Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    14-jarige jongens beroofd bij afspraak via Instagram om illegaal vuurwerk te kopen

    Twee Apeldoornse jongens van 14 jaar zijn gistermiddag bedreigd en beroofd toen ze illegaal vuurwerk wilden kopen in Apeldoorn. Via Instagram maakten de twee een afspraak voor de koop van het vuurwerk, maar op de afgesproken plek aan de Sprengenweg wachtten drie jongens de Apeldoorners op.

    De twee jongens spraken gistermiddag rond 13.00 uur af bij de voormalige Julianalocatie aan de Sprengenweg in Apeldoorn. ,,De afspraak hadden ze via Instagram gemaakt’’, vertelt de moeder van een van de jongens. Zelf wil haar 14 - jarige zoon het verhaal niet doen. ,,Ze wilden blijkbaar knalvuurwerk kopen, maar de jongens met wie ze hadden afgesproken hadden messen bij zich en sloten de jongens in. Ze hebben honderd euro afgestaan.’’ Na de beroving besluit ze samen met haar zoon dat hij wel aangifte doet, ondanks dat hij illegaal vuurwerk wilde kopen.

    Drie daders
    De politie doet inmiddels onderzoek naar de zaak. ,,We zijn op zoek naar drie daders, in de leeftijd tussen de 14 en 17 jaar oud’’, vertelt politiewoordvoerder Simen Klok. ,,Of de jongens met een mes zijn bedreigd en hoeveel geld er is buitgemaakt, doen wij geen uitspraak over.’’ Bij de politie zijn nog geen aangiften van vergelijkbare incidenten gedaan.

    ,,De jongens hebben uiteindelijk geen illegaal vuurwerk gekocht, dus er is ook niks strafbaars gebeurd’’, legt Klok uit. Ook de moeder van de 14-jarige Apeldoorner is niet van plan haar zoon nog extra te straffen. ,,Hij heeft zijn straf al gehad, door de schrik van wat er is gebeurd. Ik wil ook andere ouders waarschuwen, jongens en vuurwerk, daar gaan ze blind voor.’’

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Kruimeldiefjes, je zal ze een longschop moeten verkopen.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  3. Deze gebruiker waardeert ddfirework voor het bericht:


  4. #3
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Hopelijk weten ze dit dan wel te herleiden, laffe actie.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  5. #4
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Kruimeldiefjes, je zal ze een longschop moeten verkopen.
    Kruimeldiefjes ja, maar als ze op deze leeftijd al zulke vergrijpen plegen dan houd ik mijn hart vast dat als ze wat ouder zijn
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  6. #5
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Kruimeldiefjes ja, maar als ze op deze leeftijd al zulke vergrijpen plegen dan houd ik mijn hart vast dat als ze wat ouder zijn
    Daarom Torr, gelijk afleren, tuich.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •