Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 18 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 259
  1. #1
    VWC-Lid Babiloot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Ooijpolder, Gelderland
    Berichten
    1.305
    Thanks
    60
    328 waarderingen in 145 posts

    Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar

    Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar

    Alle lanceerstandaards die vuurwerkimporteurs op dit moment aanbieden zijn door de inspectie afgekeurd omdat ze niet stabiel zouden zijn. Dat levert een acuut probleem op, omdat het kabinet begin dit jaar heeft besloten dat vuurpijlen alleen nog maar samen met een geschikte lanceerstandaard mogen worden verkocht.

    Uit onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) blijkt dat de standaards voor consumenten nog altijd niet stabiel zijn, met alle mogelijke gevaren van dien, meldt de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Ook is onderzocht hoe de standaards zich houden bij intensief gebruik via een zogeheten ‘stresstest’. Geen van de lanceerstandaards kwamen daar als voldoende uit. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) heeft vandaag de Kamer geïnformeerd.

    De importeurs moeten nu snel aan de slag om ervoor te zorgen dat er komende maand alsnog lanceerstandaards komen die voldoen aan de eisen. Het kabinet heeft begin dit jaar besloten dat vuurpijlen alleen nog aan consumenten verkocht mogen worden als daar een deugdelijke lanceerstandaard bij wordt geleverd. Dat betekent ook dat de vuurpijlen iets duurder zullen worden. De aanschafkosten van een lanceerbuis werden geschat op circa 4 euro per stuk.

    De vuurwerkbranche toonde zich eerder dit jaar al kritisch over de verplichte koppelverkoop. Volgens woordvoerder Leo Groeneveld is het een maatregel voor de bühne. ,,De pijl afschieten vanuit een fles water werkt net zo goed.’’

    Bron:ad.nl

  2. Deze gebruiker waardeert Babiloot voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    957
    Thanks
    1.625
    708 waarderingen in 371 posts


    M.a.w. als er niet snel iets gebeurd zijn alle vuurpijlen al uit de handel voor dit jaar. Zo kan je het ook oplossen natuurlijk. Weer een probleem minder

    Krijg ik nu mijn € 1,99 van Zena ook teruggestort aangezien die ook niet goed is of moet ik dadelijk 2 euro extra betalen ?
    Laatst gewijzigd door Madmax; 22 november 2018 om 14:45
    I love Mines

  4. #3
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts
    Denk wel dat dit een behoorlijke kostenpost is voor de importeurs...al die dingen zijn uiteraard al gefabriceerd en nu moet het weer opnieuw.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. #4
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Ik ga haast denken dat ze 'bewust' de lanceerbasis hebben afgekeurd, om zo toch tot een verbod te komen... En dit gaat inderdaad de importeurs weer veel geld kosten. Houdoe vuurpijl, was leuk om je gestookt te hebben
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  6. Deze 7 gebruikers waarderen Beastmode voor het bericht:


  7. #5
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Dit is zeker weten met opzet gebeurd, wederom een bizar verhaal in deze wereld. Wordt een heel vies spelletje gespeeld. Erg vervelend voor de importeurs en winkeliers weer.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. #6
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Wat een kinderachtig gezeik zeg. Ik gebruik altijd een La Chouffe magnum fles. Voor de grote pijlen zelfs een nog grotere fles. Kunnen ze die wellicht ter keuring aanbieden? Krijg je fijn een lege fles mee bij afhalen. De bij veel paketten geleverde plastic pijp voldoet ook.

  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Ik heb het met die fles water toch 2 keer fout zien gaan. Dus bedoelt Leo dat pijlen uit een standaard net zo gevaarlijk zijn en dus gevaarlijk zijn?

    Verder heb ik dit jaar geen vuurpijlen besteld. Hoef ik me ook niet druk te maken over het wel of niet op tijd komen van goede standaards! Als die nu op de boot zouden gaan zou het namelijk een speedboot moeten zijn.. Inclusief laden en lossen geef ik het eigenlijk geen hoop dat ze op tijd komen.

    Ik hoop dat ze dit jaar een overgangsregeling kunnen treffen zodat iedereen die al pijlen besteld heeft ze toch kan afsteken. Of dat ergens een opslag vol vuurwerkklemmen wordt gevonden. Dat zijn namelijk prima dingen vind ik

  10. #8
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Ik begin ook steeds meer het gevoel te krijgen dat ze elk jaar iets gaan afkeuren todat er niks meer is kijk naar thunderkings romeinse kaarse
    nbabypijlen etc...... maja gelukkig zal Duitsland en belgie beter

  11. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    heb het idee dat hier hele vieze spelletjes worden gespeeld door de overheid

  12. #10
    VWC-Lid Goldpyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2014
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    607
    Thanks
    1.250
    512 waarderingen in 199 posts
    Zo, slecht nieuws zeg.. Dat wordt een flinke kostenpost voor de importeurs. Helemaal als de pijlen straks niet verkocht mogen worden... Ook bijzonder dat de standaards nu pas worden afgekeurd.

  13. #11
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Sorry maar ik neem dit onderzoek met een korreltje zout . De lanceer statieven die er nu zijn lijken me zeker wel te voldoen gezien het ontwerp. Verder een stress test voor vuurpijlen? Er is toch werkelijk waar geen een land waar men zich zo bemoeit met hun burgers als nederland

  14. Deze 3 gebruikers waarderen vuurwerkduiven voor het bericht:


  15. #12
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babiloot Bekijk bericht
    Volgens woordvoerder Leo Groeneveld is het een maatregel voor de bühne. ,,De pijl afschieten vanuit een fles water werkt net zo goed.’’
    Wat een druif... da's toch pertinent niet waar. Dat geklooi met die flessen, ieder jaar weer link, ik kan het niet aanzien.
    Ram gewoon een dikwandige pvc-buis de grond in. Kost geen drol.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Dit is zeker weten met opzet gebeurd, wederom een bizar verhaal in deze wereld. Wordt een heel vies spelletje gespeeld. Erg vervelend voor de importeurs en winkeliers weer.
    Zou het? Je bent erg stellig. Ik weet het niet. Zou inderdaad wel errug dirty zijn ja..

    Maar, zouden ze het niet op een vrijstelling voor dit jaar gooien dan? Kan ook maar zo.
    Daarnaast, wordt dit net zo'n controle als die 25kg regeling, dan is het natuurlijk maar een papieren tijger.

  16. #13
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Tja ik heb een x aantal jaar geleden een verzwaarde mortierbuis gekocht voor de pijlen.
    Ingraven en in geval van vorst zet ik de buis in een vuurwerk grip.
    Prima om vuurpijlen uit te schieten, maar dat heeft onze zeik overheid ook verboden.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  17. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Veiligheid is natuurlijk belangrijk, ook al is het een kut regel en voegt het niks toe, mensen gaan het wel gebruiken.
    Ik kan me ook best voorstellen dat importeurs op grote schaal zo snel en goedkoop mogelijk standaarden hebben laten produceren en hier foutjes in zijn geslopen. Laten we geen conclusies trekken.
    Maar inderdaad, het is wel heel toevallig zo..

  18. #15
    VWC-Lid pyrodreams's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2017
    Berichten
    768
    Thanks
    3.152
    950 waarderingen in 540 posts
    ik gebruik gewoon weer met tuin parasol standaard zo een die je in de grond kan prikken en klaar
    ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

  19. Deze gebruiker waardeert pyrodreams voor het bericht:


Pagina 1 van 18 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •