Banner Broekhoff Vuurwerk - Vuurwerkexpert.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts

    afhaalpunten gespreid over Nederland

    Beste mede liefhebbers,

    Ik had opeens een hele stomme gedachte. Ik zie weleens voorbij komen dat je van een bepaalde Duitse shop je spullen kan ophalen op een afhaalpunt. Dit afhaalpunt is niet een opzich alleen staande vuurwerkwinkel maar puur alleen bedoelt voor het ophalen van spullen. Nu is mijn vraag zou dit ook in Nederland mogelijk kunnen zijn. En ja ik weet ook vergunningen enz enz enz. Maar zou dat kunnen. Gerrit en Lars even meelezen hahahaha.

    Gr

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981 Bekijk bericht
    Beste mede liefhebbers,

    Ik had opeens een hele stomme gedachte. Ik zie weleens voorbij komen dat je van een bepaalde Duitse shop je spullen kan ophalen op een afhaalpunt. Dit afhaalpunt is niet een opzich alleen staande vuurwerkwinkel maar puur alleen bedoelt voor het ophalen van spullen. Nu is mijn vraag zou dit ook in Nederland mogelijk kunnen zijn. En ja ik weet ook vergunningen enz enz enz. Maar zou dat kunnen. Gerrit en Lars even meelezen hahahaha.

    Gr
    wat is nou wezenlijk het verschil dan tussen een afhaalpunt en een "winkel" ? behalve dat ze wat bestellijstjes hebben liggen en een kassa en wat dummies ?

  3. #3
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Vuurwerkmania werkt al met Mania Pick-up points als je via hun eigen site besteld. Voor de winkeliers erg onhandig als ze ook een eigen webshop hebben, maar technisch prima mogelijk. Het zal alleen werken voor voorbestellingen en niet voor losse verkoop. Terwijl die losse verkoop juist zo belangrijk is voor de winkels. Het levert dus eigenlijk geen voordeel op voor de winkel, naar mijn mening.
    Laten we lekker link gaan doen!

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    833
    Thanks
    600
    1.269 waarderingen in 477 posts
    Helemaal met Jorik eens, ik zie er geen voordeel van in.
    Juist de losse verkoop is zo belangrijk, grootste deel van de klanten komt in losse verkop halen en bestellen niet.
    En voor je vergunning maakt het geen verschil uit of je afhaalpunt bent of er ook verkoopt
    Www.vuurwerkhuizen.nl - vuurwerk huizen

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Berichten
    365
    Thanks
    91
    297 waarderingen in 93 posts
    Orthen heeft ook zowel een verkooppunt als alleen een afhaalpunt? Bij Tolsteeg is er geen losse verkoop ofwel?

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Er is iig totaal geen verschil qua eisen, vergunningen en opslag. Het enige verschil is dat je tijdens de losse verkoopdagen dus niets kunt kopen, lijkt me dus helemaal niet zo handig. Kun je beter meteen een dealer/verkoper worden i.p.v. een simpele afhaalpunt.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Het zou opzich wel handig zijn als ze een afhaal punt hebben dat ietswat centraal ligt.
    Als dit alleen voor freak/voorbestellingen is scheelt dat ook weer tijd/drukte. Grote bestellingen nemen nou eenmaal wat meer tijd in beslag.

    Ik vind het een top idee, of het echter mogelijk is durf ik niet te zeggen

  8. #8
    VWC-Lid Vuurwerk079's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    653
    Thanks
    356
    407 waarderingen in 166 posts
    Dat zou heel handig zijn al zou je dan misschien wel wat sfeer missen.
    Maar denk dat je dan eerder aan een soort buddy winkels zou moeten denken. 2 jaar geleden had Steenbergen nog een afhaallocatie in Rotterdam hier toen vaak gebruik van gemaakt nu is deze er helaas niet meer. Mocht b.v. de grote outlet's ook een afhaallocatie of buddy winkel iets meer in de buurt hebben zou dit wel geweldig zijn.

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    wat is nou wezenlijk het verschil dan tussen een afhaalpunt en een "winkel" ? behalve dat ze wat bestellijstjes hebben liggen en een kassa en wat dummies ?
    Bij een afhaalpunt kan je geen losse verkoop doen. Het is echt alleen het afhalen van je vuurwerk. Dat vuurwerk zit volgens je bestelling ingepakt. Dus je controleert het eigenlijk ook niet bij het ophalen zoals je in Nederland vaak wel doet.

    Ik ben in Duitsland twee keer bij een afhaalpunt geweest. In principe kom je gewoon bij iemand thuis langs. Soms staat de vrachtwagen nog voor de deur en de andere keer staat de doos in de gang op je te wachten. Er zijn dus ook helemaal geen bunkers maar er staan wel wat brandblussers. En vaak zijn er maar 1 of 2 mensen die alle bestellingen uitdelen.
    Wat niet geleverd is is er niet en je hebt geen keuze in vervangend product. Als de winkelier niks geschikt als vervanging heeft bedacht dan kan je je geld terug krijgen.

    In Nederland gaat dat dus niet werken met afhaalpunten zoals in Duitsland.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •