gebruiker waardeert mark dalton voor het bericht:


  6. #64
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Aan de ene kant vind ik het stijl hebben dat Nick de moeite neemt om zich hier aan te melden en zijn versie van het verhaal te geven. Laten we het daarom gewoon netjes houden en niet met modder gaan smijten. Tot nu toe gaat dat best redelijk gelukkig! Complimenten!

  7. #65
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Voor meer bijzonderheden over burgerlid en fractiesecretaris Nick, zie https://oss.groenlinks.nl/mensen/nick-woudstra

    Overigens is GroenLinks mede voortgekomen uit de CPN, de Communistische Partij Nederland. De CPN was nogal geporteerd van de Sovjet Unie, een totalitaire staat waarin het woord 'centraal' hoog in het vaandel stond. Totalitaire trekjes kunnen GroenLinks helaas nog steeds niet worden ontzegd.
    Gister door een ander lid een nazi-vergelijking, vandaag een beschuldiging van totalitarisme cq. fascisme.

    Waarom is het voor sommige leden toch zo ongelooflijk moeilijk hun emoties in bedwang te houden?

    Zucht....

  8. #66
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mlke Bekijk bericht
    Beste Nick, in tegenstelling tot sommige hier die het goed vinden dat je hier reageert heb ik liever dat je weggaat. Op de, bijna, enige plek in nederland tegenwoordig waar ik nog gewoon over mijn hobby kan praten kom jij je drammerige leugens ook even verkondigen. Ik snap werkelijk niet wat jullie nu willen. Ik ben 42 jaar, 20 jaar getrouwd en ik heb 3 kinderen die ik probeer op te voeden tot eerlijke nette mensen. Mijn vrouw en ik werken allebei keihard en betalen netjes alles wat we horen te betalen. Mijn ouders hebben mij netjes grootgebracht en mij geleerd respect te hebben voor alles en iedereen die dat ook voor mij heeft en zo breng ik de mijne ook groot. Ik rook niet en ik drink met mate, ben nog nooit met politie of justitie in aanraking geweest en hou me netjes aan de regels. Zo ook aan het eind van het jaar, ik koop geen illegaal vuurwerk, ik hou me aan de afsteektijden en ruim mijn rotzooi op. Ik sloop niets, ik bekogel geen hulpverleners ik vecht niet en zoek ook verder geen ruzie. Ook steek ik niets in de brand en val verder niemand lastig en toch wordt ik de laatste 2 maanden van het jaar weggezet als een hersenloze asociale halve crimineel alleen omdat ik van vuurwerk houd, dankjewel daarvoor. Dus nogmaals kan je alsjeblieft weggaan want ik word letterlijk fysiek misselijk van je hopeloze gezever. Laat de burger eens met rust en pak het probleem aan waar het probleem zit. Ik snap het wel "we verbieden gewoon al het vuurwerk dan heeft over 5 tot 10 jaar niemand het meer over vuurwerk" nou je zal persoonlijk die aansteker uit mijn koude dode vingers moeten komen rukken want ik ga er echt niet mee stoppen.
    Ik kan me zo voorstellen dat Nick Woudstra er helemaal geen of in ieder geval een veel minder groot punt van zou maken indien geheel Nederland oudejaarsdag zou vieren zoals jij beschrijft.

    Helaas kan een groot gedeelte dat niet. Het is een feit dat er nog steeds overlast veroorzaakt wordt en gewonden vallen door middel van vuurwerk. Over de oorzaak verschillen wij vuurwerkliefhebbers en -tegenstanders daarin weliswaar van mening. Wij hebben echter - naar ik aanneem - beide als doel dat overlast en gewonden afnemen. Daar hebben wij als liefhebbers misschien nog wel meer baat bij dan de tegenstander. Onze liefhebberij staat immers op het spel.

    Nee, ik leef niet in de illusie dat Nick Woudstra plots fervent liefhebber wordt, maar waar we normaal - zeker door GroenLinks - genegeerd worden is dit een uitgelezen kans onze standpunten met feiten onderbouwd uit te dragen en wellicht zo iets dichter tot elkaar te komen. Ik ben dus in tegenstelling tot vele anderen wél blij dat Nick Woudstra de discussie aandurft, onze berichten leest en daarop reageert.


  9. Deze gebruiker waardeert Brainiac voor het bericht:


  10. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Voeg GL Oss aan je negeerlijst toe dat helpt vast ook.

    https://forum.vuurwerkcrew.nl/profil...ignore&u=29905

  11. #68
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainiac Bekijk bericht
    Gister door een ander lid een nazi-vergelijking, vandaag een beschuldiging van totalitarisme cq. fascisme.

    Waarom is het voor sommige leden toch zo ongelooflijk moeilijk hun emoties in bedwang te houden?

    Zucht....
    Waar precies gebruik ik het woord fascisme? Zucht ....

  12. Deze 2 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  13. #69
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Beste vuurwerkfans,

    Over het plezier van vuurwerk afsteken gaan wij het waarschijnlijk niet eens worden. En laat ik volkomen duidelijk zijn: op termijn willen wij een algemeen verbod op consumentenvuurwerk. Op korte termijn, echter, zijn wij graag vuurwerkvrije zones bij scholen, ziekenhuizen en kinderboerderijen. Dit zou vervolgens uitgebreid kunnen worden tot een vuurwerkverbod in de bebouwde kom. Het nut/plezier achter vuurwerk zien wij radicaal anders, dat zal ook niet veranderen. In Oss vechten wij in de gemeenteraad voor betere handhaving, vuurwerkvrije zones, geen knalvuurwerk en maatregelen om vernieling tegen te gaan. Wij zien namelijk ook wel dat het voor een algemeen vuurwerkverbod te vroeg is. Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is. Een professionele vuurwerkshow is een oplossing zoals dat ook in andere landen gebeurt. Daar zitten haken en ogen aan, dat begrijp ik.

    Beste Nick welkom op ons forum .
    Het is erg dapper van je dat je ons te wordt wil staan over jullie meldpunt .
    wat ik met je eens bent is dat iedere vuurwerkslachtoffer er 1 te veel is .
    Wat ik met je eens bent is dat iedere hulpverlener zijn werk moet kunnen doen .
    Maar wat ik erg jammer vind is dat jullie als party die zich zelf innovatief noemt maar niet wil luisteren naar de andere kant van het verhaal .
    Je zou zo veel verder komen als jullie ons ook eens aan zouden horen .
    Sterker nog ik vind het jullie te verwijten
    Want ieder jaar verheugen mijn buren weer op wat ik voor vuurwerk heb
    Sterker nog mensen blijven er zelfs voor thuis .
    Al die af gelopen jaren heb ik men best gedaan om allerlei veiligheidsmaatregelen te treven en met sucses .

    Ik heb soms het idee dat jullie je veel te veel blind staren op jullie eigen mening
    en daar door geen enkel idee hebben wat er daadwerkelijk speelt .

    Is het dan niet eens tijd geworden dat jullie als partij jullie ook eens in ons gaan verdiepen .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  14. Deze 2 gebruikers waarderen magnolia voor het bericht:


  15. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2017
    Berichten
    69
    Thanks
    58
    111 waarderingen in 35 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainiac Bekijk bericht
    Ik kan me zo voorstellen dat Nick Woudstra er helemaal geen of in ieder geval een veel minder groot punt van zou maken indien geheel Nederland oudejaarsdag zou vieren zoals jij beschrijft.

    Helaas kan een groot gedeelte dat niet. Het is een feit dat er nog steeds overlast veroorzaakt wordt en gewonden vallen door middel van vuurwerk. Over de oorzaak verschillen wij vuurwerkliefhebbers en -tegenstanders daarin weliswaar van mening. Wij hebben echter - naar ik aanneem - beide als doel dat overlast en gewonden afnemen. Daar hebben wij als liefhebbers misschien nog wel meer baat bij dan de tegenstander. Onze liefhebberij staat immers op het spel.

    Nee, ik leef niet in de illusie dat Nick Woudstra plots fervent liefhebber wordt, maar waar we normaal - zeker door GroenLinks - genegeerd worden is dit een uitgelezen kans onze standpunten met feiten onderbouwd uit te dragen en wellicht zo iets dichter tot elkaar te komen. Ik ben dus in tegenstelling tot vele anderen wél blij dat Nick Woudstra de discussie aandurft, onze berichten leest en daarop reageert.

    Dat er veel ingelukken ed. gebeuren is niet mijn schuld, net zo min dat het mijn schuld is dat er zoveel ongelukken gebeuren in het weekend onder het mom van "sporten is gezond" maar een discussie heeft alleen zin als er 2 partijen zijn die water bij de wijn willen doen om samen tot een oplossing te komen. Deze man en zijn partij zijn willen dat overduidelijk niet, dus waarom daar moeite in steken? En deze beste man wil helemaal niet met jou de discussie aan, hij wilt zijn waarheid door je strot duwen desnoods over de rug van goedwillende mensen.

  16. Deze 4 gebruikers waarderen Mlke voor het bericht:


  17. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    vuurwerkcrew medemblik
    Berichten
    399
    Thanks
    95
    109 waarderingen in 62 posts
    een woord voor GL waar zitten jullie straks als mis gaat !!! angstig verstopt nu aleen maar schreeuwen als kliene kinderen om je zin nog verder door tedrukken goed nieuws ned is klaar mee dus

  18. #72
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Helaas er is geen houden meer aan. Misschien nog 1 of 2 keer dan zijn we onze hobby kwijt.


    Naam: image.jpg
Bekeken: 360
Grootte: 206,5 KB
    December Will Be Magic Again!!

  19. #73
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Helaas er is geen houden meer aan. Misschien nog 1 of 2 keer dan zijn we onze hobby kwijt.
    Rustig.
    Helaas is de linkse lobby wel zo, dat (bijna) de gehele (linkse) pers als een kwijlend kind naar burgemeesteres Krikke en ons koninklijk jankertje Grootoor aan het luisteren is.

    Hobby kwijt, dan breek echt de pleuris uit.
    Dan zal vanaf De Haag een file naar Duitsland staan.

    Maar ze denken wat goed is in Den Haag, maar die grijze dakduiven komen met oud en nieuw niet de straat op.
    Rijden niet mee met de hulpverleners, dus ze zullen nooit onder ogen zien, dat consumenten vuurwerk niet het probleem is.

    Jokers horen in het kaartspel thuis, maar dat de 2de kamer alleen uit jokers bestaat, weet ik ook niet wat voor kaartspel ze daar spelen.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  20. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


  21. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Helaas er is geen houden meer aan. Misschien nog 1 of 2 keer dan zijn we onze hobby kwijt.


    Naam: image.jpg
Bekeken: 360
Grootte: 206,5 KB
    Off-topic/ eigen topic waard?

  22. #75
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts

  23. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •