Banner Lesli Vuurwerk - ZenaVuurwerk.nl
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 62
  1. #16
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    beginnen hier toch wel om 10 uur, politie controleert dan wel maar alleen of het geen illegaal vuurwerk is wat afgestoken wordt.

  2. #17
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Het zou natuurlijk heel leuk zijn, maar eerlijk gezegd denk ik dat het niet goed voor ons zou uitpakken. De overlast (want zo wordt het beleefd) zal toenemen en daarmee de roep om een verbod ook. Lekker zo laten, niet verder inperken, en degenen onder ons die weldenkend keuzes kunnen maken vinden wel een rustig plekkie voor 6en.

  3. #18
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.470
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Ik kan me goed indenken dat heel veel niet-vw-liefhebbers het wel gortig vinden als om 10u de projecten al de lucht ingaan. Vanaf 12u of 14u is ook heel best te doen, zolang er maar wat uren daglicht zijn om te kunnen genieten van snipperende rotjes, rookshocks, confetti en ander spul voor in daglicht Van 18u-02u heeft hier nog nooit iedereen zich aan gehouden, nou ja; het eerste jaar, maar sindsdien gaat het gewoon de hele dag los. Moet zeggen dat ik zelf walgelijk braaf daarin ben :(

  4. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  5. #19
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Al vaker gezegd ja, nu men de optie tot vuurwerkvrije zones heeft kunnen de tijden ook wel weer versoepeld worden. Why not?
    Winkelend publiek wordt al ontzien, plaatsen met dieren worden al gespaard, laat de jeugd dan lekker effe stoken terwijl het nog licht is. Alles wat overdag afgaat heb je 's avonds ook geen last meer van ;)
    En nee, dat hoeft niet per se al vanaf 10:00 uur te zijn hoor (maar mag wel ), om eventueel overlast toch te beperken is vanaf 12:00u of 14:00u allang dikke winst. Zou toch heerlijk zijn!
    Gooi er dan eventueel nog een vuurwerk-arm uurtje tegenaan rond 17:00, voor de hondenuitlaters etc. Zoiets. Als de tijden terug gaan naar begin van de middag, dan wil ik aan het begin van de avond wel effe een uurtje kalm aan doen (lees: hapje eten, uitrusten ) terwijl andere mensen dan nog even de hond uitlaten. Geven en nemen zeg maar, voor wat hoort wat.

    Maar goed.. wat zou hiervoor een goede ingang zijn bij de politiek?
    Hoe krijg je zoiets serieus ergens op een agenda?
    Er zitten namelijk wel degelijk wat voordelen aan, dan zou zoiets toch bespreekbaar moeten zijn lijkt mij.
    Misschien iets voor de Federatie??


  6. #20
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Nou die vinger zijn we al kwijt nu de hand nog

  7. #21
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bekijk bericht
    Weet je wat, om de mensen tegemoet te komen die in de ochtend nog rustig boodschappen willen doen of wandelen met de hond of sporten etc verzin het maar, stel ik voor om de afsteektijd aan te passen naar stoken van 12:00 tot 02:00.
    Hier kan ik me redelijk in vinden. Van 2 tot 2.

  8. Deze gebruiker waardeert Pyro Is Art voor het bericht:


  9. #22
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Ik zou van alles willen, maar realistisch gezien, ben ik bang dat we al blij mogen zijn dat het nu van 18.00 tot 02.00 is.

    Er blijft druk op de politiek om het verder te beperken en dan is 18.00 tot 02.00 nog geeneens zo slecht
    .
    In die tijd kan ik meer vuurwerk schieten dan dat mijn budget toelaat. Het enige dat je wel mist is het 10.00 uur momentje en misschien een daglicht showtje.

    Wat ik voor mijn kids wel jammer vind, is dat het ouderwets met een rugzakje, vol rotjes en babypijlen, rondlopen en de hele dag bevroren vingers hebben, een ervaring is die ze, legaal, nooit meer zullen krijgen.

    Dat had toch echt wel zijn charme moet ik zeggen. Meer nog dan een 10.00 uur project voor mij ooit heeft gehad.

  10. Deze gebruiker waardeert paulus01 voor het bericht:


  11. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Idd van 12 tot 2 of 2 tot 2.
    Maar er zijn toch ook nog stukjes grond in nederland die je kan toeeigenen ofzo? Dan is het echt je eigen landje met je eigen regels en wetten

  12. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.153
    Thanks
    1.618
    598 waarderingen in 306 posts
    Eigenlijk zou ik nog liever ook 30 december 's avonds al willen mogen afsteken

  13. #25
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulus01 Bekijk bericht
    Ik zou van alles willen, maar realistisch gezien, ben ik bang dat we al blij mogen zijn dat het nu van 18.00 tot 02.00 is.

    Er blijft druk op de politiek om het verder te beperken en dan is 18.00 tot 02.00 nog geeneens zo slecht
    .
    Wat je zegt, de charme van het overdag stoken is helemaal weg. Kids met tasjes en een aansteeklont op straat, overal die geur, gezellige boel al vroeg op de dag. Foetsie...

    Die druk op het verder inperken moet eerst maar eens op waarde geschat worden vind ik.
    Als je er heel eerlijk naar kijkt zie ik eigenlijk meer voordelen in het verruimen dan in het verkorten van de tijden. En met een serieus verhaal zou zoiets toch prima aan te kaarten zijn lijkt me. Let op, onderstaand is natuurlijk enigszins subjectief

    Voordelen van eerder stoken:
    • Jeugd stookt (meer) bij daglicht i.p.v. in het donker (stuk veiliger)
    • Handhaving zones en illegaal ook eenvoudiger voor BOA's bij daglicht
    • Wat overdag gestookt wordt, is 's avonds dus al op (minder massaal gestook in de avond)
    • Misschien zelfs minder illegaal knalvuurwerk op straat (overdag), want er is een legaal alternatief!
    • Vuurwerk-arm uurtje makkelijker te realiseren
    • Winkelend publiek, dierenasiels, kinderboerderijen etc worden al beschermd door een vuurwerkvrije zone, niet (langer) door een beperking in de stooktijd (niet echt een voordeel, maar wel een feit)


    Nadelen zijn er zeker ook, zo eerlijk moet je zijn.
    Maar al met al opgesomd vallen ze mij wel mee eigenlijk:
    • Mogelijk al vroeger overlast ('s middags), hoewel dat meestal toch (reeds) illegaal vw is
    • Eerder op de dag handhaving nodig voor o.a. vuurwerkvrije zones (maar, is dat er 18:00 al wel?)
    • ...?


    Dus ja... qua tegens kom ik er op 2. En die zijn beide twijfelachtig vind ik...
    Want ja, handhaving vanaf 10:00/12:00/14:00 kan een capaciteitsprobleem worden, maar hoeveel daadwerkelijke handhaving is er dan vanaf 18:00 wel toegewezen momenteel vraag ik me af. Maakt een paar uur extra dan nog uit?

    En dat er eerder op de dag al overlast zal zijn, dat zal door tegenstanders aangehaald worden. Komen we echter weer bij 1 van onze stokpaardjes: het overgrote deel van de huidige overlast komt door de allang verboden buitenlandse flashknallers! Dat is dus een non-argument tegen verruiming van de stooktijden

    Juist het vrijgeven verminderd volgens mij de kans op ongelukken (want: daglicht i.p.v. donker) en verminderd misschien zelfs de drang naar illegale knallers want er is dan een legaal alternatief voor overdag. Nu is het overdag verboden, dus wie wil knallen doet al illegaal, dus pakt dan mss ook sneller een illegale knaller, want: lage drempel, toch al verboden. Bovendien, welk voordeel heeft de verkorting van de tijden nou eigenlijk opgeleverd de afgelopen jaren?

  14. Deze 3 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  15. #26
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.499
    Thanks
    713
    759 waarderingen in 416 posts
    Wat ik nooit zo goed snap is het volgende:

    Het probleem met de oude regels was ooit dat je je hond niet kon uitlaten, geen boodschappen kon doen, dieren er last van hadden en mensen die niks meer vuurwerk hebben er last van hebben enz. Naar mijn idee zijn er nu 2 maatregelen genomen: Vuurwerkvrije zones en stooktijd inkorten.

    Wat betreft vuurwerkvrije zones zitten denk ik veel mensen op 1 lijn: Je gaat niet in de buurt van een kinderboerderij/winkelcentrum/bejaardenhuis stoken, want je weet dat er mensen en/of dieren last van hebben. Dan zoek je een plek waar je wel lekker de ruimte hebt, maar waar niemand er last van heeft. Alleen hebben ze toen ook maar gelijk bedacht dat het slimmer is om vanaf 18.00 pas te stoken. Daarmee neem je toch dubbele maatregelen? Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als je wel 10.00 of 12.00 als starttijd neemt en meer handhaving hebt om bepaalde gebieden vuurwerkvrij te houden.

    Zelf heb ik jaren in Kampen gewoond, en daar hadden we een vergelijkbare situatie met carbidschieten. De gemeente had bedacht dat er in elke wijk 1 pleintje was waar carbid geschoten mocht worden, en dus niet meer allemaal op de straat (De stadsbus sloeg sommige wijken gewoon over omdat z'n bus er anders aanging of te veel vertraging had, dus dat zegt iets over het aantal mensen wat toen op straat carbid schoot). De handhavers van deze hele actie waren de melkbusschieters zelf! Er liepen mensen rond met gele hesjes die het ook in goede banen wilde leiden. Volgens mij kan je op die manier ook het 'normale' vuurwerk in goede banen leiden, maar dan moeten gemeentes met de mensen zelf in gesprek en dit soort dingen bespreken! In Kampen is/was dat wel het geval wat betreft carbid, maar ik denk dat een vergelijkbaar ding mogelijk is met vuurwerk: bepaalde plekken waar je tussen 10.00 en 18.00 mag stoken. Liefst niet 1 plek per wijk, want dan wordt het met een aardige massa weer onveilig, maar volgens mij zijn er in een wijk genoeg plekken.

    Ik zeg dus: Met verstand moet het weer 10.00 kunnen worden! Zelf koop ik overigens dit jaar geen vuurwerk, dus vanaf volgend jaar invoeren is helemaal prima

  16. #27
    VWC-Lid vuurwerkgekkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Berichten
    540
    Thanks
    4
    208 waarderingen in 55 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    Idd van 12 tot 2 of 2 tot 2.
    Maar er zijn toch ook nog stukjes grond in nederland die je kan toeeigenen ofzo? Dan is het echt je eigen landje met je eigen regels en wetten
    Haha jij maakt het helemaal mooi, dan wordt het een lekker zooitje in NL

  17. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Wat mij betreft weer gewoon terug naar het tijdsvak 10:00 - 2:00, of misschien zoals een jaar of 25 geleden, toen je de laatste 3 dagen van het jaar mocht stoken. Verkoopdagen waren toen ook de stookdagen. Klinkt wel logisch.

    Ik vraag me ook nog wel eens af wat er zou gebeuren als je (net als in Spanje) gewoon het hele jaar door zou mogen stoken. Zou de lol, spanning, het 'ernaartoe leven' er dan af gaan?

  18. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Wanneer je terug gaat naar bijvoorbeeld 14:00 uur tot 02:00 uur dan heb je alleen in deze tijdspanne handhaving nodig in de vuurwerkvrije zones. Echter, wanneer je de afsteektijd pas om 18:00 uur in laat gaan heb je handhaving nodig over de hele dag en over een hele stad aangezien vuurwerkvrije zones er in dit geval niet toe doet. M.a.w. door tijd te verruimen kun je beter handhaven met minder mensen. Handhaving is immers gebaseerd op een verbod, wat niet verboden is hoef je niet te handhaven.

  19. Deze gebruiker waardeert Grizmo Raizor voor het bericht:


  20. #30
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Zodra het december is zijn er 30 dagen en 18 uur "overlast" waarvan maar 8 uur toegestane "overlast".... deze wordt doordat mensen het zelfde aantal vuurwerk in een korter tijdsbestek afsteken ook nog groter. Ik zou het zeker terugbrengen naar 10:00 uur en om mensen tegemoet te komen naar 12:00 uur!

  21. Deze gebruiker waardeert PSVfanatics_geleen voor het bericht:


Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •