Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 41 van 41
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Zomaar wat gedachten op ‘papier’. Lees het eens door als je je verveelt…

    Ik verwacht dat dit wetsvoorstel daadwerkelijk door De Kamer komt. Puur en alleen al omdat minderheden regeren in dit gekke land. Een relatief kleine club groene mongolen en dierenknuffelaars verzet zich er fel tegen en de onwetende media en machthebbers nemen het klakkeloos over en voeden de neutrale burger met onwaarheden. Er wordt steevast dezelfde oogarts opgetrommeld om zijn huilie-betoog op TV te doen, met aan zijn zijde een moeder, wiens zoon blijvend letsel heeft overgehouden door toedoen van een babypijltje (wat overigens heel zielig is). Jarno Bonte staat er ook bij en knikt alsmaar met zijn net zo zielige hoofd. Vervolgens worden alle babypijltjes, en feitelijk al het vuurwerk over 1 kam geschoren en blaast de media meer vuurwerkbegrippen op, dan zielige kneuzen prullenbakken opblazen met een Cobra. Het is helaas hoe het werkt, en vanuit die treurige gedachte, is een algeheel vuurwerkverbod voor een gemeente een nieuw, aanstaand dieptepunt.

    Maar toch zie ik wel licht aan het einde van de tunnel, alleen moet vuurwerkliefhebbend Nederland eerst even door het stof.

    Uitgangspunten
    • Bij een hele grote groep Nederlanders zal er altijd een behoefte zijn om vuurwerk af te steken.
    • Ja, er zullen (in toenemende mate) gemeenten zijn die op de 'geheel verbod van vuurwerk' button klikken. Ik gok Hilversum als eerste.
    • Algeheel verbod is sowieso nooit te handhaven, kijk alleen al naar het terugdringen van de toegestane afsteektijden. Dat heeft niet tot minder knallen overdag geleid, maar wel tot meer imagoschade van vuurwerk, en dat laatste was stiekem het doel. Als iets niet te handhaven is en er dus een hele kleine pakkans is gaan mensen er toch wel mee door. Appen achter het stuur?
    • Ik verwacht in zekere zin ook vuurwerktoerisme. Gemeenten waar je nog wel vuurwerk mag afsteken zullen meer overlast ervaren, waarmee men een algeheel verbod alleen maar in de hand werkt. Dit is een vicieuze cirkel: hoe meer gemeenten het verbieden, des de groter zal de overlast zijn bij andere gemeente, en des te sneller zullen zij ook overgaan op een algeheel verbod.
    • Als dit echt als een sneeuwbal gaat rollen, verwacht ik dat dit behoorlijke impact gaat hebben op de winkeliers in Nederland (en België) met als gevolg dat het aanbod in kwantiteit afneemt en consumenten meer moeite zullen moeten doen om aan vuurwerk te komen.

    Maar dan…
    • Mensen zullen (ooit) ook gaan inzien dat het allemaal toch niet is wat ze zich ervan hadden voorgesteld. Het zoethoudertje voor onverschillig Nederland genaamd ‘vuurwerkshow georganiseerd door de gemeente’ blijkt in praktijk niet uitvoerbaar te zijn, en er zijn ook genoeg mensen, die geen mogelijkheid hebben om daar naar te gaan kijken (neem mij als voorbeeld met 2 kleine kinderen). Daar zit je dan thuis met je uitgeklede traditie, alleen een oliebol, een glaasje champagne en Youp van ’t Hek op TV. Er ontstaat onvrede…
    • Het beperken of verbieden van de legale stroom, leidt eigenlijk altijd tot het bevorderen van de illegale stroom, mits van controle en handhaving geen sprake is. En laat dat er nu beiden niet zijn (drugs als vergelijking?). Vanuit een blijvende behoefte van veel Nederlanders (en met name jeugd) zal de illegale ‘sector’ profiteren van deze maatregel (gevalletje vraag en aanbod), wat wederom tot overlast leidt en wellicht ernstigere letselschade. Echter nu kan men het legale vuurwerk daar niet of in mindere de schuld van geven.

    Ja, en?
    Dan zou een normaaldenkend mens inzien dat het beoogde effect van de maatregel is uitgebleven en dat het beleid weer aangepast moet worden. Het wordt – natuurlijk in Nederland – een gedoogbeleid. En laat juist die linkse rakkers van het legaliseren en gedogen zijn. Cirkeltje rond, hoewel het nooit meer zo zal worden als vroeger. Maar dat is het nu al niet meer.

    Kern van het betoog:
    Als er ergens behoefte aan is, zal iets altijd blijven bestaan, boven of onder water.

    Dit jaar er in ieder geval nog maar eens extra van genieten! (ook weer een argument om mijn budget op te rekken)

  2. Deze 14 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #32
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    900
    Thanks
    567
    485 waarderingen in 244 posts
    Gewelig betoog,hier heb je wel even over gedaan, kan me er in vinden

  4. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 september 2012
    Berichten
    113
    Thanks
    24
    29 waarderingen in 18 posts
    je hebt helemaal gelijk,maar alleen het feit dat ze dit weer bedenken, terwijl er goed betaalde mensen in den haag zitten die dezelfde conclusie in een vooronderzoek kunnen bedenken,had het dus helemaal geen punt of voorstel moeten zijn. feit is dat ze alleen maar in het nieuws komen met onpopulaire voorstellen de laatste jaren,dus dan past dit ook welin het plaatje he, maar ook ik heb nu voor dit jaar mijn budget verhoogd naar 1200 euro, ga het er eens goed van nemen, van 18.00 uur tot 03.00 uur zonder een pauze haha

  5. Deze gebruiker waardeert mars25 voor het bericht:


  6. #34
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Zomaar wat gedachten op ‘papier’. Lees het eens door als je je verveelt…
    Prima stukkie Bonzo
    Kan me er ook grotendeels in vinden. Zeker in de slotzin:
    " Als er ergens behoefte aan is, zal iets altijd blijven bestaan, boven of onder water. "

    Neemt echter niet weg dat de traditie en onze hobby an sich niet meer zal zijn wat het nu is.. Een gedoogbeleid voelt en is toch anders dan 'gewoon' toegestaan. De charme verdwijnt deels, veel mensen zullen stoppen met vuurwerk, etc. Freaks gaan door, maar niet iedereen is freak.

    Bovendien hebben winkeliers niets aan een gedoogbeleid, zij mogen pertinent niet meer verkopen (zodra het zover is).

    Kortom, ons houden ze niet tegen, maar hopelijk houden wij hen wel tegen.
    We willen best meehelpen en meedenken m.b.t. oplossingen, maar GEEN verbod!

  7. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    Prima stukkie Bonzo
    Kan me er ook grotendeels in vinden. Zeker in de slotzin:
    " Als er ergens behoefte aan is, zal iets altijd blijven bestaan, boven of onder water. "

    Neemt echter niet weg dat de traditie en onze hobby an sich niet meer zal zijn wat het nu is.. Een gedoogbeleid voelt en is toch anders dan 'gewoon' toegestaan. De charme verdwijnt deels, veel mensen zullen stoppen met vuurwerk, etc. Freaks gaan door, maar niet iedereen is freak.

    Bovendien hebben winkeliers niets aan een gedoogbeleid, zij mogen pertinent niet meer verkopen (zodra het zover is).

    Kortom, ons houden ze niet tegen, maar hopelijk houden wij hen wel tegen.
    We willen best meehelpen en meedenken m.b.t. oplossingen, maar GEEN verbod!
    Eens met je reactie/toevoeging, alleen verwacht ik dat veel meer mensen dan alleen de freaks door zullen gaan. Alleen overziet het overgrote merendeel van de ongeveer 50% van de Nederlandse bevolking, die pro vuurwerk is, het nog allemaal niet. Als dergelijke berichten hen via de media bereiken heb je vaak een 'jaja, het zal wel, eerst maar eens zien' reactie (zo vaak bij berichten uit Den Haag). Zij weten niet dat dit speelt en wat de gevolgen zijn, en merken het effect van deze maatregel te laat. Namelijk als de aanpassing van de wet is doorgevoerd en zij voor een gesloten deur van de vuurwerkdealer staan aan het einde van het jaar.

  8. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    vuurwerkcrew medemblik
    Berichten
    399
    Thanks
    95
    109 waarderingen in 62 posts
    weer stap na burger oorlog met al die verboden mensen zijn er klaar mee

  9. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts
    Kunnen er nu beter nog van genieten voor je weet mag het niet meer...
    Zij het jaar terug ook al over 2 of 3 jaar mag het niet meer lijk aardig in buurt te komen..

  10. #38
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Ik hoop dat dit mee gaat vallen....en dat men volgend jaar in 1 of 2 grote steden maar eens proefdraait met een totaalverbod....dan kan men zien dat dit toch niet gaat werken.
    Daarnaast denk ik dat de kleinere steden en dorpen dit toch niet eens willen. Vuurwerk hoort gewoon bij de jaarwisseling en geld voor een grote show is er niet of een schietbedrijf is er niet. Vergeet dat ook niet.

  11. #39
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Zomaar wat gedachten op ‘papier’. Lees het eens door als je je verveelt…

    Ik verwacht dat dit wetsvoorstel daadwerkelijk door De Kamer komt. Puur en alleen al omdat minderheden regeren in dit gekke land. Een relatief kleine club groene mongolen en dierenknuffelaars verzet zich er fel tegen en de onwetende media en machthebbers nemen het klakkeloos over en voeden de neutrale burger met onwaarheden. Er wordt steevast dezelfde oogarts opgetrommeld om zijn huilie-betoog op TV te doen, met aan zijn zijde een moeder, wiens zoon blijvend letsel heeft overgehouden door toedoen van een babypijltje (wat overigens heel zielig is). Jarno Bonte staat er ook bij en knikt alsmaar met zijn net zo zielige hoofd. Vervolgens worden alle babypijltjes, en feitelijk al het vuurwerk over 1 kam geschoren en blaast de media meer vuurwerkbegrippen op, dan zielige kneuzen prullenbakken opblazen met een Cobra. Het is helaas hoe het werkt, en vanuit die treurige gedachte, is een algeheel vuurwerkverbod voor een gemeente een nieuw, aanstaand dieptepunt.

    Maar toch zie ik wel licht aan het einde van de tunnel, alleen moet vuurwerkliefhebbend Nederland eerst even door het stof.

    Uitgangspunten
    • Bij een hele grote groep Nederlanders zal er altijd een behoefte zijn om vuurwerk af te steken.
    • Ja, er zullen (in toenemende mate) gemeenten zijn die op de 'geheel verbod van vuurwerk' button klikken. Ik gok Hilversum als eerste.
    • Algeheel verbod is sowieso nooit te handhaven, kijk alleen al naar het terugdringen van de toegestane afsteektijden. Dat heeft niet tot minder knallen overdag geleid, maar wel tot meer imagoschade van vuurwerk, en dat laatste was stiekem het doel. Als iets niet te handhaven is en er dus een hele kleine pakkans is gaan mensen er toch wel mee door. Appen achter het stuur?
    • Ik verwacht in zekere zin ook vuurwerktoerisme. Gemeenten waar je nog wel vuurwerk mag afsteken zullen meer overlast ervaren, waarmee men een algeheel verbod alleen maar in de hand werkt. Dit is een vicieuze cirkel: hoe meer gemeenten het verbieden, des de groter zal de overlast zijn bij andere gemeente, en des te sneller zullen zij ook overgaan op een algeheel verbod.
    • Als dit echt als een sneeuwbal gaat rollen, verwacht ik dat dit behoorlijke impact gaat hebben op de winkeliers in Nederland (en België) met als gevolg dat het aanbod in kwantiteit afneemt en consumenten meer moeite zullen moeten doen om aan vuurwerk te komen.

    Maar dan…
    • Mensen zullen (ooit) ook gaan inzien dat het allemaal toch niet is wat ze zich ervan hadden voorgesteld. Het zoethoudertje voor onverschillig Nederland genaamd ‘vuurwerkshow georganiseerd door de gemeente’ blijkt in praktijk niet uitvoerbaar te zijn, en er zijn ook genoeg mensen, die geen mogelijkheid hebben om daar naar te gaan kijken (neem mij als voorbeeld met 2 kleine kinderen). Daar zit je dan thuis met je uitgeklede traditie, alleen een oliebol, een glaasje champagne en Youp van ’t Hek op TV. Er ontstaat onvrede…
    • Het beperken of verbieden van de legale stroom, leidt eigenlijk altijd tot het bevorderen van de illegale stroom, mits van controle en handhaving geen sprake is. En laat dat er nu beiden niet zijn (drugs als vergelijking?). Vanuit een blijvende behoefte van veel Nederlanders (en met name jeugd) zal de illegale ‘sector’ profiteren van deze maatregel (gevalletje vraag en aanbod), wat wederom tot overlast leidt en wellicht ernstigere letselschade. Echter nu kan men het legale vuurwerk daar niet of in mindere de schuld van geven.

    Ja, en?
    Dan zou een normaaldenkend mens inzien dat het beoogde effect van de maatregel is uitgebleven en dat het beleid weer aangepast moet worden. Het wordt – natuurlijk in Nederland – een gedoogbeleid. En laat juist die linkse rakkers van het legaliseren en gedogen zijn. Cirkeltje rond, hoewel het nooit meer zo zal worden als vroeger. Maar dat is het nu al niet meer.

    Kern van het betoog:
    Als er ergens behoefte aan is, zal iets altijd blijven bestaan, boven of onder water.

    Dit jaar er in ieder geval nog maar eens extra van genieten! (ook weer een argument om mijn budget op te rekken)
    Mooi betog

    Enkele aanvullingen zijn dat er nooit genoeg gecertificeerde bedrijven zijn die een show mogen afsteken... Grote groepen bij een show is ook weer terrorisme gevoelig, daarnaast gaan mensen met drank op rijden naar de vuurwerkshow..? Nooit genoeg politie op de been of zijn bij de show. Willen ze iemand een bekeuring om 00:00 uur uitschrijven? dan ben je alweer 10 minuten verder en gaan ze dan naar de buurman? Daarnaast heb je uiteraard ook nog de horeca waar politie zal moeten zijn...

  12. #40
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PSVfanatics_geleen Bekijk bericht
    Mooi betog

    Enkele aanvullingen zijn dat er nooit genoeg gecertificeerde bedrijven zijn die een show mogen afsteken... Grote groepen bij een show is ook weer terrorisme gevoelig, daarnaast gaan mensen met drank op rijden naar de vuurwerkshow..? Nooit genoeg politie op de been of zijn bij de show. Willen ze iemand een bekeuring om 00:00 uur uitschrijven? dan ben je alweer 10 minuten verder en gaan ze dan naar de buurman? Daarnaast heb je uiteraard ook nog de horeca waar politie zal moeten zijn...
    Is allemaal op te lossen met flutshowtje waar niemand komt opdagen of een afgelaste show. Kijk maar hoe Broertjes het oplost in Hilversum. Vervolgens kan er gezegd worden dat de interesse in vuurwerkshows ook gering is. Te voorspelbaar allemaal.

  13. #41
    VWC-Lid pyrogrammer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 mei 2008
    Berichten
    602
    Thanks
    747
    394 waarderingen in 203 posts
    Wat op dit moment gebeurd is alles behalve democratie. Deze wetswijziging is wederom het afschuiven van regeringszaken naar gemeentezaken. Mede hierdoor gaat Nederland ook langzaam aan ten onder. Kijk alleen maar al naar de dorpen/steden & de winkelketens die ten onder gaan aan het niet investeren in winkelgebieden door de gemeentes. Dit is maar 1 voorbeeld van het afschuiven van taken. Zowel in vuurwerk gerelateerde of andere sectoren zie je ook dat, wanneer je slim bent in het doorzien van de doorweekte wetten in ons land, je met een paar simpele mensen heel wat kunt bereiken. Ook mede dankzij door de niet controleerbare, beter gezegd zéér beïnvloedbare mediabedrijven, kun je heel wat mooie ontroerende verhalen neerzetten.

    Wat nu vooral het probleem van deze wetswijziging gaat zijn, en de daarbij vooral zéér interessante on-democratische tactiek van deze regering is, dat wanneer meerdere gemeentes naast elkaar een vuurwerkverbod voor de gehele gemeentegrond gaan voeren het uitsterven van de vuurwerkwinkeliers langzaam aan gaat beginnen. Omdat het dan inderdaad niet meer mag worden afgestoken zien de bekende kleinere winkeliers alvast alle vaste klanten verdwijnen. Omdat er al zéér weinig marge zit op het soort vuurwerk vandaag de dag (denk aan compounds), zal je al heel veel moeten gaan verkopen of met de prijzen omhoog gaan. Daarbij ga je dan als winkelier zijnde aan Freakacties al helemaal niet meer beginnen.
    Dat levert nog minder op.
    Dit alles zal daarop als gevolg hebben dat de importeurs hun vuurwerk niet meer kwijt kunnen en meerdere importeurs uiteindelijk ook zullen stoppen. Want op dit moment krimpt het aantal vuurwerkwinkels in landelijke gebieden al zéér snel, tenminste de winkels die hun totale winst moeten behalen uit eigen gemeente.
    Als je het dus heel goed bekijkt wordt er een zéér snugger spelletje gespeeld op de achtergrond, waar steeds iets bij komt om deze wereld stilletjes aan vanzelf uit te roeien.
    Waar de regering vooral heel sterk in is op dit moment is het denken op korte termijn (om successen voor partijen te behalen), voor lange termijn denken is geen enkel partij op dit moment in staat. Wat wilt zeggen dat er ook niet goed genoeg wordt nagedacht over het uiteindelijk vervolg van de vuurwerksituatie met oud & nieuw & de vuurwerkshows. Want géén importeurs, of enkele importeurs betekend direct ook géén goedgekeurd Nederlands Consumentenvuurwerk of in ieder geval niet meer zoveel keuze. Voor professioneel vuurwerk is amper geld binnen de gemeentes, en praktisch geen goede locaties te vinden, dus hiervoor zie ik op lange termijn tevens geen gunstige veranderingen. Mede hierom legt de regering dit ook bij de gemeentes neer, omdat zij zelf geen meerderheid/draagvlak krijgen voor zulke veranderingen.
    Enkel de grotere importeurs die ook voor meerdere landen collecties voeren & daarbij nog andere inkomsten hebben zoals bijvoorbeeld vuurwerkshows kunnen hun hoofd dan wellicht binnen Nederland boven water houden. Helaas zie je de effecten van klantverlies nu ook al in België (met het oud & nieuw verbod) op showgebied. Welke democratie dan hier achter verschuild zit kan ik niet bedenken.
    Meneer "Grappenmaker" had laatst ook zo'n leuk idee voor het verbieden van legaal Knalvuurwerk. Welke effecten dit ging hebben en welke beroering dit in de maatschappij veroorzaakte had hij kennelijk vooraf geen idee van.
    Mocht deze wijziging dus doorgevoerd worden is dit ook een leuke grap van deze minister, zeker omdat er ook bij staat dat de schades/letselschades worden gemonitord. Welke monitoring hiervoor zal plaatsvinden en op welke basis/resultaten verdere beslissingen worden genomen moeten we dus maar uit de lucht vissen.
    Dit proeft dus wederom naar een kort succesje maar al die korte successen zorgen voor totale chaos binnen de wetgeving en de maatschappij.
    Bekijk dit maar eens op een ander vlak in jou eigen buurt. Qua zelfstandige ondernemers of winkelketens.
    Webshops waar niet tegen wordt opgetreden, vervolgens de totale leegstand in de wijken miljoenen kosten, de gemeentes geen geld meer ontvangen voor parkeren/panden, de prijzen enorm gaan stijgen, de mensen niets meer in de buurt kunnen vinden en er tenslotte een totale virtuele onwerkelijke/onveilige wereld ontstaat. Waar de regering ook geen grip op heeft, de privacy geschonden wordt, de wetten weer worden aangepast... voel je hem... een achtbaan zonder einde met waarschijnlijk een fatale crash.

    Waarschijnlijk zal het zo'n vaart allemaal niet lopen zoals ik het schets, maar welke invloed heeft de echte burger nog op zulke kleine wijzigingen die heel wat wanorde kunnen scheppen?

    Laten we gewoon maar genieten van deze nog goede vuurwerktijden
    Make Fireworks Great Again!

  14. Deze gebruiker waardeert pyrogrammer voor het bericht:


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •