Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 75
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    GroenLinks opent meldpunt voor vuurwerkoverlast in Oss

    OSS - De Osse afdeling van GroenLinks heeft dit weekeinde voor het zevende jaar op rij een vuurwerkmeldpunt geopend. Overlast, schade of gevaarlijke situaties door vuurwerk in de gemeente Oss kan gemeld via vuurwerkmeldpunt.nl.

    De Osse raadsfractie van GroenLinks pleit al jaren voor een radicalere aanpak van vuurwerkoverlast. ,,De gemeente Oss neemt wel maatregelen om overlast en overlast van vuurwerk tegen te gaan, maar daarmee krijgen we het probleem niet onder controle", vindt raadslid Dolf Warris.

    De partij hoopt met meldingen munitie te verzamelen voor verdere maatregelen. Gewezen wordt naar Rotterdam, waar in 2012 het initiatief voor een vuurwerkmeldpunt begon. Deze gemeente heeft besloten om vanaf de jaarwisseling 2019/2020 alleen nog professionele vuurwerkshows toe te staan in speciaal aangewezen zones.

    In Oss is vooralsnog een meerderheid van de gemeenteraad van mening dat de huidige regels en handhaving voldoende zijn. GroenLinks pleitte onlangs nog tevergeefs voor een meldplicht voor betrapte vuurwerkvandalen in Oss.

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    https://oss.groenlinks.nl/formuliere...werkoverlast-0


    Ongelooflijk, je kunt hier volledig anoniem melden. Er wordt niet eens naar een naam of mailadres gevraagd. Mensen die dit soort zaken bedenken serieus nemen, ik kan het niet meer. Maar uiteindelijk vallen dit soort lui doorgaans door de mand, dat is een troostrijke gedachte.

  3. Deze 2 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts
    Ook geen locatie,dus niet specifiek alleen Oss,wat een lek meldpunt...

  5. Deze gebruiker waardeert pkd19 voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    ''De gegevens worden niet op gegevensniveau opgeslagen. In januari worden aantallen bekend gemaakt en dit is de enige informatie die bewaard blijft.''

    Daar gaan we weer, in Januari worden alleen de aantallen bekend gemaakt... dus alle meldingen worden weer gegeneraliseerd.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  7. #5
    VWC-Lid bakero1973's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Berichten
    967
    Thanks
    157
    780 waarderingen in 255 posts
    ik heb hem maar even ingevuld, raadhuislaan te oss, 01 jan 00:01 veel last.
    wat een slecht meldpunt zeg..
    naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

  8. #6
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Die melding gaat dan fijn bij de totaalsom die in januari weer de krant haalt Nogmaals er wordt niet gekeken naar de aard van de meldingen maar om de hoeveelheid, en vanuit dat oogpunt worden er onterechte assumpties gedaan.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  9. #7
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Heb een melding ingevuld met Apeldoorn als locatie en als melding dat ik last heb van Groenlinks.

  10. Deze 6 gebruikers waarderen RickGAE voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Mag hopen dat er in Oss en omgeving liefhebbers dan wel winkeliers zijn die de volstrekte ongeloofwaardigheid van dit meldpunt aan de kaak stellen waar het maar kan (dagbladen, huis-aan-huis-bladen etc).

  12. #9
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Ik heb er even een e-mailtje naar groenlinks aan gewaagd. Dat ik verder het niet eens ben met de standpunten van de partij blokkeert mij er naturlijk niet van om vragen te stellen.

    Beste,

    Ik kijk even naar het meldpunt opgericht door Groenlinks in Oss,
    te vinden onder de volgende url :

    https://oss.groenlinks.nl/formuliere...werkoverlast-0

    Er lijkt geen controle te zijn van postcode, of een captcha, of
    een andere manier om valse meldingen danwel met de hand of een
    scriptje te blokkeren. Hoe kunt u de echtheid van de meldingen
    garanderen? Ook bij het meldpunt van. Dhr. Bonte was dit nogal
    een probleem, en ik had dan ook gehoopt dat hier in de toekomst
    naar gekeken zou worden.

    Vriendelijke groet,
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  13. Deze 10 gebruikers waarderen dinoroel voor het bericht:


  14. #10
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Niet te traceren, dus ze kunnen straks met een aantal komen wat dus niet te achterhalen. Lekker makkelijk GL, ik zou inzetten op 25.000 meldingen..... engerdszzzz
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  15. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  16. #11
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dinoroel Bekijk bericht
    Ik heb er even een e-mailtje naar groenlinks aan gewaagd. Dat ik verder het niet eens ben met de standpunten van de partij blokkeert mij er naturlijk niet van om vragen te stellen.
    Ik ben bang dat je geen antwoord krijgt.

    Wellicht kun je het eventuele uitblijven van een antwoord, verwerken in een mail aan de lokale pers? Dat je in Noordwijk woont, lijkt mij niet echt een bezwaar. Beter natuurlijk als een Ossenaar dat zou doen.

  17. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2018
    Berichten
    4
    Thanks
    0
    5 waarderingen in 2 posts
    Beste vuurwerkfans,

    Namens GroenLinks Oss neem ik even de moeite om te reageren op jullie bezwaren die wij ook beantwoord hebben op de vragen van dinoroel (via de mail). Ons meldpunt vraagt inderdaad vooraf niet om authenticatie of verdere informatie. De analyse vindt zowel tussentijds als achteraf plaats inclusief het filteren van spam/foute/onjuiste meldingen. Dit gebeurt aan de hand van datum/ip-adres/locatie en tijd. Aan het einde en tussentijds worden niet alleen de aantallen bekend gemaakt, maar ook de kern van de meldingen en veel voorkomende plaatsen. Als de informatie geanalyseerd is wordt er inderdaad geanonimiseerd en verwijderd om de privacy van melders te waarborgen. Wij snappen de positiviteit die jullie allen bij vuurwerk ervaren en proberen deze ervaringen niet af te pakken. Slechts willen wij de discussie voeren over de huidige relatie met consumentenvuurwerk. Als er nog vragen zijn beantwoorden wij die graag. Of via hier, of via de Facebook van GroenLinks Oss.

    gr. Nick van GroenLinks Oss

  18. Deze 4 gebruikers waarderen GroenLinks Oss voor het bericht:


  19. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 april 2014
    Berichten
    189
    Thanks
    276
    173 waarderingen in 77 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Beste vuurwerkfans,

    Namens GroenLinks Oss neem ik even de moeite om te reageren op jullie bezwaren die wij ook beantwoord hebben op de vragen van dinoroel (via de mail). Ons meldpunt vraagt inderdaad vooraf niet om authenticatie of verdere informatie. De analyse vindt zowel tussentijds als achteraf plaats inclusief het filteren van spam/foute/onjuiste meldingen. Dit gebeurt aan de hand van datum/ip-adres/locatie en tijd. Aan het einde en tussentijds worden niet alleen de aantallen bekend gemaakt, maar ook de kern van de meldingen en veel voorkomende plaatsen. Als de informatie geanalyseerd is wordt er inderdaad geanonimiseerd en verwijderd om de privacy van melders te waarborgen. Wij snappen de positiviteit die jullie allen bij vuurwerk ervaren en proberen deze ervaringen niet af te pakken. Slechts willen wij de discussie voeren over de huidige relatie met consumentenvuurwerk. Als er nog vragen zijn beantwoorden wij die graag. Of via hier, of via de Facebook van GroenLinks Oss.

    gr. Nick van GroenLinks Oss
    Goedenavond, fijn dat u deze moeite neemt en openlijk informeert zodat er duidelijkheid is. Graag wil ik u en uw partijgenoten op het hart drukken dat de kern van het probleem niet opgelost gaat worden met nog meer wetjes. Deze zijn echt goed genoeg, wat er al jaren aan schort is ook dat deze wetten gehandhaafd worden. Helaas blinkt uw partij er in uit om papieren oplossingen te verzinnen voor problemen op straat.
    Maak uzelf eens sterk voor een degelijk betaalde politie en daadwerkelijk meer blauw op straat, dan krijgt de overheid misschien weer eens wat gezag terug. Kap met je stemmingmakende meldpunten en kap met het demoniseren van een prima traditie waarin minder ongevallen voorkomen dan met bijvoorbeeld wintersport of het houden van honden als huisdier.
    Ik wens u een knallend en gezond en schadevrij nieuwjaar toe!

  20. Deze 5 gebruikers waarderen Baron v lunt z sas voor het bericht:


  21. #14
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Beste vuurwerkfans,

    Namens GroenLinks Oss neem ik even de moeite om te reageren op jullie bezwaren die wij ook beantwoord hebben op de vragen van dinoroel (via de mail). Ons meldpunt vraagt inderdaad vooraf niet om authenticatie of verdere informatie. De analyse vindt zowel tussentijds als achteraf plaats inclusief het filteren van spam/foute/onjuiste meldingen. Dit gebeurt aan de hand van datum/ip-adres/locatie en tijd. Aan het einde en tussentijds worden niet alleen de aantallen bekend gemaakt, maar ook de kern van de meldingen en veel voorkomende plaatsen. Als de informatie geanalyseerd is wordt er inderdaad geanonimiseerd en verwijderd om de privacy van melders te waarborgen. Wij snappen de positiviteit die jullie allen bij vuurwerk ervaren en proberen deze ervaringen niet af te pakken. Slechts willen wij de discussie voeren over de huidige relatie met consumentenvuurwerk. Als er nog vragen zijn beantwoorden wij die graag. Of via hier, of via de Facebook van GroenLinks Oss.

    gr. Nick van GroenLinks Oss
    Beste Nick van GroenLinks Oss,

    Zeer gewaardeerd dat U de moeite neemt om hier te reageren. Maar uhhh:

    Wij snappen de positiviteit die jullie allen bij vuurwerk ervaren en proberen deze ervaringen niet af te pakken. Slechts willen wij de discussie voeren over de huidige relatie met consumentenvuurwerk.

    Wat staat hier nu precies? Ik kan er geen brood van bakken. Wartaal, prietpraat, holle kretologie. In wat voor wereld leven mensen als U eigenlijk?

    Edit: wij hebben ook een meldpunt. Daar stond de teller op NUL toen het geopend werd, daar is het niet mogelijk om GEAUTOMATISEERD te stemmen, daar voegen de beheerders niet ZELF meldingen toe aan het geheel. U weet vast wel waar ik op doel, is het niet?

  22. Deze 2 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  23. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Dit is wel heel makkelijk zeg... een initiatief opstarten dat aan alle kanten lekt en daardoor een uitstekende voedingsbodem is voor een gewenste uitkomst, die perfect aansluit bij de belangen van GL.

    Ik heb een krappe 10 jaar bij een onderzoeksbureau gewerkt en als dit gevalletje aan bod zou komen tijdens een audit, hadden we de boel direct kunnen sluiten vrees ik.

    Los van dit alles, na het meldpunt van Arno zijn dergelijke initiatieven sowieso niet meer serieus te nemen. Alleen vrij irritant dat onwetend/machthebbend Nederland het groene cijfer dat bij voorbaat al uit dit initiatief rolt voor waarheid aanneemt.

    En tot slot, kom alstublieft niet aan met termen als 'we proberen deze ervaringen niet af te pakken', want zelfs een holbewoner, die de laatste 10 jaar vervreemd is van elke vorm van media zal beamen, dat dit wel degelijk het doel is van de groenlinkse hoek van de samenleving. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat GL de positiviteit die wij aan vuurwerk ervaren werkelijk nooit zal begrijpen. Dan zou men namelijk ook daadwerkelijk de discussie met vuurwerkliefhebbend Nederland voeren in plaats van een dergelijk initiatief op te starten.

    Vraag die overblijft naar aanleiding van het persbericht:
    De gemeente Oss neemt wel maatregelen om overlast en overlast van vuurwerk tegen te gaan, maar daarmee krijgen we het probleem niet onder controle", vindt raadslid Dolf Warris. De partij hoopt met meldingen munitie te verzamelen voor verdere maatregelen.
    Met welke maatregelen (behalve een verbod, want men wil het vuurwerk klaarblijkelijk niet 'afpakken') denkt GL het probleem dan wel op te lossen?

  24. Deze 4 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •