Banner GBV-WECO - BestelVuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31
    VWC-Lid WitteRook's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 mei 2018
    Berichten
    318
    Thanks
    352
    226 waarderingen in 88 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
    Ik merk dat steeds meer demo's inkorten of een kleinere finale hebben. Kort samengevat; demo's worden minder. Dit kan een financiële oorzaak hebben.

    Daarom mijn stelling: Ik zou 5 euro betalen voor een demo. Met veel producten, met een goede finale, met een gezellige sfeer. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
    Ik vind 5 euro nog wel te doen, al zou een demo zichzelf terug moeten verdienen. Daar is een demo ook voor bedoelt. Niet puur om mensen te vermaken maar om de producten te verkopen. Ook worden de video's door jan-en-alleman op YouTube gezet, gratis reclame. Ik vind het toch een soort van raar dat men op demo's bezuinigd, dan doe je toch iets fout in mijn ogen.

  2. #32
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Maar daar gaat de stelling niet over. De stelling gaat over een gegarandeerd grote en lange kwaliteits finale omdat daar voor betaald wordt. In ieder geval zo lees ik de uitleg van de stelling.



    Maar ben je dan ook tegen het idee dat het op die manier georganiseerd word om een mooier en langere finale te garanderen? Dus wij betalen en jij kijkt gratis vanaf een slechtere positie?

    Ik denk dan even aan Annecy en Geneve waar je ook kaartjes voor kan kopen maar waar je ook gratis naar kan kijken als heb je dan minder zicht en geen muziek.
    Voor mij is het een principe kwestie.

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hout86 Bekijk bericht
    Voor mij is het een principe kwestie.
    Duidelijk. Niet tegen deze vorm van een betaalde show met een demo er voor maar je wilt er zelf niet voor betalen en je kijkt gratis van een slechte positie als dat kan.

  4. #34
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Duidelijk. Niet tegen deze vorm van een betaalde show met een demo er voor maar je wilt er zelf niet voor betalen en je kijkt gratis van een slechte positie als dat kan.
    Dat wordt in veel gevallen een moeilijk verhaal, aangezien vele demo's op een openbaar en niet van een winkel behorend terrein worden geschoten. De kosten om af te gaan zetten met hekken, de controle er op en dan de ham vraag of het zo maar mag, wettelijk gezien
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  5. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Dat wordt in veel gevallen een moeilijk verhaal, aangezien vele demo's op een openbaar en niet van een winkel behorend terrein worden geschoten. De kosten om af te gaan zetten met hekken, de controle er op en dan de ham vraag of het zo maar mag, wettelijk gezien
    Ano en Kuiper hebben een terrein waar de toegang prima gecontroleerd kan worden en je er buiten minder zicht hebt en er verder van af staat.
    Ook zijn er genoeg demo's op terreinen van sportclubs waar je ook toegangspoorten hebt. Dat creeërt ook afstand.

    Ik denk trouwens zelf bij deze stelling aan nog geen hand vol demo's. Echt niet iedere demo kan en moet geld vragen en grote(re) shows schieten. Maar bijvoorbeeld ANO zou het niveau wel kunnen verhogen op deze manier. Ook Kuiper Koekange zou er een dikker evenement van kunnen maken of de kwaliteit van de finale kunnen garanderen door deze extra bijdrage.

    In Zoetermeer zou dit natuurlijk niet werken zonder hekken, dus het is logisch dat we dat soort demo's gewoon buiten beschouwing laten.

  6. #36
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Duidelijk. Niet tegen deze vorm van een betaalde show met een demo er voor maar je wilt er zelf niet voor betalen en je kijkt gratis van een slechte positie als dat kan.
    We betalen al veel geld voor het vuurwerk, buiten de freakssites om maar een show verdienen ze wel terug naar mijn mening, als ik ook nog moet betalen om een demo te bezoeken blijf ik thuis en zie de filmpjes wel of ik ga buiten het hek staan, misschien van een slechtere positie maar dat is mijn keus op dat moment.

    In tilburg ben ik jaren lang bij een bepaalde winkel geweest, daar kocht ik altijd mijn vuurwerk in tot ik in aanmerking kwam met orthen die pangu en evolution spul verkochten, sinds die tijd kom ik niet meer in tilburg bij die winkel maar blijf wel de demo bezoeken, blijft toch altijd mooi om te zien, 2 jaar geleden is deze winkel begonnen met entree te vragen, daar krijg je dan een cake voor terug als je deze inleverd bij de winkel, kijk dit is slimme marketing maar niet voor mij. Ieder zijn keus/mening, ik ga graag naar shows kijken bijv de zena trophy en aan het einde van het jaar de demo's om sfeer en kruit te proeven.

    We hebben alle onze hobby en het zou zonde zijn als deze verdwijnt, maar betalen voor een demo daar doe ik niet aan.

  7. Deze gebruiker waardeert hout86 voor het bericht:


  8. #37
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Betalen, ja hoor! Immers vuurwerk wat er geschoten wordt is ook niet gratis. En met jaarlijks tussen de 5 en 10% stijging van de kosten zou dit een prima aanvulling op de kosten van een show kunnen zijn!

    Echter, Dit gaat in Nederland niet werken. Want waarom zou ik voor iets betalen wat ik 100 meter verderop óók kan zien, en wat dan ook nog eens gratis is? In het buitenland is het normaal dat je voor een uitvoering betaald, in dit geval een vuurwerkshow. Zo is dat in Frankrijk doodnormaal, en zijn betaalde vuurwerkevenementen daar bijna standaard altijd uitverkocht.

    Het is ook een stukje respect naar een show en vuurwerker dat er betaald wordt, immers maar weinig is gratis in het leven. Ik heb jaren terug (2004) in Doetinchem mensen aan de kant zien staan bij een mascleta om geld in te zamelen om het jaar er op weer zo iets te kunnen doen.

    Van de 10 mensen die voorbij liepen deden misschien 1 of zelfs minder een bijdrage. Zelfs één euro was voor sommige al teveel. Wel roeptoeteren hoe mooi het was, maar zelf bijdragen ho maar.

    Gratis is ook prima, maar daar in zie je in het buitenland dat de Gemeente en\of provincie investeert in zo iets en bevolking via allerlei acties geld ophalen om een show weer mogelijk te maken. En dat gebeurd hier maar zelden, immers vuurwerk is toch gratis te zien?

    Zo zie ik het ook niet gebeuren dat er over het hele land veel centrale NYE shows gaan komen omdat dit gewoon veel geld kost. Er geen geschikte ruimtes genoeg zijn, en er al helemaal geen fatsoenlijke budgetten op tafel komen.. Maar ik dwaal af..
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •